Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Op Netflix nieuw: Trust me, the false prophet. Over een nieuwe profeet binnen de FLDS community, oftewel de fundamentalistische mormonen en de strijd voor gerechtigheid.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
BOOS - yes we can.
Bizar weer!
Hijodelaluna schreef:
09-04-2026 22:43
BOOS - yes we can.
Bizar weer!
Waarop te zien?
De Tiktok killer op Netflix vind ik ook echt brrrr.

Misschien al genoemd maar is wel een aanrader.
justagirly schreef:
11-04-2026 22:52
Waarop te zien?
Npo
Kidneybean schreef:
09-04-2026 22:19
Op Netflix nieuw: Trust me, the false prophet. Over een nieuwe profeet binnen de FLDS community, oftewel de fundamentalistische mormonen en de strijd voor gerechtigheid.
Deze ga ik van de week kijken, staat op mijn lijst
Ik heb ook Trust me gekeken, met verbazing.
Wat me bezighoudt is waar alle jongens blijven. Tot een jaar of 4 blijven ze bij de moeders volgens mij.
Ik ben al even aan het Googelen, maar heb het nog niet gevonden.
Weet één van jullie dat?
outofthebox schreef:
17-04-2026 11:18
Wat me bezighoudt is waar alle jongens blijven. Tot een jaar of 4 blijven ze bij de moeders volgens mij.
Weet één van jullie dat?
Ik ben hem nu net aan het kijken. Z er eens op letten.

“Lost Boys”
Veel tienerjongens worden uit de gemeenschap gezet — vaak worden ze “lost boys” genoemd.
Dat gebeurt meestal rond hun puberteit.
Waarom?
In de FLDS is polygamie (één man met meerdere vrouwen) belangrijk
Oudere mannen nemen vaak meerdere vrouwen
Jongere jongens worden gezien als “concurrentie” voor die vrouwen
calvijn1 wijzigde dit bericht op 17-04-2026 12:07
31.19% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Heftige docu
Kidneybean schreef:
Ja gekeken. Bizar dat dat veel sektes eigenlijk altijd maar om 1 ding draaien, het misbruiken van minderjarige meisjes. :|
Stressed is just desserts spelled backwards
Kidneybean schreef:
Wat een fantastische vrouw die Christine :heart:
Star⁴ schreef:
19-04-2026 10:34
Ja heel dapper!
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
19-04-2026 10:06
Ja gekeken. Bizar dat dat veel sektes eigenlijk altijd maar om 1 ding draaien, het misbruiken van minderjarige meisjes. :|
Dit zei ik een tijdje terug ook. Ik vraag me af of dat een soort uiting is van “ik kan doen wat ik wil” of dat toevallig pedo’s op dat soort posities weten te komen.
Everything is possible for the one who believes.
Star⁴ schreef:
19-04-2026 10:34
En Julia :heart: vooral omdat ze zelf FLDS is (was?)
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Ben hem nog een keer aan het kijken.
Er gebeurt een hoop.
Blijt fascinerend, die FLDS
Kidneybean schreef:
Daar heb ik gisteren 3 van 4 afleveringen van gezien. Misselijkmakend…en onder het mom van het geloof een valse profeet uithangen. Bizar en dan te bedenken dat er nog heel veel volgers zijn, zelfs nu hij, Sam Bateman, in de gevangenis zit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
19-04-2026 19:17
Daar heb ik gisteren 3 van 4 afleveringen van gezien. Misselijkmakend…en onder het mom van het geloof een valse profeet uithangen. Bizar en dan te bedenken dat er nog heel veel volgers zijn, zelfs nu hij, Sam Bateman, in de gevangenis zit.
Van Warren Jeffs nog heel veel. Van Samuel Bateman (gelukkig) nog een hele kleine groep waaronder een paar van zijn vrouwen.
Nu op NPO2

Credible Messengers

Erg goed

Jongeren in Amsterdam die verzeild zijn geraakt in de (drugs)criminaliteit, zijn vaak moeilijk bereikbaar voor hulp. Door slechte ervaringen en wantrouwen vermijden veel van deze jongeren de reguliere hulpverlening. Gelukkig is er een groep Amsterdammers die wél tot deze jongeren weet door te dringen: de credible messengers. Zij hebben zelf ervaring in het criminele circuit en kunnen de jongeren als geen ander helpen om met de criminele wereld te breken.
Ik dacht ik kijk een stukje van the false prophet vanmorgen. Maar dat was lastig om te stoppen. Heel interessante docu. Knap dat ze zo veel hebben kunnen filmen en heel interessant om te proberen te volgen hoe zo iets kan gebeuren. Ik ben nu halverwege aflevering drie.
Omdat ik momenteel aan het repeteren ben voor een theatervoorstelling over WO2, ben ik ook documentaires hierover aan het kijken.

What they found in Bergen Belsen, misselijkmakend, maar indrukwekkend.

En ik heb net aflevering 1 van De Nederlandse Kampbewakers van Auschwitz gezien. Ook indrukwekkend.

Heeft iemand nog andere tips?
Plinkie schreef:
20-04-2026 16:08
Omdat ik momenteel aan het repeteren ben voor een theatervoorstelling over WO2, ben ik ook documentaires hierover aan het kijken.

What they found in Bergen Belsen, misselijkmakend, maar indrukwekkend.

En ik heb net aflevering 1 van De Nederlandse Kampbewakers van Auschwitz gezien. Ook indrukwekkend.

Waar kan je deze zien?
Plinkie schreef:
20-04-2026 16:08
Unbroken.

Welke voorstelling ga je spelen?
xiongmao schreef:
20-04-2026 17:16
Waar kan je deze zien?
What they found in Bergen Belsen op NPO start (plus). En de Nederlandse Kampbewakers in Auschwitz op Videoland.
SunShine35 schreef:
20-04-2026 17:48
Unbroken.

Welke voorstelling ga je spelen?
Ik stuur je even een pb, i.v.m. herkenbaarheid.
outofthebox schreef:
17-04-2026 11:18
Weet één van jullie dat?
In Keep Sweet Prey and obey (ook over FLDS) wordt dit geadresseerd (denk in aflevering 3). Die jongens worden uitgebuit in een soort van competitiedrang: degene met de meeste toegevoegde waarde mag blijven. De rest wordt uit de groep gezet, om vage redenen. Veel jongens zijn daarvoor al buiten de community aan het werk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven