IJsvogel: hoe kan ik 'm redden?

27-07-2009 10:20 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

gisteren vond mijn man tijdens het grasmaaien een ijsvogeltje, helemaal slap en tam. We hebben 'm mee naar binnen genomen want hij kwam erg ziek over met als doel hem te laten aansterken en hem daarna weer uit te zetten.

Nu heb ik net echter de plaatselijke Vogelbescherming aan de lijn gehad: blijkbaar is het bijzonder moeilijk om een ijsvogel in leven te houden. Hun ervaring is dat hij, in de staat waarin hij verkeert, zeker niet gaat overleven.

Nu vind ik dat moeilijk te accepteren, dus hierbij mijn vraag: heeft iemand ervaring met het voeden en hydrateren van een onwillig, slap en ziek ijsvogeltje?

Alle tips zijn welkom! Hij is té mooi en té zeldzaam om zomaar te laten gaan vind ik:

quote:robo schreef op 27 juli 2009 @ 10:45:(is het raar als ik hier toch verdrietig van word?)Nee, dat vind ik heel begrijpelijk.
quote:robo schreef op 27 juli 2009 @ 10:47:

De vogelbescherming had dus toch gelijk.....

Wat zielig zeg, zo'n mooi vogeltje, zo blauw en vrolijk.Wat kut zeg. Zonde... Wat ga je nu met hem doen?
Och, wat sneu! Maar Robo je hebt het in ieder geval geprobeerd...
Robolief, nee, dat is niet gek......

In leven houden en in leven blijven is ook jouw strijd, logisch dat de dood van een wezen wat jij zo graag in leven had gehouden je dan aangrijpt.

Ik heb een brok in mijn keel, om jou, niet om de vogel per se, maar gewoon om de situatie en omdat jij verdriet hebt.

ik snap je heel goed Robo, je hebt gedaan wat je kon.....
Oh... echt jammer
Hij is zo MOOI gewoon, ik vind het zo zonde.

Ik ga 'm begraven denk ik (mijn man vindt dat we 'm op moeten zetten maar nee bedankt, dat is me te luguber en trouwens, dat is nooit zo mooi als in het echt).

Dus in een doosje en in de tuin dan maar.

Ik doe het direct, het is erg warm namelijk.

Pfff, uitputtend hoor.

Bedankt voor je lieve woorden Eleonora.
quote:robo schreef op 27 juli 2009 @ 10:45:

(is het raar als ik hier toch verdrietig van word?)Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Ik zou daar ook heel emotioneel van worden. Je bent een goed mens!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ach gosh, en je deed nog wel zo je best

Wat jammer!
Oh wat erg! Dat verhaal van die man die het wel was gelukt gaf wel hoop. Maar het mocht niet zo zijn. Shit.

Hij was zo mooi.
Hij is begraven hoor, onder de notenboom.

Nou nog even de doos opruimen van vannacht en dan is het alsof ie er nooit is geweest...

Gelukkig heb ik de foto's, het blijft toch bijzonder, zo'n wild diertje in je hand houden (hij zat zo lief op mijn vinger met die pootjes)
Wat zul je trouwens mooi wonen als zo dichtbij ijsvogeltjes zitten!
Helemaal niet raar, Robo, dat het je iets doet.

Wat een prachtig vogeltje was het..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Robo, het vogeltje had een veilig plekje nodig om te sterven. Dat hebben jullie hem geboden... Minder dan je zou willen, maar toch belangrijk.
Oh, wat jammer. Gelukkig had hij nog een warm plekje bij jou en je man.
Begon vol goede moed aan dit topic, maar helaas.

HIj heeft iig veilig kunnen sterven bij jullie thuis.
Ach gossie wat jammer dat het niet is gelukt. Zonde ook. Zo'n mooi vogeltje. Maar Robo het is al uniek dat je een ijsvogeltje van dichtbij mee hebt mogen maken. Die beestjes zijn echt (mensen)schuw. Zo gauw ze iets horen zijn ze weg. We zien ze hier wel eens langs de beek en dan moeten we echt heel stil doen. Met hond zijn ze meteen weer weg. Wat gaaf dat jullie er eentje van zo dichtbij hebben kunnen bewonderen.
Ahh... wat sneu, maar wat lief dat je 'm geprobeerd hebt te redden
Peas on earth!
Verdrietig Robo, was een prachtig vogeltje!
quote:MissMara schreef op 27 juli 2009 @ 11:54:

Robo, het vogeltje had een veilig plekje nodig om te sterven. Dat hebben jullie hem geboden... Minder dan je zou willen, maar toch belangrijk. Hier sluit ik me bij aan, en inderdaad zoals iemand anders nog zegt, een bijzondere ervaring ook! Maar uiteraard ook verdrietig dat je 'm niet hebt kunnen redden. Ik word wel van minder verdrietig als ik een sentimentele bui heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven