Ik doe het, doe jij het ook?

21-03-2026 19:41 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.

De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.

Wat eten jullie met een vork (bestek)?

(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)

Wat eet jij met een vork?

Totaal aantal stemmen: 193

Niets (7%)
Patat (2%)
Pannenkoeken (62%)
Brood (1%)
Patat en pannenkoeken (22%)
Echt àlles, zelfs mijn soep (6%)
Everything is possible for the one who believes.
Ik echt alles. Eet echt veel fijner.
Mijn optie staat er niet bij. Ik gebruik een vork bij boterhammen en bij pannenkoeken. Zeker bij brood vinden mensen dat raar tja ik vind het raar als je dat niet doet. En al helemaal als mensen de boterham dubbel klappen en zo opeten in hemelsnaam snij het dan in ieder geval gewoon even door met een mes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb pannenkoeken gestemd, maar patat eet ik ook met een vork.
Net als pizza, nasi/rijst en pasta. Mijn boterham vouw ik gewoon dubbel en eet die met mijn handen.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
IBIopviva schreef:
21-03-2026 19:52
Mijn optie staat er niet bij. Ik gebruik een vork bij boterhammen en bij pannenkoeken. Zeker bij brood vinden mensen dat raar tja ik vind het raar als je dat niet doet. En al helemaal als mensen de boterham dubbel klappen en zo opeten in hemelsnaam snij het dan in ieder geval gewoon even door met een mes.
Sorry... :$
FRIET alleen met een vork als ik een kapsalon heb gemaakt.
pannenkoeken altijd met mes en vork (oprollen en dan in reepjes snijden)
macaroni of rijst met een lepel (en soep ;-) )
al het andere avondeten met mes en vork

brood met de hand.
Calamitycat schreef:
21-03-2026 19:53
Ik heb pannenkoeken gestemd, maar patat eet ik ook met een vork.
Net als pizza, nasi/rijst en pasta. Mijn boterham vouw ik gewoon dubbel en eet die met mijn handen.
Ik ook, en vaak zit ik er thuis niet eens bij maar eet ik terwijl ik iets anders doe of op weg naar iets.
IBIopviva schreef:
21-03-2026 19:52
En al helemaal als mensen de boterham dubbel klappen en zo opeten in hemelsnaam snij het dan in ieder geval gewoon even door met een mes.
O echt, ik krijg daar de rillingen van! En als het dan zo moet, snij hem dan inderdaad een keertje door.
Patat met een vork als ik in een restaurant ben. Pannenkoeken met mes en vork. Voor de rest met mijn handen. Ik kan vol bewondering kijken naar mensen die een boterham met mes en vork eten, dus dat is wel een nastrevenswaardig doel.
Si abra la puerta hay lobos.
Renske schreef:
21-03-2026 19:58
Ik ook, en vaak zit ik er thuis niet eens bij maar eet ik terwijl ik iets anders doe of op weg naar iets.
Lopend eten in het openbaar zou verboden moeten worden.
Moiren schreef:
21-03-2026 20:01
Lopend eten in het openbaar zou verboden moeten worden.
Zo openbaar is mijn huis gelukkig niet.
Rabarbara schreef:
21-03-2026 19:59
Voor de rest met mijn handen. Ik kan vol bewondering kijken naar mensen die een boterham met mes en vork eten, dus dat is wel een nastrevenswaardig doel.
Het eet echt prettig. Ik kan het je aanraden!
Ik eet pannenkoeken met vork en mes, vind het ook raar als je dat niet doet. Dan worden je handen supervies.

Patat eet ik wel met mijn handen, maar dan worden je handen ook minder vies. Brood eet ik ook met mijn handen, alleen in een lunchroom niet, omdat er dan veel beleg op zit en het ook onmogelijk wordt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Renske schreef:
21-03-2026 20:02
Zo openbaar is mijn huis gelukkig niet.
Vandaar alleen in het openbaar. Lopend eten vind ik zo’n raar iets.
Thuis eet ik friet, brood, pannenkoeken en pizza gewoon met mijn handen. Soep drink ik wel eens uit een kom.
Als er gasten zijn of ik ben niet thuis, dan eet ik alles met bestek behalve een simpele dunne boterham. Een belegde dikke boterham eet ik wel met bestek.
Renske schreef:
21-03-2026 19:58
Ik ga er wel bij zitten, lunch is echt een rustmoment voor mij.
In de ochtend rooster ik vaak een boterham, die eet ik gek genoeg dan wel weer met mes en vork (vouwt lastig dubbel).
Moiren schreef:
21-03-2026 20:03
Vandaar alleen in het openbaar. Lopend eten vind ik zo’n raar iets.
Thuis ook? Dat doe ik wel, brood of ontbijt. Geen lange afstanden want zo groot is mijn huis niet, maar terwijl ik de boel klaarleg, mijn tas inpak, vaatwasser uitruim etc.
Gestemd op ‘pannenkoeken’ uit het rijtje. Friet eet ik ook met mes en vork, gewone patatten dan alleen weer met vork.
Boterhammen eet ik uit de hand, vroeger thuis met mes en vork. In een lunchroom weer met bestek omdat het van die onmogelijke dikke plakken brood zijn en het beleg te dik is om ze dubbel te vouwen/sandwich van te bouwen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Renske schreef:
21-03-2026 20:09
Thuis ook? Dat doe ik wel, brood of ontbijt. Geen lange afstanden want zo groot is mijn huis niet, maar terwijl ik de boel klaarleg, mijn tas inpak, vaatwasser uitruim etc.
Lopend eten is hier recept voor alles tegen de grond en niets in mijn mond.
Ik moet toch echt neerzitten om te eten. Of dat nu om een boterham gaat of een ijsje.

Waarbij die boterham dubbel gevouwen wordt en dan in 2 gesneden.
Om dan met de hand op te eten. Maar wel al zittend. Aan een tafel of achter aan laptop.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wij aten vroeger thuis door de week gewoon brood uit het vuistje (wel netjes in tweeën gesneden), maar als we dan op zaterdagavond een keer brood aten moesten we ineens met mes en vork eten en dat konden we natuurlijk niet zo goed en dan kreeg mijn vader een aanval van opvoedkunde en die werd dan woest op ons dat we niet eens brood konden eten met mes en vork en dan ging ie preken en het honderd keer voordoen, dus dat was dan heel gezellig aan tafel. Terwijl er echt altijd hele lekkere dingen op tafel stonden hoor, rosbief en zo en fricandeau en pekelvlees en diverse kazen en kokosbrood en filet americain, je kon het zo gek niet bedenken of het stond er maar eten ho maar want we moesten worden opgevoed.

Dus nee, brood eten met vork en mes is mijn ding niet zo. Ik kan het inmiddels wel, en soms is dat wel handig. In Duitsland of zo, als ik lunch met zo'n lekkere Strammer Max, dat ik niet meteen helemaal onder kom te zitten. Maar voor de rest...
Graftak!
Pannenkoeken wel, natuurlijk. Dat als een rol opeten vind ik nogal barbaars. Friet (ja, friet) alleen in een net restaurant (niet bij een hamburgertent) of juist staand bij de frietkraam als er veel saus overheen zit met een vork(je). Maar friet mag dus zelfs in restaurant met je handen blijkbaar volgens etiquette.
LemoosGaatDoor schreef:
21-03-2026 20:09
Friet eet ik ook met mes en vork, gewone patatten dan alleen weer met vork.
Wat is het verschil tussen friet en gewone patatten?
Charlie591 schreef:
21-03-2026 20:18
Pannenkoeken wel, natuurlijk. Dat als een rol opeten vind ik nogal barbaars. Friet (ja, friet) alleen in een net restaurant (niet bij een hamburgertent) of juist staand bij de frietkraam als er veel saus overheen zit met een vork(je). Maar friet mag dus zelfs in restaurant met je handen blijkbaar volgens etiquette.
En dan ga je het bijhorende biefstukje of schnitzel bij die friet wél met mes en vork eten?
Of eet je die dan ook met je handen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Edda schreef:
21-03-2026 20:21
Wat is het verschil tussen friet en gewone patatten?
Friet is gefrituurd en patatten zijn gewoon (gekookte) aardappelen. Over/bij friet eet ik veel sausjes dus die moet ik er een beetje overheen draperen met een mes. Ik vind friet aan een vork zo over het bord door saus slepen niet zo fijn.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 21-03-2026 20:23
30.92% gewijzigd
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Liefst alles met mes en vork. Gewone boterhammen eet ik thuis met mes en vork, ook een tosti.

Naar werk neem ik belegd brood mee en daar eet ik het met mijn handen. Maar ik snij het wel door. Dubbelklappen vind niks.

Patat ook liefst met vork, tenzij in de Mac/snackbar. Pizza ook met mes en vork.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven