Intrigerende vacatures
dinsdag 7 april 2026 om 11:31
Soms kom je van die intrigerende vacatures tegen, omdat de organisatie iets doet waarvan je je niet realiseerde dat het de hoofdactiviteit van een onderneming kon zijn, of omdat het een organisatie is waar je je allerlei voorstellingen van maakt die in de praktijk vast niet kloppen.
Deze vacature bijvoorbeeld:
https://www.werkenvoornederland.nl/vaca ... -2026-9778
Klinkt spannend, AIVD. Maar in de praktijk heb je vast weinig te maken met echt spannende zaken.
Welke vacature viel jou op en had je (in een ander leven) die baan wel willen hebben?
Ps mijn baan is lang zo spannend niet. Al vind ik de sector waarmee ik werk erg interessant en belangrijk, mijn werk draagt daar slechts indirect aan bij. In een ander leven had ik best voor de overheid willen werken, maar werk inmiddels al jaren bij een internationaal georiënteerd commercieel bedrijf.
Deze vacature bijvoorbeeld:
https://www.werkenvoornederland.nl/vaca ... -2026-9778
Klinkt spannend, AIVD. Maar in de praktijk heb je vast weinig te maken met echt spannende zaken.
Welke vacature viel jou op en had je (in een ander leven) die baan wel willen hebben?
Ps mijn baan is lang zo spannend niet. Al vind ik de sector waarmee ik werk erg interessant en belangrijk, mijn werk draagt daar slechts indirect aan bij. In een ander leven had ik best voor de overheid willen werken, maar werk inmiddels al jaren bij een internationaal georiënteerd commercieel bedrijf.
dinsdag 7 april 2026 om 17:57
Ik heb ook wel eens gekeken naar een vacature bij de AIVD, in mijn branche (data) ook echt wel heel interessant en cool.
Alleen is Zoetermeer hier niet om de hoek en is dit bij uitstek iets wat ze je (terecht) niet vanuit huis lieten doen ivm data security.
Jammer, want het lijkt me nog steeds heel gaaf om te doen!
Alleen is Zoetermeer hier niet om de hoek en is dit bij uitstek iets wat ze je (terecht) niet vanuit huis lieten doen ivm data security.
Jammer, want het lijkt me nog steeds heel gaaf om te doen!
dinsdag 7 april 2026 om 18:11
dinsdag 7 april 2026 om 18:36
Mijn moeder is jarenlang directiesectaresse geweest in een compleet andere -bloedsaaie- sector en ik verbaas me nog steeds over de juicy verhalen die soms nog bij haar naar boven borrelen.
Als secretaresse hoor en zie je denk ik van alles, zowel zakelijk (financieel, politiek, arbeidsconflicten etc) als de privézaken van allerlei 'hoge pieven'
En bij de AIVD is het vast niet de bedoeling dat je daar 's avonds aan de eettafel over 'lucht' bij je partner...
Als secretaresse hoor en zie je denk ik van alles, zowel zakelijk (financieel, politiek, arbeidsconflicten etc) als de privézaken van allerlei 'hoge pieven'
En bij de AIVD is het vast niet de bedoeling dat je daar 's avonds aan de eettafel over 'lucht' bij je partner...
dinsdag 7 april 2026 om 20:13
Een heel groot deel van het werk van de AIVD bestaat uit screening van mensen die voor overheidsdiensten gaan werken. 99% van de dossiers is gewoon superstandaard zonder bijzondere zaken waar mee onderzoek naar gedaan moet worden. Bij het beoordelen wordt vooral gekeken of het allemaal een beetje logisch is wat mensen opgeven (heb je niet op rare locaties gewoond, klopt je salaris een beetje met het werk dat je doet). Een enkele keer is meer onderzoek nodig.
dinsdag 7 april 2026 om 21:01
De vacature is voor secretaresse voor een directeur. Een directeur zal toch wel bijzondere dingen onder zijn ogen krijgen dan de screeningen.Appletje schreef: ↑07-04-2026 20:13Een heel groot deel van het werk van de AIVD bestaat uit screening van mensen die voor overheidsdiensten gaan werken. 99% van de dossiers is gewoon superstandaard zonder bijzondere zaken waar mee onderzoek naar gedaan moet worden. Bij het beoordelen wordt vooral gekeken of het allemaal een beetje logisch is wat mensen opgeven (heb je niet op rare locaties gewoond, klopt je salaris een beetje met het werk dat je doet). Een enkele keer is meer onderzoek nodig.
dinsdag 7 april 2026 om 21:17
Robot Fluisteraar https://nl.indeed.com/viewjob?jk=048f9c ... areandroid
Ik vond de titel intrigerend en mn fantasie verzon al van alles viel wat tegen
dinsdag 7 april 2026 om 21:34
Hahaha wat een gekke titel idd.Moonenz5 schreef: ↑07-04-2026 21:17Robot Fluisteraar https://nl.indeed.com/viewjob?jk=048f9c ... areandroid
Maar 20,- euro per uur voor zzp werkzaamheden? Dat is toch bizar weinig?
dinsdag 7 april 2026 om 22:31
Heao en hts e.d., vermoed ik. Was dat in de tijd dat je op de universiteit nog drs werd in plaats van master?
woensdag 8 april 2026 om 10:57
woensdag 8 april 2026 om 11:32
Tegenwoordig heb je op het hbo een bachelor en master constructie. De oude stijl had dit dus niet.
Beetje zoals je soms ook nog de term havo/vwo oude stijl tegenkomt. Dat is dus de vorm van voordat je profielen moest kiezen.
Ja, dat is echt niet veel. Daar gaat nog inkomstenbelastingen ed van af. Volgens bruto/netto omrekening van de site Berekenhet.nl, kom je dan uit op een loon van 16,62 per uur obv 40 uur. Dan moet je nog iets apart zetten voor je pensioen, vakantiedagen en ziektedagen. Het minimumloon voor een volwassene in 2026 is 14,71 per uur.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 8 april 2026 om 12:29
Ik wil wel! Heel veel duimen op mijn foto's
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in