Wat heb je geleerd van dit forum?
zondag 12 april 2026 om 14:55
Ik lees sporadisch mee op napraat. Maar vind het wel naar dat je zo’n ervaring hebt. Mijn man herkent dit vanuit zijn werk wel vanuit een vergelijkbare achtergrond. Jammer.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 12 april 2026 om 15:05
zondag 12 april 2026 om 15:24
Dat je op je dashboard kunt zien aan welke kant je tankklep zit en dat dat ook ontkend wordt, maar dat het bij mij altijd klopt 
Heel veel dingen over normaal gebruik van de wasmachine.
Sowieso veel dingen over huishouden.
En ik leer net dat iemand denkt dat christenen buiten de missionarisstand geen seks hebben ofzo... Zo leer je altijd wat!
En ik leer net dat iemand denkt dat christenen buiten de missionarisstand geen seks hebben ofzo... Zo leer je altijd wat!
Such fun!1
zondag 12 april 2026 om 15:25
MarindaH schreef: ↑12-04-2026 15:24Dat je op je dashboard kunt zien aan welke kant je tankklep zit en dat dat ook ontkend wordt, maar dat het bij mij altijd klopt
Graftak!
zondag 12 april 2026 om 15:51
Ik heb ook wel rare en confronterende dingen over mijzelf geleerd.
Dat ik denk dat mensen die ik hoog heb zitten ook gelijk een bijpassende presentatie irl hebben. Ik denk niet beeldend, dus het is niet zo dat ik denk dat ze allemaal krullen hebben ofzo, maar meer een houding/kledingstijl/nonchalance o.i.d.
Ook heel vreemd om te horen of lezen dat sommige mensen met een voor mij bijna onverstaanbaar accent spreken
En dat er gewoon wijkgenoten zijn die ik hier soms lees.
En dan het mij ondanks meerdere pogingen écht niet lukt om topic over huidverzorging te snappen. Met extrafoilleren en mostereerden en humperfummenden uiteraard, dat is gewoon de dagelijkse routine. Ik mis daar echt specifieke hersencellen voor.
.
Dat ik denk dat mensen die ik hoog heb zitten ook gelijk een bijpassende presentatie irl hebben. Ik denk niet beeldend, dus het is niet zo dat ik denk dat ze allemaal krullen hebben ofzo, maar meer een houding/kledingstijl/nonchalance o.i.d.
Ook heel vreemd om te horen of lezen dat sommige mensen met een voor mij bijna onverstaanbaar accent spreken
En dat er gewoon wijkgenoten zijn die ik hier soms lees.
En dan het mij ondanks meerdere pogingen écht niet lukt om topic over huidverzorging te snappen. Met extrafoilleren en mostereerden en humperfummenden uiteraard, dat is gewoon de dagelijkse routine. Ik mis daar echt specifieke hersencellen voor.
.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 12 april 2026 om 16:22
Erger je niet, verwonder je slechts...
Pick your battles.
Hoe behulpzaam medeforummers zijn als er iemand steun nodig heeft.
Verschillende perspectieven in diverse situaties.
Receptideeën
Dat er altijd mensen zijn die een situatie herkennen, omdat ze het echt zelf hebben meegemaakt. En dan met concrete tips en suggesties komen.
En niet omdat een tante van de buurvrouw van je achternicht ook weleens zoiets gehoord schijnt te hebben.
Pick your battles.
Hoe behulpzaam medeforummers zijn als er iemand steun nodig heeft.
Verschillende perspectieven in diverse situaties.
Receptideeën
Dat er altijd mensen zijn die een situatie herkennen, omdat ze het echt zelf hebben meegemaakt. En dan met concrete tips en suggesties komen.
En niet omdat een tante van de buurvrouw van je achternicht ook weleens zoiets gehoord schijnt te hebben.
zondag 12 april 2026 om 17:15
Ik ook wel en ook hoe ik soms door derden gelezen word. Verder denk ik dat we soms wat aardiger moeten zijn voor elkaar. Ik weet nog heel goed die ene forummer die verweten werd te bedelen. Daar heb ik privé contact mee (nog steeds) en daar schuilt een zeer sympathiek persoon achter.
Verder kom ik hier nog steeds graag: even spuien en voor de ontspanning.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 12 april 2026 om 18:39
Ik ook. Vind dat soms wel jammer.
Laatst kreeg ik een nare opmerking hier. En wat ik toen geleerd bleek te hebben; niet reageren. Want denk niet dat het me iets opgeleverd zou hebben als ik gereageerd had.
Bij sommige topics denk ik: ik zeg maar niks. Omdat sommige dingen nu zo gevoelig liggen dat topics heel snel tot gedoe leiden.
zondag 12 april 2026 om 18:44
SunShine35 schreef: ↑12-04-2026 18:39Ik ook. Vind dat soms wel jammer.
Laatst kreeg ik een nare opmerking hier. En wat ik toen geleerd bleek te hebben; niet reageren. Want denk niet dat het me iets opgeleverd zou hebben als ik gereageerd had.
Bij sommige topics denk ik: ik zeg maar niks. Omdat sommige dingen nu zo gevoelig liggen dat topics heel snel tot gedoe leiden.
Ja, dat herken ik wel. Dan wil ik eigenlijk alleen maar wat nuance aanbrengen, toch doe ik het niet. Omdat er dan vaak vanuit wordt gegaan dat je het tegenovergestelde vindt.
Het is best lastig om je op een forum zo te verwoorden dat iedereen begrijpt wat je werkelijk bedoelt.
zondag 12 april 2026 om 18:46
Ik hobbel hier nu op en af zo'n 17 jaar rond en mij is dat nog nooit gelukt, al is het alleen maar omdat sommige mensen me gewoon niet willen begrijpenLieneke schreef: ↑12-04-2026 18:44Ja, dat herken ik wel. Dan wil ik eigenlijk alleen maar wat nuance aanbrengen, toch doe ik het niet. Omdat er dan vaak vanuit wordt gegaan dat je het tegenovergestelde vindt.
Het is best lastig om je op een forum zo te verwoorden dat iedereen begrijpt wat je werkelijk bedoelt.
Graftak!
zondag 12 april 2026 om 18:54
Dat is denk ik raadzaam geweest. Ik heb nog wel eens de neiging gehad om helemaal uit te leggen hoe ik het bedoelde, maar ik kreeg het soms toch niet over de bühne heen. En tegelijkertijd leer ik daar zelf ook weer van: kennelijk roept je manier van verwoorden of de topics soms wat weerstand op bij anderen. Dat betekent wel dat ik bepaalde topics soms wel een beetje ontwijk.SunShine35 schreef: ↑12-04-2026 18:39Ik ook. Vind dat soms wel jammer.
zondag 12 april 2026 om 18:55
Ha-ha. Ook dat is wel een beetje herkenbaarLady*Voldemort schreef: ↑12-04-2026 18:46Ik hobbel hier nu op en af zo'n 17 jaar rond en mij is dat nog nooit gelukt, al is het alleen maar omdat sommige mensen me gewoon niet willen begrijpen.
zondag 12 april 2026 om 19:08
zondag 12 april 2026 om 19:16
zondag 12 april 2026 om 19:23
Dat vind ik mooi om te lezen six!
Ik heb geleerd dat mijn relatie juist wel veilig en goed is en dat ik in mijn handjes mag knijpen met mijn partner. Ik ben het laatste jaar nauwelijks meer mopperig geweest naar hem, ogen geopend door dit forum.
Wel praat ik bijna nooit over mijn persoonlijke situatie, omdat ik vind dat er snoeihard geoordeeld wordt op het forum. Terwijl ik best wel verlang naar herkenning of steun. Het 'milieu' waar ik uit kom (en achter me heb gelaten) wordt hier m.i. op neergekeken, begrijpelijk maar soms doet dat toch wel pijn. Ik lees vooral mee.
Ik heb geleerd dat mijn relatie juist wel veilig en goed is en dat ik in mijn handjes mag knijpen met mijn partner. Ik ben het laatste jaar nauwelijks meer mopperig geweest naar hem, ogen geopend door dit forum.
Wel praat ik bijna nooit over mijn persoonlijke situatie, omdat ik vind dat er snoeihard geoordeeld wordt op het forum. Terwijl ik best wel verlang naar herkenning of steun. Het 'milieu' waar ik uit kom (en achter me heb gelaten) wordt hier m.i. op neergekeken, begrijpelijk maar soms doet dat toch wel pijn. Ik lees vooral mee.
lyja wijzigde dit bericht op 12-04-2026 19:34
Reden: Beetje te negatief
Reden: Beetje te negatief
15.92% gewijzigd
zondag 12 april 2026 om 19:37
Ook mooi! Een vorm van 'beseffen wat je hebt'?
zondag 12 april 2026 om 19:43
Begrijpelijk dat dit pijn doet. Je bent overigens al de tweede die dit opmerkt vandaag. Wat naar dit.Lyja schreef: ↑12-04-2026 19:23Dat vind ik mooi om te lezen six!
En wat mooi dat je door het forum beseft dat je je in je handjes mag knijpen met je partner.
zondag 12 april 2026 om 19:46
zondag 12 april 2026 om 19:54
tenzij het om Suzan en Freek gaatRabarbara schreef: ↑12-04-2026 19:46Heel veel mensen hebben een hekel aan dingen die ik heel normaal vind. En op de een of andere manier is dat andersom niet zo (ik heb geen hekel aan dingen die andere mensen leuk vinden, tenzij ze illegaal of strafbaar zijn), dus ik ben blijkbaar toleranter dan ik dacht.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 12 april 2026 om 19:56
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in