Vernietigen of niet?
donderdag 26 februari 2026 om 12:24
Hoi,
Het is waarschijnlijk best een suffe vraag, maar ik ga 'em toch stellen. Dit vond ik op zolder (mijn ex had veel desktop computeronderdelen).
Het waren twee kastjes van staal en plastic die ik al half uit elkaar heb gesloopt.

Kan ik dit zo naar de gemeentewerf brengen of kan er nog iets van data op staan wat ik eerst moet vernietigen?
En in geval van het laatste, hoe doe ik dat? Kapot slaan met een hamer is geen optie want ik huis kan ik dat nergens doen. Er kokend water overheen gooien kan natuurlijk wel, maar als het niet nodig is steek ik er liever helemaal geen energie in.
Het lijken mij cd-rom units maar helemaal zeker ben ik daar niet van dus ik laat het graag aan de experts hier over
Het is waarschijnlijk best een suffe vraag, maar ik ga 'em toch stellen. Dit vond ik op zolder (mijn ex had veel desktop computeronderdelen).
Het waren twee kastjes van staal en plastic die ik al half uit elkaar heb gesloopt.

Kan ik dit zo naar de gemeentewerf brengen of kan er nog iets van data op staan wat ik eerst moet vernietigen?
En in geval van het laatste, hoe doe ik dat? Kapot slaan met een hamer is geen optie want ik huis kan ik dat nergens doen. Er kokend water overheen gooien kan natuurlijk wel, maar als het niet nodig is steek ik er liever helemaal geen energie in.
Het lijken mij cd-rom units maar helemaal zeker ben ik daar niet van dus ik laat het graag aan de experts hier over
.
donderdag 26 februari 2026 om 14:03
Er zat dus ook een lade in voor cd roms maar ik vraag me dus ook af of er iets van een harde schijf in zit, maar waarschijnlijk dus niet hè?
Ik denk dat ik er in de gootsteen kokend water overheen giet gewoon om zeker van te zijn dat ze het daarna nooit meer doen, en ze daarna naar de gemeente breng.
Ik denk dat ik er in de gootsteen kokend water overheen giet gewoon om zeker van te zijn dat ze het daarna nooit meer doen, en ze daarna naar de gemeente breng.
.
donderdag 26 februari 2026 om 14:04
Kokend of koud maakt dan niet zoveel uitCalamitycat schreef: ↑26-02-2026 14:03Er zat dus ook een lade in voor cd roms maar ik vraag me dus ook af of er iets van een harde schijf in zit, maar waarschijnlijk dus niet hè?
koekies zijn lekker
donderdag 26 februari 2026 om 14:04
donderdag 26 februari 2026 om 14:06
Oké, thanks! Dan leg ik ze in een emmer koud water en laat dat een nachtje zo staan.
.
donderdag 26 februari 2026 om 14:26
Dan zit er geen harde schijf in nee. Wellicht wel een chip die onthoud waar je was gebleven als je er een dvd in stopt. Mocht je het echt niet vertrouwen dan zou ik het inderdaad gewoon in een emmer doen met koud water of kapot stampen. Je moet dan zorgen dat de print plaatjes enzo kapot zijn. die groene plaatjes waar alles op gesoldeerd is.Calamitycat schreef: ↑26-02-2026 14:03Er zat dus ook een lade in voor cd roms maar ik vraag me dus ook af of er iets van een harde schijf in zit, maar waarschijnlijk dus niet hè?
donderdag 26 februari 2026 om 16:01
Dat schijnt nog beter te zijn dan water omdat er zuur in zit en zo lekker gaat plakken.Waitingforthenight schreef: ↑26-02-2026 15:19Als je er toch iets mee moet doen kun je er altijd nog cola over gieten![]()
donderdag 26 februari 2026 om 16:28
Hmm, cola heb ik niet maar kan ik natuurlijk in huis halen speciaal voor dit doel, goed idee!
@Pompelmoentje, ik zou niet weten waar ik huis ik dat zou moeten doen zonder dat de onderdelen in de rondte vliegen en alles beschadigen. Typisch iets voor mij ook om met een onderdeel in mijn oog te eindigen als ik dat zou doen
@Pompelmoentje, ik zou niet weten waar ik huis ik dat zou moeten doen zonder dat de onderdelen in de rondte vliegen en alles beschadigen. Typisch iets voor mij ook om met een onderdeel in mijn oog te eindigen als ik dat zou doen
.
donderdag 26 februari 2026 om 16:41
Mop, in de tuin, handdoek eroverheen, bril op (skibril, lasbril maar zonnebril voldoet ook) en rammen maarCalamitycat schreef: ↑26-02-2026 16:28Hmm, cola heb ik niet maar kan ik natuurlijk in huis halen speciaal voor dit doel, goed idee!![]()
@Pompelmoentje, ik zou niet weten waar ik huis ik dat zou moeten doen zonder dat de onderdelen in de rondte vliegen en alles beschadigen. Typisch iets voor mij ook om met een onderdeel in mijn oog te eindigen als ik dat zou doen![]()
Jankerd
donderdag 26 februari 2026 om 17:46
donderdag 26 februari 2026 om 18:02
Het wordt slaan. Dat kussensloop vind ik wel een hele goeie, dan blijven alle stukjes mooi bij elkaar. Doe sowieso een bril op.
Ik vond nog een grote en dikke houten snijplank op zolder dus die kan ik mooi gebruiken. Glijbert ga ik niet nodig hebben, denken aan mijn buren roept genoeg agressie op
.
donderdag 26 februari 2026 om 18:26
Calamitycat schreef: ↑26-02-2026 18:02Geweldig jullie tips.
Het wordt slaan. Dat kussensloop vind ik wel een hele goeie, dan blijven alle stukjes mooi bij elkaar. Doe sowieso een bril op.
Ik vond nog een grote en dikke houten snijplank op zolder dus die kan ik mooi gebruiken. Glijbert ga ik niet nodig hebben, denken aan mijn buren roept genoeg agressie op![]()
Jankerd
donderdag 26 februari 2026 om 18:29
Ik laat dat soort dingen altijd vermorzelen door mijn zoon. Hij is intussen een stuk rustiger dan een jaar of acht geleden, maar een potje slopen-met-toestemming is ie nog steeds altijd wel voor te porren. In het verleden ben ik op die manier wel van hele hoekbanken af gekomen, die hoefden na zoons behandeling alleen nog maar in kleine stukjes de container in
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in