Rare Jubilea

09-03-2026 19:39 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke rare jubilea (jubileii? Jubileums?) hebben jullie te vieren, of al gevierd?

Ik kreeg vanmorgen mijn 50e mtx infuus, hoera!
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Karrota schreef:
10-03-2026 08:23
Oh heb je daar tips voor? Het is echt een manier van omgaan met stress, dus heel moeilijk af te leren vind ik.

Zelf "vier" ik ieder jaar op 16 juni de verjaardag dat ik niet meer goed kan lopen en rennen/sporten etc. Komend jaar 17 jaar. De verjaardag nadert dat ik langer niet normaal kan lopen dan wel normaal heb kunnen lopen.
Klinkt misschien zwaar, maar valt mee hoor, het is gewoon ieder jaar iets waar ik even bij stil sta.
Helaas geen tips, van nagelbijten ging ik door naar haren uittrekken :-$
Inmiddels is alles vervangen door twee grote ringen, daar kan ik gewoon mijn gezenuwpees mee kwijt (ik gebruik het eigenlijk als een soort fidget ding).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Sebedeüs schreef:
10-03-2026 10:39
Ik PB je even om dit topic niet te vervuilen.
Wil je mij ook een PB sturen - als dat tenminste gaat om DE tip om nagelbijten af te leren.
Want ik wil er zo graag mee stoppen maar het lukt soms bijna... en dan weer totaal niet.
Wat eten we vanavond?
Vandaag mijn 4e cyste laten verwijderen. Ik ben denk ik gevoelig voor die dingen want ik heb er nog meer alleen zitten die niet in de weg.
ditishet25 wijzigde dit bericht op 10-03-2026 13:17
Reden: Zijn er geen 3 maar 4
0.72% gewijzigd
Terug van weggeweest
Of topic maar biab nagels tegen nagelbijten. Mijn dochter is er op die manier vanaf gekomen.

Dit jaar 10 jaar geleden dat mijn man een zwaar infarct overleefde en ik daardoor 10 jaar van het roken af.
Alles gaat voorbij
Joppie schreef:
10-03-2026 15:56
Of topic maar biab nagels tegen nagelbijten. Mijn dochter is er op die manier vanaf gekomen.
Dank voor je tip!
Ik tuinier veel, zeker de komende maanden, dus ik denk niet dat ik dat met mooie gemanicuurde nagels ga redden. Kom ik m'n nagels de komende jaren in de compostbak tegen.
Wat eten we vanavond?
Makreel: :mail:
Ik heb zelf geen gekke jubilea om te vieren. Maar eind jaren '80 hebben we wel een keer met slingers, spandoeken en taart gevierd dat mijn oma 100 dagen in het ziekenhuis lag.

Het begon niet zo ingewikkeld, maar bij elke behandeling kreeg ze een zeldzame complicatie die weer behandeld moest worden, waarbij dan weer een nieuwe zeldzame complicatie optrad... etc.

Uiteindelijk heeft ze er een jaar gelegen.
In die tijd werden mensen niet zo snel weer naar huis gebonjourd als nu, maar dit was ook toen al wel extreem.
Gek genoeg sta ik stil bij m'n kankerverjaardag, op 7 april is het 11 jaar geleden dat de diagnose kwam. Veel lotgenoten doen dat.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
10-03-2026 16:16
Gek genoeg sta ik stil bij m'n kankerverjaardag, op 7 april is het 11 jaar geleden dat de diagnose kwam. Veel lotgenoten doen dat.
Klopt, hier ook. Ik heb mijn gewone verjaardag en mijn kankerverjaardag. Dankbaar voor allebei dat ik ze elk jaar kan vieren. Met taartje erbij :)
makreel schreef:
10-03-2026 16:03
Dank voor je tip!
Ik tuinier veel, zeker de komende maanden, dus ik denk niet dat ik dat met mooie gemanicuurde nagels ga redden. Kom ik m'n nagels de komende jaren in de compostbak tegen.
Ik tuinier ook fanatiek, met gelnagels. Enige wat ik moet doen om ze netjes te houden is niet met mn blote klauwen in de grond graven. :clown:
Ik vier ook altijd mijn 'stoppen met nagelbijtverjaardag' :proud:

Deze maand 3 jaar terug op mijn duimen na, daar kom ik maar niet van af

Offtopic, voor de meelezende nagelbijters:
Had al van alles geprobeerd, vieze lakjes, kunstnagels etc, dat werkte allemaal niet of maar voor hele korte duur. Maar wat bij mij het beste helpt is om het te zien als een verslaving. En ook zo ermee om te gaan

Want steeds zodra ik dacht 'oh, het is gelukt! Ik heb witte randjes, ik ben gestopt! Dan ging de focus eraf en begon ik ongemerkt weer.

Een alcoholist blijft ook altijd alcoholist, zo heb ik me laten vertellen. En ik blijf ook altijd een nagelbijter. Ik moet er voor altijd op blijven letten dat ik niet stiekem toch weer begin. Voor altijd de focus erop houden en zorgen dat ik niet stiekem toch weer bezwijk.
molshoop wijzigde dit bericht op 10-03-2026 16:42
1.87% gewijzigd
Volgende week vieren we de elfde verjaardag van zoons verkeersongeluk. Wat dat betreft had je dit topic beter een jaar eerder kunnen openen, dan was het tenminste een echt kroonjaar geweest. Er bestaat hier op het forum zelfs nog een langlopend topic over, want het was indertijd nogal een toestand.

Voor de belangstellenden: zoon maakt het opperbest :D
Graftak!
Mijn 44e verjaardag.
Zowel mijn moeder, als haar moeder zijn overleden op hun 43e.
Dat voelde toch als een soort vloek.
jooppie schreef:
10-03-2026 16:24
Klopt, hier ook. Ik heb mijn gewone verjaardag en mijn kankerverjaardag. Dankbaar voor allebei dat ik ze elk jaar kan vieren. Met taartje erbij :)
Ha joopperdepoop. :lips:
If you doubt yourself, you're not alone. Everyone doubts you.
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
Lady*Voldemort schreef:
10-03-2026 16:40
Volgende week vieren we de elfde verjaardag van zoons verkeersongeluk. Wat dat betreft had je dit topic beter een jaar eerder kunnen openen, dan was het tenminste een echt kroonjaar geweest. Er bestaat hier op het forum zelfs nog een langlopend topic over, want het was indertijd nogal een toestand.

11 jaar al weer??? Kan het me nog goed herinneren.
Fijn dat het goed met hem gaat :cheer2:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lady*Voldemort schreef:
10-03-2026 16:40

Dus ook de 11e verjaardag van jouw terugkeer op Viva.
Solomio schreef:
10-03-2026 17:57
Dus ook de 11e verjaardag van jouw terugkeer op Viva.
Ja nou je het zegt, ik geloof dat ik toen net een tijdje weg was geweest inderdaad. Maar of de goegemeente van dat jubileum erg blij wordt waag ik te betwijfelen.
Graftak!
calvijn1 schreef:
10-03-2026 17:33
11 jaar al weer??? Kan het me nog goed herinneren.
Fijn dat het goed met hem gaat :cheer2:
Ik ben ook verbaasd dat het al zo lang geleden is. Weet het ook nog heel goed.
Wat fijn dat het nu goed gaat!
Lady*Voldemort schreef:
10-03-2026 18:00
Ja nou je het zegt, ik geloof dat ik toen net een tijdje weg was geweest inderdaad. Maar of de goegemeente van dat jubileum erg blij wordt waag ik te betwijfelen.
Ik word er blij van. De rest is onbelangrijk.
Ik kwam 5 jaar geleden voor het laatst uit een eetstoorniskliniek :cheer:
Sebedeüs schreef:
10-03-2026 10:39
Ik PB je even om dit topic niet te vervuilen.

Bijna 2 jaar geleden vierde ik mijn 54e verjaardag en ging ik mijn vader voorbij. Inderdaad een raar jubileum.
Pb terug!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven