Goede vrienden blijven met ex?
woensdag 11 maart 2026 om 21:00
Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me af hoe hier over het algemeen over wordt gedacht. Vind jij het oké als jouw nieuwe relatie goede vrienden blijft met zijn/haar ex? En hoe ver gaat dat dan?
Ik heb het hier over:
- De meest recente ex (dus geen jeugdliefde of liefde die al 20 jaar over is).
- 1op1 contact (en dus niet gezellig double daten met zijn ex en haar nieuwe vriend, of met de hele vriendengroep op vakantie waar toevallig ook een ex bij zit).
- Monogame relaties.
Ik heb het hier over:
- De meest recente ex (dus geen jeugdliefde of liefde die al 20 jaar over is).
- 1op1 contact (en dus niet gezellig double daten met zijn ex en haar nieuwe vriend, of met de hele vriendengroep op vakantie waar toevallig ook een ex bij zit).
- Monogame relaties.
mus* wijzigde dit bericht op 12-03-2026 09:19
0.10% gewijzigd
The impossible only takes a little longer
donderdag 12 maart 2026 om 13:29
Is dat anders dan wanneer je ex al je beste vriend is? Want ja, ik zou het wel apart vinden als je een relatie hebt en je vriendschap met je ex inniger wordt.Queenie_70 schreef: ↑12-03-2026 13:10Dat is het issue niet. Het wordt pas een issue als je ex je aller beste vriend wordt en dat je huidige partner zich dan ongemakkelijk bij voelt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 12 maart 2026 om 13:31
Als alle exen dusdanig grote probleemgevallen zijn (of gewoon klootzakken), is dat voor mij toch echt wel een rode vlag. Dat zegt ook iets over de ander en ik heb geen trek in drama.C_est_elle schreef: ↑12-03-2026 09:15Hier ben ik het niet mee eens.
Waarom is het een rode vlag als je geen (goed) contact heb met je ex? Ik vind dat erg bevooroordeeld.
Ik heb geen contact meer met mijn exen, al zou ik nog wel een praatje aangaan met een aantal als ik ze tegen zou komen maar niet met allemaal.
Een ex heb ik zelfs geblokkeerd, de vader van mijn kind, aangezien bij elk contact ik alleen maar verwijten naar mijn hoofd kreeg. Ik laat me niet afblaffen door iemand die er niet is voor zijn kind maar wel overal een mening heeft over mijn manier van opvoeden. (Kind is nu ruim volwassen dus contact is ook niet nodig)
Ex 2 spreek ik ook niet meer. We zijn uit elkaar gegaan omdat hij te veel dronk en ook nog wilde dat ik hem uit zijn depressie haalde. Daar ben ik niet voor opgeleid en dat vertelde ik hem ook. Zoek professionele hulp, dat zocht hij....... op een datingsite, waar hij een dame vond die in een polyamoureuze relatie zat. Top! zeker als je jaloers bent.![]()
Met beiden heb ik geen contact omdat ik niet meegezogen wil worden in andermans problemen.
donderdag 12 maart 2026 om 13:34
"Ook", inderdaad. Maar ik wil voor mijn vriend wel op de eerste plek staan (kinderen even buiten beschouwing, want die staan altijd op nummer 1.1 natuurlijk). Echt zó innig met een ex zijn dat er dagelijks contact is over ieder wissewasje, daar zou ik voor passen.Lila-Linda schreef: ↑12-03-2026 10:55ohnee hoor, ik snap je volledig
Ik ageer vooral tegen de posters die zeggen volledig op 1 te willen staan, volgens mij zijn er altijd meerdere mensen om je partner heen
Die OOK aandacht krijgen
donderdag 12 maart 2026 om 13:42
Ik ben bijna mijn hele volwassen leven samen geweest met mijn ex. Heb genoeg van hem gehouden om samen ons leven te delen en vervolgens een kind op de wereld te zetten samen. Wij zijn geen geliefden meer maar ik houd nog steeds van hem.
Hij is en blijft de vader van mijn kind (in ons geval een heel zorgintensief kind) en is de enige die weet en begrijpt wat we samen allemaal hebben meegemaakt. Ik heb een hele lieve nieuwe partner die eigenlijk alles heeft wat ik van een partner verwacht. Maar als hij de hechte relatie die ik heb met mijn ex niet kan accepteren dan is daar het gat van de deur.
Andersom zijn er weinig dingen die ik niet zou accepteren met betrekking tot de ex (en moeder van zijn kinderen) van nieuwe partner. Ja, seks. Of als hij structureel haar boven mij zou zetten. Maar het is ook een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Ik moet bijvoorbeeld best nog wennen aan de nieuwe partner van mijn ex. Ik vind haar wat koeltjes en afstandelijk. Ze moet misschien wel wennen aan onze modern family. Maar ik ga echt mijn ex daar niet mee lastig vallen. Dat komt vanzelf goed. Of niet. Ik reken erop dat hij daarin de juiste dingen doet. Ik ga het niet op de spits drijven.
Hij is en blijft de vader van mijn kind (in ons geval een heel zorgintensief kind) en is de enige die weet en begrijpt wat we samen allemaal hebben meegemaakt. Ik heb een hele lieve nieuwe partner die eigenlijk alles heeft wat ik van een partner verwacht. Maar als hij de hechte relatie die ik heb met mijn ex niet kan accepteren dan is daar het gat van de deur.
Andersom zijn er weinig dingen die ik niet zou accepteren met betrekking tot de ex (en moeder van zijn kinderen) van nieuwe partner. Ja, seks. Of als hij structureel haar boven mij zou zetten. Maar het is ook een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Ik moet bijvoorbeeld best nog wennen aan de nieuwe partner van mijn ex. Ik vind haar wat koeltjes en afstandelijk. Ze moet misschien wel wennen aan onze modern family. Maar ik ga echt mijn ex daar niet mee lastig vallen. Dat komt vanzelf goed. Of niet. Ik reken erop dat hij daarin de juiste dingen doet. Ik ga het niet op de spits drijven.
donderdag 12 maart 2026 om 13:50
Ik ken een situatie waarbij iemand gescheiden is. Maar nog heel veel samen doet met zijn ex en het gezin. Samen op zomervakantie, wekelijks samen eten en bijvoorbeeld feestdagen. Die man begreep oprecht niet dat een nieuwe partner geen zin had om daar ook bij aan te sluiten. En het was iedere keer lastig om bijvoorbeeld samen met hem feestdagen te vieren want dat deed hij met het gezin. Het was mij een raadsel waarom je dan gaat scheiden. Nieuwe partners houden het tot nu toe niet lang vol. Want die botsen iedere keer op alle gezinsactiviteiten. Dan ben je waarschijnlijk gewoon niet toe aan het loslaten van je ex. En daar was een nieuwe partner duidelijk geen prioriteit. Qua tijd kon dat ook niet want zijn agenda zat best vol. En ik begrijp heel goed dat nieuwe partners geen derde wiel aan de wagen willen zijn.
donderdag 12 maart 2026 om 15:06
evelien2010 schreef: ↑12-03-2026 09:33Dat kan natuurlijk. Maar zo iemand zou voor mij niet geschikt zijn als relatie materiaal. Ik hoef geen 2e plaats. En wil niet dat iemand allerlei persoonlijke informatie deelt met een ex waarmee dagelijks contact is. Ik denk dat er dan ook niet echt behoefte is aan een partner. Je beste vriend vervult alle behoeftes al.
Mwoah. Ik heb nog steeds behoefte aan seks. Maar dan niet met mijn ex. Een knuffel, die keren dat we elkaar zien. Dat dan weer wel. Zou ik met een goede vriendin ook doen.
En waar schrijf ik dat hij al mijn behoeftes vervult? Of persoonlijke informatie met hem deel die over intimiteit gaan? Hij weet echt wel dat ik een paar keer een FwB gehad heb, ik weet dat ook van hem. Maar details daarover delen we niet. Overigens zou ik dat ook niet doen met een vriendin, want ik deel geen details over mijn (al dan niet aanwezige) seksleven.
Ik heb inderdaad niet echt behoefte aan een partner, maar dat heeft niets met mijn ex te maken.
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 15:22
Persoonlijke informatie delen is toch normaal in een vriendschap? Alleen ik deel niet met iedereen dezelfde soort informatie.
Gezeik op mijn werk deel ik met iedereen.
Nou ja, ook daarvan natuurlijk niet alles en niet met iedereen.
Maar bepaalde zaken zal ik met mijn ex delen omdat hij bij hetzelfde bedrijf werkt en daardoor misschien weet wie ik intern kan benaderen voor een oplossing. Maar op het gebied van bv gedrag of arbeidsrecht zal ik het eerder aan mijn zus delen omdat zij daar meer kennis en ervaring voor heeft. En met een collega waar ik het goed kan vinden bash ik die ene vet irritante collega.
Gezeik op mijn werk deel ik met iedereen.
Maar bepaalde zaken zal ik met mijn ex delen omdat hij bij hetzelfde bedrijf werkt en daardoor misschien weet wie ik intern kan benaderen voor een oplossing. Maar op het gebied van bv gedrag of arbeidsrecht zal ik het eerder aan mijn zus delen omdat zij daar meer kennis en ervaring voor heeft. En met een collega waar ik het goed kan vinden bash ik die ene vet irritante collega.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 12 maart 2026 om 15:25
Queenie_70 schreef: ↑12-03-2026 07:16Waarom wil je dan een nieuwe man als je je ex al hebt? Je hebt blijkbaar al de emotionele behoeftes vervuld. En je zegt dat je voor niemand het contact op een lager pitje zet. Dat laat zien dat geen enkel persoon in de buurt komt van de band die jij met je ex hebt. Jij zal niemand boven je ex plaatsen. Heel weinig mensen willen op de 2de plek staan.
Het kan naast elkaar bestaan he. De vriendschap met mijn ex-man zou op geen enkele wijze een bedreiging vormen voor een nieuwe relatie. Een nieuwe man accepteert dat, of niet. Stel, je hebt een innig diepe band met een vriendin die je al dertig jaar kent. Met wie je elke dag wel even contact hebt, met wie je goed kunt praten. Die staat toch ook niet opeens op een tweede plek als je een relatie krijgt?
Wij zijn gescheiden omdat het niet meer ging. We hebben allebei een bipolaire stoornis, hij is psychosegevoelig en heeft ook autisme, ik heb ook nog een persoonlijkheidsstoornis. Daarin hebben we elkaar verloren. Het is niet te doen om onder een dak te wonen als de één ernstig depressief is, en de ander op hetzelfde moment manisch is. De breuk heeft ons beiden heel veel tranen gekost, ook omdat ex in zijn manie vreemd was gegaan.
Nu er (letterlijk) meer afstand is, gaat het weer goed. Ik heb rust omdat ik niet meer de hele tijd de neiging heb om dingen voor hem te regelen. Dat heb ik grotendeels los kunnen laten. Overigens ben ik vorig jaar wel op stel en sprong naar Nederland gevlogen omdat het heel, heel slecht met hem ging. En toen ik een paar weken geleden vertelde dat ik een operatie krijg, heeft hij vrij geregeld, zodat hij voor mij, en onze kat, kan komen zorgen.
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 16:22
Stel dat ik op date ben met een nieuwe partner, maar dan belt opeens zijn ex op met de vraag of hij bij haar een filmpje wil komen kijken en hij kiest haar of zelfs om dat te doen na de date, dan sta ik wel zeker op de tweede plaats. Dat zou ik niet willen. Hij mag zijn moeder/kinderen kiezen, maar daarna wil ik wel een prioriteit zijn. Ik vind het eigenlijk heel kinderachtig als je een vriend/vriendin/ex kiest boven je gezin/nieuwe partner.Fantasy schreef: ↑12-03-2026 15:25Het kan naast elkaar bestaan he. De vriendschap met mijn ex-man zou op geen enkele wijze een bedreiging vormen voor een nieuwe relatie. Een nieuwe man accepteert dat, of niet. Stel, je hebt een innig diepe band met een vriendin die je al dertig jaar kent. Met wie je elke dag wel even contact hebt, met wie je goed kunt praten. Die staat toch ook niet opeens op een tweede plek als je een relatie krijgt?
donderdag 12 maart 2026 om 16:38
Queenie_70 schreef: ↑12-03-2026 16:22Stel dat ik op date ben met een nieuwe partner, maar dan belt opeens zijn ex op met de vraag of hij bij haar een filmpje wil komen kijken en hij kiest haar of zelfs om dat te doen na de date, dan sta ik wel zeker op de tweede plaats. Dat zou ik niet willen. Hij mag zijn moeder/kinderen kiezen, maar daarna wil ik wel een prioriteit zijn. Ik vind het eigenlijk heel kinderachtig als je een vriend/vriendin/ex kiest boven je gezin/nieuwe partner.
Kinderachtig nog wel. Ik ga iemand die ik al 25+jaren ken, niet aan de kant schuiven. Wat totaal niet betekent dat ik alles uit mijn handen laat vallen als hij mij uit zou nodigen om een filmpje te komen kijken. Niet als ik op date zou zijn, niet als ik met een vriendin in de kroeg zou zitten, niet als ik aan het werk zou zijn. Maar wel als er echt iets aan de hand is.
Vriendschap betekent ook van elkaar begrijpen dat je niet altijd tijd hebt voor elkaar. Maar wel weten dat je op iemand kunt rekenen, en direct ook, als de situatie daarom vraagt. Zo gaat dat bij ons althans. En we kunnen op elkaar blijven rekenen als er eventuele nieuwe partners in beeld zouden komen.
Voorbeeldje. Zoals ik al schreef, is mijn ex psychosegevoelig. Ik ken hem zo goed, dat ik precies weet wanneer hij richting (rand)psychose gaat. Dat hoor ik aan zijn stem, en zie het aan zijn appgedrag. Ik weet inmiddels precies wat ik moet doen. Dus doe ik wat ik op zo'n moment kan, vanaf afstand, want er zit duizend kilometer tussen. Dat zal de nieuwe partner moeten accepteren. En als ex een nieuwe vriendin krijgt (wat ik hem van harte gun), dan zal ik in zulke "nood"gevallen een stapje terug doen. Maar als zij geen kaas heeft gegeten van de psychische problematiek van mijn ex, dan zou ik wel met haar in gesprek willen over waar ze op moet letten en wat de stappen dan zijn. Want ex kan dat zelf niet uitleggen. En ik wil het beste voor hem.
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 16:47
Dat zou ik heel snel interpreteren als manupilatie van je ex om onze relatie te ondermijnen. Zeker als zulke dingen wekelijks voorkomen. Ik vind zelf dat jij te veel involved bent met je ex als je dat al aan zijn app gedrag kan merken.Fantasy schreef: ↑12-03-2026 16:38Voorbeeldje. Zoals ik al schreef, is mijn ex psychosegevoelig. Ik ken hem zo goed, dat ik precies weet wanneer hij richting (rand)psychose gaat. Dat hoor ik aan zijn stem, en zie het aan zijn appgedrag. Ik weet inmiddels precies wat ik moet doen. Dus doe ik wat ik op zo'n moment kan, vanaf afstand, want er zit duizend kilometer tussen. Dat zal de nieuwe partner moeten accepteren. En als ex een nieuwe vriendin krijgt (wat ik hem van harte gun), dan zal ik in zulke "nood"gevallen een stapje terug doen. Maar als zij geen kaas heeft gegeten van de psychische problematiek van mijn ex, dan zou ik wel met haar in gesprek willen over waar ze op moet letten en wat de stappen dan zijn. Want ex kan dat zelf niet uitleggen. En ik wil het beste voor hem.
queenie_70 wijzigde dit bericht op 13-03-2026 07:18
0.09% gewijzigd
donderdag 12 maart 2026 om 16:54
Queenie_70 schreef: ↑12-03-2026 16:47Dat zou ik heel snel interpreteren als manipilatie van je ex om onze relatie te ondermijnen. Zeker als zulke dingen wekelijks voorkomen. Ik vind zelf dat jij te veel involved bent met je ex als je dat al aan zijn app gedrag kan merken.
Hier moet ik wel om lachen. Als wij één ding niet zouden doen, is proberen elkaars nieuwe relatie te ondermijnen. En je denkt toch zeker niet dat ik daar überhaupt mee bezig zou zijn op zo'n moment?
En teveel involved zijn, hou op met mij hoor. Hij kreeg zijn eerste psychose ruim twaalf jaar geleden, ik heb er met mijn neus bovenop gestaan, natuurlijk merk ik het aan hem. Ik ken hem door en door, dus ik zie heel snel de (dan nog subtiele) beginsignalen.
Je zal het wel niet snappen, maar het is fijn dat, als je een ernstige psychische stoornis hebt, er iemand is die begrijpt wat je doormaakt, en er voor je kan zijn. Of zal ik hem maar gewoon aan zijn lot overlaten dan? Dat is imo geen defenitie van een goede vriendschap.
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 16:55
En hoe wil je "in gesprek gaan met een nieuwe partner"?Fantasy schreef: ↑12-03-2026 16:38Kinderachtig nog wel. Ik ga iemand die ik al 25+jaren ken, niet aan de kant schuiven. Wat totaal niet betekent dat ik alles uit mijn handen laat vallen als hij mij uit zou nodigen om een filmpje te komen kijken. Niet als ik op date zou zijn, niet als ik met een vriendin in de kroeg zou zitten, niet als ik aan het werk zou zijn. Maar wel als er echt iets aan de hand is.
Vriendschap betekent ook van elkaar begrijpen dat je niet altijd tijd hebt voor elkaar. Maar wel weten dat je op iemand kunt rekenen, en direct ook, als de situatie daarom vraagt. Zo gaat dat bij ons althans. En we kunnen op elkaar blijven rekenen als er eventuele nieuwe partners in beeld zouden komen.
Voorbeeldje. Zoals ik al schreef, is mijn ex psychosegevoelig. Ik ken hem zo goed, dat ik precies weet wanneer hij richting (rand)psychose gaat. Dat hoor ik aan zijn stem, en zie het aan zijn appgedrag. Ik weet inmiddels precies wat ik moet doen. Dus doe ik wat ik op zo'n moment kan, vanaf afstand, want er zit duizend kilometer tussen. Dat zal de nieuwe partner moeten accepteren. En als ex een nieuwe vriendin krijgt (wat ik hem van harte gun), dan zal ik in zulke "nood"gevallen een stapje terug doen. Maar als zij geen kaas heeft gegeten van de psychische problematiek van mijn ex, dan zou ik wel met haar in gesprek willen over waar ze op moet letten en wat de stappen dan zijn. Want ex kan dat zelf niet uitleggen. En ik wil het beste voor hem.
Ik heb geen sikkepit zin in persoonlijk communiceren met ex'en van mijn partner.
Echt niet dat die effe mijn telefoonnummer krijgen en mij moeten beginnen appen, bellen, mailen, schrijven of ongevraagd voor mijn deur staan.
Als mijn partner één of andere ziekte heeft ga ik ervan uit dat die als jij vertrokken bent na een scheiding andere mensen rond zich zoekt die hem helpen in noodgevallen. Dicht bij huis. Bijvoorbeeld directe familie, vrienden, de buren, ... Of ik na een tijdje.
Ik heb geen babysit nodig die 1.000+ kilometer zich wat gaat lopen moeien terwijl het al tijden uit is.
Als mijn partner bij problemen steevast naar een ex rent, belt of appt 3.000 kilometer verder ... dan stopt de relatie gewoon.
Dan ben je duidelijk nog niet klaar voor een nieuwe relatie en om mij op 1 te zetten en samen iets op te bouwen.
Als mijn partner - waarschijnlijk dan ongevraagd - mijn telefoonnummer, mail-adres of thuisadres aan die ex geeft dan ontplof ik helemaal. Laat me hem - en zijn eventuele medische problemen - zelf maar leren kennen zonder "jouw wijze raad".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 12 maart 2026 om 16:57
Wissewis schreef: ↑12-03-2026 16:55En hoe wil je "in gesprek gaan met een nieuwe partner"?
Ik heb geen sikkepit zin in persoonlijk communiceren met ex'en van mijn partner.
Echt niet dat die effe mijn telefoonnummer krijgen en mij moeten beginnen appen, bellen, mailen, schrijven of ongevraagd voor mijn deur staan.
Als mijn partner één of andere ziekte heeft ga ik ervan uit dat die als jij vertrokken bent na een scheiding andere mensen rond zich zoekt die hem helpen in noodgevallen. Dicht bij huis. Bijvoorbeeld directe familie, vrienden, de buren, ... Of ik na een tijdje.
Ik heb geen babysit nodig die 1.000+ kilometer zich wat gaat lopen moeien terwijl het al tijden uit is.
Als mijn partner bij problemen steevast naar een ex rent, belt of appt 3.000 kilometer verder ... dan stopt de relatie gewoon.
Dan ben je duidelijk nog niet klaar voor een nieuwe relatie en om mij op 1 te zetten en samen iets op te bouwen.
Als mijn partner - waarschijnlijk dan ongevraagd - mijn telefoonnummer, mail-adres of thuisadres aan die ex geeft dan ontplof ik helemaal. Laat me hem - en zijn eventuele medische problemen - zelf maar leren kennen zonder "jouw wijze raad".
Vriendelijk als altijd. Duidelijk
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 17:01
Hoe kinderachtig ben je dan wel niet?Queenie_70 schreef: ↑12-03-2026 16:47Dat zou ik heel snel interpreteren als manipilatie van je ex om onze relatie te ondermijnen. Zeker als zulke dingen wekelijks voorkomen. Ik vind zelf dat jij te veel involved bent met je ex als je dat al aan zijn app gedrag kan merken.
Echt hoor, zo’n partner zou ik niet eens willen, dus lekker snel verder met beleven zonder mij.
Everything is possible for the one who believes.
donderdag 12 maart 2026 om 17:02
zou je daar ook zo over denken als het goede vriend zou zijn ipv een ex?Queenie_70 schreef: ↑12-03-2026 16:47Dat zou ik heel snel interpreteren als manipilatie van je ex om onze relatie te ondermijnen. Zeker als zulke dingen wekelijks voorkomen. Ik vind zelf dat jij te veel involved bent met je ex als je dat al aan zijn app gedrag kan merken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 12 maart 2026 om 17:02
Maar al die onzekere mensjes kunnen dat niet aan hè, een partner die echt contact heeft met anderen. Ze willen zelf de nummer 1 zijn!!!Fantasy schreef: ↑12-03-2026 16:54Hier moet ik wel om lachen. Als wij één ding niet zouden doen, is proberen elkaars nieuwe relatie te ondermijnen. En je denkt toch zeker niet dat ik daar überhaupt mee bezig zou zijn op zo'n moment?
En teveel involved zijn, hou op met mij hoor. Hij kreeg zijn eerste psychose ruim twaalf jaar geleden, ik heb er met mijn neus bovenop gestaan, natuurlijk merk ik het aan hem. Ik ken hem door en door, dus ik zie heel snel de (dan nog subtiele) beginsignalen.
Je zal het wel niet snappen, maar het is fijn dat, als je een ernstige psychische stoornis hebt, er iemand is die begrijpt wat je doormaakt, en er voor je kan zijn. Of zal ik hem maar gewoon aan zijn lot overlaten dan? Dat is imo geen defenitie van een goede vriendschap.
donderdag 12 maart 2026 om 17:04
Liever je partner naar de klote dan over je ego stappenWissewis schreef: ↑12-03-2026 16:55En hoe wil je "in gesprek gaan met een nieuwe partner"?
donderdag 12 maart 2026 om 17:09
Weet je Moiren, ik gun hem de wereld. Ik hou ontzettend veel van die man, en hij van mij. Het is gewoon een lieverd die het lastig heeft in dit leven. Familie heeft hij niet meer, vriendschappen zijn verwaterd, en diepgaande contacten aangaan is moeilijk voor hem door zijn autisme. Hij is een tijdje dakloos geweest, en ik ben ontzettend trots op hem dat hij alles weer goed op de rit heeft.
En ik gun hem een nieuwe vriendin. Iemand bij wie hij zichzelf kan zijn en hem accepteert zoals hij is. Omgekeerd is het precies hetzelfde. We praten er regelmatig over. En als anderen dat niet begrijpen, vette pech voor hun.
En ik gun hem een nieuwe vriendin. Iemand bij wie hij zichzelf kan zijn en hem accepteert zoals hij is. Omgekeerd is het precies hetzelfde. We praten er regelmatig over. En als anderen dat niet begrijpen, vette pech voor hun.
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 17:09
Nope, liever een partner die dichtbij huis ook mensen en hulpverleners heeft die hem kennen.
En niet enkel afhangt van iemand op x uur vliegen.
En die zelf bij voorkeur ook snapt dat het handig kan zijn dat er iemand dichtbij huis hem ook een beetje kent.
Ofdat die iemand dan zijn moeder, zijn buur of de postbode is ...
Wat doet ie als jij morgen onder een auto loopt? Ik wens het je totaal niet toe maar toch ... dan heeft ie toch ook een probleem?
wissewis wijzigde dit bericht op 12-03-2026 17:13
35.86% gewijzigd
Is dit nu later?
donderdag 12 maart 2026 om 17:12
Wissewis schreef: ↑12-03-2026 17:09Nope, liever een partner die dichtbij huis ook mensen en hulpverleners heeft die hem kennen.
En die zelf bij voorkeur ook snapt dat het handig kan zijn dat er iemand dichtbij huis hem ook een beetje kent.
Wat heb jij toch een heerlijk simpel wereldbeeld.
Delulu
donderdag 12 maart 2026 om 17:14
Ik vind "je belt zijn nieuwe vriendin gewoon op om effe zijn handleiding mee te delen" dan weer een simpel wereldbeeld.
We zullen zijn handleiding samen wel ontdekken.
Of niet, want een kerel die nog zo close blijkt te zijn met zijn ex is bij mij vrij snel exit.
Veel plezier samen, maar dit wordt hem niet voor mij.
Is dit nu later?
donderdag 12 maart 2026 om 17:16
Dat leren kennen moet je ook leren he?Wissewis schreef: ↑12-03-2026 17:09Nope, liever een partner die dichtbij huis ook mensen en hulpverleners heeft die hem kennen.
Wat doet ie als jij morgen onder een auto loopt? Ik wens het je totaal niet toe maar toch ... dan heeft ie toch ook een probleem?
Wat is er nou zo erg aan dat iemand je daar iets over uitlegt? Is die ex zo bedreigend, ben je zo bang en onzeker?
donderdag 12 maart 2026 om 17:18
Zo werkt dat niet met zijn ziekte. Maar inderdaad, ga lekker je eigen pad. Beetje gevalletje getatoeëerde hulpverleners en reanimatie.Wissewis schreef: ↑12-03-2026 17:14Ik vind "je belt zijn nieuwe vriendin gewoon op om effe zijn handleiding mee te delen" dan weer een simpel wereldbeeld.
We zullen zijn handleiding samen wel ontdekken.
Of niet, want een kerel die nog zo close blijkt te zijn met zijn ex is bij mij vrij snel exit.
Veel plezier samen, maar dit wordt hem niet voor mij.
donderdag 12 maart 2026 om 17:20
Dat mensen psychische problematiek niet snappen, of dat ze denken dat het makkelijk is om ermee om te gaan, ben ik wel gewend. Ook die domme reacties die ik hier lees. En we weten wie het schrijft, toch?
Delulu
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in