Wat heb je geleerd van dit forum?

11-04-2026 23:56 165 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie hier wel eens iets hebben gelezen wat jullie erg heeft geholpen met iets of iets veranderd heeft in je leven.
Tijdens mijn IVF tijd heb ik heel veel aan Viva gehad en mooie vriendschappen opgebouwd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Kipzonderkop schreef:
12-04-2026 10:21

Dat als een man plotseling wil scheiden omdat zijn vrouw ongeneeslijk stom is, hij altijd al langdurig vreemdgaat (bij voorkeur met haar zus/beste vriendin).
Ik vermoed dat je hier iets anders bedoelde maar ik moet er echt heel erg om lachen.
Het had vast anders kunnen gaan.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
Dat veel mensen vooral lezen en interpreteren wat ze willen lezen of wat de mensen die al gereageerd hebben schreven ipv wat een TO schrijft, maar dat zelden toegeven. Want de TO schrijft slecht, is onbetrouwbaar of het ligt aan begrijpend lezen.

Dat sommige mensen elkaar nooit of zelden zullen afvallen, wát iemand ook doet.
Dat het heel moeilijk kan zijn om een afwijkende mening te hebben.

Dat uiteindelijk de meeste mensen oké zijn en voorzichtig. En aardig en trouw en behulpzaam. En lief.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
12-04-2026 11:20
Dat veel mensen vooral lezen en interpreteren wat ze willen lezen of wat de mensen die al gereageerd hebben schreven ipv wat een TO schrijft, maar dat zelden toegeven. Want de TO schrijft slecht, is onbetrouwbaar of het ligt aan begrijpend lezen.

Dat sommige mensen elkaar nooit of zelden zullen afvallen, wát iemand ook doet.
Dat het heel moeilijk kan zijn om een afwijkende mening te hebben.

Dat uiteindelijk de meeste mensen oké zijn en voorzichtig. En aardig en trouw en behulpzaam. En lief.
Eens. En ook dat als een topic een bepaalde kant op gaat, er opeens heel veel medestanders komen en dat dit een een paar pagina’s verder weer anders kan zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wijndruifje schreef:
12-04-2026 05:17
Dagelijkse Nederlandse woorden :-D

Tijdens een quiz, ergens in Vlaanderen, kwam volgende vraag:

“Wat bedoelt een Nederlander met “afrijden”?”
Dankzij het forum wist ik dat jullie daar rij-examen afleggen mee bedoelen :-D
Weet je dan ook wat 'aanrijden' betekent?

On topic: de verschillende perspectieven die mensen kunnen hebben en die me soms aan het denken zetten over mijn eigen denkbeelden.

Goede boekentips.
Dat heel veel forummers slecht begrijpend lezen.
Trust me... Nobody cares.
Dat het soms verstandiger is om op mijn handen te gaan zitten :whistle:
We are in a bit of a pickle here . . .
Anna75 schreef:
12-04-2026 09:21
Ik lees voor de hartveroverende, mooie, wijze en rustgevend suffe dingen die geschreven worden.

En soms denk ik aan forummers. Net nog aan Rabarara toen ik een vreselijke Pickwickreclame hoorde. Dan ontroert het me dat iemand tandenknarsend die overpriced theezakjes koopt omdat haar dochter de vragen op de labels zo leuk vindt :heart: .
2.19 Euro. Het deed me gewoon zeer. Maar natuurlijk heb ik een verpakking gekocht.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik denk dat ik door dit forum op vakantie naar Bosnië geweest ben en dat was zo'n prachtige belevenis, dus dat is positief.
En een forum is een slijpsteen voor de geest, vind ik. Ik ben nog beter en strakker gaan formuleren en argumenteren door sommige discussies hier, dat was zeker leerzaam.
Negatieve dingen zijn er ook: achtervolgd worden door rancuneuze forummers, lelijke opmerkingen krijgen, ongezelligheid.
Ik heb geleerd dat heel veel forummers neerkijken op mijn sociaaleconomische achtergrond, op mijn afkomst. Dat vind ik nog steeds heftig.
Veel forummers zijn dan wel volwassen, maar niet per se zelfredzaam, dat vond ik ook interessant.
En mensen liegen. Dat vergeet ik vaak, maar het forum houdt dat besef wel levend.
Dat goed genoeg ook goed is (mbt moederskills) van BGB. Die helpt me nog steeds.
Everything is possible for the one who believes.
Dat er heel veel verschillende manieren van leven zijn en dat dat gewoon helemaal prima is.

Dat seks ook gewoon echt leuk kan zijn en niet iets is om je voor te schamen.
Dat wanneer iemand toch door gaat als jij nee zegt het gewoon verkrachting is, ook al zei je in eerste instantie ja op een bepaalde seksuele handeling, en dat dat dus echt niet oké is en niet mijn schuld.
To the point leren formuleren en argumenteren.

Dat de HEMA een fantastisch lekker zachte huisbroek had (die heb ik nog steeds).
Er zijn best veel vrouwen die lijken op mij, ik ben niet de enige ogenschijnlijk normale vrouw met een uitzonderlijk onprettig gevoel voor humor. Die herkenning was ook heel fijn.
Strelizia schreef:
12-04-2026 11:36
Dat het soms verstandiger is om op mijn handen te gaan zitten :whistle:
Ja, maar vooral dat ik niet altijd hoef te zeggen wat ik vind e/o denk.
Moiren schreef:
12-04-2026 11:54

Dat de HEMA een fantastisch lekker zachte huisbroek had (die heb ik nog steeds).

Jaaaa :heart:
Trust me... Nobody cares.
En natuurlijk dat niet iedereen humor begrijpt.
Doordat ik hier al zoveel jaar forum en door alle dwarsverbanden, ben ik toch nooit helemaal mezelf hier. Zelfs een anoniem forum is uiteindelijk niet anoniem.
Rabarbara schreef:
12-04-2026 11:55
Er zijn best veel vrouwen die lijken op mij, ik ben niet de enige ogenschijnlijk normale vrouw met een uitzonderlijk onprettig gevoel voor humor. Die herkenning was ook heel fijn.
Ik vind jouw gevoel voor humor niet onprettig 🤔
Betekent dit nu dat ik dat ik een onprettig gevoel voor humor heb😳
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Rabarbara schreef:
12-04-2026 11:58
Doordat ik hier al zoveel jaar forum en door alle dwarsverbanden, ben ik toch nooit helemaal mezelf hier. Zelfs een anoniem forum is uiteindelijk niet anoniem.
Toen ik 30- jaar geleden begon was ik véél opener dan nu, maar vooral omdat internet toen nog geen algemeen ding was en social media nog niet bestond.
Moiren schreef:
12-04-2026 11:55
Ja, maar vooral dat ik niet altijd hoef te zeggen wat ik vind e/o denk.
Ja dat vooral ik ben regelmatig een reactie aan het typen wat ik vervolgens niet plaats.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
En heel veel over de ZP-discussie. Veel geleerd
Moiren schreef:
12-04-2026 12:00
Toen ik 30- jaar geleden begon was ik véél opener dan nu, maar vooral omdat internet toen nog geen algemeen ding was en social media nog niet bestond.
Herkenbaar.
Toen deed ik zelfs nog meets. En toen, en ja, dat is een elitaire rotopmerking, zat je toch echt met heel andere mensen op internet.
En dat ik ook gewoon in een discussie kan denken: oke, dan niet
En een ander topic kan zoeken.

Je kunt niet altijd consensus vinden.
Joppie schreef:
12-04-2026 12:00
Ik vind jouw gevoel voor humor niet onprettig 🤔
Betekent dit nu dat ik dat ik een onprettig gevoel voor humor heb😳
Misschien. Of ik deed weer eens overdreven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven