Entertainment alle pijlers

Rechtzaak Ali-B

12-06-2024 11:10 2818 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. ik zag net op nu.nl een huilende Ali B.. vandaar dit topic. En don't shoot me.. Ergens voelde ik toch ergens een klein beetje medelijden.. misschien compleet onterecht.. maar ik voelde het toch.

Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...

Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.

Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.

Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.

Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
Selene schreef:
23-07-2024 18:19
Er is een uitleveringsverdrag.
Nog niet

Heeft Nederland een uitleveringsverdrag met Marokko?
Jack van Gelder weet daar in De Oranjezomer het antwoord op: "Nog niet, daar is in december over gesproken met haar collega in Marokko: er komt een uitleveringsverdrag. Dat hebben ze ook beiden onderteken, dat hebben ze alleen nog niet geëffectueerd. Dat zal binnenkort wel komen."

bron: https://laatstenieuws.nl/sterren/ali-b- ... -nederland
Volgens rijksoverheid.nl is het al ondertekend
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... et-marokko

Edit: het moet nog worden goedgekeurd zie ik. Dat zal wel gebeuren voor het hoger beroep van Ali B. geweest is.
Wombat schreef:
24-07-2024 22:27

Maar dan is hij dus wel heel zijn leven in Nederland kwijt als hij dat doet.
Dat is hij nu eigenlijk ook.
Yakuzakiko schreef:
24-07-2024 15:16
Jee dus hij zou een hogere straf dan die twee jaar kunnen krijgen? Dat zou lekker zijn.
Het wordt hem zeker in de zaak van Jill Helena hem van harte gegund.
Ik haal deze naar boven. Het Hoger beroep van Ali start vandaag:
oa. te volgen op:

https://www.ad.nl/show/hoger-beroep-ali ... ~a367c2ff/

Hij 'vecht voor zijn onschuld'..... :wtf:
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Hij is hét symbool van het mee-too-gebeuren. Zielepoot.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Gezien zijn statement bij dit hoger beroep heeft hij in de afgelopen jaren weinig van de hele zaak geleerd: 'maar we hadden juist zo'n goede relatie met elkaar!'.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Hopelijk mag hij die 2 jaar brommen.
Kattentuintje schreef:
24-03-2026 12:23
Gezien zijn statement bij dit hoger beroep heeft hij in de afgelopen jaren weinig van de hele zaak geleerd: 'maar we hadden juist zo'n goede relatie met elkaar!'.
Dat zegt wel heel veel inderdaad…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ja het is zo bijzonder hoe zijn brein werkt. Met Jill had hij een affaire, die eindigde. Hij vindt het vervolgens toch raar dat ze die keer niet in een hotel afspraken. Nogal logisch, want ze hadden geen seks meer! Voor hem bleef dat alleen nog steeds open, dus in de auto ging hij gewoon verder op de oude voet. Ze had alleen iets meer 'aanmoediging' nodig. Deze man snap er helemaal niets van.
Mannen snappen vaak ook totaal niet hoe intimiderend ze zijn voor vrouwen, fysiek vaak veel groter en sterker. Nog los de machtsverhouding vanwege zijn invloed en connecties. Dat geeft jou echt de verantwoordelijkheid om zeker te zijn van consent. Gadverdamme!
Waitingforthenight schreef:
24-03-2026 13:35
Ja het is zo bijzonder hoe zijn brein werkt. Met Jill had hij een affaire, die eindigde. Hij vindt het vervolgens toch raar dat ze die keer niet in een hotel afspraken. Nogal logisch, want ze hadden geen seks meer! Voor hem bleef dat alleen nog steeds open, dus in de auto ging hij gewoon verder op de oude voet. Ze had alleen iets meer 'aanmoediging' nodig. Deze man snap er helemaal niets van.
Mannen snappen vaak ook totaal niet hoe intimiderend ze zijn voor vrouwen, fysiek vaak veel groter en sterker. Nog los de machtsverhouding vanwege zijn invloed en connecties. Dat geeft jou echt de verantwoordelijkheid om zeker te zijn van consent. Gadverdamme!

Nou dit. Maar ik vind dat er vanuit Ali B. eigenlijk heel vaak dwang uitgaat. De wijze waarop hij zich uit, wat hij normaal vindt, daarbij totaal niet kunnen inleven in hoe dat op een ander overkomt en hoe intimiderend dat kan zijn. Dat zag je ook terug bij de rechtbank. Ik vond hem zelf dwingend tegen de voorzitter van de rechtbank en zelfs nu bij het hof. Maar goed, dat is de indruk die ik van hem heb. We gaan het zien…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik denk dat hij bij iedereen die indruk heeft achtergelaten en in elk geval ook bij de rechtbank. Uit het vonnis:

Persoon van de verdachte

Op de zitting heeft de verdachte geen enkele verantwoordelijkheid genomen voor zijn gedragingen. De rechtbank heeft op de zitting een man gezien die zich in het nauw gedreven voelde door de in zijn ogen publiekelijke veroordeling die in de afgelopen jaren zou hebben plaatsgevonden. Tegelijkertijd heeft hij voorafgaand en tijdens de zittingsdagen ook bewust gebruik gemaakt van alle publieke belangstelling die er voor zijn zaak was. De indruk die de verdachte bij de rechtbank heeft achtergelaten is die van een tamelijk dwingend persoon; iemand die geen “nee” accepteert, weinig inlevingsvermogen in anderen toont en uitgaat van zijn eigen visie op zaken.

Het is aan hem om dit nu te voorkomen. Ik heb het nog niet heel erg kunnen volgen vandaag, maar ik geloof niet dat dit heel erg willen lukken vandaag.
Jojojo: ik had het vonnis van de Rb niet een gelezen toen ik dit eerder vandaag postte. Kan het alleen maar eens zijn met de Rb. Wel is het zo dat de zaak volledig opnieuw gedaan wordt nu… en verder eens met jouw observatie daaromtrent.
Baggal schreef:
24-03-2026 14:05
Nou dit. Maar ik vind dat er vanuit Ali B. eigenlijk heel vaak dwang uitgaat. De wijze waarop hij zich uit, wat hij normaal vindt, daarbij totaal niet kunnen inleven in hoe dat op een ander overkomt en hoe intimiderend dat kan zijn. Dat zag je ook terug bij de rechtbank. Ik vond hem zelf dwingend tegen de voorzitter van de rechtbank en zelfs nu bij het hof. Maar goed, dat is de indruk die ik van hem heb. We gaan het zien…
Gisteren zag ik een stukje over de eerste rechtzaak terug op tv waarin hij "Orde(r)!" riep tijdens de zitting. Heel grappig allemaal.
Ali.B.Accepteerd geen nee .het rijmt ook nog .
Deze man is zoich totaal niet bewust wat vrouwen voelen en denken .
Vrouwen zijn er toch voor de seks .veel verder dan denken dat het zo hoort en dat die vrouw maar moet doen wat hij wil.komt hij niet 😡
chrisjoh wijzigde dit bericht op 24-03-2026 20:00
0.39% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Even over die Ronnie Flex; begrijp ik het nou goed dat hij en Naomi intiem waren terwijl hij toen nog een relatie had met Demi de Boer?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Misschien is dat wel de reden dat ze niet meer bij elkaar zijn 🥹
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
https://www.nu.nl/muziek/6390334/jill-h ... ali-b.html

Wat walgelijk dit, wat worden vrouwen toch als vuil behandeld. Dan is zoiets naars je al overkomen, krijg je nog meer stront over je heen. Zal dit nou altijd zo blijven? Ik word er moedeloos van.
Een hogere straf geëist voor Ali B en terecht.
Alles gaat voorbij
Joppie schreef:
26-03-2026 11:05
Een hogere straf geëist voor Ali B en terecht.
De eis was vorige keer drie jaar en dat werden er twee.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Lagere strafeis door het OM juist. Neem aan vanwege het verzoek om vrijspraak van het OM voor de aanranding van Jill Helena.
Het Openbaar Ministerie eist nu 2,5 jaar. De eis is hoger dan de straf die hij kreeg in 2024 Toen veroordeelde de rechtbank hem tot twee jaar, maar toen werd 3 jaar geëist
"Hoger beroep Ali B | Het OM eist 2,5 jaar cel; vindt verkrachting van Ellen ten Damme en Naomi bewezen." (Bron : AD)

Hopelijk vindt de rechter dat ook.
toch is 2,5 jaar minimaal dan he?
Volgens mij is de maximale straf 12 jaar
We kennen in Nederland geen minimale straffen, maar alleen maximale straffen. De rechter kan in theorie alles bewezen achten waar hij nu voor wordt aangeklaagd en hem met een taakstraf vanaf laten komen.

De strafeis is dus nu 2,5 jaar, maar de rechter mag gerust ook meer opleggen dan de strafeis of minder. Als het maar niet meer is dan het maximum.
jojojo wijzigde dit bericht op 26-03-2026 11:57
26.71% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven