Twijfels over relatie
woensdag 8 april 2026 om 16:01
Ik heb al geruime tijd een relatie. We hebben vorig jaar een erg moeilijk jaar gehad. Hij was extreem controle-behoeftig en manipulatief. Dit heeft ons bijna de relatie gekost. Nadat ik het uit had gemaakt, is hij hulp gaan zoeken, en sindsdien gaat het een stuk beter. Mijn ouders lopen ook helemaal weg met hem. Hij is lief, gevoelig, is slim en heeft een goed gevoel voor humor. Alleen zijn mijn twijfels nog steeds niet weg. We lopen erg uiteen in levensstijl - waar ik het liefst zo gezond mogelijk eet, eet hij veel snoep. Hij doet niks in het huishouden. En heeft totaal geen verantwoordelijkheid als het aankomt op geld. Anderzijds; ik ben ook niet de ideale partner. Daarnaast speelt het leeftijdsverschil een rol: hij is 17 jaar ouder. We hebben nog wel onze eigen woonruimte, maar hij is vaak bij mij.
het liefst zou ik een tijdje in mijn eentje op reis gaan, om eens goed alles op een rijtje te zetten. Ik kom er zo niet meer uit. Hoewel er meer stabiliteit in mijn leven is, blijf ik over alles twijfelen en piekeren. Dat gaat de hele dag door. Heeft iemand tips of adviezen? Ik zit zo vast in mijn hoofd. Het komt ook niet alleen door de relatie, ik ben verhuisd en voel me erg eenzaam in mijn nieuwe dorp. Ik weet soms gewoon niet waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
het liefst zou ik een tijdje in mijn eentje op reis gaan, om eens goed alles op een rijtje te zetten. Ik kom er zo niet meer uit. Hoewel er meer stabiliteit in mijn leven is, blijf ik over alles twijfelen en piekeren. Dat gaat de hele dag door. Heeft iemand tips of adviezen? Ik zit zo vast in mijn hoofd. Het komt ook niet alleen door de relatie, ik ben verhuisd en voel me erg eenzaam in mijn nieuwe dorp. Ik weet soms gewoon niet waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
ravena wijzigde dit bericht op 08-04-2026 16:11
5.49% gewijzigd
woensdag 8 april 2026 om 16:08
woensdag 8 april 2026 om 16:12
En nu komt ook nog die kinderwens en de biologische klok om de hoek kijkenblijfgewoonbianca schreef: ↑08-04-2026 16:10Ben je nog aan de pil ?
Je hoeft geen relatie te houden omdat hij zijn best doet en je ouders hem leuk vinden.
woensdag 8 april 2026 om 16:13
Vorig jaar was ik een week op vakantie, belde hij me meerdere keren per dag, dreigde het uit te maken en was suicidaal.
Maar goed, inmiddels gaat het beter
woensdag 8 april 2026 om 16:25
Dan kon hij je weer lekker manipuleren en jouw vakantie verzieken.
Maar goed, inmiddels gaat het beter..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 8 april 2026 om 16:37
woensdag 8 april 2026 om 16:44
Als je ziet waar jullie vandaan komen kan "beter" nog steeds heel slecht zijn. Gaat het beter of gaat het goed?
TO, er bestaan mannen die het huishouden doen en met geld om kunnen gaan en die jou veel plezier zouden wensen als je op reis gaat.
woensdag 8 april 2026 om 16:53
woensdag 8 april 2026 om 17:27
Je weet dondersgoed wat het beste voor jou is en wat je moet doen!
Een kind met deze man gaat jou sowieso niet gelukkiger maken en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Dit weet jij zelf ook wel!
Aanvulling: is dit diezelfde manipulatieve parel als uit jouw topic van november 2024? Zo ja, dan bevestigt dit hetgeen ik hierboven schreef des te meer.
geweldigweer wijzigde dit bericht op 08-04-2026 17:34
Reden: Aanvulling na loepje
Reden: Aanvulling na loepje
15.42% gewijzigd
Live Life to the fullest
woensdag 8 april 2026 om 17:45
Je moet bedenken watvoor relatie je met hem wilt. Hij lijkt mij absoluut niet geschikt om mee te gaan samenwonen en zeker niet om kinderen mee te krijgen. Hij is stukken ouder dan jij en gaat echt niet meer op alle punten veranderen.
Stel jij wilt geen kinderen en alleen een lat relatie. Dan is het wat anders. Dan heeft hij zijn eigen huishouden en is het zijn probleem wat hij eet of waar hij zijn geld aan uitgeeft. En in zo'n vrije setting kan jij zelf bepalen dat je een dure of lange reis maakt. Je hebt immers volledig je eigen leven.
Zodra je gaat samenwonen vervalt die vrijheid. Je deelt een huishouden en financiën. En verwacht inbreng van hem die hij niet kan of gaat geven. Bedenk ook dat hij in een andere levensfase zit (en komt). En dat hij waarschijnlijk van jou verzorgende taken verwacht. Dan heb je straks een dubbele moederrol.
Voor nu heb jij waarschijnlijk nog de leeftijd voor iemand die in jouw levensfase zit. Jong en actief is ipv een oudere man met allerlei problemen.
Stel jij wilt geen kinderen en alleen een lat relatie. Dan is het wat anders. Dan heeft hij zijn eigen huishouden en is het zijn probleem wat hij eet of waar hij zijn geld aan uitgeeft. En in zo'n vrije setting kan jij zelf bepalen dat je een dure of lange reis maakt. Je hebt immers volledig je eigen leven.
Zodra je gaat samenwonen vervalt die vrijheid. Je deelt een huishouden en financiën. En verwacht inbreng van hem die hij niet kan of gaat geven. Bedenk ook dat hij in een andere levensfase zit (en komt). En dat hij waarschijnlijk van jou verzorgende taken verwacht. Dan heb je straks een dubbele moederrol.
Voor nu heb jij waarschijnlijk nog de leeftijd voor iemand die in jouw levensfase zit. Jong en actief is ipv een oudere man met allerlei problemen.
woensdag 8 april 2026 om 17:57
woensdag 8 april 2026 om 17:59
woensdag 8 april 2026 om 18:52
Hij is 17 jaar ouder dan jij, en daarmee ruim volwassen, en kan niet met geld omgaan. What could possibly go wrong?
Als je heel graag een kind wil, ga er dan alleen voor. Dan ben je zoveel beter af dan met hem.
Als je heel graag een kind wil, ga er dan alleen voor. Dan ben je zoveel beter af dan met hem.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
woensdag 8 april 2026 om 19:18
Als dit dezelfde partner is uit 2024 dan zou ik heel goed nadenken of je echt toekomst in de relatie ziet.
Een partner moet een aanvulling zijn op je eigen leven, waarde toevoegen.
Volgens mij ben je van ver gekomen, gezien je vorige topics. Gooi dit alsjeblieft niet weg voor iemand die weinig toevoegt.
Ga lekker op reis, zet je telefoon uit en ga bedenken wie en wat jou echt gelukkig maakt.
Hij gaat echt niet veranderen.
Een partner moet een aanvulling zijn op je eigen leven, waarde toevoegen.
Volgens mij ben je van ver gekomen, gezien je vorige topics. Gooi dit alsjeblieft niet weg voor iemand die weinig toevoegt.
Ga lekker op reis, zet je telefoon uit en ga bedenken wie en wat jou echt gelukkig maakt.
Hij gaat echt niet veranderen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in