Praten over fantasieën

09-04-2026 19:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd wie er ook graag praat en fantaseert samen met zijn partner. Als wij samen in bed liggen dan vertellen we graag fantasieën. Wat we geil vinden, bijv parenclub of sex met bevriend stel of op vakantie op een of ander tropisch eiland en dan bekeken worden op t strand. Of we vertellen waar we zelf over fantaseren of dromen. Vaak leidt dit tot hele zwoele avonden. Overigens doen we dit natuurlijk niet altijd als we sex hebben, maar wel met enige regelmaat. We sturen elkaar ook regelmatig spannende berichtjes waar we over fantaseren gedurende de dag, als opmaat naar een spannende avond.
Dat herken ik wel. Samen fantaseren over seks is het mooiste dat er is! Fantasie is immers oneindig, en altijd mooi, (terwijl de werkelijkheid soms beperkt of banaal kan zijn).
Met (seks)partners vaak de wildste fantasieën als “dirty talk” in elkaars oor gefluisterd. Hemels opwindend en gegarandeerd spetterende seks.
Hoe zeggen ze dat, “a dirty mind is a joy forever”?

Voor mij een leuke manier om te ontdekken wat haar werkelijk opwindt. Vaak verbazingwekkend.
En omdat we ons “bloot” durven geven over onze stoutste gedachten, wordt onze gevoelsband nog inniger.

Heb je je achteraf wel eens over een fantasie geschaamd?
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
Nee, hou ik niet van. Ik stuur wel berichten met lekkere fantasieen, maar tijdens de sex? Nee dankje.
Ik hou dan meer van dirty talk.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Tijdens het vertellen is er soms aarzeling, ondanks dat we al heel lang samen zijn. Je geeft jezelf en je fantasieën open weer. We worden er allebei opgewonden van, maar weet nog goed dat 1 van ons de eerste keer vertelde/fantaseerde dat we bekeken werden, naar parenclub gingen of het idee van sex met bevriend stel vertelde. Hoe valt zoiets. Nu weten we meer wat elkaars fantasieën zijn, daar gaan we allebei goed op.
Viooltje86 schreef:
11-04-2026 15:05
Tijdens het vertellen is er soms aarzeling, ondanks dat we al heel lang samen zijn. Je geeft jezelf en je fantasieën open weer. We worden er allebei opgewonden van, maar weet nog goed dat 1 van ons de eerste keer vertelde/fantaseerde dat we bekeken werden, naar parenclub gingen of het idee van sex met bevriend stel vertelde. Hoe valt zoiets. Nu weten we meer wat elkaars fantasieën zijn, daar gaan we allebei goed op.
Ja, wij
doen dat soort dingen ook wel.
Maar om nou tijdens de seks te gaan vertellen " stel je eens voor, op het strand, in de hangmat, Jeroen van hiernaast doet mee....
Nee, ben ik te praktisch voor.
Soms hebben we het erover en dan besluiten we een trio, pr, pc of wat dan ook te doen.
Haha, meestal halen we dan een herrinering terug met stel dat…

Of we zijn op vakantie geweest met vrienden en fantaseren daar op door…
Stel dat we toen…. Of wat zou je doen als…zouden ze en we dat durven, wat wil je dan dat hij of zij met je doet…
Wij doen het ook en wat het extra maakt is dat we in principe openstaan vor het uitvoeren van fantasieen. Het zou dus kunnen wat we bespreken, maar moet niet. Wanneer alles in principe zou kunnen, is het bespreken van fanatsieen nog leuker.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
grenada schreef:
12-04-2026 09:02
Wij doen het ook en wat het extra maakt is dat we in principe openstaan vor het uitvoeren van fantasieen. Het zou dus kunnen wat we bespreken, maar moet niet. Wanneer alles in principe zou kunnen, is het bespreken van fanatsieen nog leuker.

De fantasieën die we elkaar vertellen zijn meestal ook uitvoerbaar 😁. Dat maakt het vaak nog intenser of leuker. De vraag is natuurlijk wel of we het in het echt ook zouden durven, “ in the heat of the moment “ vinden we het in elk geval heel spannend.
Ja, bij ons zijn ze ook uitvoerbaar.
Maar echt tijdens de seks? Tjee, ik kan mij dan echt niet concentreren op een fantasie die mijn partner mij voorschoteld.
Ja, er samen over praten, wat zou je willen dat er gebeurd…. Of wat zou je willen dat ik dan doe…. Of ik vertel dan een hele fantasie over sex met een ander stel, geheel in geuren en kleuren, door het gekreun en de reactie die ik terug krijg als antwoord bevalt dat wel.

Maar begrijp wel wat je bedoelt , we doen dit gelukkig ook niet iedere keer. Denk 30% van de tijd, anders is t gewoon liefdevolle sex of harde sex, of op spannende plekjes staan ook hoog op ons lijstje.
thanx schreef:
13-04-2026 07:39
Ja, bij ons zijn ze ook uitvoerbaar.
Maar echt tijdens de seks? Tjee, ik kan mij dan echt niet concentreren op een fantasie die mijn partner mij voorschoteld.
Eens, ik kan me voorstellen dat je voorafgaand elkaar opgeilt door wat fantasieen te delen, maar om nu tijdens de daad tegen haar te zeggen, mmm stel je nu eens voor dat je op het strand liggen en er staan wat mensen op afstand te kijken, nee sorry...
zomerkees schreef:
14-04-2026 16:49
Eens, ik kan me voorstellen dat je voorafgaand elkaar opgeilt door wat fantasieen te delen, maar om nu tijdens de daad tegen haar te zeggen, mmm stel je nu eens voor dat je op het strand liggen en er staan wat mensen op afstand te kijken, nee sorry...
Precies mijn idee.
Zo zie je maar dat ieder mens weer anders is.
Dus TO, als dat voor jullie werkt: lekker blijven doen.
Mijn ex vrouw vond dat best moeilijk ook al waren we al langer samen.

We hebben dit toen opgelost door (korte) verhaaltjes te schrijven.
Deze printten we dan uit en legde ik bijvoorbeeld ergens neer waarvan ik wist dat zij ze zou vinden als ik niet thuis was zodat ze die op haar gemak kon lezen.

Een reactie hierop kon op verschillende manieren komen: als verrassing door deze stiekem voor te bereiden, een appje of mondeling (erop hinten).

Hoewel communicatie naar mijn mening een enorm belangrijk deel is van seks en intimiteit is dit stiekem voor best veel mensen ook tegen hun partner lastig.
Zoveel mensen zoveel wensen en welke mouw je er ook aan past. Als het voor jullie werkt is het prima, toch?
Mijn vriend staat voor niets open , geen communicatie , geen Appje, geen verbeelding, als ik geluk heb 2x per maand intiem , en enkel als hij er zin in heeft , we zijn net 40+ dus denk dat qua leeftijd zeker niet oud is voor intiem te zijn . En we zijn 3,5 jaar samen .

Zeg ik er iets over lacht hij het weg ...

En ik ben helemaal het tegenovergestelde , waardoor ik zeer gefrustreerd geraak en vooral hard aan mezelf twijfel ,of ik wel goed genoeg ben .

Mijn vorige relaties waren op dat gebied heel wat anders .
Horse_lover schreef:
17-04-2026 11:35
Mijn vriend staat voor niets open , geen communicatie , geen Appje, geen verbeelding, als ik geluk heb 2x per maand intiem , en enkel als hij er zin in heeft , we zijn net 40+ dus denk dat qua leeftijd zeker niet oud is voor intiem te zijn . En we zijn 3,5 jaar samen .

Zeg ik er iets over lacht hij het weg ...

En ik ben helemaal het tegenovergestelde , waardoor ik zeer gefrustreerd geraak en vooral hard aan mezelf twijfel ,of ik wel goed genoeg ben .

Mijn vorige relaties waren op dat gebied heel wat anders .
Wat jammer. Als alles op ieder ander gebied helemaal past is het misschien iets om je overheen te zetten, alhoewel niet helemaal duidelijk wordt wat je/jullie tot nu toe gedaan hebben om hier misschien iets aan te veranderen. Maar als dit voor jou een dealbreaker is, dan mag dat gewoon.
Ik persoonlijk kan voor een heleboel begrip opbrengen, maar als je niet met me wil praten dan wordt het wel erg lastig.
What would Patsy do?
DinkyDigger schreef:
15-04-2026 22:41

Deze printten we dan uit en legde ik bijvoorbeeld ergens neer waarvan ik wist dat zij ze zou vinden als ik niet thuis was zodat ze die op haar gemak kon lezen.

Een reactie hierop kon op verschillende manieren komen: als verrassing door deze stiekem voor te bereiden, een appje of mondeling (erop hinten).

Hoewel communicatie naar mijn mening een enorm belangrijk deel is van seks en intimiteit is dit stiekem voor best veel mensen ook tegen hun partner lastig.
Zoveel mensen zoveel wensen en welke mouw je er ook aan past. Als het voor jullie werkt is het prima, toch?

Dat is wel orgineel en creatief. Durfde jullie dan ook alle fantasieën te delen ? En net als wij al redelijk expliciet. Papier maakt t dan waarschijnlijk makkelijker. Voor de andere lezers, fantaseren jullie net als ons over parenclub, bekeken worden of sex met bevriend stel of zijn er nog andere fantasieën die we als inspiratie kunnen gebruiken ☺️.

Wij fantaseren ook wel eens door op echte situaties, als er beetje geflirt is of gedanst of aanrakingen zijn geweest, wat zou je willen dat…
DinkyDigger schreef:
15-04-2026 22:41

Dat is wel orgineel en creatief. Durfde jullie dan ook alle fantasieën te delen ? En net als wij al redelijk expliciet. Papier maakt t dan waarschijnlijk makkelijker. Voor de andere lezers, fantaseren jullie net als ons over parenclub, bekeken worden of sex met bevriend stel of zijn er nog andere fantasieën die we als inspiratie kunnen gebruiken ☺️.

Wij fantaseren ook wel eens door op echte situaties, als er beetje geflirt is of gedanst of aanrakingen zijn geweest, wat zou je willen dat…
Viooltje86 schreef:
19-04-2026 11:35

Het was vooral lastig niet alles in één keer eruit te gooien 😆😆
Om alle fantasieën in een verhaaltje te proppen zeg maar...

Bijkomen voordeel is ook dat het een bepaalde voorpret creëert waardoor het uiteindelijke gebeuren extra leuk is.

Wat betreft fantasieën: ik moet eerlijk zeggen dat het wisselt. Er zitten vaak wederkerende dingen in maar hoe het leven loopt heeft ook invloed op welke fantasieën er de boventoon voeren.

Zo ging mijn ex met periodes ook graag met een vrouw naar bed. Op zulke momenten keek ik altijd wel uit naar een trio. Of zij had als fantasie dat ik sex had met de vrouw waar zij het eerder mee gedaan had.

Maar onze oudste was een huilbaby met 22 maanden nachtvoedingen. De fantasie voor een extra persoon tijdens de sex was die periode en daarna heel ver te zoeken. Dan verlangden we juist allebei enorm naar momenten met elkaar.
En het ging dan veel meer over intiem zijn met elkaar dan om sex.

Sommige mensen noemen het "er gemakkelijk vanaf maken" maar voor ons was het (op dat moment dan toch) juist een manier om elkaar in het privéleven tussen alle turbulentie door terug te vinden. Ik vind het lastig te omschrijven maar het bracht een soort rust voor ons.
Erover praten voelde meer alsof het ook meteen gevolg moest hebben zeg maar...
Heerlijk toch, wij fantaseren tegenwoordig vooral over een parenclub. Bekeken worden en zelf mooi mensen kijken.

Ook sex met een ander stel komt vaak na voren in allerlei varianten 😁.

Of sex op de camping, waarbij we elkaar al hele dag teasen en leuke andere stellen ontmoeten of goed bevriend stel tegen komen…

DinkyDigger schreef:
24-04-2026 22:48
Het was vooral lastig niet alles in één keer eruit te gooien 😆😆
Om alle fantasieën in een verhaaltje te proppen zeg maar...

Bijkomen voordeel is ook dat het een bepaalde voorpret creëert waardoor het uiteindelijke gebeuren extra leuk is.

Wat betreft fantasieën: ik moet eerlijk zeggen dat het wisselt. Er zitten vaak wederkerende dingen in maar hoe het leven loopt heeft ook invloed op welke fantasieën er de boventoon voeren.

Zo ging mijn ex met periodes ook graag met een vrouw naar bed. Op zulke momenten keek ik altijd wel uit naar een trio. Of zij had als fantasie dat ik sex had met de vrouw waar zij het eerder mee gedaan had.

Maar onze oudste was een huilbaby met 22 maanden nachtvoedingen. De fantasie voor een extra persoon tijdens de sex was die periode en daarna heel ver te zoeken. Dan verlangden we juist allebei enorm naar momenten met elkaar.
En het ging dan veel meer over intiem zijn met elkaar dan om sex.

Sommige mensen noemen het "er gemakkelijk vanaf maken" maar voor ons was het (op dat moment dan toch) juist een manier om elkaar in het privéleven tussen alle turbulentie door terug te vinden. Ik vind het lastig te omschrijven maar het bracht een soort rust voor ons.
Erover praten voelde meer alsof het ook meteen gevolg moest hebben zeg maar...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven