Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 885 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)

Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn lieve buren. Hele huis prachtig gerenoveerd. Net af en nu vindt man dat hij te ver van zijn werk woont, na 2 jaar. Werk is 25 minuten autoritje zonder files. En buurvrouw knikt braaf ja met tranen in haar ogen.
Lady*Voldemort schreef:
15-04-2026 16:19
Afbeelding
:there:
Mensen die wilt schrijven ipv wil.
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Of continue ipv continu.
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Mensen die 'ik besef me dat....' zeggen :whip:
Snap je echt niet dat mensen dingen verkeerd zeggen/schrijven?

Of is het gewoon een ergernis?
Paradise schreef:
15-04-2026 16:52
Snap je echt niet dat mensen dingen verkeerd zeggen?

Of is het gewoon een ergernis?
Ik snap het niet.
Djessy schreef:
15-04-2026 16:54
Ik snap het niet.
Daar snap ik dan weer niets van.
Djessy schreef:
15-04-2026 16:45
Mensen die wilt schrijven ipv wil.
Och, dat hangt ervan af. 'Hij wilt' of 'wilt jij' zijn natuurlijk uit den boze, maar 'u wilt', 'wilt u' of 'jij wilt' zijn gewoon correct.
Djessy schreef:
Ik snap het niet.
Ik snap dan Dj in namen niet qua schrijfwijze
Djessy schreef:
Ik snap het niet.
Niet iedereen is een talenwonder.
Een puntzak met patat.

Echt wie heeft dit verzonnen? Al die gore saus overal tussen en je krijgt ALTIJD vieze vingers en nooit fatsoenlijk de saus verdeeld.

Gewoon een bakje is 10000 keer praktischer.
ladadieladieda schreef:
15-04-2026 14:42
Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.
De winkelier ken je, dikke kans dat haar kinderen bij jou in de klas zitten, en een beetje eenzelfde soort leven heeft als jij. De eigenaar van de webshop is waarschijnlijk een groot concern dat zich achter bv's, ceo's en leveringsvoorwaarden schuil houdt. En met een beetje pech meer uitkeert aan de aandeelhouders dan aan het personeel.
Ik koop dus in stenen winkels, maar dat begreep je al denk ik. :)

Ik heb een dusdanig onmogelijke kledingmaat dat ik tot het ontstaan van het internet veroordeeld was tot precies 1 kledingwinkel op ruim een uur rijafstand die totaal niet mijn smaak aan kleding verkocht, of tot het zelf kleding maken.

Met dank aan het internet heb ik meer (hoewel nog steeds niet overdadig veel) keus. Ik ben dus ontzettend blij met online winkelen.
Xantileppe schreef:
15-04-2026 17:07
Niet iedereen is een talenwonder.
dit ik ben redelijk talig, maar van sommige grammatica regels gaat mijn hoofd serieus duizelen en doe ik dat op gevoel. Goed of niet, dat zal soms wel. Ik ben vooral blij met regelmatige ww spelling en de controle daarop. tsja en soms kloppen mijn zinnen niet helemaal, maar daar is die controle nog niet goed genoeg voor? ik doe het maar met de voorliggende mogelijkheden. Wat ik dan weer niet snap is dat je soms ook gewoon iets niet kunt of kan snappen en je dan verteld wordt dat je het wel snapt.
redhead70* wijzigde dit bericht op 15-04-2026 20:02
Reden: mm
0.74% gewijzigd
Dat op mijn werk de unieke identificatie van een persoonstabel "persoonsnummer" heet MAAR dat dit voor- en achternaam van de persoon is. En toen ik vroeg: maar wat dan als er 2 mensen zijn met dezelfde naam? Of wat als iemand zijn naam verandert? En waarom is een naam een nummer? (er staat een perfect nummer in dezelfde tabel. Maar die wordt niet gebruikt ter identificatie want iets als DZ003255 is te lastig uit te spreken en te onthouden. Alsof je id-nummers hoeft te onthouden, daar hebben we nou juist die computers voor).
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Geertruidas schreef:
15-04-2026 19:53
Een puntzak met patat.

Echt wie heeft dit verzonnen? Al die gore saus overal tussen en je krijgt ALTIJD vieze vingers en nooit fatsoenlijk de saus verdeeld.

Gewoon een bakje is 10000 keer praktischer.
Zo mee eens!
Solomio schreef:
15-04-2026 14:45
Woon jij in een dorp?

Hét Dorp denk ik, van Wim Sonneveld.
NellieVermicelli schreef:
15-04-2026 20:46
Hét Dorp denk ik, van Wim Sonneveld.
Brrrrr, overschat nummer wat mij betreft.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Jeetjejee schreef:
15-04-2026 10:11
Dat mensen hun muziek in huis zo hard zetten dat ze in de tuin lekker kunnen genieten. Beseffen ze dan niet dat ze de hele buurt dwingen mee te ‘genieten’ van hun muziek???
De eerste dag mooi weer en hoppa, de muziek weer op ‘standje tuin’, grrrrrr. Niks lekker rustig in de tuin zitten met een boek. Dit snap ik dus echt niet!
Echt verschrikkelijk , daarom zit ik zomers ook vaak binnen. Kan ik luisteren wat ik zelf mooi vind.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Xantileppe schreef:
15-04-2026 15:32
Dat mensen blijven zeuren over de controles bij de zelfscan van de supermarkt. Dat er hele onderzoeken worden gedaan waarom een klant er uit gepikt wordt. Zodra je start met zelfscannen accepteer je de voorwaarden en daar is de steekproef een onderdeel van. Deal with it.

Ik haak hier even op in. Wat ik dus echt niet snap is dat ik tijdens een steekproef vaak maar half gecontroleerd word. Vaak scannen ze alleen maar wat producten die in het zicht op de zelfscan staan. Losse tasjes of mijn rugzak worden vrijwel nooit gecheckt. Snap ik niks van. Als ik iets wil stelen / niet wil scannen, dan zou ik dat toch in mijn tas wegmoffelen en niet op de zelfscan laten staan waar ze makkelijk kunnen zien dat product X er wel staat maar niet gescand is. Het hele idee van een steekproef is kijken of mensen niet stiekem wat niet-gescand hebben maar dat wordt dus maar matig gecontroleerd. Ik kan dus chagrijnig worden van een slecht uitgevoerde steekproef, niet van een steekproef an sich.
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
15-04-2026 21:32
Ik haak hier even op in. Wat ik dus echt niet snap is dat ik tijdens een steekproef vaak maar half gecontroleerd word. Vaak scannen ze alleen maar wat producten die in het zicht op de zelfscan staan. Losse tasjes of mijn rugzak worden vrijwel nooit gecheckt. Snap ik niks van. Als ik iets wil stelen / niet wil scannen, dan zou ik dat toch in mijn tas wegmoffelen en niet op de zelfscan laten staan waar ze makkelijk kunnen zien dat product X er wel staat maar niet gescand is. Het hele idee van een steekproef is kijken of mensen niet stiekem wat niet-gescand hebben maar dat wordt dus maar matig gecontroleerd. Ik kan dus eerder chagrijnig worden van een slecht uitgevoerde steekproef dan van een steekproef an sich.
Soms moeten ze willekeurig 5 (ofzo) artikelen controleren.
Juist bij de zelfscankassa kun je dingen die gewoon in je karretje liggen 'vergeten' te scannen. Die hoef je dus juist niet weg te moffelen in je tas.
Dat mensen sandalen dragen. Het zal vast fijn zijn als je zweetvoeten hebt ofzo, maar zo extreem lelijk. Volgens mij heb ik nog nooit een sandaal gezien die enigszins te pruimen is
Coniglio schreef:
15-04-2026 21:39
Dat mensen sandalen dragen. Het zal vast fijn zijn als je zweetvoeten hebt ofzo, maar zo extreem lelijk. Volgens mij heb ik nog nooit een sandaal gezien die enigszins te pruimen is
En daar moeten mensen rekening mee houden, dat jij sandalen lelijk vindt?
Ik snap niet dat je met harde muziek im auto rijdt in je auto na 22 uur.
Ik snap niet dat je in vieze prullenbak graait naar blikjes.
Ik snap niet waarom de treinen niet goed en vaak worden schoongemaakt. Ik kan niet eens uit het raam kijken door viezigheid en vloer plakt vaak(rit Amsterdam-Utrecht). Voor de rest heb ik vierkanten borden, parkeer ik achteruit en heb heeeeeeel vaak mijn gordijnen dicht. Ik werk thuis en wil geen zonlicht. Ik raak overprikkeld van.
ladadieladieda schreef:
15-04-2026 14:42
Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.
De winkelier ken je, dikke kans dat haar kinderen bij jou in de klas zitten, en een beetje eenzelfde soort leven heeft als jij. De eigenaar van de webshop is waarschijnlijk een groot concern dat zich achter bv's, ceo's en leveringsvoorwaarden schuil houdt. En met een beetje pech meer uitkeert aan de aandeelhouders dan aan het personeel.
Ik koop dus in stenen winkels, maar dat begreep je al denk ik. :)

Jij beschrijft winkeliers uit een klein dorpje. Een heel rooskleurig beeld waarin iedereen elkaar kent en de winkelier een van de belangrijkste personen uit het dorp is. (Samen met de huisarts en de directeur van de basisschool).
Maar dat is echt niet altijd de realiteit en geldt niet voor een grote keten in een (middel)grote stad.
Daar is iedereen heel erg anoniem en weet je niet eens wie de eigenaar van de winkel is.

Dat je je fietsslot koopt bij de plaatselijke fietsenmaker snap ik. Maar als ik een product nodig heb en ik moet daarvoor naar een grotere stad hier in de buurt, dan koop ik het online. Ik woon op een plek waar niet alle winkels dichtbij zijn, als ik iets nodig heb , een niet alledaags artikel, moet ik naar een stad hier verderop met de vraag of ze het überhaupt wel hebben. Ik moet er parkeren, verschillende winkels bij langs en dan nog weet ik niet of ze het product dat ik zoek wel hebben.
Als de plaatselijke winkelier het product dat ik zoek heeft, koop ik dat. Maar dat is lang niet altijd het geval.
anoniem_69eb9f0468657 wijzigde dit bericht op 15-04-2026 22:37
2.85% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven