Durf te vragen deel 24

23-01-2026 16:22 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beantwoord de vraag van je voorganger, en stel een nieuwe.

De laatste vraag:

Hoe weet je dat het tijd is een nieuw topic te openen / dat het oude vol is?
Een skinny jeans ( donkerblauw) met een grijs /zwarte zebra -achtige streep trui. En zwarte Spaanse sloffen.

Heb jij kleding die je alleen op je werk draagt?
Nee.

Kook jij in het weekend iets makkelijks of ga je juist helemaal los in de keuken?
Ligt aan hoeveel tijd ik heb en de plannen. Het liefste “ga ik los”. Uitgebreid koken. Hoeft niet eens heel bijzonder lang te zijn maar alles wat meer tijd kost dan wat ik doordeweeks heb. En soms een simpele pizza of bak ik frietjes. Wel altijd zelfgemaakt trouwens.

Als jullie friet eten: haal je dan of zelf maken? En bij de laatste: frietpan / airfryer / voorgebakken friet of vers zelf maken?
Meestal zelf bakken in de airfryer, verse friet uit de koeling van Lidl vind ik het lekkerste.

Broodje kroket of een frikandel speciaal?
Kroket.

Hoe lang is het geleden dat bent gaan bowlen?
Ik denk zo’n 2-3 jaar geleden.

Ga je weleens shoppen in je eigen woonplaats?
Ja, al ik shop de laatste tijd nauwelijks omdat ik zo min mogelijk spullen wil. Ik merk dat deze houding me wel bevalt en steeds minder de behoefte voel om te kopen. Als ik wat koop is het meestal in mijn stad. Vandaag heb ik sinds tijden weer wat gekocht in de plaatselijke boekenwinkel, een boek waar ik zo in ga beginnen.

Koop jij nog papieren boeken?
Ja. Ik lees veel op een tablet, maar een boek wil ik graag vasthouden.
Doe jij gemakke.ijk afstand van boeken?
Ja, ik heb een aantal jaar geleden al mijn boeken in dozen naar een winkel gebracht die ze verloopt en de opbrengst aan goede doelen geeft.

Wanneer is de laatste keer dat je gehuild hebt?
Vanmiddag. Ik zit in de peri-menopauze en ik huil om alles en niks.

Maak jij - qua eten - veel “from scratch” zoals bijvoorbeeld koek, taart, soepen, nagerechten? Of kies je voor makkelijk; pakjes, zakjes, kant en klaar?
In pakjes en zakjes vind ik teveel zout zitten dus liever zo min mogelijk. Nou bak ik bijna niet behalve af en toe bananenbrood en als ik taart eet is het van de patisserie of in een café. Voor soep gebruik ik weleens een bouillonblokje maar minder dan in een recept staat. Het enige wat ik soms eet wat erg bewerkt is, is een noedelsoep als ik echt geen zin heb om te koken, ik denk 1x per maand. Bij de visboer haal ik weleens een kant-en-klare pasta die ze daar klaarmaken en een heel enkele keer een kant-en-klaar maaltijd van de Marqt/Ekoplaza, die vind ik nog wel te pruimen maar m’n eigen gemaakte eten blijft lekkerder.

Eet jij weleens kant-en-klare maaltijden?
Vrijwel nooit

Ben je een piekeraar?
Ja, bij de mercadona hier koken ze waar je bijstaat dus je kan ook zeggen meer van dit of dat. Ondertussen een kopje koffie en een leuke besteding.
Is dat er ook al in Nederland?
Redhead: weet ik niet, misschien in de stad...?

Raccoon: Ja, helaas wel. zou graag wat meer zorgeloos willen zijn.

Wat is je favoriete muziekjaar/periode?
Soms voelt het niet goed om een ander teleur te stellen, maar is het wel de beste keuze voor jezelf....
Jaren 70-80 disco 🪩🕺

Ben jij dood meer waard dan levend?
Geen idee.

Koffer of weekendtas?
Voor iedereen een groene tuin
Koffer

Ben jij al aan de slag gegaan met de buitenboel voor het voorjaar enzo ja; wat heb je gedaan?
Tegels schoongemaakt, struiken gesnoeid.

Hoe vaak koop je nieuwe sportkleding?
Niet heel vaak nu want de kast ligt al veel te vol.

Hoe zit je er nu bij? Letterlijk bedoel ik. Op de bank, aan een tafel, in bed?
Ummm…. Eens per 2 jaar? Ik sport wel maar niet zo veel dat het snel slijt.

Hoe vaak koop jij gewone kleding? En wat koop je dan het meeste of het liefste?
Hoe ik erbij zit: aan de keukentafel, kleine “pauze/tussenstop” op mijn telefoon tijdens het opruimen.

Kleding kopen: een keer of 4 per jaar. Jurkjes (zomer), spijkerbroeken en truien/shirts. Beetje basic allemaal, ben niet zo’n mode prinses.

Welke bekende vrouw vind jij heel knap?
Pfoe… daar moet ik echt even diep over nadenken…
Gisteren zag ik Bridget Maasland op tv en toen dacht ik ‘die ziet er goed uit’.

En jij?
Annechien Steenhuizen

Hoeveel vakantiedagen heb je dit jaar al opgenomen?
8

Heb jij al vakantie(s) geboekt voor dit jaar?
Nee, wij gaan niet op vakantie. We krijgen wel vrienden over en onze kinderen dus ook een soort vakantie.
Waar ga je op vakantie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven