sevilla verblijf

13-04-2026 13:59 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in mei in Sevilla (we doen rondreis met auto) en ik ben op zoek naar leuk verblijf.

We zijn dus met de auto en dat maakt het er. niet makkelijker op ;)

wie heeft er een leuke tip qua verblijf voor Sevilla? We gaan liefst met ov naar het centrum natuurlijk.

Ik bedacht al constructie met auto op lang parkeren luchthaven bijvoorbeeld

maar liefst een soort van huisje / appartement en dan met ov naar centrum.

Zoek me helemaal gek maar er is zoveel (en ook enorm duur).. Dus wie weet hier iemand leuke tip

Ook Grenada staat op lijstje (ivm Alhambra) dus mocht je daar iets leuks weten ?

We zijn met 4 dus iets met 2 slaapkamers oid zou fijn zijn,
Ik neem aan dat je al heb gezocht op Airbnb? Is daar echt nix te vinden? Je kunt daar makkelijk je criteria invullen (zoals parkeerplaats)
Wij hadden zo'n leuke kamer middenin de wijk Triana.
Die wijk is erg leuk en levendig en je wandelt ook zo de brug over naar de andere wijken/centro

Parkeren kon daar gewoon gratis op de straat. Wel lastig om een plekje te vinden, beetje mazzel moet je hebben maar er is ook 200 meter verder (onder de brug) een betaalde parkeerkelder.

Geboekt via Airbnb:
https://www.airbnb.nl/rooms/90553546925 ... iBIi7jGXxo

(in het pand/gebouw waren meerdere kamers dus als het je wat lijkt kun je de verhuurder altijd een berichtje sturen voor een extra kamer)
uiteraard, maar ik wil geen 1 persoons bedden.. en wat er momenteel is voor onze data is allemaal 1 slaapkamer met normaal 2p bed en de andere slaapkamer is dan met 2 losse bedden.. geen zin in
Isabellaa schreef:
13-04-2026 14:13
Wij hadden zo'n leuke kamer middenin de wijk Triana.
Die wijk is erg leuk en levendig en je wandelt ook zo de brug over naar de andere wijken/centro

Parkeren kon daar gewoon gratis op de straat. Wel lastig om een plekje te vinden, beetje mazzel moet je hebben maar er is ook 200 meter verder (onder de brug) een betaalde parkeerkelder.

Geboekt via Airbnb:
https://www.airbnb.nl/rooms/90553546925 ... iBIi7jGXxo

(in het pand/gebouw waren meerdere kamers dus als het je wat lijkt kun je de verhuurder altijd een berichtje sturen voor een extra kamer)

helaas vol op onze data .. ziet er idd leuk uit !
Deze is in hetzelfde pand: https://www.airbnb.nl/rooms/90448373332 ... SCROLLABLE

Maar ook nog maar een paar dagen beschikbaar in mei.
helaas... wij arriveren op15 mei, eventueel de 16e .. 3 nachten
Zonde.

Mocht je nog verder gaan zoeken is dat wel echt een perfecte wijk om in te verblijven (vonden wij)
Dus je wilt in een buitenwijk van Sevilla / Granada gaan zitten met een goede verbinding naar het centrum? Dat haalt de spontaniteit er wel vanaf imo. Ik ben dol op zowel Granada als Sevilla en heb beide meermaals bezocht, maar het zijn bij uitstek steden om spontaan in te (ver)dwalen en tot laat buiten te zitten op een terras.

Mijn advies zou zijn om alleen een auto te huren voor tussen de steden en naar de mooie dorpen, dat scheelt kosten voor autohuur en parkeren en bovendien de verschrikking van krappe straatjes en nauwe parkeergarages. Tijdens een bezoek aan de steden is een auto alleen onhandig.

Je kunt plannen om te vliegen naar Granada, er staat direct na aankomst een bus klaar die je comfortabel naar de stad rijdt. Aan het einde van je verblijf pik je in de stad de auto op en levert de auto bij aankomst in Sevilla gelijk in en neemt een taxi (vast tarief!) naar het vliegveld en vliegt vanaf Sevilla terug.

Je vluchten heb je zo te lezen al. Kun je je autohuur evt nog aanpassen?
laiskuri schreef:
13-04-2026 14:27
Dus je wilt in een buitenwijk van Sevilla / Granada gaan zitten met een goede verbinding naar het centrum? Dat haalt de spontaniteit er wel vanaf imo. Ik ben dol op zowel Granada als Sevilla en heb beide meermaals bezocht, maar het zijn bij uitstek steden om spontaan in te (ver)dwalen en tot laat buiten te zitten op een terras.

Mijn advies zou zijn om alleen een auto te huren voor tussen de steden en naar de mooie dorpen, dat scheelt kosten voor autohuur en parkeren en bovendien de verschrikking van krappe straatjes en nauwe parkeergarages. Tijdens een bezoek aan de steden is een auto alleen onhandig.

Je kunt plannen om te vliegen naar Granada, er staat direct na aankomst een bus klaar die je comfortabel naar de stad rijdt. Aan het einde van je verblijf pik je in de stad de auto op en levert de auto bij aankomst in Sevilla gelijk in en neemt een taxi (vast tarief!) naar het vliegveld en vliegt vanaf Sevilla terug.

Je vluchten heb je zo te lezen al. Kun je je autohuur evt nog aanpassen?

We starten en eindigen in Malaga dat ligt allemaal al vast (vliegen op malaga , halen auto op na bezoek malaga en gaan dan verder), Sevilla zit tegen einde van onze reis. Na Sevilla komt nog Cordoba en grenada en we eindigen ergens bij de kust. Tussen de steden doen we nog van alles ;)

Ik wil prima in centrum zitten maar waar laat ik mijn auto ? Ik geef al aan om die auto ergens neer te zetten buiten het centrum (bijv. op luchthaven of of een soort lang parkeren/p+r constructie..

Het is ook duurder om die auto in delen te huren (dit hebben we allemaal uit uitgeplozen)
Kan ook echt prima met de auto. En wat ik al zei; in Triana is het gratis parkeren op straat (of €20 per 24 uur in de parkeergarage, is ook wel overheen te komen)

Wij vlogen ook op Malaga, toen 3 nachten Sevilla, via Caminito del Rey weer terug naar Malaga en daar nog 4 nachten.

Als je in je budget parkeerkosten meerekent kan het alleen maar meevallen als er wel net een plek op straat vrij is.
Klinkt als een mooie reis, heerlijk!

Voor Córdoba, sla Medina Azahara niet over. En voor Sevilla: Itálica - al zou ik dat te ver lopen vinden vanuit de stad (er gaat een prima bus met airco - al is met 4 personen een taxi al snel een goed betaalbaar alternatief).

Het is trouwens Granada (Grenada ligt in het Caribisch gebied).
Op deze pagina vind je veel verschillende tips waar je goed/goedkoop en/of gratis kunt parkeren op verschillende plekken in Sevilla.

https://www.timetomomo.com/nl/parkeren-in-sevilla/

Qua verblijf zou ik wat zoeken in een van de wijken in of rond het centrum, dan kun je die dagen alles lopend doen en in de stad blijven. Zelf vind ik tondom Alameda de Hercules altijd wel een fijne plek om te verblijven.
Where is my mind?
Isabellaa schreef:
13-04-2026 14:42
Kan ook echt prima met de auto. En wat ik al zei; in Triana is het gratis parkeren op straat (of €20 per 24 uur in de parkeergarage, is ook wel overheen te komen)

Wij vlogen ook op Malaga, toen 3 nachten Sevilla, via Caminito del Rey weer terug naar Malaga en daar nog 4 nachten.

Als je in je budget parkeerkosten meerekent kan het alleen maar meevallen als er wel net een plek op straat vrij is.
die kosten vind ik ook geen probleem. Verblijf is prijzig, maar goed.. grote stad
Ik heb geen tips voor verblijf maar Sevilla is prachtig
Vooral Plaza de Espana vonden wij erg mooi, al dat keramiek!
Je kan op loop afstand van het centrum hier gratis parkeren:

Paseo Remeros de Sevilla
41011, Sevilla, Spanje

wat wij mooi vonden:
Plaza de Espana
Het oude centrum met de paleizen
Metropol parasol

Alles op loopafstand van die parkeerplaats
Je kan een combi kaart kopen voor de vervoer en paleis/ kasteel, dat scheelt best veel
Wij deden dat niet omdat we daar te laat achterkwamen

Misschien is t wat goedkoper om buiten Sevilla te overnachten, gezien je gratis vlakbij t Centrum kan parkeren?

Aanvulling
Ik lees net dat de parkeerplaats tot half mei dicht is vanwege kermis
Ga je daarna: t is een giga terrein, altijd plaats ( afbraak terrein waar eerst gebouwen stonden ,dus wel wat rommelig,maar prima parkeren)
gerbera wijzigde dit bericht op 13-04-2026 17:40
Reden: Aanvulling
16.45% gewijzigd
Wat is je budget voor 3 nachten? Ik zie wel een paar opties op Airbnb, maar niet goedkoop. Wel twee slaapkamers met tweepersoonsbedden en parkeergelegenheid.
Ik heb hier geslapen in Granada. Oud en sfeervol met een buitenzwembad(je). Lokatie op loopafstand bij Alhambra. Geen parkeermogelijkheid.

https://www.booking.com/Share-28Mcsmy
Misschien is de duplex/masoinette nog beschikbaar bij Sacristia de Santa Ana.

Het is wel lang geleden dat ik daar verbleef maar blijft een van de hidden gems.
Sevilla en Granada ? Prachtig .

Ik zie alleen niet in wat het nou uitmaakt of je 1 tweepersoonsbed hebt of 2 eenpersoonsbedden. Je gaat er toch niet wonen? Kom op, het is 3 nachtjes…
Mbree schreef:
13-04-2026 22:42
Sevilla en Granada ? Prachtig .

Ik zie alleen niet in wat het nou uitmaakt of je 1 tweepersoonsbed hebt of 2 eenpersoonsbedden. Je gaat er toch niet wonen? Kom op, het is 3 nachtjes…
Dit dacht ik ook. En desnoods schuif je de eenpersoonsbedden tegen elkaar.

Ze zijn met zn vieren en TO wil een tweepersoonsbed, had ook een optie gevonden met een slaapkamer en tweepersoonsbed en een slaapkamer met twee eenpersoonsbedden. Wellicht vinden de andere twee het niet zo erg om in twee losse bedden te slapen, heb je dat gevraagd?
Inmiddels al eea geboekt na tips van jullie en ja.. ik wil liever niet in een 1 p bed slapen ook niet als je ze tegen elkaar schuift. Ik vind dat heel irritant. En dat mag ik toch vinden ? Als ik de keus heb dan kies ik 2 p bed
Vuurenvlam62 schreef:
14-04-2026 11:44
Dit dacht ik ook. En desnoods schuif je de eenpersoonsbedden tegen elkaar.

Ze zijn met zn vieren en TO wil een tweepersoonsbed, had ook een optie gevonden met een slaapkamer en tweepersoonsbed en een slaapkamer met twee eenpersoonsbedden. Wellicht vinden de andere twee het niet zo erg om in twee losse bedden te slapen, heb je dat gevraagd?
Uiteraard. Maar dat is verder niet van belang verder . Ik heb inmiddels al wat gevonden. We gaat net wat buiten centrum zitten waar ov in de buurt is. Kunnen we de auto kwijt en met de ov naar centrum. Ook prima
alleen Granada nog
xiongmao schreef:
13-04-2026 20:37
Ik heb hier geslapen in Granada. Oud en sfeervol met een buitenzwembad(je). Lokatie op loopafstand bij Alhambra. Geen parkeermogelijkheid.

https://www.booking.com/Share-28Mcsmy
vol helaas
Tahini schreef:
13-04-2026 19:10
Wat is je budget voor 3 nachten? Ik zie wel een paar opties op Airbnb, maar niet goedkoop. Wel twee slaapkamers met tweepersoonsbedden en parkeergelegenheid.
niet echt een budget.. het is sowieso prijzig en ik wil ih iets fatsoenlijks zitten

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven