Zonvakantie met mijn 1,5 jarige zoontje
donderdag 2 april 2026 om 13:10
HELP ME OUT!
Ik weet het echt niet meer haha!
De keuze is reuze maar juist dat zorgt ervoor dat ik het echt niet meer weet.
Wat gaan jullie doen met de vakantie?
Juist met een kleintje wil je extra de juiste keuze maken..
Ik wil in ieder geval naar de zon
Maar hotel all in? Camping met een huisje? Appartement ergens? Welk land? Waar let je op? Pleasseeeee.. geef me tips! Haha
Ik weet het echt niet meer haha!
De keuze is reuze maar juist dat zorgt ervoor dat ik het echt niet meer weet.
Wat gaan jullie doen met de vakantie?
Juist met een kleintje wil je extra de juiste keuze maken..
Ik wil in ieder geval naar de zon
Maar hotel all in? Camping met een huisje? Appartement ergens? Welk land? Waar let je op? Pleasseeeee.. geef me tips! Haha
donderdag 2 april 2026 om 13:16
Ik ga samen met mijn partner.Queenie_70 schreef: ↑02-04-2026 13:14Kleine kinderen houden niet van zon en hitte. Worden ze alleen maar lamlendig van. Daarnaast moet jij zeker als je alleen gaat hyperalert zijn als je bij het zwembad of de zee bent. Die hummels verdrinken zo. En je moet hem om de paar uur insmeren anders verband die levend. Ik zou ergens anders naar toegaan als ik jou was.
We willen graag eind september gaan dus wellicht al wat minder warm als in juli bijvoorbeeld.
donderdag 2 april 2026 om 13:19
Wij zijn vorig jaar naar parque cristobal in gran canaria geweest in september met ons 18 maanden oude zoontje. Erg fijn all inclusive hotel, zeer kindvriendelijk. Bungalows met een patio en gras er om heen en hebben een opblaas zwembadje gekocht zodat als we niet naar het zwembad wilden we hem daar in het water konden zetten.hebben ook 2 kinder zwembaden waar ons zoontje ak gebruik kon maken van de kleine glijbaantjes.
Zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan.
Half pension is ook echt prima te doen want er zit een fijne supermarkt naast.
donderdag 2 april 2026 om 13:29
Ik heb zelf een hekel aan all-inn vakanties, maar met wat oudere kinderen kan dat wel ideaal zijn.
Die van jou is echter zo jong, dat het all inn concept een beetje zonde is als je daar zelf niet fan van bent, dus zou ik alleen doen als je dat echt aanspreekt.
Wat ik met die leeftijd wel heel handig vond, was een eigen keukentje. Ik kookte dan een simpele past, soepje of iets anders gezond en makkelijk en de kleine at dan op zijn gebruikelijke tijd. Later op de avond ging hij dan wel met ons mee uit eten en nam wat hapjes van onze gerechten en een ijsje, ideaal.
Land zou ik gewoon doen waar je zelf blij van wordt. Of dat nou een huisje in de bergen is of een luxe appartement aan strand, kind zal zich wel vermaken.
Die van jou is echter zo jong, dat het all inn concept een beetje zonde is als je daar zelf niet fan van bent, dus zou ik alleen doen als je dat echt aanspreekt.
Wat ik met die leeftijd wel heel handig vond, was een eigen keukentje. Ik kookte dan een simpele past, soepje of iets anders gezond en makkelijk en de kleine at dan op zijn gebruikelijke tijd. Later op de avond ging hij dan wel met ons mee uit eten en nam wat hapjes van onze gerechten en een ijsje, ideaal.
Land zou ik gewoon doen waar je zelf blij van wordt. Of dat nou een huisje in de bergen is of een luxe appartement aan strand, kind zal zich wel vermaken.
donderdag 2 april 2026 om 13:30
Ja, heerlijk deze!Black_ schreef: ↑02-04-2026 13:19Wij zijn vorig jaar naar parque cristobal in gran canaria geweest in september met ons 18 maanden oude zoontje. Erg fijn all inclusive hotel, zeer kindvriendelijk. Bungalows met een patio en gras er om heen en hebben een opblaas zwembadje gekocht zodat als we niet naar het zwembad wilden we hem daar in het water konden zetten.hebben ook 2 kinder zwembaden waar ons zoontje ak gebruik kon maken van de kleine glijbaantjes.
Hotel Suite Villa Maria op Tenerife ook echt een dikke aanrader met kind(eren). Voorzien van alle gemakken, auto erbij en je bent overal zo. Fantastisch personeel, heerlijk ontbijt. Kinderbenodigdheden allemaal aanwezig, groot terras (onze 'villa' zelfs 2), goede bedden. Kidsclub en vermaak. Het park/resort is niet al te groot, dat is ook heel fijn.
donderdag 2 april 2026 om 14:01
donderdag 2 april 2026 om 14:08
De jouwe misschien, niet zo trollen generaliseren.Queenie_70 schreef: ↑02-04-2026 13:14Kleine kinderen houden niet van zon en hitte. Worden ze alleen maar lamlendig van. Daarnaast moet jij zeker als je alleen gaat hyperalert zijn als je bij het zwembad of de zee bent. Die hummels verdrinken zo. En je moet hem om de paar uur insmeren anders verband die levend. Ik zou ergens anders naar toegaan als ik jou was.
donderdag 2 april 2026 om 14:08
donderdag 2 april 2026 om 14:40
Deze hebben wij ook gedaan toen dochter 1,5 was. Ideaal! De all in vond ik toen juist heel handig. Geen gezoek naar restaurants en gesleep met kind. Als zij naar bed was dan haalden we voor elkaar nog een drankje bij de bar en zaten we lekker op het terras voor ons huisje.Black_ schreef: ↑02-04-2026 13:19Wij zijn vorig jaar naar parque cristobal in gran canaria geweest in september met ons 18 maanden oude zoontje. Erg fijn all inclusive hotel, zeer kindvriendelijk. Bungalows met een patio en gras er om heen en hebben een opblaas zwembadje gekocht zodat als we niet naar het zwembad wilden we hem daar in het water konden zetten.hebben ook 2 kinder zwembaden waar ons zoontje ak gebruik kon maken van de kleine glijbaantjes.
donderdag 2 april 2026 om 15:06
Je mag de OP niet quoten.Queenie_70 schreef: ↑02-04-2026 13:14Kleine kinderen houden niet van zon en hitte. Worden ze alleen maar lamlendig van. Daarnaast moet jij zeker als je alleen gaat hyperalert zijn als je bij het zwembad of de zee bent. Die hummels verdrinken zo. En je moet hem om de paar uur insmeren anders verband die levend. Ik zou ergens anders naar toegaan als ik jou was.
donderdag 2 april 2026 om 15:09
donderdag 2 april 2026 om 15:12
Via waar hebben jullie geboekt? En is het een beetje te doen qua vervoer vanaf het vliegveld?Black_ schreef: ↑02-04-2026 13:19Wij zijn vorig jaar naar parque cristobal in gran canaria geweest in september met ons 18 maanden oude zoontje. Erg fijn all inclusive hotel, zeer kindvriendelijk. Bungalows met een patio en gras er om heen en hebben een opblaas zwembadje gekocht zodat als we niet naar het zwembad wilden we hem daar in het water konden zetten.hebben ook 2 kinder zwembaden waar ons zoontje ak gebruik kon maken van de kleine glijbaantjes.
donderdag 2 april 2026 om 18:40
Wij zijn toen onze kinderen zo klein waren naar Menorca gegaan. Hadden een appartement/ huisje bij Pueblo Menorquin. Kleine keuken, zwembad, strand op loopafstand, supermarkt zit naast de deur. Paar restaurantjes liggen er naast, maar bij de haven in het dorpje en bij het strand zijn er ook nog heel veel.
Het beviel zo goed dat we het jaar erop weer gegaan zijn (en da's echt uitzonderlijk voor ons).
Het beviel zo goed dat we het jaar erop weer gegaan zijn (en da's echt uitzonderlijk voor ons).
donderdag 2 april 2026 om 18:58
mallorca en kos vonden wij heerlijk toen ze zo klein waren. wij gingen/gaan wel regelmatig all in. ideaal met kleintjes. wel boeken wij altijd een soort appartement in een hotelkamer. dus niet dat je alleen een slaap kamer heb. in kos hadden wij bijvoorbeeld 2 slaapkamers, 2 balkonnen, in het midden nog een klein huiskamertje en klein keukentje. dat was echt helemaal top. in mallorca hadden we dan een slaapkamer en een kamer met tafel en stoelen en daar stonden ook nog 2 bedden in en een slaapbank. was ook gewoon ideaal.
donderdag 2 april 2026 om 19:02
Ik kan je alleen maar aanraden om naar een all-in familiehotel te gaan. Vooral in Duitsland en Oostenrijk maar volgens mij zitten er ook een paar in Italië. Dat concept is echt zo fijn en toch rustig. T is alleen geen gegarandeerde zon daar. https://www.kinderhotels.com/en/hotels/ ... 359#hotels
donderdag 2 april 2026 om 19:09
je vraagt je toch af hoe die kinderen in Afrika en Qatar en zo het allemaal reddenQueenie_70 schreef: ↑02-04-2026 13:14Kleine kinderen houden niet van zon en hitte. Worden ze alleen maar lamlendig van.
Graftak!
donderdag 2 april 2026 om 19:15
https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... ni-village
Ik ben hier geweest met partner toen dochter net 1 was.
Top want dochter kon in t huisje slapen onder de airco en wij buiten konden zitten.
Auto met kinderzitje gehuurd om over t eiland te toeren of met bus naar de stad.
Ik ben hier geweest met partner toen dochter net 1 was.
Top want dochter kon in t huisje slapen onder de airco en wij buiten konden zitten.
Auto met kinderzitje gehuurd om over t eiland te toeren of met bus naar de stad.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
donderdag 2 april 2026 om 19:27
Travel xl heeft voor ons gekeken en vorig jaar heeft ons mam geboekt dus dat durf ik je niet te vertellen.
Vervoer was prima te doen, waren er geloof ik na een half uur ofzo? Maar ik begreep laatst van iemand dat zij altijd een taxi boekt en dat is ook prima te betalen.
Zoals gezegd zijn het appartementen met keuken met alles erop en er aan, speciale kinderkamer, campingbedje en ouderkamer.
Edit: wij hebben echt vorige week maandag geboekt weer en er was steeds minder keuze maar inmiddels is zoontje 2 en betalen we de volle mep, dat is met 18 maanden nog niet dus wij waren wat beperkter met budget.
donderdag 2 april 2026 om 21:26
Toen mijn dochter anderhalf was, ging ik naar Mallorca. En ik was alleen en mijn kind is niet verdronken of levend verbrand.
Ik zat in een aparthotel, inclusief ontbijt en avondeten. Ideaal! Was in september dus minder druk en meer kinderen van dezelfde leeftijd. Allemaal lekker in het pierenbadje.
Ik had ook een fiets met kinderzitje gehuurd, en daarmee gingen we af en toe wat strandjes en stadjes opzoeken.
We zaten in Cala d'Or.
Ik zat in een aparthotel, inclusief ontbijt en avondeten. Ideaal! Was in september dus minder druk en meer kinderen van dezelfde leeftijd. Allemaal lekker in het pierenbadje.
Ik had ook een fiets met kinderzitje gehuurd, en daarmee gingen we af en toe wat strandjes en stadjes opzoeken.
We zaten in Cala d'Or.
vrijdag 3 april 2026 om 00:13
Alleen maar lamlendige kinderen daar.Lady*Voldemort schreef: ↑02-04-2026 19:09je vraagt je toch af hoe die kinderen in Afrika en Qatar en zo het allemaal redden![]()
Ik zou gaan voor of all in of iets met een keukentje. Verder is een aparte slaapkamer wel handig dan kun je zelf ook nog een beetje bewegen als je kindje slaapt.
Terug van weggeweest
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in