Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 885 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)

Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
LichtEnDonker schreef:
07-08-2026 00:24
Dat deed ik ook altijd, ik gebruikte alleen polsbeschermers. Met elleboog- en kniebeschermers kan ik niet lekker bewegen. En juist graag een korte broek, dan kun je ook geen gat in je broek vallen :P
in het kader van dingen die ik echt niet snap: ik val nooit een gat in mijn broek, maar mijn knieën zijn wel kapot.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
07-08-2026 13:49
Ja, geen idee, maar dat moet haast wel ooit gaan gebeuren.
Oehoe… spannend inderdaad 😁
rosanna08 schreef:
07-08-2026 14:16
in het kader van dingen die ik echt niet snap: ik val nooit een gat in mijn broek, maar mijn knieën zijn wel kapot.
+1! Als kind al. “Oh niets aan de hand, loop maar even de pijn eruit”. En dan had ik ineens twee roodbruine vlekken op kniehoogte van bloedende knieën. Ik was ook de enige vrouwelijke kleuter die nooit gaten in haar maillots had in de eighties dus ik had nooit die leuke ‘lapjes’ in de vorm van appels :-)
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
07-08-2026 22:32
+1! Als kind al. “Oh niets aan de hand, loop maar even de pijn eruit”. En dan had ik ineens twee roodbruine vlekken op kniehoogte van bloedende knieën. Ik was ook de enige vrouwelijke kleuter die nooit gaten in haar maillots had in de eighties dus ik had nooit die leuke ‘lapjes’ in de vorm van appels :-)
Oh dat had en heb ik ook! Nog nooit een gat in maillots of broeken gehad maar wel bloedende knieën, zowel als kind als toen ik al ver volwassen was! Ik ben tijdens een avondje uit een keer op straat gestruikeld en hard voorover tegen de grond gegaan: Niet eens een rits in mijn dunne panty, maar bloeden als een rund. Mijn knie kreeg 8 hechtingen, mijn panty was weer schoon en klaar voor gebruik na een wasje.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Hoe Marktplaats werkt. Week 1 100 mensen maken mijn te koop aangeboden iPhone tot hun favoriet. Niemand van hen biedt.
Na een week opeens twee personen die bieden. Met een kom ik tot een prijs. Afspraak om het ding op te halen, geef mijn adres . Dan stopt het gesprek. Inmiddels had ik de andere persoon al laten weten dat ik aan het verkopen was. Die reageert toch als ik het ding opnieuw te koop aanbied. Enthousiasme en dan hoor ik niets meer. Ik wacht nu op reactie.
Ik krijg hetzelfde gevoel als bij online daten. Wat doe ik fout??
LemoosGaatDoor schreef:
07-08-2026 22:32
Ik had die appels dan wel, maar mijn moeder kon niet naaien. Dus ik liep met een appel of Erno van Sesamstraat genaaid met een slordige roze wollen draad. Maakte mij niet echt succesvol als kind op die school waar alle andere moeders kennelijk wel van naaien wisten. Ik liep voor lul.

Ach ja. Ik kenooknienaaiennie. Heb, mss gelukkig, geen kinderenn ook.

En ik heb er geen trauma aan over gehouden geloof ik.
:heart: voor alle moeders die ook niet kunnen naaien..
Dat werkt altijd zo. Broek heel, knie stuk en vice versa. Ik heb het ook bij mijn vriend gezien. Schuiver met de fiets, borst over de grond. Zijn fietspak nog heel, borst helemaal geschaafd. Andere keer kapotte broek en alleen een blauwe knie.
Lijkt me dat het meest kwetsbare stuk gaat. Bij een gevoelige huid gaat die eerder kapot dan het stof. Wanneer je op de grond kwakt, heb je wrijving tussen de stoep/asfalt/grind en je broek. En daardoor ook tussen je broek en je huid/vel. Óf en wát dat kapot gaat (huid en/of) stof) hangt af of deze de wrijving aan kan. Blijkbaar hebben jullie een kwetsbare huid die sneller kapot gaat dan de vezels van de broek/panty. Maar is mijn boerenlogica, misschien werkt het anders.
MajadeB schreef:
07-08-2026 23:01
Ik had die appels dan wel, maar mijn moeder kon niet naaien. Dus ik liep met een appel of Erno van Sesamstraat genaaid met een slordige roze wollen draad. Maakte mij niet echt succesvol als kind op die school waar alle andere moeders kennelijk wel van naaien wisten. Ik liep voor lul.

Ach ja. Ik kenooknienaaiennie. Heb, mss gelukkig, geen kinderenn ook.

En ik heb er geen trauma aan over gehouden geloof ik.
:heart: voor alle moeders die ook niet kunnen naaien..
Elmo óf Ernie, niet Erno ;)
apiejapie schreef:
08-08-2026 06:37
Elmo óf Ernie, niet Erno ;)
Oh huh, Ernie natuurlijk :roll: :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven