Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 885 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)

Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarbara schreef:
15-04-2026 13:52
Oranje is een lelijke kleur. Hard en schril, te aanwezig om mooi te zijn.
Je kan niet alle oranjes over één kam scheren.
Edda schreef:
15-04-2026 13:56
Je kan niet alle oranjes over één kam scheren.
Prachtige uitspraak.
En geheel mee eens.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Rabarbara schreef:
15-04-2026 13:50
Nou, aangezien je dus wel discussies op dit topic mag voeren: webshops zorgen voor een verarming van het winkelaanbod in steden en dorpen. Dat vermindert de leefbaarheid. Daarnaast gaat er specifieke vakkennis verloren.
Aanvullend: bezorgbusjes verstoppen de binnenstad, bezorgen kost enorm veel extra verpakkking (kartontekort tijdens covid!), de arbeidsvoorwaarden van bezorgers zijn beroerd en de centra waar het spul vanuit wordt verstuurd zijn stinkend lelijke blinde gevels waar je niet naast wilt wonen, en de mensen die hieraan verdienen zijn niet de kleine webshops maar de techreuzen. Kan ik allemaal onderbouwen met artikelen maar ik heb even geen zin om de links te zoeken.
dolfje schreef:
15-04-2026 13:43
Dat vind ik ook van handtassen en koffers etc.
Louis Vuitton bijvoorbeeld is een chique duur merk maar zoveel van die gastjes met overduidelijk nep tasjes en zowat elke influencer online loopt ermee. Ik snap het niet en vind het LV nog een lelijk logo ook.
Was een tijdje terug in Milaan en voor de LV winkel stond een enorme rij. Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven, koop dan liever iets van een ander merk wat niet iedereen heeft en wat gewoon echt mooi is zonder zo'n enorm logo erop. Maargoed, dat is ook maar mijn mening.
Amarens schreef:
15-04-2026 13:47
Ik snap niet dat mensen blijven zeggen dat je in de winkel moet blijven kopen.

Waarom? Is een winkelier belangrijker dan de eigenaar van een webshop?
Als je bij een webshop bestelt, hebben mensen ook een baan door jou. Niet alleen de eigenaar van de webshop, maar ook de koerier enzovoort.

Daarnaast, gemak dient de mens en kennelijk ben ik zo egoïstisch dat ik daarom dus bij een webshop bestel.
En op het net koop je alles. In winkels niet.
Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.
De winkelier ken je, dikke kans dat haar kinderen bij jou in de klas zitten, en een beetje eenzelfde soort leven heeft als jij. De eigenaar van de webshop is waarschijnlijk een groot concern dat zich achter bv's, ceo's en leveringsvoorwaarden schuil houdt. En met een beetje pech meer uitkeert aan de aandeelhouders dan aan het personeel.
Ik koop dus in stenen winkels, maar dat begreep je al denk ik. :)
jorchugh_jor schreef:
15-04-2026 14:41
Aanvullend: bezorgbusjes verstoppen de binnenstad, bezorgen kost enorm veel extra verpakkking (kartontekort tijdens covid!), de arbeidsvoorwaarden van bezorgers zijn beroerd en de centra waar het spul vanuit wordt verstuurd zijn stinkend lelijke blinde gevels waar je niet naast wilt wonen, en de mensen die hieraan verdienen zijn niet de kleine webshops maar de techreuzen. Kan ik allemaal onderbouwen met artikelen maar ik heb even geen zin om de links te zoeken.
De vrachtwagens die de winkels bevoorraden verstoppen ook de binnenstad.
ladadieladieda schreef:
15-04-2026 14:42
Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.
De winkelier ken je, dikke kans dat haar kinderen bij jou in de klas zitten, en een beetje eenzelfde soort leven heeft als jij. De eigenaar van de webshop is waarschijnlijk een groot concern dat zich achter bv's, ceo's en leveringsvoorwaarden schuil houdt. En met een beetje pech meer uitkeert aan de aandeelhouders dan aan het personeel.
Woon jij in een dorp?
Solomio schreef:
15-04-2026 14:28
Prachtige uitspraak.
En geheel mee eens.
Autocorrectie vond dat het met een hoofdletter moest:
Je kan niet alle Oranjes over één kam scheren.
Amarens schreef:
15-04-2026 13:19
Als achteruit inparkeren verplicht wordt, verkoop ik mijn auto.
Sommige mensen zeggen dat het makkelijker is, maar ik vind van niet. Ik loop liever 100 meter verder dan dat ik ergens achteruit inparkeer.
Dus jij parkeert vooruit in en verkoopt je auto dan steeds?
Edda schreef:
15-04-2026 14:57
Autocorrectie vond dat het met een hoofdletter moest:
Je kan niet alle Oranjes over één kam scheren.
Ik wilde die eigenlijk eronder schrijven.
Dat mensen blijven zeuren over de controles bij de zelfscan van de supermarkt. Dat er hele onderzoeken worden gedaan waarom een klant er uit gepikt wordt. Zodra je start met zelfscannen accepteer je de voorwaarden en daar is de steekproef een onderdeel van. Deal with it.
ladadieladieda schreef:
15-04-2026 14:42
+ 1...

Als je ziet wat onze winkeliers betekenen voor onze stad, dan koop je graag lokaal. Natuurlijk koop ik ook wel eens online als ik het hier niet ksn vinden, maar de modeshows, de sinterklaasintocht, de versieringen bij evenementen. De winkels maken ons stadje levendig.
Mensen die geen water lusten.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Kidneybean schreef:
15-04-2026 15:43
Mensen die vinden dat water ‘neutraal’ smaakt.
Kidneybean schreef:
15-04-2026 15:43
Mijn weilen schoonmoeder zei dan dat water voor de vissen is.
‘t Hoost
Solomio schreef:
15-04-2026 15:32
Ik wilde die eigenlijk eronder schrijven.
GMTA :D
Edda schreef:
15-04-2026 15:53
GMTA :D
Duh.
Ik heb een probleem met oranje en Oranje, ik ben daar heel rigide in.
Si abra la puerta hay lobos.
Solomio schreef:
15-04-2026 14:45
Woon jij in een dorp?
Ja, kun je wel merken he?
Calamitycat schreef:
14-04-2026 20:34
Voor automobilisten ja. Voor fietsers is het risico op een (ernstig) ongeluk op een rotonde juist veel groter geworden.
Vooral omdat de voorrangsregels op rotondes overal weer anders zijn.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
dolfje schreef:
15-04-2026 13:43
Dat vind ik ook van handtassen en koffers etc.
Louis Vuitton bijvoorbeeld is een chique duur merk maar zoveel van die gastjes met overduidelijk nep tasjes en zowat elke influencer online loopt ermee. Ik snap het niet en vind het LV nog een lelijk logo ook.

Afbeelding
Karrota schreef:
14-04-2026 21:01
Duurde even voordat ik er zelf 1 kon bedenken.

Ik snap de buurman niet, die IEDERE dag zijn oprit leeg bladblazert. We wonen aan een bosrand. Er zijn altijd blaadjes.
Snap ik ook niet, geeft ook nog kutherrie :@@:
Amarens schreef:
14-04-2026 21:43
Of een rubikskubus binnen een minuut.
Daar is een foefje voor 💡
Quincy2 schreef:
15-04-2026 11:46
Mensen die 'heefd' schrijven. Mensen die 'het gebeurd' schrijven ook niet, maar 'heefd' hoort gewoon helemaal niet in je hoofd te zitten.
Die mensen snap ik wel. 'Gebeurd' is in principe een prima woord, alleen niet als je het gebruikt als persoonsvorm 3e enkelvoud. En eenvoudige spellingscontroles vragen zich niet af of we te maken hebben met een persoonsvorm of een voltooid deelwoord, dus die keuren 'het gebeurd' gewoon goed.
Rabarbara schreef:
14-04-2026 21:32
5 sterren cryptogrammen en de mensen die ze kunnen oplossen.
Meldt zich :mrgreen:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven