Hoe eet jij gnocchi

01-03-2026 20:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn dol op gnocchi maar ik heb daar eigenlijk maar twee varianten die ik afwissel. Ik maak het met bolognesesaus (en kaas) of met vlees(waar), groente en burrata of pesto. Nu wordt alles lekker met burrata en andere soorten kaas, maar ik wil wel eens iets anders proberen.
Hoe maak jij gnocchi?
Ik vind gnocchi lekker bij de gulash. Maar meestal gooi ik er gorgonzola overheen (sorry, toch kaas).
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
Met paddestoelen, knoflook en rode peper! Afblussen met een scheut witte wijn, fijngehakte peterselie erover, en parmezaan.
Gebakken!
Of met gestoofde pompoenblokjes, een flinke hand boerenkool en salie. Groenten laten gaarstoven en dan de (gaargekookte) gnocchi de laatste 3 minuten meebakken op hoog vuur. Dan worden ze een beetje krokant.

Grof gehakte, gebakken hazelnoten erover, en/of broodkruim, en/of uitgebakken spekjes of chorizo oid.

En toch onvermijdelijk een handje parmezaan :)
Uit de oven!!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik ben ook gek op gnocchi!
- Rode saus met cherrytomaten en gehaktballetjes, gnocchi paar minuutjes laten meepruttelen, afmaken met mascarpone
- Gnocchi in koekenpan bakken, in een ander pannetje kookroom en teentje knoflook laten pruttelen, in de oven 15 min champignons roosteren, dan alles in de gnocchipan bij elkaar gooien met tuinerwten en kort laten inkoken, serveren met bieslook en parmezaanse kaas
- Gnocchi in koekenpan bakken, in een ander pannetje cherrytomaten in balsamico beetje in laten koken, alles door elkaar met tuinerwten en afmaken met parmezaanse kaas met bijv los stukje zalm erbij
Eerst koken, dan bakken (bij goedkopere gnocchi uit Duitsland), of alleen bakken.
En dan maar net waar ik zin in heb. Als losse component, zonder saus of met de saus waar ik zin in heb. Verse kleine tomaten en mozzarella of gorgonzola ofzo.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik bak ze 15 minuten in de airfryer.
Dan eet ik ze met sla, carpaccio, truffel mayo en pijnboompitten.
Met courgette, tomaat, Italiaanse kruiden en mozzarella.
Courgette kort bakken in de pan, daarna de gnocchi erbij en de Italiaanse kruiden.
Daarna in een ovenschaal doen met stukjes tomaat en plakjes mozzarella.
En dan 30 minuten in de oven.
fakama wijzigde dit bericht op 01-03-2026 21:45
Reden: Iets vergeten
6.61% gewijzigd
Met pompoen, geitenkaas en pesto in de oven!
Met geroosterde tomaat, paprika, feta en olijfolie. Samen in de oven, en dan op het bord de gnocchi erbij.
Gekookt in water en met een tomatensaus: passata met gorgonzola en verse basilicum.
En lekker veel pecorino/parmigiana of grana padano erover. Heel snel en makkelijk
sporty73 wijzigde dit bericht op 01-03-2026 23:03
Reden: Typefout
4.08% gewijzigd
O gnocchi, goed idee. Heb ze wel eens zelfgemaakt maar dat doe ik niet meer, wat een berg werk. Is de verse gnocchi van de AH lekker?
Tjezus, wat vals
2 min koken. Daarna mengen met gorgonzola, crème fraiche (light) en peper. In ovenschaal. Hierna gesneden prei en bosui erop (rauw). Eindigen met geraspte kaas. In de oven tot kaas bruin is (half uur, 200 graden).

Ik zie heel veel lekkere combinaties voorbij komen. Ga dit eens uitproberen!
herfst100 wijzigde dit bericht op 01-03-2026 23:13
31.50% gewijzigd
Frietmetmayo schreef:
01-03-2026 22:00
Met pompoen, geitenkaas en pesto in de oven!
Dit klinkt heel lekker. Kun je iets specifieker uitleggen hoe je dit maakt?
Vrij basic maar lekker:
- Koken, dan tomatenblokjes erbij en Italiaanse kruiden, knoflook en peper. En vaak nog wat edelgist.
- Bakken en op smaak brengen met een beetje pesto.

Ik ga eens wat meer variaties van hier uitproberen!
MevrouwJack schreef:
01-03-2026 23:06
O gnocchi, goed idee. Heb ze wel eens zelfgemaakt maar dat doe ik niet meer, wat een berg werk. Is de verse gnocchi van de AH lekker?
Die van de Jumbo niet in ieder geval. Mijn dochter haalt ze meestal bij een klein supermarktje met buitenlandse producten.
Fantasy schreef:
01-03-2026 20:10
Ik vind gnocchi lekker bij de gulash. Maar meestal gooi ik er gorgonzola overheen (sorry, toch kaas).
Met goulash doe ik ook. Heerlijk!
Behalve met tomatensaus etc. gebruik ik ze in een traybake met oa champignons, ui, salami en verse spinazie (na het bakken erbij serveren).

Of ik bak ze op als eenpansgerecht, met spek, ui, cherrytomaat en spinazie.
Ooh leuk, inspiratie voor gnocchi!
Hier is favoriet; spekjes bakken (ik bak ontbijtspek en snij het in stukjes, vind ik lekkerder), gnocchi bakken in dezelfde pan. In een apart pannetje kookroom met pesto opwarmen. Als de gnocchi klaar is, de gebakken spekjes en de pesto roomsaus er overheen. En klaar!

Welke gnocchi gebruiken jullie trouwens? Vers/niet vers, merk etc.
Eerst koken, dan even in olie met boter bakken als aardappeltjes. Zelfgemaakte pesto wat aanlengen met kookvocht en bij de gnocchi doen als saus.
Ook lekker: de gebakken gnocchi (zonder saus) bestrooien met wat poedersuiker en eten als poffertjes.
Zelf gnocchi maken is even een werkje, maar voor enkele personen valt het ook wel weer mee. Leuk en heerlijk om ze te vullen met een klein blokje kaas, Fontina of Taleggio. Dan is wat salieboter erover voldoende. Oeeeeeh ik krijg trek!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoals we het ooit in Italië kregen met zelf gemaakte pesto met héél veel parmezaanse kaas erdoor. Wij doen er dan meestal voor het gezonde nog sperzieboontjes bij. Dat is dus niet echt een heel vernieuwende tip (behalve dat vers gemaakte pesto natuurlijk wel de moeite is).

Ga wel eens wat inspiratie halen uit de rest hier 😊
Gisterenavond toevallig gegeten, uit de oven/airfryer met spruiten spekken en grana padano.

Genoeg reepten te vinden op het web
Met citroenroomsaus is heel lekker. In dit recept de pasta gewoon vervangen voor gnocchi.

https://www.saltandlavender.com/easy-cr ... mon-pasta/

Room pesto is al genoemd, maar onderstaande is met een beetje wijn en bouillon in de saus, maakt het nog net wat specialer.

https://www.saltandlavender.com/creamy-pesto-gnocchi/

Even nu geen link, maar pompoensaus met salie was ook lekker. Volgens mij zag ik net al iemand zoiets posten.

Nog niet geprobeerd, maar wel op de lijst to try:

- A la genovese: een gerecht uit Napels (ja echt, dus geen genovese pesto) met vlees en ui

- Wodka saus voor bij pasta of gnocchi

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven