Entertainment alle pijlers

Rechtzaak Ali-B

12-06-2024 11:10 2818 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. ik zag net op nu.nl een huilende Ali B.. vandaar dit topic. En don't shoot me.. Ergens voelde ik toch ergens een klein beetje medelijden.. misschien compleet onterecht.. maar ik voelde het toch.

Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...

Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.

Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.

Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.

Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
Morgan-Salander schreef:
31-03-2026 11:42
Goede quote van Angela de Jong:

"Als Ali B écht aan zijn kinderen had gedacht, had hij zijn leuter niet in andere vrouwen gestoken"
Was ook het eerste wat ik dacht...
ik heb gezegd
SweetFirefly schreef:
30-03-2026 20:12
Ja, ook nu weer. Ik vind het oprecht sneu voor zijn kinderen, alleen Ali framed het zo dat hij niet de verantwoordelijke wil zijn voor hun verdriet. Het ligt allemaal nooit aan hem, hè. :wtf:

Hoe gaat het nou met Bregje? die is toch nog een flinke tijd bij hem gebleven?
LaFleurNoire schreef:
31-03-2026 15:40
Deze man is nog stuitender in zijn verdediging dan de Knoopsen en ik vond hen al zo misselijkmakend.
Jammer dat dat in de rechtspraak blijkbaar gewoon acceptabel is.
Hij is gewoon een heel talentvol en geëngageerd persoon, je weet tog?
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Gisselle schreef:
31-03-2026 16:44
Hoe gaat het nou met Bregje? die is toch nog een flinke tijd bij hem gebleven?
Volgens mij is ze nog steeds bij hem. Ze zat iig wel op de tribune las ik.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Quinnepin schreef:
31-03-2026 23:02
Volgens mij is ze nog steeds bij hem. Ze zat iig wel op de tribune las ik.
Ik begreep juist dat ze wel uit elkaar waren en de status nog steeds wat complex is. Na de beruchte BOOS-uitzending over The Voice in 2022 bleven ze aanvankelijk bij elkaar, maar in 2023 kwam volgens diverse media toch het nieuws naar buiten dat ze 'gescheiden van tafel en bed' zijn. Dat ze hem nu openlijk steunt, zegt natuurlijk niet per se iets over de vraag of ze als koppel nog bij elkaar zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik vond het wel mooi dat Pauw tegen de advocaat zei (over de getuigenis van Ronnie Flex) dat het schrijverskamp 1 groot drank en drugs gebeuren was, of het daardoor wel of niet onbetrouwbaar was.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wie vindt dit eigenlijk "entertainment"? Het is toch gewoon een strafzaak?
Appletje schreef:
01-04-2026 13:34
de openingspost is ook best bijzonder
Die Bregje komt ook voor in de docu van Lil Kleine, maar niet in beeld.
Heel vaag allemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
01-04-2026 15:22
Die Bregje komt ook voor in de docu van Lil Kleine, maar niet in beeld.
Heel vaag allemaal
Zij zijn zakelijk gewoon allemaal verweven met elkaar. Dat houdt niet op als blijkt dat de (ex?)partner van één van hen een veroordeelde verkrachter is die in hoger beroep gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
01-04-2026 15:26
Zij zijn zakelijk gewoon allemaal verweven met elkaar. Dat houdt niet op als blijkt dat de (ex?)partner van één van hen een veroordeelde verkrachter is die in hoger beroep gaat.
Dat snap ik,
Met vaag bedoel ik dat zij zo uit beeld lukt te blijven
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
01-04-2026 16:49
Dat snap ik,
Met vaag bedoel ik dat zij zo uit beeld lukt te blijven
Daar is niets 'vaags' aan, dat is gewoon een keuze.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
LaFleurNoire schreef:
31-03-2026 14:37
Bij Pauw en de Wit zat gisteren de advocaat van Ali. Ik vond het al een valse glibber van een vent, maar hij deed er nog een schepje bovenop. Volgens hem was Ellen ten Damme helemaal niet verkracht want ze gedroeg zich niet als zodanig en daarom waren er nog twee getuigen opgetrommeld om te verklaren dat ze heel normaal deed na de verkrachting door Ali en dat het “dus” niet onvrijwillig was.
Jeroen Pauw gaf wel iets van weerwoord, maar echt, wat een jakhals die man.

In het hoger beroep zei Swier dat Ellen ten Damme vreemd was gegaan met Ali B., dat ze zich daarom vreemd gedroeg. Vanwaar dan al die filmpjes vertonen om te laten zien dat Ellen ten Damme zich juist niet vreemd gedroeg?
Swier probeert zich een slag in de rondte te praten, maar slaagt daar slecht in vind ik. Hij maakt de aangeefsters nodeloos verdacht. Alles aangrijpen om Ali B. vrij te pleiten kan weleens verkeerd uitpakken. De rechters zijn hopelijk slimmer.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Appletje schreef:
01-04-2026 13:34
Ach Borsato stond ook op de entertainment pijler. Geld en Recht had ook gekund, maar aangezien verdachte een bekende uit de entertainmentindustrie is, snap ik waarom TO deze keuze maakte die ook kan. Het maakt onder de streep ook niet zoveel uit, toch? Gelezen worden de topics toch wel.
baggal wijzigde dit bericht op 01-04-2026 21:16
0.23% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
01-04-2026 21:12
Ach Borsato stond ook op de entertainment pijler. Geld en Recht had ook gekund, maar aangezien verdachte een bekende uit de entertainmentindustrie is, snap ik waarom TO deze keuze maakte die ook kan. Het maakt onder de streep ook niet zoveel uit, toch? Gelezen worden er topics toch wel.
Geld en recht? Ik denk dat dit topic op actueel had moeten staan.
Paradise schreef:
01-04-2026 21:16
Geld en recht? Ik denk dat dit topic op actueel had moeten staan.
Ook dat kan… Geld en recht is ook een optie. Actueel ook. Hoe dan ook, het maakt echt niet zoveel uit.
Baggal schreef:
01-04-2026 21:17
Ook dat kan… Geld en recht is ook een optie. Actueel ook. Hoe dan ook, het maakt echt niet zoveel uit.
Volgens mij gaat de pijler geld en recht over zaken waar forummers zelf tegenaan lopen.

Entertainment is lekker keuvelen over series, films en sterren etc.

Actueel gaat over zaken die in het nieuws zijn en die ook maatschappelijke impact hebben.

Ik denk dat dit topic bij actueel had gemoeten. Vooral omdat Ali B. geen ster meer is. En omdat de strafzaak verder gaat dan juridische vragen die forummers hebben.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Dat klopt.
Paradise schreef:
01-04-2026 21:20
Volgens mij gaat de pijler geld en recht over zaken waar forummers zelf tegenaan lopen.

Entertainment is lekker keuvelen over series, films en sterren etc.

Actueel gaat over zaken die in het nieuws zijn en die ook maatschappelijke impact hebben.

Ik denk dat dit topic bij actueel had gemoeten. Vooral omdat Ali B. geen ster meer is. En omdat de strafzaak verder gaat dan juridische vragen die forummers hebben.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Dat klopt.
Actueel was idd de beste keus. Ach ja, nogmaals Borsato stond ook op entertainment en ik heb mij daar eigenlijk niet aan gestoord. En ook niet echt aan de OP, al vind ik het juist goed dat mensen wel tegengeluid geven wanneer zij onheus bejegend worden, ook (of liever gezegd juist) als het een BN-er is. Ik ben benieuwd wat het hof hiermee doet straks. Inmiddels ook via YouTube het gesprek gezien met Pauw. Die deed het uitstekend wat mij betreft en stelde terecht kritische vragen. Ook het voorbeeld over zijn overleden moeder: dat niemand iets aan hem merkte, want “the show must go on!”

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven