Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2704 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Ik heb vandaag 9 boeken opnieuw geplaatst met nieuwe foto’s, prijs ietsje verlaagd en binnen een uur in 2 bundels 8 boeken verkocht met nog 5 andere dingen. 1 bundel voor de vraagprijs en 1 bundel met slechts €1 korting. Ik ben blij, ruimt hier weer een beetje op.
Nina-tje schreef:
19-03-2026 17:11
Ik had van de week 5 minuten nadat een artikel klaar lag bij het punt al een berichtje van de verkoper dat het pakje klaar lag en of ik het niet zou vergeten te halen. Pfff.
Gelukkig nog nooit gehad maar ik zou dan gewoon wat langer wachten met ophalen. Hou er niet van om zo gepushed te worden.
Nina-tje schreef:
Ik had van de week 5 minuten nadat een artikel klaar lag bij het punt al een berichtje van de verkoper dat het pakje klaar lag en of ik het niet zou vergeten te halen. Pfff.
Jeetje wat intens!
Vanmorgen kreeg ik een melding van DPD dat een pakketje retour kwam, omdat het niet afgeleverd kan worden (gewoon in Nederland). Koper in een bericht gevraagd of ze weet waardoor dit komt, want ze heeft het niet opgehaald of gemeld dat er iets aan de hand is. Helaas nog geen reactie van koper.

Ben wel benieuwd wat er dan gebeurd is. Ik lees dat het beschadigd in transport zou kunnen zijn, maar de kans lijkt me niet heel groot dat het pakket beschadigd is, het is een boekje in een bubbelenvelop.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Dit heb ik laatst als koper gehad met dhl. Kreeg een bericht met tijdvak van bezorging en na 5 minuten een bericht dat het retour ging naar de verkoper omdat het niet afgeleverd kon worden. Totaal geen idee waarom, pakket was ook niet beschadigd.
Volgende dag kreeg de verkoper het pakket weer binnen, heeft ze de koop geloof ik geannuleerd zodat ik mijn geld terug kreeg en heb ik het weer opnieuw gekocht, gelukkig ging toen alles goed met de bezorging.
Herfst schreef:
21-03-2026 08:23
Dit heb ik laatst als koper gehad met dhl. Kreeg een bericht met tijdvak van bezorging en na 5 minuten een bericht dat het retour ging naar de verkoper omdat het niet afgeleverd kon worden. Totaal geen idee waarom, pakket was ook niet beschadigd.
Volgende dag kreeg de verkoper het pakket weer binnen, heeft ze de koop geloof ik geannuleerd zodat ik mijn geld terug kreeg en heb ik het weer opnieuw gekocht, gelukkig ging toen alles goed met de bezorging.
Ok, goed om te weten. Bij mij gaat het om DPD. De koper heeft vanmorgen alsof gereageerd dat ze geen idee heeft en met de suggestie dat ik het de klantenservice moet vragen (ga ik niet doen, want zij zullen echt niet meer info hebben). Dus het is gewoon even afwachten en hopen dat het niet beschadigd is
Klantenservice is echt zonde van de moeite, zij weten waarschijnlijk ook niet meer.
Vervelend is het wel, bij mij bleef het een raadsel waarom het retour is gegaan.
Hopelijk is jouw pakket ook niet beschadigd en kunnen jullie het alsnog goed afhandelen.
Ik had heel leuke laarsjes besteld, uit Frankrijk. Nadat ik betaald had kreeg ik een pb van de verkoopster dat ze op vakantie was en dat de laarsjes vanaf een latere datum verstuurd zouden worden. Maar na die datum gebeurde er niks, dus toen ben ik maar eens gaan vragen wanneer ik de laarsjes kon verwachten. Als antwoord kreeg ik dat ze in het ziekenhuis lag en dat ik nog even moest wachten. Vlak voor de einddatum kreeg ik een bericht dat oma was overleden.

Gelukkig werd mijn geld gewoon teruggestort. Ik denk dat ze achteraf de laarsjes zelf wilde houden. Of dat iemand anders er meer voor wilde geven.
Nina-tje schreef:
Hadden we dezelfde Franse verkoopster? Op het moment dat ik van Vinted bericht kreeg dat het pakket afgehaald kon worden kreeg ik van haar ook een bericht dat het pakket klaar lag. Uhm ja. Dat zag ik zelf ook. En ik kan niet de hele dag voor het ophaalpunt zitten te wachten totdat ik bericht krijg dat ik het pakket op kan halen.

Snap ook niet wat de bedoeling was
Lemon_Pledge schreef:
22-03-2026 09:20
Hadden we dezelfde Franse verkoopster? Op het moment dat ik van Vinted bericht kreeg dat het pakket afgehaald kon worden kreeg ik van haar ook een bericht dat het pakket klaar lag. Uhm ja. Dat zag ik zelf ook. En ik kan niet de hele dag voor het ophaalpunt zitten te wachten totdat ik bericht krijg dat ik het pakket op kan halen.

Snap ook niet wat de bedoeling was
Haha die had ik gisteren inderdaad ook. En toen ik dus maar antwoordde dat ik het morgen op ga halen, kreeg ik daar vervolgens niet eens reactie op. Bijzonder hoor.
Wat is jullie ervaring met boeken kopen en verkopen? Zijn dat een beetje leuke prijzen?
Alleen met verkopen, waarbij ik geen hoge prijzen vraag. Ik kijk wat de meeste andere verkopers voor hetzelfde boek vragen en ga daar wat onder zitten. Ik heb al heel wat verkocht, rijk word ik er niet van maar het ruimt wel op. Lastig vind ik wel dat met een bundel het al snel boven de 2 kg komt, wat eigenlijk het maximale gewicht is dat je met Vinted kunt versturen. Tot nu toe is het nog steeds goed gegaan als het pakket wat zwaarder was, maar ik heb ook wel eens een bundel geweigerd omdat het rond de 4 kg was (exclusief verpakking). Sommige mensen bieden 60% (of nog minder) dan de vraagprijs, daar ga ik niet op in, dan breng ik wat over blijft t.z.t. wel naar de kringloop.
Ik ben benieuwd hoelang de gratis verzending bij boeken nog blijft, als dat er niet meer is denk ik dat de interesse flink zal afnemen.
Flashy schreef:
23-03-2026 09:42
Wat is jullie ervaring met boeken kopen en verkopen? Zijn dat een beetje leuke prijzen?

Ik heb er sinds half december ruim 200 verkocht. Ik ben er inderdaad niet rijk van geworden maar het is wel heerlijk opgeruimd. Voor een deel heb ik ook weer boeken teruggekocht (over een onderwerp dat ik verzamel). Over het algemeen supergoedkoop, kwaliteit valt soms wat tegen maar dat vind ik bij een boek niet zo erg.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Pochacco schreef:
21-03-2026 09:10
Ok, goed om te weten. Bij mij gaat het om DPD. De koper heeft vanmorgen alsof gereageerd dat ze geen idee heeft en met de suggestie dat ik het de klantenservice moet vragen (ga ik niet doen, want zij zullen echt niet meer info hebben). Dus het is gewoon even afwachten en hopen dat het niet beschadigd is
Nou, mijn koper heeft het gewoon bezorgd gekregen en kan nu niet bevestigen dat ze het in goede orde heeft ontvangen omdat het al retour gemeld staat. Dus ik heb alsnog klantenservice gevraagd of ze het kunnen uitbetalen.

Sowieso gaat het echt niet lekker met bezorgingen.

Ik heb ook een koper die al 10 of 11 dagen het Vinted go pakket laat liggen (staat al dagen op 0 dagen nog op te halen), beloofd vanalles, maar appt nu 'ik heb andere dingen aan mijn hoofd'. Pfff kan niet wachten totdat die winkel het retour stuurt, dan ben ik van dit gedoe af (6)
Flashy schreef:
23-03-2026 09:42
Ik heb voor mijn doen wel redelijk wat verkocht. Ik heb het ook als een soort van bibliotheek gebruikt, kopen, lezen en dan weer voor dezelfde prijs verkopen. Dus vind t wel fijn
Klinkt wel goed, die boeken ervaringen.
Heeft hier iemand iets gezien over een nieuwe actie met gratis verzenden?
Ik zag gisteren bij 1 artikel dat ik bij iemand bekeek een korting op de verzendkosten van 100% staan en had nog gecheckt of het niet in een boeken categorie was geplaatst en dat was dus niet zo, maar ik kan er verder niks over vinden.
Ik kom nu verkopers tegen met boeken of kleurboeken waarbij wel verzendkosten bij staan, dat is wel vreemd. Ik had er eentje als favoriet staan en ik weet zeker dat die eerst met gratis verzenden was, en nu niet meer. Bij mij staan de verzendkosten bij de boeken nog steeds op gratis verzenden.

Ik heb ook wel eens gezien dat iemand op een artikel 100% korting op de verzendkosten had, volgens mij doet Vinted dat af en toe.
Oh dat is ook vreemd zeg, bij mij staan de boeken ook nog op gratis verzenden, volgens mij was het verlengd tot eind maart. Ik liep er zelf wel eens tegenaan dat ik dan een bepaald boek alleen maar bij Belgische verkopers kon vinden waardoor het verzenden niet gratis was. Eigenlijk verkoop ik nu ook maar weinig boeken trouwens, het ging beter toen je het ook nog met andere soorten artikelen mocht bundelen.
Dit waren dus Nederlandse verkopers, wel jammer want ik had interesse in een boek. Maar met verzendkosten is het toch een stuk minder interessant.

Ik kwam er net achter dat je Vinted Go nu uit kan schakelen als verzender, dat heb ik maar meteen gedaan. Ik heb nu al een paar keer achter elkaar gehad dat het zo ontzettend lang duurt voor een pakketje aankomt, zelfs gewoon in Nederland. Het is iedere keer vertraagd.
Alleen als een koper geen andere optie heeft als Vinted Go, kunnen ze die nog kiezen. Je hebt dan als verkoper de keus of je het wel of niet doet, zonder dat het gevolgen voor je heeft.
Oh dat is een goede ontwikkeling.
Heel irritant dat de staat van het product schijnbaar gewoon vrij te interpreteren is.
Als ik de tekst die erbij staat lees lijkt het mij vrij duidelijk wat "nieuw zonder label" is, maar schijnbaar zijn schoenen die "maar" een half jaar gedragen zijn en een gat bij de neus hebben ook nog nieuw zonder label volgens sommige mensen.

En mensen die duidelijk willen oplichten (product met een too good to be true prijs, en melden dat betalen niet via Vinted kan maar buiten Vinted om gedaan moet worden) kun je tig keer melden bij Vinted, maar schijnbaar valt dat allemaal binnen de regels..
Lemon_Pledge schreef:
26-03-2026 10:51
Heel irritant dat de staat van het product schijnbaar gewoon vrij te interpreteren is.
Als ik de tekst die erbij staat lees lijkt het mij vrij duidelijk wat "nieuw zonder label" is, maar schijnbaar zijn schoenen die "maar" een half jaar gedragen zijn en een gat bij de neus hebben ook nog nieuw zonder label volgens sommige mensen.

En mensen die duidelijk willen oplichten (product met een too good to be true prijs, en melden dat betalen niet via Vinted kan maar buiten Vinted om gedaan moet worden) kun je tig keer melden bij Vinted, maar schijnbaar valt dat allemaal binnen de regels..
Ja, herkenbaar. Ik heb geregeld gezien dat iets als new without tags wordt aangeboden en ik zie dat het label verwassen is (ik ken dit merk, want heb vroeger in mijn studententijd in deze winkel gewerkt). Dat meld ik dan niet, ik denk alleen maar: wat ontzettend stom.

En verder ook mensen die iets als een merk verkopen dat dan vervolgens in de stijl van dat merk is: Missoni en Zimmermann enzo. Dat meld ik dan wel en de ene keer doen ze er wat mee en de andere keer niet.

Ik had voor mijn dochter nog een bedeltje gekocht van Pandora en bij aankomst was er een steentje uit. Ik heb het maar laten gaan, want terugsturen is duurder. Verder nog een mooie blouse gescoord en een paar kleine dingen verkocht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lemon_Pledge schreef:
26-03-2026 10:51
Haha, ja nieuw zonder label vind ik inderdaad wel duidelijk, maar toch zijn de meningen er blijkbaar inderdaad over verdeeld. ;)
Alleen het onderscheid tussen, heel goed, goed en veelgebruikt vind ik zelf ook nog wel eens lastig.
Want ik heb bijv ook veel echt vaak gedragen en gewassen kledingstukken van de kinderen zonder echte gebreken. Maar omgekeerd noemen sommige mensen dan weer dingen heel goed, waar je op de overzichtsfoto al een vodje vol vlekken ziet staan, bij wijze van spreken
happyapple schreef:
26-03-2026 10:58
Haha, ja nieuw zonder label vind ik inderdaad wel duidelijk, maar toch zijn de meningen er blijkbaar inderdaad over verdeeld. ;)
Alleen het onderscheid tussen, heel goed, goed en veelgebruikt vind ik zelf ook nog wel eens lastig.
Want ik heb bijv ook veel echt vaak gedragen en gewassen kledingstukken van de kinderen zonder echte gebreken. Maar omgekeerd noemen sommige mensen dan weer dingen heel goed, waar je op de overzichtsfoto al een vodje vol vlekken ziet staan, bij wijze van spreken
Dat maakt het zoeken naar iets ook niet echt makkelijker. Ik wil geen schoenen die al een tijd gedragen zijn, even in huis gedragen maar blijken toch niet te bevallen is prima, maar je komt echt van alles tegen in die categorie.

Ik heb laatst een baby slaapzak verkocht. Bij "goed" staat er iets over zichtbare gebreken. Deze slaapzak had geen gebreken, alleen de stof was iets vervaagt (gebruikssporen), dus heel goed.

Dat hou ik zelf aan als richtlijn. Meldt alles er nog wel expliciet bij. "De stof is vervaagd maar geen gaatjes en de rits werkt prima"

Veelgebruikt is voor mij iets met vlekken en gaten en zou je eventueel nog aan kunnen trekken als je gaat verbouwen of in de tuin aan het werk gaat. Maar niet iets wat je voor dagelijks gebruik koopt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven