Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
@Ine respect voor je ouders die even de fiets richting jouw nemen. Wat betreft de website, misschien kan ik wat voor je betekenen. Heb zelf ook een website en verander deze zelf nadat vrienden de hele site hebben ververst.

@Anais blijkbaar kun jij je aardig snel aanpassen in een nieuwe omgeving, moet er zelf niet aandenken om elke paar jaar te verhuizen. Maar goed iedereen denkt daar anders over.

In iedergeval scoor je een zwembad en dat is voor jouw omgeving toch wel een must denk ik.

@Lapin een jaartje Singapore is inderdaad niet verkeerd, zou tevens mooi uitkomen voor de Viva Meet & Greet wereldreis.

@Rubis ik vind het geweldig dat mijn zoon nu zelf doorpakt. Hij verveelde zich deze vakantie weer eens en vertelde hem dat als hij een paspoort had hier volgende week nog kon zijn.

Dat heeft hem blijkbaar aan het denken gezet.

Dit alles heeft ons gasfornuis shopping ook flink veranderd, ons oven in het fornuis is al ruim 6 weken stuk na al een service beurt van afgelopen jaar. We keken zelf naar een commercial range zoals ze dat hier noemen. Echter nu zoon lief wil komen hebben toch maar besloten voor een tussen stap en krijgen deze woensdag hopenlijk.

Nu denken we ook vandaag te horen krijgen dat mijn stiefzoon en zijn Peruaanse vriendin gaan samen wonen. Hij is inmiddels 30jaar en vond dat ik al veelste lang thuis had gewoond YES.

@JJ80 heerlijk dat tropische carnaval, zou na Bacardi's zo mee dansen.

@Disco hoe is het met je hand, neem je genoeg rust.
Mijn ouders zijn gek. Ik krijg de hele tijd smsjes over lekke banden, losse sturen, regenkleding aan-en-uit, loslatende remblokjes enz. Na twee lekke banden, wat zeg ik? na een lekke band, die hele fiets in het water hebben gesmeten en was op de eerste de beste trein richting Tirol gegaan.. Ze komen nu in bergachtig gebied.. dat valt tot nu toe een beetje tegen. Ik heb gezegd dat ze niet moeten miepen, de Tour-renners rijden veel meer km per dag in veel steilere bergen en ook nog in veel kortere tijd ;). Was niet grappig.

Anais, je hebt gelijk hoor. De tijd van vriendelijk doen is voorbij. Met zulke dingen heb ik het dan meteen helemaal gehad, daar kan ik heel slecht tegen. Alles is prima, ik ben niet de moeilijkste, maar dat betekent nog niet dat ik alles pik. Ze hebben zich ook nog niet weer gemeld, behalve dan met een berichtje dat het doorgestuurd is. En over die dubbele boeking hoor ik ook niemand meer. Zeg dan dat je er mee bezig gaat en dat de fout bij hun ligt, maar laat niet zomaar niets meer horen.

Wat een luxe, jullie nieuwe zwembad!! Oh, wat zul je daar van genieten straks.. Kun je niet aan de rand van het zwembad je kantoor opzetten? En een poolboy regelen? Ik heb echt het verkeerde land gekozen, personeel is hier niet te betalen. Er worden voor het seizoen veel Oost-Duitse krachten ingehuurd. Die willen wel werken itt de Tiroolse jeugd en moppert niet over loon, want bij hun thuis is helemaal geen werk te vinden.

Specu, mag ik komen test-proeven?? Jammie . In de winter dronken wij hier Heisse Oma. Warme advocaat (is hier trouwens veel meer vloeibaar dan in NL) met slagroom, klutsen en opdrinken. Lekker na een dag skien... of zonder een dag skien.

Dank je wel voor de link ook! Miss kan ik idd wel een hoop zelf doen. In de tussenseizoenen heb ik best tijd daarvoor. Nu zit ik hele dagen te forummen, dan kan ik tussentijds ook wat nuttigs doen :D.

Leuk, blond! Ik ben net weer helemaal rood ;).

SFO, wat zou dat leuk zijn! Je beide kids op bezoek!! Ik hoop echt voor je dat dat lukt. Misschien willen ze wel vaker komen als ze eenmaal zien hoe leuk het bij jou is. Of voor een langere periode blijven. Het is voor hun ook een kans om een stukje buitenland te proeven, maar dat moet wel bij ze passen/dat moeten ze wel zelf zo zien. Sommige mensen zijn nu eenmaal gelukkiger daar waar ze vandaan komen.

Ben heel benieuwd wat ze er van gaan vinden! Leuk voor je.

Disco, het is zo stil bij jou!! Hoe gaat het?

Cara, hoe is het bij jou? En je huis?? En de liefde?

De man die de waarzegster bedoelde, belde vanavond.
Raccoon, ik was even op zoek naar een berichtje van jou...maar helaas blijkt het rotnieuws te zijn. Echt balen (op zijn zachtst gezegd). Het is knap dat je gelijk weer in de 'strijdmodus' staat. Maar waarschijnlijk is dat ook het enige dat je kunt doen. Er zijn hier volgens mij heel veel mensen die met je meeleven en ook al maakt dat je niet beter, maak er maar wel gebruik van als je soms verdrietig/boos/bang/blij/moe of wat dan ook bent!

Ik zou nog even mijn creme brulee-avonturen samenvatten voor jullie. Hmm....het smaakte en rook naar creme brulee, alleen had het nog niet echt de juiste structuur. Mijn suikerlaagje was wel mooi gelukt. Maar goed...ik geef niet op en totdat ze perfect zijn krijgt vriend gewoon de iets minder mooie calorieenbommen creme brulees!
Heb gisteren niet meer gelezen, forum stond zowat stil zo traag was ie. Heb ik uit pure armoe een suffe misdaadserie moeten kijken. Is bij jullie de tv op zaterdag ook zo stom? Echt niets, ook al hebben we dan 100 kanalen.

Vanmorgen heb ik vroege dienst, Vents uitslaapdag vandaag. En natuurlijk was Jongste om 5.45 alweer van de partij

Gelukkig heb ik het nog een uur kunnen redden en heeft ze nog even bij ons geslapen. Pfff wanneer zijn ze oud genoeg om zelf op te staan en de tv aan te zetten? Die van jou kan dat zeker al, Ine?

Oooee vertel eens wat meer over die man van je trouwens?

En wat een ontzettend gezeik van die overboeking en die mensen die gewoon gedumpt waren door de buschauffeur! Kan me voorstellen dat je over de zeik was, je gaat je dan natuurlijk toch verantwoordelijk voelen he.

Anais, klinkt zo gaaf, dat nieuwe appartement en wat lekker dat je nu al kunt zwemmen daar! Hier kunnen we ook zowat zwemmen, af en toe staan de straten hier blank, van de hoosbuien, yuck! Al ziet het er nu redelijk uit, maar 't is pas half negen.

Oe daar waag ik me niet aan hoor, creme brulee, Sanne! Hoe heb je dat suikerlaagje gedaan trouwens, onder de gril of heb je zo'n blow torch?
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Ine, vertel! Heb je wat afgesproken met de man waarover de waarzegster en ik het hadden? Ik ben zo nieuwsgierig hoe dit allemaal gaat lopen, zou wel kicken zijn als dit uiteindelijk inderdaad je nieuwe vent wordt.

Wat een crime trouwens, die fietstocht van je ouders. Ik moet er toch niet aan denken om zo ver te moeten fietsen.

Lekker Ainne, zwemmen in de regen. Zullen we even een weekje woningruil doen? Ik heb er veel voor over als het even een paar dagen zou kunnen regenen hier. De hitte is momenteel uitputtend en vreet alle energie op. Ik moet zoveel doen maar er komt niks uit mijn handen behalve water inschenken en ijsjes maken.

Er ligt een stapel werk van de uitgever en ik heb eindelijk wat dozen gekregen om in te pakken. Ik kijk naar de stapel werk en de lege dozen maar doe helemaal niks. Vanavond misschien, als het wat afkoelt hier.
Ine, wij hebben het ook een paar keer meegemaakt dat mensen een kamer reserveren en vervolgens niet op komen dagen. We vragen nu een voorschot en de boeking is pas definitief als het voorschot betaald is. Dat werkt erg goed en is in Frankrijk heel gebruikelijk. Vaak vragen mensen er zelf al naar als ze ons bellen/mailen hoeveel voorschot ze moeten betalen. Dit geld zijn ze sowieso kwijt, ongeacht de reden van annulering of het niet op komen dagen. Misschien een idee voor je.

Fietsen je ouders echt vanuit Nederland naar jou toe? Petje af hoor.

Specu, spannend wat die mannen aan het doen zijn met de perceeltjes. Weet je al iets meer of laten ze niets los?

En dan hèt dorpsfeest. Het was een Paella Dansant die begon om 8 uur en het zag er al heel gezellig uit toen we kwamen. Het dorpsplein stond vol met lange tafels, overal hing verlichting in de bomen en de accordeon en trompet stonden ook al klaar. Eerst natuurlijk weer het hele dorp afgelebberd, zo'n 150 man à 3 zoenen per persoon = 450 zoenen. Gelukkig kon ik er tactisch een aantal overslaan. We zaten bij leuke mensen aan tafel en hebben lekker zitten kletsen en eten en drinken. De paella was goed maar niet bijzonder maar ik ga dan ook niet naar zo'n feest voor het eten, maar meer voor de gezelligheid, de leut en de muziek. De muzikanten begonnen met allemaal moeilijke dingen zoals Paso Doble, Tcha tcha tcha, Tango en Rumba waar alleen de doorgewinterde dansers zich aan waagden, zo'n 10 personen. Toen ze ophielden met spelen, kwam er eindelijk wat disco-achtigs waarop het halve dorp mee ging dansen. Zo tegen middernacht zat de stemming er goed in, de Vogeltjesdans en de Polonaise hadden we inmiddels ook al gehad, er werd volop gedanst, gedronken en gefeest, en toen gebeurde er iets raars. Een groepje oudjes was moe en stapte op. Begrijpelijk. Maar toen ging er opeens een aantal mensen de tafels opruimen. Het waren van die schragen met losse tafelbladen erop en in no-time was het grootste deel van de tafels opgestapeld en aan de kant gezet. En dit was voor iedereen het teken dat het feest afgelopen was. Nou ja zeg, voor mij begon het net en de muziek ging ook gewoon door. Ik heb nog geprobeerd om de boel aan de gang te houden door à la Ine op de tafels te gaan dansen en een vriendin hier uit het dorp deed ook gelijk mee met mij, maar de tafel waar ik op stond werd gewoon medogenloos weggesleept met mij er nog op. Einde feest om kwart over 12 terwijl het andere jaren vaak tot in de vroege uurtjes doorgaat. Wat een kater en dat niet van de drank.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het gaat hier best redelijk, wel hoop ik snel het hele verhaal te horen van de arts. Eerlijk gezegd kan ik het nog niet helemaal bevatten. Het ene voorbij en het andere begint..Ik ben de oncoloog wel heel dankbaar dat hij mij doorheeft gestuurd..Ik dacht nog, je overdrijft wel een beetje zo zie je maar.

Rubis, het lijkt mij heel logisch dat je een voorschot vraagt..Waarschijnlijk gaan wij volgend jaar naar Frankrijk en Spanje. Klinkt als een leuk feest..

Ine, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de waarzegster precies over die man had gezegd..Zo te horen vind jij hem ook leuk.

Ik werd vanmorgen om zes uur al wakker gemaakt. Mijn dochter had de tandenfee op bezoek gehad.
Haha, nieuwsgierige aagjes allemaal.

Rubis, als ze het hier in hun hoofd hebben dat ze willen sluiten, helpt dansen op de tafel niet meer. Dansen op de tafel begrijpen ze sowieso al niet, maar als ze er genoeg van hebben is het afgelopen. Wel gek dat ze al zo vroeg alles stopten. Jammer ook! Ben je net lekker in de stemming, is het voorbij..

Hebben jullie veel vrienden in het dorp? Of contacten is misschien een beter woord.

Mijn vriendin is weer weg en het is ineens weer heel erg stil. Weet niet hoe het kwam, maar ik was helemaal niet lekker en ben weer in bed gekropen toen ze weg waren. Zoon is later bij me komen liggen en we hebben geslapen tot voor een half uur! Ben nog steeds niet fit, maar moet wel aan de poets. Morgen nieuwe gasten.. dus ik doe het op mijn gemakkie en gelukkig ziet het er prima uit, dus is het ook niet extra veel werk.

Zometeen komen er nieuwe gasten, familie van mijn moederskant. Ze komen al voor de derde keer, heel leuk, terwijl ik in NL eigenlijk nooit echt contact met ze had. Ze hebben het hier heel erg naar hun zin en het is altijd heel gezellig. Ze blijven ook 2 weken. En mijn ouders verwacht ik over een dag over 4.

Mijn handen zijn stuk van schoonmaken, gisteren heb ik ook al een app gedaan en ze worden nooit zo blij van zeepsop. Dus ik probeer het weer eens met handschoenen.

Anais, mag ik hier schrijven wat jij zei nav de kaarten? Anders haal ik het weg hoor.

Anais kwam met een omschrijving van een nieuwe liefde. Een hele leuke, nieuwe liefde, waar ik een hele leuke tijd mee tegemoet zou gaan. Ik moest die omschrijving even laten bezinken, maar ineens popte iemand op in mijn hoofd die perfect aan die omschrijving voldeed. Echt helemaal. Niets bauleiter/nachbar/hollaender! De architect ;)!

Op mijn FB stond een foto van hem, daar gaf hij me een dikke zoen op mijn wang (ik had eronder gezet dat het de buurman was, zijn kantoor en het cafe waar ik gewerkt heb, liggen naast elkaar - volgens mij vroeg Specu nog of het De Buurman was). Ik heb die foto eraf gehaald, omdat ik nu ook een aantal bekenden uit het dorp heb toegevoegd en ik niet wilde dat ze iets zouden denken/vermoeden/speculeren, want daar zijn ze hier echt toppers in.

Ik was echter heel erg verbaasd dat Anais met deze omschrijving kwam (vond het wel heel gaaf!), want we hebben wel regelmatig contact, ik weet ook dat hij me heel erg leuk vindt - dat zegt hij altijd als we elkaar zien, maar ik weet ook dat hij getrouwd is. Ik kon en kan me nog niet voorstellen dat dat zou veranderen.

Het grappige aan het hele verhaal is, dat de waarzegster dus ook op hem doelt, maar al langer. Voor het begin van de afgelopen winter had ze het al over hem, en waarschuwde ze me voor 'de blonde heks', zijn vrouw. Dus Anais' verhaal staat niet alleen.

Toen ze hier een paar dagen geleden was, zei ze het weer. Hij is het. Huh? Ze wist het zeker en glunderde helemaal.

Gisteren heeft hij gebeld (vorige week hadden we al gesmst), hij wilde langskomen. Maar mijn vriendin was hier voor de laatste avond en die gaat dan toch wel echt voor een bezoekje van hem, jammer de bammer. Ik zie haar pas in de herfst weer.

Hij is veel weg voor zaken, heeft het erg druk en weinig tijd. We zien elkaar echt zelden. Maar hij is echt onwijs leuk! Ik denk dat hij echt wel de leukste man hier uit de omgeving is. Hij is wereldwijs, heeft in Amerika gestudeerd en zit niet zo vast in Tirol of dit dorp als de meeste mensen.

Nou ja, we zullen zien, we zullen zien..

Ik durfde hier niet teveel neer te zetten, want het is nogal een 'vaag' verhaal en hij heeft een gezin, wat mijn rol wel een beetje omstreden maakt, zeg maar.

Ainne, wat een tijdstip!!! OMG!! Daar wordt toch niemand echt blij van.. jee.. Gelukkig heb je het nog kunnen rekken, maar toch..

Nee, tv aanzetten lukt nog niet. Ik heb sateliet en die kastjes staan op kinderproof hoogte. Maar hij kruipt nu nog even naast me 's ochtends, dat is wel heel gezellig, tot het moment dat hij vindt dat het genoeg is geweest en dan moeten de 'kleertjes' aan (dan zitten we toch al gauw op een uur of 9).

Hij heeft een peuterbed sinds begin dit jaar en dat scheelt echt een hoop. Hij kan nu in elk geval bij me komen als er iets is. Heel af en toe komt hij ook wel eens midden in de nacht bij me. Dan heeft hij gedroomd of is hij wakker geworden. Maar in ieder geval hoef ik niet meer in de benen om hem op te halen, hij komt zelf, en dat is al heel fijn :D.

En ach, over een jaar of 15 komen zij thuis als jij opstaat, dus er is hoop. Ergens. In de verre verte ;).

(De link heb ik erbij geplakt, dan ook maar met de billen bloot ;). Ik haal hem later wel weer weg. Het is de linker van de twee, met wit overhemd en bril (als de link tenminste klopt, ik heb hem overgetypt.)

Raccoon, jouw bericht stond er nog niet toen ik begon te schrijven. Jee.. lijkt me ook heel onwerkelijk allemaal. En ook wel heel eng, ofzo, weet niet of dat het juiste woord is. Nu kom je weer in dat hele traject, waarvan je net dacht dat je het achter je had gelaten.

Kan me voorstellen dat je graag het hele verhaal wilt horen, zodat je weet waar je aan toe bent/wat je opties zijn en hoe en wanneer de behandeling begint. Dan weet je ook waartegen je aan het vechten bent, nu is het allemaal nog zo vaag, zo groot en onoverzichtelijk.

anoniem_55413 wijzigde dit bericht op 26-07-2009 16:30
Reden: Link toegvoegd
% gewijzigd
@Ine, architect is vast leuker dan bauleiter, maar nu je door kaarten en waarzeggen "weet" dat dit hem is, ga je natuurlijk ook op hem focussen gheghe. Die blonde heks is natuurlijk wel een probleem. Tja.

Vanmorgen waren pa en ik naar de kerk, het was een grote feestdag, daarna naar Man (die had het veeeeeeel te druk met werk), en ze stuurden me weg om icecream te kopen. Daarna hebben we gelunched en ijs met advocaat voorgeproefd. Toch wel een opgave hoor, die calorieeninname

Ik ben gaar, hele dag beetje hoofdpijn. Gisteren werden we uit Nl gebeld dat mijn tante niet goed is, en als dat verslechtert, gaat pa meteen terug naar NL. Morgen ook zware dag, herdenkingsmis voor Mans oma, het is nu een jaar geleden. Pff, ik ga vanavond maar languit, beetje lief voor mezelf zijn (en ik heb een goed boek).
@Raccoon, gaat het? Beetje van de eerste schrik bekomen?

Laat maar lekker staan hoor Ine, wat ik je ooit schreef want ik sta er helemaal achter en al vergis ik me ook wel eens met het invoelen en kaartlezen, het blijft voor mij je nieuwe liefde.

Wat is het toch een heerlijke vent. Als ik zijn energie lees, word ik blij. Ik voel iets heel sterks (stabiel) en kan er gewoon niet omheen dat dit een fantastische vent voor je is. Jij hebt ook een sterke man nodig en eentje die tegelijkertijd van het leven geniet. Er moet nog e.e.a. gebeuren maar daarna... ik hoop zo dat dit hem is. Voor mij was het ook prettig om back-up te krijgen van je waarzegster, wat een aangename bevestiging is.

Als deze man het niet zou zijn, is het zijn tweelingbroer of zoiets.
Mag ik even klagen? Please.... ben het zo spuugzat allemaal, die kl*te stress door de verhuizing, de ondraaglijke hitte waardoor alles wat je moet doen in een traag tempo verloopt. En als klap op de vuurpijl wil die idioot (Tb) morgen al verhuizen terwijl we nog niet eens een verhuiswagen hebben. Ik kan hem soms wel wat doen. Alles op het laatste moment regelen en dan van mij verwachten dat ik de spullen even inpak in een uur tijd. Ik weiger om alles in te pakken zolang ik geen definitieve datum heb en de verhuiswagen niet is gereserveerd. Als je al je spullen inpakt en vervolgens toch nog een week in je oude huis zit, baal je ook omdat je niet goed bij je spullen kunt.

Zojuist vette ruzie getrapt en hem de deur uitgejaagd, ik wil rust, geen gezeik aan mijn hoofd en actie in de tent op verhuisgebied. Morgen verhuizen is op zich geen probleem maar regel dan wel wat je moet doen hiervoor.

Op zulke momenten mis ik mijn situatie in NL, in dat geval had ik zelf even alles geregeld maar hier ben ik lichtelijk afhankelijk van hem. Hij onderhandelt in het Turks, ik kan wel Turks maar als (West-Europese) vrouw word je genaaid qua prijs en kun je nergens van op aan.

Vandaag was weer bloedheet dus ik liep in coma door het huis, kon niet meer nadenken en Tb was in slaap gevallen. Koelkast schoongemaakt, toch maar wat spullen half ingepakt (zo van stel dat we nog blijven een tijdje heb ik dit en dat nog nodig) en toen hij wakker werd kreeg ik het verwijt dat ik geen zak had gedaan. Nou ja zeg, hij wel dan in zijn slaap?

Vette ruzie gekregen die uitliep in opmerkingen van mij als: "Weet je wat, je gaat maar in je eentje zelf verhuizen, ik blijf hier."

Jeetje, wat een stomme verhuisstress, waar ben ik aan begonnen.

Bedankt voor het klagen, de volgende berichten doe ik weer normaal, deal?

Ine: ik volg je waarzeg verhaal met interesse! Ik snap alleen niet helemaal waar Anais in het plaatje komt, hebben jullie elkaar gezien dan? Petje af voor je ouders, het idee alleen al.

Owh is het die reisorganisatie.

Anais: dat zwembad... heerlijk. Ik zie net een crosspost, ik denk dat het zwembad je nu gestolen kan worden

Zomercarnaval was echt leuk... helaas was de verensambabikini een metafoor voor jeans en en shirtje, jullie dachten toch niet echt echt??? Als ik ooit eens meeloop dan wel... (gelukkig weet je zoiets een jaar van tevoren, kan ik een jaar HEEL veel sporten en HEEL weining eten)

De parade was ook erg mooi en ik heb hem eens een keer goed kunnen zien. Daarna zijn we op zoek gegaan naar alcohol, en gevonden kan ik je vertellen. Zo gevonden dat ik bij de apres ski hut (normaal kom ik daar niet hoor, mind you) op de verhoging een hele poos heb staan dansen. (het was erg druk dus was niet te enige) Rubis en Ine, het was geen tafel maar telt het dan toch mee? Heerlijk een bara met bakkeljauw gegeten, mooie mannen bekeken (en er tegen een paar aangekletst, leve alcohol), veel slechte geklede mensen bekeken onder het mom van als je in een gele legging past dan mag je het aan, zeker als hij matcht met je topje, je gouden tanden en de tattoo in je nek. Geef mij echt het multiculti gedoe maar... (ik heb spierpijn in mn kuiten..hahah)

Over nog meer cultuur in mn leventje.

De besnijdenis was erg mooi om bij te zijn. Het was bij haar zus thuis, met een groep familie en vrienden. De kleine man is echt een plaatje, heeft al wat kleur op zn toet en veel zwarte haartjes, maar de oortjes en randjes verraden al dat nog donkerder wordt. Eerst heeft de 'chirurg' alles aan ons uitgelegd, wat hij ging doen, de verschillen tussen de ortho (naar en rigoreus die orthos) en deze liberale manier (duurt langer maar minder kans op nabloedingen enz), waarom deze traditie enzenz. Ook vertelde hij dat er gekeken word naar afwijkingen aan het penisje, (dat schijnt regelmatig voor te komen) mocht dat zo zijn, dan stopt hij en moet de kleine naar een kinderuroloog oid. Alle mannen moesten een keppeltje op natuurlijk.

De kleine werd wel verdoofd maar de beker wijn stond ernaast, af en toe kreeg hij een pinkje wijn van opa.

Onder het zingen van een hebreeuws lied bracht een ontroerde oma de kleine de huiskamer in. Dat was zo mooi en ontroerend. De moeder mag er niet bij zijn. Er werden gebeden uitgesproken zowel door de chirurg als door opa.

Daarna ging hij beginnen en er komt toch wat bloed bij kijken, brrr toch een klein beetje eng om te zien. Maar de chirurg stopte op een gegeven moment omdat hij inderdaad een afwijking had gezien. De voorhuid is er nu niet af omdat er gekeken moet worden wat er precies is, en de voorhuid kan dan nodig zijn. Hij is nu gehecht, en van de week moet hij naar een arts. Dat was toch even minder leuk, maar anders was het toch wel aan het licht gekomen. Volgens de Torah is een besnijdenis geldig als er bloed gevloeid is, dus hij heeft wel zn naam gekregen. Dit ook weer door gebeden met opa, vader en moeder naast elkaar. Daarna zei iedereen mazzeltov en kregen we wijn. Er waren broodjes en heerlijke Surinaamse taart, heeft de oma van de andere kant zelf gemaakt, altijd goed die combinaties. Mn vriendin is natuurlijk geschrokken, maar het is nu even afwachten.

Het is toch wel echt mooi zon traditie en dan de familie en goede vrienden erbij, voel me vereerd dat ik erbij mocht zijn. Ik ken zoiets niet vanuit mn eigen jeugd of familie. Het gaf me een gevoel van saamhorigheid en verbondenheid, maar aan de andere kant ook van leegte in mn eigen vrienden/familiekring
JJ, die met de O, dat was hem toch?

Anais heeft een glazen bol legt oa kaarten. Het kwam hier ter sprake en omdat ik nogal met mijn scheiding in de maag zat, heb ik haar gevraagd of ze me er iets over zou kunnen vertellen. En ze begon als eerste over de nieuwe liefde :D! Haha.

Anais, dank je wel :-).

Wel balen zeg.. dat verhuisgedoe. Ik vond al dat het allemaal zo relaxt ging en vooral relaxt klonk. Binnen 10 dagen van het ene huis naar het andere. Vorig jaar ben ik intern verhuisd, dat was al een klus, terwijl dat maar 2 trappen op was. Laat staan het gedoe met hierheen verhuizen. Ik had briefjes op de dozen geplakt met wat er allemaal in zat.. maar dan nog, wat een gedoe. Maar gelukkig is het allemaal op korte termijn, hoef je niet nog maanden zo door te gaan en kun je de dagen voor het verhuizen aftellen.. en dan heb je een heerlijk nieuw paleis voor jullie twee, met een zwembad in je tuin en een nieuwe start! Het komt wel goed, je moet hier even doorheen..

Lekker makkelijk van TB om wel te bedenken dat hij acuut wil verhuizen, maar het daar dan ook verder bij laat :S. Alsof alle spullen vanzelf in dozen springen, ook nog een beetje geordend en logisch.

Specu, klopt hoor. Doordat ineens de pijlen naar hem begonnen te wijzen, komt alles wel ineens in een ander licht te staan. Niet dat ik er nu voor 100% vanuit ga dat hij het is, maar het is wel leuk om te horen dat hij me dus wrs echt zo leuk vindt als hij altijd zegt en dat het van twee mensen los van elkaar komt. Ik heb Anais helemaal niets verteld over architect, hier heb ik het volgens mij ook nooit echt over hem gehad, omdat hij maar zo sporadisch voorbij komt. Dus Anais kon niets over hem weten, maar beschreef hem zo duidelijk dat het hem moet zijn.

Maar ik blijf voorlopig nog wel flirten met de buurman, dat gaat nog gewoon door :-).

Wisten jullie trouwens dat je misselijk wordt van een zak met koekjes, cola en daarna nog twee pannenkoeken met veel stroop en poedersuiker?
En ik geloofde het trouwens wel hoor, van die verensambabikini. Het klonk behoorlijk serieus! En ergens vond ik het ook bij je passen, ik zie je wel in zo'n stoet meedansen in zo'n sexy bikini :D.
Neenee, het was echt een grapje! ik heb 5 fotos ofzo als proof zal ik ze van de week even op FB zetten.

ANAIS???!!!! wil je dat ook een keer voor mij doen misschien?
Enne daar kan je misselijk van worden ja maar ik mis iets hartigs als tegenhanger van al dat zoet in het lijstje... eet nog wat chips ofzo... dan word je pas echt misselijk.
Hi allemaal! Wow, 65 pagina's gemist... effe bijlezen...
@Anais, gaat het weer een beetje? Je weet dat verhuisstress # 2 of 3 in de toptien staat? Kerels & verhuizen........

@JJ80, mooie beschrijving. Wat bedoelde je met "de moeder mocht er niet bij zijn"? In de zin van vrouwen/mannen zitten gescheiden, of dat ze zelfs niet in de buurt mocht zijn?

@Ine, yikes, wat smerig. Pa en ik hebben vanavond als voorproefje op de advocatendessertreeks poffertjes gegeten (zonder advocaat). Je as. vlam heet toch niet Otto ofzo (voor een hond, oke, maar voor een lekker ding??? nee, laat maar )
Anais, komt verhuizen niet op de tweede plaats van de meest stressvolle dingen die een mens mee kan maken, na een scheiding, zoals Specu ook al zegt. Kijk jij maar uit dat je niet allebei die dingen voor je kiezen krijgt. Als ik je verhalen zo hoor over dat verhuizen en over Tb, dan krijg ik een beeld voor me van Tb als iemand die zo enthousiast kan zijn dat hij zichzelf voorbij loopt. Jij hebt daar gisteren lekker met hem aan dat zwembad gelegen en dat is hem zo goed bevallen dat hij niet meer kan wachten tot 1 aug., zoiets. Ik vind dat toch ook wel iets aandoenlijks hebben. Rubiman is heel erg van de planning, het spontane is er dan een beetje af, terwijl ik zelf af en toe wel eens in het diepe wil springen, om maar even in zwembadjargon te blijven.

Ine, allemaal leuk en aardig dat die architect jou leuk vindt, maar ben jij ook tot over je oren?
Het is hier inmiddels ook bloedje heet, echt geen weer voor het bierfestival SFO..in iedergeval mij zullen ze er niet treffen.

Het gaat hier verder wel, af en toe slaat de angst even toe..en soms kan ik ook nog gewoon lachen.

Mijn ouders zijn wel ontzettend van slag, dat had ik wel verwacht dat zij het er moeilijk mee zouden hebben. Gelukkig zijn ze nu in het huis van mijn broer mijn broer en zus wonen in dezelfde stad, dus die komen van de week regelmatig bij hun langs.

Maar ik hoop dat de arts me morgen meer kan vertellen, er zijn vier soorten..twee ervan kun je goed behandelen en de andere twee minder..

Ine, ik vind het wel spannend met de kaarten hoor. En een beetje flirten en verliefd zijn is het mooist wat er is..

Anais..kan me voorstellen dat je je nu gestresst voelt. Ten eerste al de hitte, er komt dan geen mallemoer uit je handen..en dan een man die alles hals over de kop wilt doen. Sterkte ermee anders maar een extra duik in het zwembad.

Specu, hoelang blijft je vader nog op bezoek? Ik heb de foto's gezien..leuk hoor.
Specu: De moeder mag er niet bij zijn, die moest boven blijven. maar er was geen man/vrouw scheiding verder hoor.

Ik krijg net te horen dat het toch niet zo goed is gegaan met de kleine man, ze hebben de hele middag in het ziekenhuis gezeten, er zijn wat hechtingen verwijderd en hij kan weer plassen maar ze moeten morgen weer terug. He bah, das naar.
Jeeetje, wat een verhaal Ine, enne, hij ziet er leuk uit!

Maarre, dat "detail" dat ie getrouwd is en een gezin heeft... hoe zie jij dat?

JJ80 goh klinkt indrukwekkend. Ook eigenlijk wel een beetje zielig he, hechtingen en nu blijkt het nog niet eens gebeurd te zijn.

Anais, ik word al gestresst als ik je postingen lees! Yikes, die Tb van je laat er geen gras over groeien zeg!

Raccoon, wat erg voor je ouders inderdaad, dan is de afstand ineens wel groot he. Hoop dat je morgen (?) meer duidelijkheid krijgt.

Specu, ik zag je advocaat-topic ook, hoe kom je daar ineens zo bij? Heeft je vader een kistje meegenomen of zo? Ik vind het viiies trouwens!

Hey Saby, welkom terug! Ben je weggeweest?

Rubis, klinkt leuk joh, dat dorpsfeest! Jammer dat het te snel voorbij was. Hoe is het thuis momenteel?
Jaaaa, Anais, lekker mopperen hier. Dat doe ik ook regelmatig, zoals jullie kunnen lezen en het lucht echt heel erg op.

JJ, bijzonder om mee te maken, zo'n besnijdenis!

Mmmh.. chips. Eens kijken of ik nog een zakje kan vinden ;).

Heb je al een succesrecept gevonden, Specu?

Heb je nog niet op de link geklikt? Hij heet geen Otto, gelukkig, zijn naam is hartstikke prima en hij ziet er ook heel erg leuk uit. Het enige nadeel is dat hij ietsiepietsie kleiner is dan ik ben, ik houd wel van grote kerels normaal.. Maar goed, dat is detail en geen big deal.

En nogmaals, als het toch niets wordt, is er geen man overboord hoor. Ik pin me nergens op vast.

Rubis, nou, tot over mijn oren niet. Maar dat is zelfbescherming. Ik ken hem nu twee jaar en ik vond hem altijd al ontzettend leuk. Maar hij is bezet en dus geen relatiemateriaal. Bovendien is hij gewoon een echt heel leuk mens, iedereen vindt hem aardig, maar veel te leuk voor mij, dacht ik dan. Dan heeft verliefd worden geen zin, dus ben ik daar nooit mee bezig geweest. Als hij echt mijn nieuwe liefde zou zijn, zou ik daar heel blij van worden en ik zou zeker tot over mijn oren raken!

Toen Anais het zei, was ik echt verbaasd, want daar had ik niet op gerekend, nooit zo over nagedacht, want het leek mij altijd het absoluut onmogelijke. Maar twee mensen noemen hem 'nieuwe liefde' (wat klinkt dit raar als ik het zo opschrijf, die arme man heeft geen idee ), zonder dat ze dat van elkaar zouden kunnen weten en zonder dat ze hem kennen (en Anais heeft mij zelfs nog nooit IRL gezien).

De tijd zal het leren.. ik houd jullie op de hoogte vanaf nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven