Must sees in Rome
dinsdag 31 maart 2026 om 07:28
het leukst van Rome, eigenlijk elke stad, is er gewoon zijn. de tijd hebben om op terras te zitten en de stad aan je voorbij te laten gaan.
Vooral in Rome zou ik een wandeling met een gids aanraden, die stad is zo gelaagd, letterlijk; je vindt steeds nog oudere bewoning onder de al eeuwenoude huizen, daar heb je uitleg bij nodig
Vooral in Rome zou ik een wandeling met een gids aanraden, die stad is zo gelaagd, letterlijk; je vindt steeds nog oudere bewoning onder de al eeuwenoude huizen, daar heb je uitleg bij nodig
dinsdag 31 maart 2026 om 07:35
Dit en als je zin hebt om een beetje door de stad te dwalen zou ik dat in de wijk Trastevere doen.Lila-Linda schreef: ↑31-03-2026 07:28het leukst van Rome, eigenlijk elke stad, is er gewoon zijn. de tijd hebben om op terras te zitten en de stad aan je voorbij te laten gaan.
dinsdag 31 maart 2026 om 07:50
Ik ben er twee keer geweest en beide keren een fietstocht met baja bikes gedaan.
Je ziet veel en krijgt uitleg.
Eén wandeling met gids kun je gratis boeken bij Guruwalk, pay what you like concept.
De koepel van de Sint Pieter beklimmen voor een mooi uitzicht.
Forum Romanum vond ik zo ontzettend mooi.
Zoveel te zien daar! Zou vlot weer gaan.
Je ziet veel en krijgt uitleg.
Eén wandeling met gids kun je gratis boeken bij Guruwalk, pay what you like concept.
De koepel van de Sint Pieter beklimmen voor een mooi uitzicht.
Forum Romanum vond ik zo ontzettend mooi.
Zoveel te zien daar! Zou vlot weer gaan.
dinsdag 31 maart 2026 om 08:42
Wij zijn er een aantal jaren geleden geweest en hadden daar ons hotel. Wij vonden het erg achteruit gegaan; veel troep op straat, graffiti.. de glans is eraf.astrojenny schreef: ↑31-03-2026 07:35Dit en als je zin hebt om een beetje door de stad te dwalen zou ik dat in de wijk Trastevere doen.
dinsdag 31 maart 2026 om 09:17
7 dagen is wel veel. De hoogtepunten liggen dicht bij elkaar en zijn goed per voet te doen. Zeker als het niet te warm is. De metro is vrij beperkt en lopen of fietsen is veel leuker. Baja bikes is inderdaad een goede aanrader. Colloseum is zeker een halve dag (afhankelijk van je snelheid en interesse).
Neem zeker een volle dag voor het Vaticaan. Zorg voor bedekkende kleding. En kom vroeg in de ochtend of aan het einde van de dag naar de St. Pieter. Veel minder druk. De koepel is schitterend.
Neem een flesje mee. Er zijn overal gratis waterpunten door de stad.
Of vraag AI een wandeling voor je te maken met onderwerpen die jullie voorkeur hebben. Dan krijg je soms originele ideeën. Qua eten moet je de zijstraten opzoeken met zoveel mogelijk Italianen en zo eenvoudig mogelijk qua aanblik. Daar hebben ze vaak het beste eten.
Neem zeker een volle dag voor het Vaticaan. Zorg voor bedekkende kleding. En kom vroeg in de ochtend of aan het einde van de dag naar de St. Pieter. Veel minder druk. De koepel is schitterend.
Neem een flesje mee. Er zijn overal gratis waterpunten door de stad.
Of vraag AI een wandeling voor je te maken met onderwerpen die jullie voorkeur hebben. Dan krijg je soms originele ideeën. Qua eten moet je de zijstraten opzoeken met zoveel mogelijk Italianen en zo eenvoudig mogelijk qua aanblik. Daar hebben ze vaak het beste eten.
dinsdag 31 maart 2026 om 09:49
dinsdag 31 maart 2026 om 09:55
Ik vind zeven dagen voor zo'n stad bomvol bezienswaardigheden juist goed. Persoonlijk vind ik het ook fijn als er tijd is om lekker op een terrasje te zitten, in een park te zitten of te shoppen, te struinen, zonder het gevoel te hebben dat je direct weer naar een bezienswaardigheid moet, haha! En het eten verveelt ook niet snel
dinsdag 31 maart 2026 om 10:32
Met zeven dagen kom je een heel eind en kan je zelfs rustig aan doen.
Afhankelijk van je interesses; probeer kaarten te regelen voor de Necropolis onder het Vaticaan waar de tombe van Sint Pieter zich bevindt:
https://visite.basilicasanpietro.va/en/ ... livaticana
Afhankelijk van je interesses; probeer kaarten te regelen voor de Necropolis onder het Vaticaan waar de tombe van Sint Pieter zich bevindt:
https://visite.basilicasanpietro.va/en/ ... livaticana
dinsdag 31 maart 2026 om 10:45
Dan neem je een dag de trein naar Florence (1 1/2 uur) of Napels (1 1/4 uur).
En lekker ronddwalen inderdaad.
dinsdag 31 maart 2026 om 10:51
dinsdag 31 maart 2026 om 10:58
dinsdag 31 maart 2026 om 12:18
dinsdag 31 maart 2026 om 12:39
Ik zou ook de catacomben bezoeken (er zijn meerderen, gelegen aan de via appia), de Santa Maria Sopra Minerva Klooster gang, de Santa Maria della Concezione dei Cappuccini (kapel met afbeeldingen van botten), de vaticaanse tuinen (kan alleen met rondleiding), de San Paolo fiori le mura, de Domus Aurea (gouden paleis van Nero, kan ook alleen met rondleiding van te voren boeken), Galleria Borghese in de Villa Borghese, de Engelenburcht (eventueel met rondleiding door de gang die de burcht met het Vaticaan verbindt)...
dinsdag 31 maart 2026 om 12:58
Osti? Ja!Lila-Linda schreef: ↑31-03-2026 10:08Ik zou er een dagje Ostia inplannen middenin de week
En bij mooi weer zit je zelfs met een halfuurtje aan het strand
Je kunt het zo druk maken als je wil
Lekker rustig, groter dan het forum romanum.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 31 maart 2026 om 14:13
Buiten alle toeristische bezienswaardigheden die al zijn genoemd, heb je ook de Bocca Della verita', vond ik heel leuk om te zien, en een hele mooi deur, waar als je door het sleutelgat kijkt je uitzicht hebt op de sint Pieter, een romeinse vriend rijdt mij wel eens door de stad als ik er ben en deze dingen vond ik heel bijzonder. Heb er een korte periode gewoond, als wij naar de Trevi fontein gingen dan deden we dat meestal 's nachts na het uitgaan, en zelfs dan zijn er mensen!, maar overdag kan je over de koppen lopen.
Buiten Rome ook naar Tivoli geweest, een villa met 100 fonteinen in de tuin, heel indrukwekkend, daar kan je wel een paar uren rondlopen.
Wees ook voorzichtig!, er zijn heel veel Oost-Europese bendes/ zakkenrollers rond de toeristische plekken en metro.
En heel fijn aan Rome is dat er op veel plekken drinkbare watertappen/ kranen staan waar je je flesje water kunt vullen.
Buiten Rome ook naar Tivoli geweest, een villa met 100 fonteinen in de tuin, heel indrukwekkend, daar kan je wel een paar uren rondlopen.
Wees ook voorzichtig!, er zijn heel veel Oost-Europese bendes/ zakkenrollers rond de toeristische plekken en metro.
En heel fijn aan Rome is dat er op veel plekken drinkbare watertappen/ kranen staan waar je je flesje water kunt vullen.
dinsdag 31 maart 2026 om 19:48
Ik ben net terug uit Rome. Wij waren van maandagochtend t/m vrijdagavond. Ik vond het erg intens. De stad is druk en overal zijn veel mensen. Wij hebben ook gefietst met Baja Bikes, heel leuk! Alle highights gedaan maar ook gewoon heerlijk gedwaald door de stad. Wij hebben 1 avond gegeten bij All'oro, een restaurant met een Michelinster. Dat was absoluut fantastisch. Onze slaapplaats was echt om de hoek bij het Vaticaan. 1 middag hebben we zo'n stapje gepakt en zijn we helemaal langs de rivier gaan rijden. Daar met iets lekkers op een bankje heerlijk van de zon genoten. Uiteraard hebben we 1 muntje in de Trevifontein gegooid zodat we weer terug komen. Veel plezier!
dinsdag 31 maart 2026 om 20:22
Mijn laatste bezoek aan Rome is ook al best lang geleden besef ik, wat ontzettend jammer om te horen dat het zo is verloederd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in