Puppy heeft giardia
donderdag 12 maart 2026 om 15:41
Hoi allemaal,
Pffffff. Onze pup van 10 maanden heeft giardia. We hebben al 3(!) kuren gehad (panacur), maar het gaat maar niet weg. We doen:
- na elke uitlaatronde haar poten en kont volledig schoon wassen;
- elke dag alle kleedjes en alles wat ze aanraakt op 60 graden in de was;
- vloer elke dag dweilen (zelfs met bleek soms);
- katten in aparte ruimtes + tuin gezet voor nu zodat ze elkaar niet besmetten;
- tijdens uitlaten weinig tot niet snuffelen en absoluut niet aan andere poep etc. Zorgen er ook voor dat ze niks eet.
- eigen kleding telkens in de was na dragen.
Ze moet nu aan een zwaardere kuur, een antibiotica. Vind t ook maar wat, ze is maar 5,5 KG. Arm dier. En voor ons ook een enorm vervelende situatie want ze is nu niet welkom bij de oppas dus ik moet constant thuiswerken.
Ik ben even wanhopig, snap niet wat we niet goed doen. Hebben jullie nog tips?
Pffffff. Onze pup van 10 maanden heeft giardia. We hebben al 3(!) kuren gehad (panacur), maar het gaat maar niet weg. We doen:
- na elke uitlaatronde haar poten en kont volledig schoon wassen;
- elke dag alle kleedjes en alles wat ze aanraakt op 60 graden in de was;
- vloer elke dag dweilen (zelfs met bleek soms);
- katten in aparte ruimtes + tuin gezet voor nu zodat ze elkaar niet besmetten;
- tijdens uitlaten weinig tot niet snuffelen en absoluut niet aan andere poep etc. Zorgen er ook voor dat ze niks eet.
- eigen kleding telkens in de was na dragen.
Ze moet nu aan een zwaardere kuur, een antibiotica. Vind t ook maar wat, ze is maar 5,5 KG. Arm dier. En voor ons ook een enorm vervelende situatie want ze is nu niet welkom bij de oppas dus ik moet constant thuiswerken.
Ik ben even wanhopig, snap niet wat we niet goed doen. Hebben jullie nog tips?
maandag 16 maart 2026 om 23:07
Bij ons was het ook continu bingo in de eerste twee jaar. We wonen in de stad op een plek met veel honden. Bij de hondenuitlaatveldjes ed besmetten ze elkaar non stop.
Wat wij deden:
- dagelijks alles stomen. Vloer, voordeurmat, bank, hondenmand, etc.
- billen hond vaak wassen
- spullen die in de was kunnen, minimaal wassek op 60 graden en zo vaak mogelijk
- niet met schoenen het huis in
- wandelen op plekken waar minder hondenpoep ligt
- even niet met andere honden laten spelen
- zelf non stop handen wassen, vaak schone sokken etc
- panacur en probiotica. Onze dierenarts had een probiotica pil die de ontlasting ook wat vaster maakte, dat haalde de scherpe randjes eraf.
Wat ik vreemd vind, is dat de dierenkliniek zegt dat als de antibiotica niet aanslaat het iets anders moet zijn… Ze kunnen toch gewoon testen of het nog steeds giardia is?
Wat wij deden:
- dagelijks alles stomen. Vloer, voordeurmat, bank, hondenmand, etc.
- billen hond vaak wassen
- spullen die in de was kunnen, minimaal wassek op 60 graden en zo vaak mogelijk
- niet met schoenen het huis in
- wandelen op plekken waar minder hondenpoep ligt
- even niet met andere honden laten spelen
- zelf non stop handen wassen, vaak schone sokken etc
- panacur en probiotica. Onze dierenarts had een probiotica pil die de ontlasting ook wat vaster maakte, dat haalde de scherpe randjes eraf.
Wat ik vreemd vind, is dat de dierenkliniek zegt dat als de antibiotica niet aanslaat het iets anders moet zijn… Ze kunnen toch gewoon testen of het nog steeds giardia is?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in