Indrukwekkende documentaires deel 2
zaterdag 6 juni 2020 om 17:20
Het topic met tips voor goede documentaires.
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
dinsdag 21 april 2026 om 13:34
De dochter van de dominee. Let op, spoiler:
Een korte docu op NPOplus waarin een dochter van de dominee haar ouders en drie broers interviewt over hun ervaringen over het geloof.
Mooi dat ze zich zo kwetsbaar opstelden allemaal. Wat ik fijn vond aan de vader is dat hij de dochter in haar waarde liet en zei dat ze haar eigen pad moest volgen, wat haar ouders daar ook van vonden.
Wat mij raakte, was dat toen de dochter huilend zei dat ze elkaar na de dood waarschijnlijk niet weer zouden zien, omdat zij niet meer geloofde of ingeschreven stond bij een kerk, dat de vader zei dat dat een consequentie was van haar keuze.
Erg verdrietig vond ik dat.
Een korte docu op NPOplus waarin een dochter van de dominee haar ouders en drie broers interviewt over hun ervaringen over het geloof.
Mooi dat ze zich zo kwetsbaar opstelden allemaal. Wat ik fijn vond aan de vader is dat hij de dochter in haar waarde liet en zei dat ze haar eigen pad moest volgen, wat haar ouders daar ook van vonden.
Wat mij raakte, was dat toen de dochter huilend zei dat ze elkaar na de dood waarschijnlijk niet weer zouden zien, omdat zij niet meer geloofde of ingeschreven stond bij een kerk, dat de vader zei dat dat een consequentie was van haar keuze.
Erg verdrietig vond ik dat.
dinsdag 21 april 2026 om 15:18
https://anderetijden.nl/dossier/53/Twee ... -NederlandPlinkie schreef: ↑20-04-2026 16:08Omdat ik momenteel aan het repeteren ben voor een theatervoorstelling over WO2, ben ik ook documentaires hierover aan het kijken.
What they found in Bergen Belsen, misselijkmakend, maar indrukwekkend.
En ik heb net aflevering 1 van De Nederlandse Kampbewakers van Auschwitz gezien. Ook indrukwekkend.
Heeft iemand nog andere tips?
Uiteenlopende onderwerpen en onderaan ook nog andere dossiers zoals bv verzet / bevrijding / Market Garden
https://archief.ntr.nl/deoorlog/
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
woensdag 22 april 2026 om 10:57
Die nieuwe docu over de FLDS moet ik echt nog eens kijken. Vind cults echt fascinerend.
Nu heb je op HBO "Boy Band Confidential" over de misstanden onder boybands. Helaas maar 1 aflevering per week en er staan er nu 2 op. Dat van BSB en *NSYNC wist ik al grotendeels want daar heb ik een andere docu over gezien over o.a. Lou Pearlman
Nu heb je op HBO "Boy Band Confidential" over de misstanden onder boybands. Helaas maar 1 aflevering per week en er staan er nu 2 op. Dat van BSB en *NSYNC wist ik al grotendeels want daar heb ik een andere docu over gezien over o.a. Lou Pearlman
zondag 26 april 2026 om 09:43
Deze ben ik ook aan het kijken ja. Interessant om te zien hoe die tijd echt was.
donderdag 30 april 2026 om 16:09
Deze ook gezien en met terugwerkende kracht verbolgen over hoe er met die jonge jongens om gegaan isFawleyFlame schreef: ↑26-04-2026 09:43Deze ben ik ook aan het kijken ja. Interessant om te zien hoe die tijd echt was.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 4 mei 2026 om 19:05
Deze vond ik ook erg goed!! En heel mooi gemaakt. Heel triest idd.
Net de twee docu’s gezien over de FLDS (trust me the false prophet, en die eerdere), heel
Indrukwekkend, allebei in 1 ruk uitgekeken
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in