Ik doe het, doe jij het ook?
zaterdag 21 maart 2026 om 19:41
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
Everything is possible for the one who believes.
dinsdag 24 maart 2026 om 18:19
dinsdag 24 maart 2026 om 18:21
Vanwaar deze conclusie?sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 18:19Man zijn zus eet brood met mes en vork...ben misschien een tokkie oid maar had dit 15 jaar geleden voor t eerst gezien.
Terwijl ik, zoals ik eerder zei: avondeten/ diner gewend ben met tafelkleden, dekschalen etc
dinsdag 24 maart 2026 om 18:33
Ik ben intussen alweer een paar jaar zo'n woke vegetariër maar vroeger hield ik het beest bij zijn staartje omhoog en happen maar. Af en toe mis ik het nog wel eens, zo'n lekker harinkie
Graftak!
dinsdag 24 maart 2026 om 18:56
Omdat ik brood en pizza best " aso" eet...tegelijkertijd is het ook een grapje hoor....al moet ik er niet aan denken om op die manier brood te eten....
Denk dat mijn naasten ook zouden stoppen met eten en zich zouden bescheuren als ik dit zou doen...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 24 maart 2026 om 18:56
Snap ik.Lady*Voldemort schreef: ↑24-03-2026 18:33Ik ben intussen alweer een paar jaar zo'n woke vegetariër maar vroeger hield ik het beest bij zijn staartje omhoog en happen maar. Af en toe mis ik het nog wel eens, zo'n lekker harinkie![]()
Zo heurt t toch ook...haring eten
dinsdag 24 maart 2026 om 19:08
dinsdag 24 maart 2026 om 19:46
Ik haal ze er tegenwoordig met een vork uit, maar hou dan wel de schelp met een hand vast.sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 17:59Gekookte mosselen kun je volgens mij onmogelijk met bestek eten. Uit de schelp
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 24 maart 2026 om 19:48
Op een broodje, rechtstreeks van de viskraam, dus ik maak hem niet zelf schoon.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 24 maart 2026 om 23:34
Dat eet ik dan weer wel altijd met mes en vork. Wat doe je met die eerste schelp dan, gebruik je die als lepel?sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 17:59Gekookte mosselen kun je volgens mij onmogelijk met bestek eten. Uit de schelp
dinsdag 24 maart 2026 om 23:38
Oké. Ik mis de grap dan denk ik.sprokkelientje schreef: ↑24-03-2026 18:56Omdat ik brood en pizza best " aso" eet...tegelijkertijd is het ook een grapje hoor....al moet ik er niet aan denken om op die manier brood te eten....
Denk dat mijn naasten ook zouden stoppen met eten en zich zouden bescheuren als ik dit zou doen...
woensdag 25 maart 2026 om 09:18
woensdag 25 maart 2026 om 09:19
Ik pak met de eerste schelp meestal de overige mosselen uur hun schelp.framboise-t schreef: ↑24-03-2026 23:34Dat eet ik dan weer wel altijd met mes en vork. Wat doe je met die eerste schelp dan, gebruik je die als lepel?
woensdag 25 maart 2026 om 09:43
Ik bedoel het aso, wat is daar dan de grap aan?sprokkelientje schreef: ↑25-03-2026 09:18Omdat ze weten hoe ik ben/kan zijn...ze zouden echt zeggen : wat doe JIJ nou...doe ff normaal.
Zegt dus meer over mijzelf dan over de manier van eten.
woensdag 25 maart 2026 om 14:11
Moiren vraagt zich af wat er aso is aan brood oid met je handen eten. Je hebt het steeds over tokkie en eten als een Neanderthaler. Wat jij kennelijk grappig bedoelt, maar zij de humor niet zo van in ziet.
Wilde gok van mij.
woensdag 25 maart 2026 om 14:56
woensdag 25 maart 2026 om 15:00
woensdag 25 maart 2026 om 15:13
Nou dank je wel Freud...grapje.
Ik kom uit een andere omgeving dan waar ik nu in verkeer...dat is waar.
woensdag 25 maart 2026 om 16:40
Niet alles gelezen, dus wellicht harstikke mosterd. Ik vind Beatrijs hier leuk overschrijven:
https://www.beatrijs.com/eist-brood-een-vork/
Brood dus gewoon met de hand, tenzij er iets van kroket of gebakken ei op ligt. Ook broodjes gewoon afhappen. Wat je dan weer niet aan tafel eet zijn dubbele boterhammen (dus 2 boterhammen op elkaar), dat is voor onderweg. Dubbel mag weer wel als je er diverse ingrediënten op doet. Deze snij je dan in tweeën.
https://www.beatrijs.com/eist-brood-een-vork/
Brood dus gewoon met de hand, tenzij er iets van kroket of gebakken ei op ligt. Ook broodjes gewoon afhappen. Wat je dan weer niet aan tafel eet zijn dubbele boterhammen (dus 2 boterhammen op elkaar), dat is voor onderweg. Dubbel mag weer wel als je er diverse ingrediënten op doet. Deze snij je dan in tweeën.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in