Welke dagcreme
zaterdag 28 maart 2026 om 15:44
Ik heb een behoorlijk vochtarme huid, licht met sproetjes en verbrand snel. Ik begin ook echt wat rimpels te zien. Nou ben ik al een jaar op zoek naar een nieuwe dagcreme met spf maar vind t tot nu toe allemaal niks. Ik had vroeger biodermal hydraplus gel, die vond ik wel fijn. Nu heb ik clinique moisture surge gel en daaroverheen naif dagcreme en nivea visage als spf wanneer t erg zonnig is.
Om die laatste twee te vervangen heb ik al geprobeerd:
Clinique dagcreme met spf, la roche posay aqua gel, iets van estee lauder, nivea 7 in 1, iets van vichy, chanel, hema, neutrogena, cerave.
Ik krijg eigenlijk overal een glimmende en vette huid van en soms een witte waas.
Iemand met vergelijkbare huid die een fijne (gel)creme kan aanraden?
Om die laatste twee te vervangen heb ik al geprobeerd:
Clinique dagcreme met spf, la roche posay aqua gel, iets van estee lauder, nivea 7 in 1, iets van vichy, chanel, hema, neutrogena, cerave.
Ik krijg eigenlijk overal een glimmende en vette huid van en soms een witte waas.
Iemand met vergelijkbare huid die een fijne (gel)creme kan aanraden?
zaterdag 28 maart 2026 om 15:54
zaterdag 28 maart 2026 om 16:11
Ik heb inderdaad die moisture surge 100h en die is fijn als basis/serum, maar de dagcreme daarvan met spf 30 vond ik dus niet fijn. Daar ging mn huid van glimmen. Gebruik jij die 100h als enige dagcreme? Ik bedoel zonder iets eroverheen.
En die van weleda ken ik nog niet, maar is dat tegen een droge huid? Want dat heb ik niet dus wil geen vette creme.
En die van weleda ken ik nog niet, maar is dat tegen een droge huid? Want dat heb ik niet dus wil geen vette creme.
citygirl wijzigde dit bericht op 28-03-2026 16:12
Reden: .
Reden: .
11.81% gewijzigd
zaterdag 28 maart 2026 om 16:16
Ik gebruik deze al jaren naar volle tevredenheid.
Wel precies deze, matte variant voor gevoelige huid. Spf 30 of 50 maakt voor mij geen verschil, beide prima.
https://www.bol.com/nl/nl/p/biodermal-z ... androidapp
Wel precies deze, matte variant voor gevoelige huid. Spf 30 of 50 maakt voor mij geen verschil, beide prima.
https://www.bol.com/nl/nl/p/biodermal-z ... androidapp
zaterdag 28 maart 2026 om 16:20
Ik gebruik ook die 100h als dagcrème, mijn man ook en wij glimmen nooit.Citygirl schreef: ↑28-03-2026 16:11Ik heb inderdaad die moisture surge 100h en die is fijn als basis/serum, maar de dagcreme daarvan met spf 30 vond ik dus niet fijn. Daar ging mn huid van glimmen. Gebruik jij die 100h als enige dagcreme? Ik bedoel zonder iets eroverheen.
Nu doe ik er nog make up over maar mijn man niet. Smeer je niet te dik?
zaterdag 28 maart 2026 om 16:20
Ja, crème trekt mijn huid niet. Dat wordt een grote puistenboel.Citygirl schreef: ↑28-03-2026 16:11Ik heb inderdaad die moisture surge 100h en die is fijn als basis/serum, maar de dagcreme daarvan met spf 30 vond ik dus niet fijn. Daar ging mn huid van glimmen. Gebruik jij die 100h als enige dagcreme? Ik bedoel zonder iets eroverheen.
Ik reageer enorm allergisch op Weleda (en weet van meer mensen), dus zou eerst even een goede check doen voordat je smeert.
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 28 maart 2026 om 16:22
https://www.douglas.nl/nl/p/5010993087
Na heel veel te hebben geprobeerd is deze mijn absolute favoriet voor mijn gevoelige huid. Je merkt niet eens dat er SPF in zit, dus smeert goed, geen waas, geen pilletjes/velletjes, geen geglim, geen uitbraken. Echt fantastisch. Volgens mij hebben ze hem tegenwoordig ook bij de Kruidvat
Na heel veel te hebben geprobeerd is deze mijn absolute favoriet voor mijn gevoelige huid. Je merkt niet eens dat er SPF in zit, dus smeert goed, geen waas, geen pilletjes/velletjes, geen geglim, geen uitbraken. Echt fantastisch. Volgens mij hebben ze hem tegenwoordig ook bij de Kruidvat
zaterdag 28 maart 2026 om 16:25
Als ik deze recensies lees word ik heel enthousiast! Maar is een zonnebrandcrème dus geen dagcrème, klopt dat? Of gebruik je het als een combi?Juneberry schreef: ↑28-03-2026 16:22https://www.douglas.nl/nl/p/5010993087
zaterdag 28 maart 2026 om 16:47
zaterdag 28 maart 2026 om 16:55
Hij wordt mega goed gewaardeerd. Ik gebruik hem al jaren en in de zomer gebruik ik alleen dit als gezichtscreme.
Koreanen lopen erg voor als het om gezichtsverzorging gaat.
Er is trouwens ook een blauwe variant. Dat is een soort gel. Voor de vette huid.
zaterdag 28 maart 2026 om 17:05
Dank!
Ik gebruik inmiddels Paula’s choice en ben daar ook tevreden over. Deze is wel goedkoper dus dat lijkt me wel wat!
zaterdag 28 maart 2026 om 17:07
zaterdag 28 maart 2026 om 17:10
Van die moisture surge krijg ik geen vette huid maar er zit geen spf in, dus ik wil er een dagcreme met spf bij. Ik vind hem ook net niet voldoende doen zonder dagcreme.
Paula’s choize overweeg ik ook nog inderdaad, maar dacht laat ik eerst eens wat uitzoeken voordat ik weer iets ga kopen.
Die link ga ik ook eens bekijken! Thanks
Paula’s choize overweeg ik ook nog inderdaad, maar dacht laat ik eerst eens wat uitzoeken voordat ik weer iets ga kopen.
Die link ga ik ook eens bekijken! Thanks
zaterdag 28 maart 2026 om 17:24
Ja want het gaat alleen om de werkzame stofjes en die kosten niet heel veel. De zonnebrand van Lidl is ook goed. En kost een fractie van alles wat een merk is.
Niaciamide is al decennialang bewezen goed voor je huid. Kost niks.
Hyaluronzuur idem dito. Ook maar een paar euro .
Vitamine c hoeft ook niet veel te kosten.
zaterdag 28 maart 2026 om 17:26
Deze vind ik heel fijn: https://incidecoder.com/products/revuel ... ost-spf-50
Ruikt heeeeel zacht naar lavendel als je hem opsmeert en meteen daarna nergens meer naar. Vind ik ook een grote plus. Ik meng er van hetzelfde merk als ik nog erg bleek zie een drupje spf50 gold doorheen. INCI is niet heel positief over de sunscreen maar als ik echt in de zon ga zitten/liggen smeer ik zonnebrand ipv dagcrème, dus voor mij volstaat hij wel. En hij is lekker goedkoop, ook leuk. Ze hebben ook een variant op oliebasis.
De Normal verkoopt dit merk maar ik bestel het altijd online.
Ruikt heeeeel zacht naar lavendel als je hem opsmeert en meteen daarna nergens meer naar. Vind ik ook een grote plus. Ik meng er van hetzelfde merk als ik nog erg bleek zie een drupje spf50 gold doorheen. INCI is niet heel positief over de sunscreen maar als ik echt in de zon ga zitten/liggen smeer ik zonnebrand ipv dagcrème, dus voor mij volstaat hij wel. En hij is lekker goedkoop, ook leuk. Ze hebben ook een variant op oliebasis.
De Normal verkoopt dit merk maar ik bestel het altijd online.
zaterdag 28 maart 2026 om 17:28
zaterdag 28 maart 2026 om 18:35
Ik ben niet bekend met het merk, maar deze dagcrème lijkt alles te hebben wat je zoekt. Spf30
https://www.kruidvat.nl/elf-skin-holy- ... /p/6303736
https://www.kruidvat.nl/elf-skin-holy- ... /p/6303736
pelle wijzigde dit bericht op 29-03-2026 10:10
1.98% gewijzigd
zaterdag 28 maart 2026 om 18:47
Deze koop ik steeds opnieuw, trekt goed in en voelt licht en gehydrateerd aan, al doe ik er ook een lotion onder. De prijs is fijn. Paula’s choice vind ik ook goed maar wat duurder.Juneberry schreef: ↑28-03-2026 16:22https://www.douglas.nl/nl/p/5010993087
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in