Graag meedenken gedrag vriend

24-03-2026 09:59 158 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds een jaar een vriend, grotendeels voel ik me gelukkig. Hij is lief, behulpzaam en geeft altijd aandacht op de juiste momenten en de juiste manier.
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.

Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.

Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
sukov wijzigde dit bericht op 24-03-2026 22:32
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Rode vlag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rode vlag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rode vlag. Hij moet zijn verlies nemen. Geen contact meer met deze vrouw (en kans dat ie zijn geld ook niet meer terugkrijgt).
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij hoeft er toch niet noodzakelijkerwijs heen om zijn geld terug te krijgen?
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou afscheid nemen van deze man. Nu al gezeik en het zou me verwonderen als het alleen platonisch is.
Het maakt niets uit wat wij vinden. Wij kennen de man niet. Wij kunnen je niet vertellen of zijn intenties zuiver zijn.

Denk je dat hij vreemdgaat met deze vrouw? Zo ja, dan is er geen vertrouwen en zou dat genoeg moeten zijn om de relatie te verbreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker een rode vlag! 🚩 Een relatie vraagt om openheid, wederzijds respect en het serieus nemen van elkaars gevoelens. Hij gaat in tegen jouw gevoel (bij haar zitten) en wil dat verzwijgen als jij het moeilijk vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie vertrouw je niet?
De vrouw of je vriend of beiden?

Als ik mijn vriend zou vertrouwen, zou ik er niet zo n probleem van maken.
Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.

Waarom twijfel je aan zijn intensies? Heeft dat met hem te maken of projecteer je eerdere situaties op hem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie hebben al een jaar een relatie. Maar hij is helemaal geen relatie materiaal.
Ik zou mezelf er te goed voor vinden, voor deze kerel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dit te ingewikkeld vinden en hier teveel stress van ondervinden. Los van wat de intenties zijn, los van wat daar verder gebeurt. Dus ik zou mezelf een plezier doen en de relatie verbreken.
Ik zou vooral vallen over het feit dat hij niet naar jou wil komen, maar wel naar haar kan. Hij vindt jou dus niet belangrijk genoeg om de deur voor uit te gaan, maar haar ,of geld wel. Je bent dus geen prioriteit voor hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballon schreef:
24-03-2026 11:39
Wie vertrouw je niet?
De vrouw of je vriend of beiden?

Als ik mijn vriend zou vertrouwen, zou ik er niet zo n probleem van maken.
Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.

Waarom twijfel je aan zijn intensies? Heeft dat met hem te maken of projecteer je eerdere situaties op hem?
Dit. Met als aanvulling dat ik respect voor jouw gevoelens wel belangrijk vind in een relatie. Ik kan dat op basis van de OP niet goed beoordelen. Als je blijft "zeuren" over het feit dat hij contact met haar heeft, vind ik zijn reactie uiteindelijk niet zo vreemd. Jij bepaalt niet met wie hij contact heeft en zij mag ervoor kiezen niet langs te komen als jij er bent. Dat maakt haar niet per definitie een "breker" en bovendien is zij geen partij in jullie relatie.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Alle reacties Link kopieren Quote
heeft er al iemand 'rode vlag' geroepen???
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballon schreef:
24-03-2026 11:39

Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.
en daarvoor moet hij de hele avond bij haar zitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
oh ja, rode vlag(gen)!
Alle reacties Link kopieren Quote
Six schreef:
24-03-2026 12:08
Ik zou vooral vallen over het feit dat hij niet naar jou wil komen, maar wel naar haar kan. Hij vindt jou dus niet belangrijk genoeg om de deur voor uit te gaan, maar haar ,of geld wel. Je bent dus geen prioriteit voor hem.
Dit! En hij liegt over waar ie uithangt.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt." Dus hij respecteer jou en je grenzen niet. Dit is waar de Lentekriebelweek over gaat :-) Dit is niet ok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waitingforthenight schreef:
24-03-2026 12:29
"Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt." Dus hij respecteer jou en je grenzen niet. Dit is waar de Lentekriebelweek over gaat :-) Dit is niet ok.
Kan ook zomaar andersom liggen, die grensoverschrijding. Wanneer mijn partner meent te kunnen bepalen, door me er steeds emotioneel op aan te spreken (manipulatief), met wie ik op welke wijze contact onderhoud, overschrijdt hij mijn grens. En is het denk ik ook vlot klaar met de relatie.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus hij gaat 2x per week bij zijn oom op bezoek maar soms liegt hij tegen je daarover en dan zit hij bij haar.
Als jij in het weekend bij hem bent dan wil zij niet bij hem binnen komen en jou zien. Of mag zij dan niet binnen van hem en zegt hij haar in de auto te wachten.
Er is van alles mis aan zijn verhaal, ik zou het niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een kulreden, hij hoeft toch geen hele avond bij haar te zitten om zijn geld terug te krijgen? Hij liegt dus over waar hij uithangt en wie weet nog waarover meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ook als het volkomen waar is en er speelt verder helemaal niets tussen jullie, als het jou stress geeft is dat altijd een goede reden om met die relatie te stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@canis-felis: dat is zo, maar hij zegt nu dus: jou gevoelens doen er niet toe, ik doe het toch wel. De volwassen manier om hiermee om te gaan is: ik snap dat je dit vervelend vindt, maar ik maak deze keuze wel. Hier ben ik open in, maar ik ga hier niet telkens weer de discussie over met je aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij er bent weigert zij binnen te komen en moet hij bij haar in de auto gaan zitten? :bonk:
Ben-ik-weer schreef:
24-03-2026 11:56
Jullie hebben al een jaar een relatie. Maar hij is helemaal geen relatie materiaal.
Ik zou mezelf er te goed voor vinden, voor deze kerel.
Waarom niet?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven