Dingen die je echt niet snapt
dinsdag 14 april 2026 om 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
woensdag 15 april 2026 om 14:41
Aanvullend: bezorgbusjes verstoppen de binnenstad, bezorgen kost enorm veel extra verpakkking (kartontekort tijdens covid!), de arbeidsvoorwaarden van bezorgers zijn beroerd en de centra waar het spul vanuit wordt verstuurd zijn stinkend lelijke blinde gevels waar je niet naast wilt wonen, en de mensen die hieraan verdienen zijn niet de kleine webshops maar de techreuzen. Kan ik allemaal onderbouwen met artikelen maar ik heb even geen zin om de links te zoeken.
woensdag 15 april 2026 om 14:42
Was een tijdje terug in Milaan en voor de LV winkel stond een enorme rij. Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven, koop dan liever iets van een ander merk wat niet iedereen heeft en wat gewoon echt mooi is zonder zo'n enorm logo erop. Maargoed, dat is ook maar mijn mening.
woensdag 15 april 2026 om 14:42
Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.Amarens schreef: ↑15-04-2026 13:47Ik snap niet dat mensen blijven zeggen dat je in de winkel moet blijven kopen.
Waarom? Is een winkelier belangrijker dan de eigenaar van een webshop?
Als je bij een webshop bestelt, hebben mensen ook een baan door jou. Niet alleen de eigenaar van de webshop, maar ook de koerier enzovoort.
Daarnaast, gemak dient de mens en kennelijk ben ik zo egoïstisch dat ik daarom dus bij een webshop bestel.
En op het net koop je alles. In winkels niet.
De winkelier ken je, dikke kans dat haar kinderen bij jou in de klas zitten, en een beetje eenzelfde soort leven heeft als jij. De eigenaar van de webshop is waarschijnlijk een groot concern dat zich achter bv's, ceo's en leveringsvoorwaarden schuil houdt. En met een beetje pech meer uitkeert aan de aandeelhouders dan aan het personeel.
Ik koop dus in stenen winkels, maar dat begreep je al denk ik.
woensdag 15 april 2026 om 14:43
De vrachtwagens die de winkels bevoorraden verstoppen ook de binnenstad.jorchugh_jor schreef: ↑15-04-2026 14:41Aanvullend: bezorgbusjes verstoppen de binnenstad, bezorgen kost enorm veel extra verpakkking (kartontekort tijdens covid!), de arbeidsvoorwaarden van bezorgers zijn beroerd en de centra waar het spul vanuit wordt verstuurd zijn stinkend lelijke blinde gevels waar je niet naast wilt wonen, en de mensen die hieraan verdienen zijn niet de kleine webshops maar de techreuzen. Kan ik allemaal onderbouwen met artikelen maar ik heb even geen zin om de links te zoeken.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 15 april 2026 om 14:45
Woon jij in een dorp?ladadieladieda schreef: ↑15-04-2026 14:42Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.
De winkelier ken je, dikke kans dat haar kinderen bij jou in de klas zitten, en een beetje eenzelfde soort leven heeft als jij. De eigenaar van de webshop is waarschijnlijk een groot concern dat zich achter bv's, ceo's en leveringsvoorwaarden schuil houdt. En met een beetje pech meer uitkeert aan de aandeelhouders dan aan het personeel.
Ik koop dus in stenen winkels, maar dat begreep je al denk ik.![]()
Maybe success just isn't your thing.
woensdag 15 april 2026 om 15:30
woensdag 15 april 2026 om 15:32
woensdag 15 april 2026 om 15:32
woensdag 15 april 2026 om 15:36
+ 1...ladadieladieda schreef: ↑15-04-2026 14:42Winkeliers sponsoren de plaatselijke voetbalvereniging, geven prijzen weg voor de bingo in het bejaardentehuis en voelen zich verbonden met de plaats waar hun winkel staat. Ze houden het straatbeeld levend, ze zorgen dat er een kerstboom op het pleintje staat en dat er een sinterklaasintocht is. Ik denk dat er net zoveel banen mee gemoeid zijn, maar dat de mensen die in winkels werken prettiger banen hebben dan orderpickers in grote warehouses.
Ik koop dus in stenen winkels, maar dat begreep je al denk ik.![]()
Als je ziet wat onze winkeliers betekenen voor onze stad, dan koop je graag lokaal. Natuurlijk koop ik ook wel eens online als ik het hier niet ksn vinden, maar de modeshows, de sinterklaasintocht, de versieringen bij evenementen. De winkels maken ons stadje levendig.
woensdag 15 april 2026 om 15:45
Mensen die vinden dat water ‘neutraal’ smaakt.
woensdag 15 april 2026 om 15:46
Mijn weilen schoonmoeder zei dan dat water voor de vissen is.
‘t Hoost
woensdag 15 april 2026 om 16:18
Vooral omdat de voorrangsregels op rotondes overal weer anders zijn.Calamitycat schreef: ↑14-04-2026 20:34Voor automobilisten ja. Voor fietsers is het risico op een (ernstig) ongeluk op een rotonde juist veel groter geworden.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
woensdag 15 april 2026 om 16:19
woensdag 15 april 2026 om 16:22
Snap ik ook niet, geeft ook nog kutherrie
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
woensdag 15 april 2026 om 16:33
Die mensen snap ik wel. 'Gebeurd' is in principe een prima woord, alleen niet als je het gebruikt als persoonsvorm 3e enkelvoud. En eenvoudige spellingscontroles vragen zich niet af of we te maken hebben met een persoonsvorm of een voltooid deelwoord, dus die keuren 'het gebeurd' gewoon goed.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in