Geld & Recht alle pijlers

is paypal betrouwbaar?

23-04-2026 09:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
de titel zegt het al. Zijn er hier ervaringen met paypal?
Ik doe bijna al mijn online betalingen met PayPal. Ja, betrouwbaar.
Delulu
Ja, PayPal is zeer betrouwbaar. Ik gebruik het al zeker 15-20 jaar, zowel prive als voor mijn bedrijf.
Jazeker heel betrouwbaar en erg handig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja ik gebruikte het al voordat het ook in Nederland beschikbaar werd om op Ebay dingen te kopen. Een keer kon ik er niet meer in omdat ik de antwoorden op beveiligingsvragen niet meer wist en toen werd ik goed geholpen. Ze hadden toen een Nederlandse klantenservice, Ook een keer een geschil geopend toen ik op Ebay opgelicht dreigde te worden en dat ging ook allemaal prima.

Omdat het zo populair is krijg je wel wat meer phishing mail die zich voordoet als Paypal maar Paypal zelf mailt bijna nooit en blokkeert gewoon je account als ze iets verdachts zien.
PayPal is op zich een betrouwbaar platform, maar wees je bewust van de truc met vrienden-betalingen:

https://www.paypal.com/nl/cshelp/articl ... s-help1165
laiskuri schreef:
23-04-2026 09:19
PayPal is op zich een betrouwbaar platform, maar wees je bewust van de truc met vrienden-betalingen:

https://www.paypal.com/nl/cshelp/articl ... s-help1165
Ja dat gebruik ik dus uit principe al niet tenzij ik die andere persoon echt ken of al jaren contact mee heb online en ik wel kan vertrouwen.
Prima ervaringen met Paypal en je krijgt er kopersbescherming bij.
Ik gebruik het al minstens 15 jaar.
Very, juist als je op een website wilt bestellen die je niet goed kent. Dan kies ik altijd voor Paypall vanwege de kopersbescherming, heb ook een keer geld teruggekregen van hen.
Zeker betrouwbaar. Zorg wel dat je op je account zelf checkt of een betaling binnen is gekomen en niet vertrouwen op een mail die van Paypal lijkt te komen. Daar wordt nogal eens mee geprobeerd op te lichten.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik gebruik het al bijna 20 jaar, en heb nog geen uur geleden weer iets besteld met Paypal. Enkele abbo's worden ook afgeschreven via Paypal.
Ik gebruik Paypal al 18 jaar. Nooit problemen gehad en als je betaalt voor goederen en diensten heb je 180 dagen kopersbescherming. Zoals iemand al opmerkte, geldt dat niet wanneer je de optie vrienden-familie betalingen selecteert.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fijn om alle positieve reacties te lezen! Ik ga een account aanmaken👍😀
Jannie schreef:
23-04-2026 17:58
Veel shop plezier. Je kunt het gewoon aan je bankrekening of creditcard koppelen zodat je er niks op die rekening hoeft te storten. Net wat je prettig vindt. En vergeet 2FA niet aan te zetten ter extra beveiliging, geen idee of dat inmiddels verplicht is.
Jannie schreef:
23-04-2026 17:58

Mooi.
Ik gebruik Paypal al jaren naar volle tevredenheid.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Hier ook goede ervaringen.
Toen iets niet geleverd werd, wat ik via hen betaalde, kreeg ik via hen mijn geld terug.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven