Onzinnige vreugde
donderdag 19 maart 2026 om 15:17
In het zonnetje een wandeling maken langs de provinciale weg en 3 enorme hazen zien rennen door de velden.
Het gefladder en gezang van de overal verschijnende koolmeesjes en andere kleine vogeltjes.
De narcissen die alweer bloeien en al het andere groen (incl. wat er op de velden geplant is) dat ineens boven de grond gekomen is.
De bomen die alweer uitlopen. LENTE!
Het gefladder en gezang van de overal verschijnende koolmeesjes en andere kleine vogeltjes.
De narcissen die alweer bloeien en al het andere groen (incl. wat er op de velden geplant is) dat ineens boven de grond gekomen is.
De bomen die alweer uitlopen. LENTE!
donderdag 19 maart 2026 om 15:52
Ik vind het altijd grappig als ik een cliché meemaak.
Bijvoorbeeld dat ik op straat een bejaarde tegenkom die een half uur geleden uit een tehuis weggelopen is en zegt "je mag niet dit, je mag niet dat".
(hij werd door een vriendelijke medewerkster weer teruggebracht).
Bijvoorbeeld dat ik op straat een bejaarde tegenkom die een half uur geleden uit een tehuis weggelopen is en zegt "je mag niet dit, je mag niet dat".
(hij werd door een vriendelijke medewerkster weer teruggebracht).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
donderdag 19 maart 2026 om 16:01
Ik voelde me toen alsof hij voor mij koos. Volgens mij heb ik dat toen ook op dit forum geschreven met een andere nick.
Edit: Evert bedoel je toch?
Edit: entertainment/boer-zoekt-vrouw-2022/lis ... 487783/163
Dat was ook het seizoen met die gekke Wendy.
edda wijzigde dit bericht op 19-03-2026 16:20
27.19% gewijzigd
donderdag 19 maart 2026 om 16:15
Vorige week toen ik de eerste tjiftjaf van het jaar hoorde 'zingen'.
Een stevige klim tijdens het hiken en dan beloond worden met een fenomenaal uitzicht.
Deze ochtend nog toen ik een omweg moest volgen op weg naar het werk en langs een weg reed die ik nog nooit nam met een fantastisch uitzicht. Ik rij morgen weer langs daar, omweg of niet...
Vogels nestmateriaal zien verzamelen
Het 1ste, 2de, 3de en 4de ei dat mijn favoriete slechtvalk de voorbije dagen in het zicht van de camera heeft gelegd
Ik kan blijven doorgaan hoor, heb vaak kleine blije momentjes.
Een stevige klim tijdens het hiken en dan beloond worden met een fenomenaal uitzicht.
Deze ochtend nog toen ik een omweg moest volgen op weg naar het werk en langs een weg reed die ik nog nooit nam met een fantastisch uitzicht. Ik rij morgen weer langs daar, omweg of niet...
Vogels nestmateriaal zien verzamelen
Het 1ste, 2de, 3de en 4de ei dat mijn favoriete slechtvalk de voorbije dagen in het zicht van de camera heeft gelegd
Ik kan blijven doorgaan hoor, heb vaak kleine blije momentjes.
donderdag 19 maart 2026 om 20:01
Ja, boer Evert!Edda schreef: ↑19-03-2026 16:01![]()
Ik voelde me toen alsof hij voor mij koos. Volgens mij heb ik dat toen ook op dit forum geschreven met een andere nick.
Edit: Evert bedoel je toch?
Edit: entertainment/boer-zoekt-vrouw-2022/lis ... 487783/163
Dat was ook het seizoen met die gekke Wendy.
donderdag 19 maart 2026 om 21:16
Want andere mensen wachten met zoenen tot ze thuis zijn?Lady*Voldemort schreef: ↑19-03-2026 17:24Twee verliefde mensen die niet meer kunnen wachten tot ze thuis zijn en daarom midden op straat maar vast beginnen met zoenen.
(Ik dacht even dat het verder zou gaan dan zoenen. Daar zou ik dan niet blij van worden.)
donderdag 19 maart 2026 om 21:20
En ik word ook blij van het Eurovisie songfestival.
Het gevoel dat iedereen juicht voor elkaar, en dat alle landen hun best doen om een mooie show te maken...
(terwijl in werkelijkheid landen elkaar een oor aannaaien. Ik blijf maar niet te lang kijken anders verlies ik mijn nuchterheid.)
Het gevoel dat iedereen juicht voor elkaar, en dat alle landen hun best doen om een mooie show te maken...
(terwijl in werkelijkheid landen elkaar een oor aannaaien. Ik blijf maar niet te lang kijken anders verlies ik mijn nuchterheid.)
donderdag 19 maart 2026 om 21:24
vrijdag 20 maart 2026 om 04:14
Dansende spreeuwen in de lucht.
In een bos wandelen en heel dichtbij hertjes, eekhoorns of andere dieren spotten.
De kakafonie van zingende vogels 's morgens vroeg.
Met mijn inmiddels overleden hondje door de wijk wandelen en vanaf een afstandje voorbijgangers zien smelten wanneer ze haar zagen.
Datzelfde hondje dat zoveel spannend vond in het leven zien genieten van heerlijk rollen door het gras. Bijna letterlijk een glimlach zien op dat snuitje.
Mijn verlegen buurjongen van 10 jaar die steeds meer van zichzelf laat zien en deze week trots vertelde over zijn goede cijfers.
De geur van schone was wanneer je thuis komt.
's Morgens wakker worden en beseffen dat je heel de nacht lekker doorgeslapen hebt! (Een vreugde die morgen uitblijft)
In een bos wandelen en heel dichtbij hertjes, eekhoorns of andere dieren spotten.
De kakafonie van zingende vogels 's morgens vroeg.
Met mijn inmiddels overleden hondje door de wijk wandelen en vanaf een afstandje voorbijgangers zien smelten wanneer ze haar zagen.
Datzelfde hondje dat zoveel spannend vond in het leven zien genieten van heerlijk rollen door het gras. Bijna letterlijk een glimlach zien op dat snuitje.
Mijn verlegen buurjongen van 10 jaar die steeds meer van zichzelf laat zien en deze week trots vertelde over zijn goede cijfers.
De geur van schone was wanneer je thuis komt.
's Morgens wakker worden en beseffen dat je heel de nacht lekker doorgeslapen hebt! (Een vreugde die morgen uitblijft)
vrijdag 20 maart 2026 om 07:27
Numerusfixus schreef: ↑19-03-2026 15:18De salamanders in en rond mijn vijver. Overal in de tuin narcisjes en hyacinten. Ik vind dit de mooiste tijd van het jaar.
In mijn tuin hebben alle narcissen ook hun kopjes weer opgestoken.
Alle winterharde bloemen en planten ontwaken weer uit hun winterslaap en laten voorzichtig hun eerste kleine blaadjes en knopjes weer zien. Zo mooi!
Een mannetjes Koolmees heeft weer ruzie met mijn tuinspiegel!
vrijdag 20 maart 2026 om 07:40
vrijdag 20 maart 2026 om 07:54
Je hebt gelijk. Die spiegel is een enorme trigger en niet leuk voor het beestje die zich nu continue bedreigd voelt.
Hij valt ook mijn autospiegels aan.
Andere vogels zie ik totaal niet op die spiegels reageren. Die hebben waarschijnlijk hun nest niet in de buurt?
Die tuinspiegel zal ik in ieder geval wel even weghalen. Kleine moeite.
En juist lief dat je het aangaf. Ik zag het vooral als komisch macho gedrag. Maar je hebt gelijk dat het voor het vogeltje in kwestie helemaal niet grappig is.
vrijdag 20 maart 2026 om 08:02
Hier nog geen macho gedrag gezien maar gisteren toevallig mijn tuinspiegel omgedraaid omdat ik er zelf last van had. Die laat ik nu dus maar even zo liggen.Hallodaar schreef: ↑20-03-2026 07:54Je hebt gelijk. Die spiegel is een enorme trigger en niet leuk voor het beestje die zich nu continue bedreigd voelt.
Hij valt ook mijn autospiegels aan.
Andere vogels zie ik totaal niet op die spiegels reageren. Die hebben waarschijnlijk hun nest niet in de buurt?
Die tuinspiegel zal ik in ieder geval wel even weghalen. Kleine moeite.
En juist lief dat je het aangaf. Ik zag het vooral als komisch macho gedrag. Maar je hebt gelijk dat het voor het vogeltje in kwestie helemaal niet grappig is.
Alles gaat voorbij
vrijdag 20 maart 2026 om 08:06
Hij hangt bij mij op een plek waar er geen zonlicht in weerkaatst, want daar krijg ik acute hoofdpijn van.
Hij hangt ook niet in de buurt van de nestkasten. Maar ik denk dat de gevestigde vogeltjes alles rondom het huis als hun territorium beschouwen.
De spiegel is inmiddels al weg
vrijdag 20 maart 2026 om 12:25
Welk liedje is dat ? (of welke engelse tekst lijkt op "Mamma appelsap" ? )
vrijdag 20 maart 2026 om 12:33
Ik herken het liedje alleen als het voorbij komt. Hij hoort (en denk hierbij plat Amsterdams): "als jij het zo noemt" -> as jeiei ut so noemt. Geen idee wat de echte tekst is.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
vrijdag 20 maart 2026 om 17:49
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in