Hormoon Substitutie Therapie (HST)
zondag 29 maart 2026 om 19:01
In verband met hormonaal gerelateerde klachten (hersenmist vooral) heb ik morgen een afspraak met een overgangsconsulente. Ik ben 43 en al jaren opzoek naar iets dat helpt.
Wat zijn jullie ervaringen met HST?
Gebruik je alleen oestrogeen of ook progesteron?
ervaar je bijwerkingen?
Zijn je klachten verminderd?
Wat zijn jullie ervaringen met HST?
Gebruik je alleen oestrogeen of ook progesteron?
ervaar je bijwerkingen?
Zijn je klachten verminderd?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
zondag 29 maart 2026 om 19:28
Dit is een actief topic waar veel vrouwen ervaring hebben met HRT: gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... ges/513234
Het is een persoonlijke zoektocht, maar ik ben er enorm van opgeknapt en groot voorstander
Het is een persoonlijke zoektocht, maar ik ben er enorm van opgeknapt en groot voorstander
maandag 30 maart 2026 om 08:27
Er is een heel actieve Facebookgroep met veel informatie. De beheerder is een Belgische verpleegkundige die alle wetenschappelijke info verzameld en deelt. www.facebook.com/groups/566228524087592
Je kan daar allerlei richtlijnen lezen en informatie over klachten, verschillende fase van de menopauze, etc
Het boek "Kracht van Hormonen", is ook een aanrader. Geschreven door 2 Duitse artsen
Je kan daar allerlei richtlijnen lezen en informatie over klachten, verschillende fase van de menopauze, etc
Het boek "Kracht van Hormonen", is ook een aanrader. Geschreven door 2 Duitse artsen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in