Durf te vragen deel 24
vrijdag 13 maart 2026 om 12:28
Ik heb al mijn mentale krachten ingezet maar twijfel of het overgekomen is. Was het gelukt om de sterwaardige maaltijd in een handomdraai op tafel te zetten terwijl je een handstand maakt?VlinderKracht schreef: ↑13-03-2026 08:21Stiekem hoop ik nu dat jij een “Genie in a bottle” bent, Ingelke.
En dat als ik vanavond thuiskom ik iedereen verras met een verrukkelijke sterwaardige maaltijd, in een half uurtje gemaakt van weinige ingrediënten.
Oh ja, en een handstand.
Dat zijn 2 wensen. Dus.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vrijdag 13 maart 2026 om 12:28
vrijdag 13 maart 2026 om 13:16
Dat gaan we vanavond pas zien. Kun je je gezicht naar de zon draaien, glimlachen (oprecht, zo eentje waar je ogen en wenkbrauwen ook meedoen) en het nog een keer proberen, alsjeblieft. Als het je niet lukt, ga ik me wel wat teleurgesteld en verdrietig voelen denk ik.ingelke_kepringelke schreef: ↑13-03-2026 12:28Ik heb al mijn mentale krachten ingezet maar twijfel of het overgekomen is. Was het gelukt om de sterwaardige maaltijd in een handomdraai op tafel te zetten terwijl je een handstand maakt?
Dan wordt het een afhaalpizza en de deur openen met 1 hand, vrees ik.
vlinderkracht wijzigde dit bericht op 13-03-2026 13:31
3.23% gewijzigd
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
vrijdag 13 maart 2026 om 13:18
vrijdag 13 maart 2026 om 15:34
Zeker word ik er soms somber van. Ik volg Podcast De Dag. Die ellendige verhalen fijn afwisselen met wat meer opbeurend nieuws. Dat helpt.
(zojuist oprecht geglimlacht, maar er is helaas geen zon te zien hier dus de kans is groot dat je pizza gaat eten vanavond).
Wat is jouw favo pizza?
(zojuist oprecht geglimlacht, maar er is helaas geen zon te zien hier dus de kans is groot dat je pizza gaat eten vanavond).
Wat is jouw favo pizza?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vrijdag 13 maart 2026 om 16:47
(Oh jee! Maar bedankt voor de poging)
Nou ja, van een pizza met broccoli, uienringen en pepers word ik vanzelf ook wel weer blij.
Geef jij ongevraagd wel eens iets (geen geld) aan een ander/ doe je ongevraagd iets voor een ander?
Nou ja, van een pizza met broccoli, uienringen en pepers word ik vanzelf ook wel weer blij.
Geef jij ongevraagd wel eens iets (geen geld) aan een ander/ doe je ongevraagd iets voor een ander?
vlinderkracht wijzigde dit bericht op 13-03-2026 17:35
17.47% gewijzigd
vrijdag 13 maart 2026 om 16:56
Sorry. Maar het gerommel in hurmuz is een hogere brandstof prijs. Die vluchtende mensen vluchten elders. En ja jammer wat meebetalen. Al die vervelende doden elders. Sarcasme en deels ook niet.VlinderKracht schreef: ↑13-03-2026 13:18Op dit moment is dat duidelijk het gerommel in de Straat van Hormoes, de wanhoop van al die vluchtende arme mensen die er niets mee te maken hebben, en de brandstofprijzen wat ik volg.
Word je ook wel eens somber van het nieuws tegenwoordig?
vrijdag 13 maart 2026 om 17:50
Je hebt helemaal gelijk, Redhead70. De hogere brandstofprijzen is een gevolg van het afsluiten van de Straat van Hormuz (was door mij niet achter elkaar opgeschreven).
Ik vermoed dat we wel hetzelfde bedoelen en erbij voelen. Ons ongemak van hogere (brandstof)prijzen valt in het niet bij de ellende van de vluchtelingen en het verdriet van nabestaanden van overledenen (in een groot deel van het Midden Oosten).
Bij sarcasme denk ik aan de song van What Fun! - The Right Side Won:
“….It had to be done, it had to be done. It’s a pity, it’s a pity man died”.
Ken je meer hele oude songs met een boodschap die nog steeds toepassing zijn?
vlinderkracht wijzigde dit bericht op 13-03-2026 18:01
14.93% gewijzigd
vrijdag 13 maart 2026 om 17:54
Excuus ik komuit die regio en ben machteloos.VlinderKracht schreef: ↑13-03-2026 17:50Je hebt helemaal gelijk, Redhead70. De hogere brandstofprijzen is een gevolg van het afsluiten van de Straat van Hormuz (was door mij niet achter elkaar opgeschreven). Ik vermoed dat we wel hetzelfde bedoelen en erbij voelen.
Ons ongemak van hogere (brandstof)prijzen valt in het niet bij de ellende van de vluchtelingen en het verdriet van nabestaanden van overledenen (in een groot deel van het Midden Oosten).
Heb je vandaag iets leuks gedaan?
vrijdag 13 maart 2026 om 18:08
vrijdag 13 maart 2026 om 18:44
Die man is net dood
yeah, c'mon on all you big strong men
Uncle Sam needs your help again
he's got himself in a terrible jam
way down yonder in Vietnam
so put down your books and pick up a gun
we're gonna have a whole lot of fun
… and it's 1, 2, 3, what're we fighting for?
don't ask me, I don't give a damn
next stop is vietnam
and it's 5, 6, 7, open up the pearly gates
well there ain't no time to wonder why
whoopee! we're all gonna die
… well c'mon generals, let's move fast
your big chance has come at last
gotta go out and get those Reds
the only good Commie is one who's dead
and you know that peace can only be won
when we've blown ‘em all to kingdom come maar de Vietnam protestsong.
Sorry voor het hele hoge sarcasme gehalte
yeah, c'mon on all you big strong men
Uncle Sam needs your help again
he's got himself in a terrible jam
way down yonder in Vietnam
so put down your books and pick up a gun
we're gonna have a whole lot of fun
… and it's 1, 2, 3, what're we fighting for?
don't ask me, I don't give a damn
next stop is vietnam
and it's 5, 6, 7, open up the pearly gates
well there ain't no time to wonder why
whoopee! we're all gonna die
… well c'mon generals, let's move fast
your big chance has come at last
gotta go out and get those Reds
the only good Commie is one who's dead
and you know that peace can only be won
when we've blown ‘em all to kingdom come maar de Vietnam protestsong.
Sorry voor het hele hoge sarcasme gehalte
vrijdag 13 maart 2026 om 20:06
Spinnen.
Sinds er eens een vliegende kakkerlak mijn hoofd als landingsbaan uitkoos, kan ik verder alles hebben.
Stel: jij vind 50 euro op de grond in een grote winkel (bouwmarkt, supermarkt). Wat doe je? Steek je het in je zak? Ga je naar de klantenservice om het af te geven? Kijk je om je heen of je iemand zoekend naar de grond ziet kijken en geef je het dan terug? Vraag je aan omstanders of ze soms geld kwijt zijn? Wat doe jij?
Sinds er eens een vliegende kakkerlak mijn hoofd als landingsbaan uitkoos, kan ik verder alles hebben.
Stel: jij vind 50 euro op de grond in een grote winkel (bouwmarkt, supermarkt). Wat doe je? Steek je het in je zak? Ga je naar de klantenservice om het af te geven? Kijk je om je heen of je iemand zoekend naar de grond ziet kijken en geef je het dan terug? Vraag je aan omstanders of ze soms geld kwijt zijn? Wat doe jij?