Wat heb je geleerd van dit forum?
zondag 12 april 2026 om 10:35
Ik vermoed dat je hier iets anders bedoelde maar ik moet er echt heel erg om lachen.Kipzonderkop schreef: ↑12-04-2026 10:21
Dat als een man plotseling wil scheiden omdat zijn vrouw ongeneeslijk stom is, hij altijd al langdurig vreemdgaat (bij voorkeur met haar zus/beste vriendin).
Het had vast anders kunnen gaan.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
zondag 12 april 2026 om 11:20
Dat veel mensen vooral lezen en interpreteren wat ze willen lezen of wat de mensen die al gereageerd hebben schreven ipv wat een TO schrijft, maar dat zelden toegeven. Want de TO schrijft slecht, is onbetrouwbaar of het ligt aan begrijpend lezen.
Dat sommige mensen elkaar nooit of zelden zullen afvallen, wát iemand ook doet.
Dat het heel moeilijk kan zijn om een afwijkende mening te hebben.
Dat uiteindelijk de meeste mensen oké zijn en voorzichtig. En aardig en trouw en behulpzaam. En lief.
Dat uiteindelijk de meeste mensen oké zijn en voorzichtig. En aardig en trouw en behulpzaam. En lief.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 12 april 2026 om 11:24
Eens. En ook dat als een topic een bepaalde kant op gaat, er opeens heel veel medestanders komen en dat dit een een paar pagina’s verder weer anders kan zijn.feow schreef: ↑12-04-2026 11:20Dat veel mensen vooral lezen en interpreteren wat ze willen lezen of wat de mensen die al gereageerd hebben schreven ipv wat een TO schrijft, maar dat zelden toegeven. Want de TO schrijft slecht, is onbetrouwbaar of het ligt aan begrijpend lezen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 12 april 2026 om 11:28
Weet je dan ook wat 'aanrijden' betekent?Wijndruifje schreef: ↑12-04-2026 05:17Dagelijkse Nederlandse woorden
Tijdens een quiz, ergens in Vlaanderen, kwam volgende vraag:
“Wat bedoelt een Nederlander met “afrijden”?”
Dankzij het forum wist ik dat jullie daar rij-examen afleggen mee bedoelen![]()
On topic: de verschillende perspectieven die mensen kunnen hebben en die me soms aan het denken zetten over mijn eigen denkbeelden.
Goede boekentips.
zondag 12 april 2026 om 11:42
2.19 Euro. Het deed me gewoon zeer. Maar natuurlijk heb ik een verpakking gekocht.Anna75 schreef: ↑12-04-2026 09:21Ik lees voor de hartveroverende, mooie, wijze en rustgevend suffe dingen die geschreven worden.
En soms denk ik aan forummers. Net nog aan Rabarara toen ik een vreselijke Pickwickreclame hoorde. Dan ontroert het me dat iemand tandenknarsend die overpriced theezakjes koopt omdat haar dochter de vragen op de labels zo leuk vindt.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 12 april 2026 om 11:46
Ik denk dat ik door dit forum op vakantie naar Bosnië geweest ben en dat was zo'n prachtige belevenis, dus dat is positief.
En een forum is een slijpsteen voor de geest, vind ik. Ik ben nog beter en strakker gaan formuleren en argumenteren door sommige discussies hier, dat was zeker leerzaam.
Negatieve dingen zijn er ook: achtervolgd worden door rancuneuze forummers, lelijke opmerkingen krijgen, ongezelligheid.
Ik heb geleerd dat heel veel forummers neerkijken op mijn sociaaleconomische achtergrond, op mijn afkomst. Dat vind ik nog steeds heftig.
Veel forummers zijn dan wel volwassen, maar niet per se zelfredzaam, dat vond ik ook interessant.
En mensen liegen. Dat vergeet ik vaak, maar het forum houdt dat besef wel levend.
En een forum is een slijpsteen voor de geest, vind ik. Ik ben nog beter en strakker gaan formuleren en argumenteren door sommige discussies hier, dat was zeker leerzaam.
Negatieve dingen zijn er ook: achtervolgd worden door rancuneuze forummers, lelijke opmerkingen krijgen, ongezelligheid.
Ik heb geleerd dat heel veel forummers neerkijken op mijn sociaaleconomische achtergrond, op mijn afkomst. Dat vind ik nog steeds heftig.
Veel forummers zijn dan wel volwassen, maar niet per se zelfredzaam, dat vond ik ook interessant.
En mensen liegen. Dat vergeet ik vaak, maar het forum houdt dat besef wel levend.
zondag 12 april 2026 om 11:52
zondag 12 april 2026 om 12:00
Ik vind jouw gevoel voor humor niet onprettig
Betekent dit nu dat ik dat ik een onprettig gevoel voor humor heb
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
zondag 12 april 2026 om 12:00
Toen ik 30- jaar geleden begon was ik véél opener dan nu, maar vooral omdat internet toen nog geen algemeen ding was en social media nog niet bestond.
Everything is possible for the one who believes.
zondag 12 april 2026 om 12:01
zondag 12 april 2026 om 12:02
Herkenbaar.
Toen deed ik zelfs nog meets. En toen, en ja, dat is een elitaire rotopmerking, zat je toch echt met heel andere mensen op internet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in