Entertainment alle pijlers

[Stem]irritaties

23-04-2026 16:35 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend heeft het geluk dat hij zich nooit, echt nooit, ergert aan de manier waarop iemand in een tv/radioprogramma of podcast praat. Hij vindt regelmatig dat ik zeur of overdrijf, ik vind (hoop?) dat ik vast echt niet de enige ben ;-) .

Ik heb het bijv. bij Daisy Mohr (zo opgelezen/haast AI achtig verslag doen), Whitney Janssen (Limburgse tongval?), Rutger Bregman (slis), Özcan Akyol (zo monotoon/traaaag vertellen), Femke Halsema (kaak klemmen/buiten adem).

Brand aub los; van wie gaan jouw nekharen overeind staan, ga jij spontaan zappen of toch maar over op een andere podcast?
En deze belangwekkende ergernissen konden niet gewoon in het 'onzinnige ergernissen'-topic?
Graftak!
Ik weet niet of iemand Linda Duits weleens heeft gehoord, maar als zij meedoet in een podcast luister ik niet. Zelden zo'n irritante manier van praten gehoord. Soort van bekakt, heel erg zo'n ''r'', kan het niet eens omschrijven.
Verder ga ik ook wel slecht op slissen ja. Ga naar een logopedist joh, denk ik dan. Leer je tong normaal gebruiken.
Roos Reedijk. Leuke vrouw maar die stem.
En die dame van b&b vol liefde, dat het mis ging met die moeder Monique…... hoe heet zij ook? Denise ofzo…
Moordzaken de Podcast luister ik ook niet meer omdat ik ze allebei eigenlijk niet kan aanhoren ('Carrie en Eddie'). Hij heeft zo'n hoge hese Dirk Zeelenberg-stem en zij klinkt bekakt in de Linda Duits-categorie.
Sarah de monchy!
Leuke podcasts maar die stem… gruwel.

Andersom kan trouwens ook:
Ik hóu echt va de stem va Saskia Belleman :flirting:
Dat domme gelach van Gerard Joling of Fred van Leer. Zo ontzettend nep. Daar krijg ik echt braakneigingen van.
Morad El Ouakili

Kan die man niet horen met zijn rare lage stem.
Babylon schreef:
23-04-2026 17:05
Dat domme gelach van Gerard Joling of Fred van Leer. Zo ontzettend nep. Daar krijg ik echt braakneigingen van.
Ik vind Fred van Leer echt een leuke vent maar zodra hij met die vreselijke aanstelligere lach begint ben ik er klaar mee.

Er is nu een reclame over ik meen Costa Rica en die voice over slist zo erg, daar krijg ik wat van.
Babylon schreef:
23-04-2026 17:05
Ik vind Fred van Leer echt een leuke vent maar zodra hij met die vreselijke aanstelligere lach begint ben ik er klaar mee.

Er is nu een reclame over ik meen Costa Rica en die voice over slist zo erg, daar krijg ik wat van.
Ooh, ik heb meer dan genoeg stemirritaties. Neem bijvoorbeeld Teun van de Keuken, kan niet uitstaan hoe hij praat. Kan er de vinger niet opleggen maar het klinkt nattig, ofzo.

En als Roos van Kopen zonder Kijken op TV is, dan gaat het geluid uit. Echt niet te doen, wat een aansteller.
So much universe, and so little time.
Gijs Groenteman en Aaf Brandt Corstius!
Pasten heel goed bij elkaar wat stemmen betreft, niet om aan te horen.
Terwijl ik Hanneke wél prettig vind om naar te luisteren.
Oh de boeken van Connie Palmen lees ik niet omdat ik haar in gedachten hoor praten, ook vreselijk.
Mijn eigen stem pfffff....

En als kind zijnde Mies Bouwman :|

Momenteel de mannen van de Bel Simpel reclame en die schreeuwlelijk van Keuken Kampioen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Mensen die expres bekakt praten en dan ook nog opdringerig hees en hard. Ik word daar onpasselijk van, ik ga dan bijna over mijn nek van ergernis. Iemand met zo'n sociolect serieus nemen lukt me niet, ook al zou ik dat willen.
Dan hoor ik nog liever Urks of Volendams. En dat wil wat zeggen....
smorre schreef:
23-04-2026 17:01
Sarah de monchy!
Leuke podcasts maar die stem… gruwel.

Andersom kan trouwens ook:
Ik hóu echt va de stem va Saskia Belleman :flirting:
Helemaal eens! Over beide.
tsja.....
Isabellaa schreef:
23-04-2026 17:07
Morad El Ouakili

Oh ja, vreselijk inderdaad.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
En mijn buurvrouw. Stem als een kettingzaag met zand ertussen.
Echt bloed uit mijn oren en nekharen overeind als die weer staat te schetteren.
Nikkie Plessen, Olcay Gulsen, Isa Hoes en Wierd Duk. En Femke inderdaad, alsof haar boven en ondergebit aan elkaar zitten geplakt. En Beatrix, zo bekakt. Wat een verschil met haar lieve moeder. Laurentien praat ook zo.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 23-04-2026 19:55
67.69% gewijzigd
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Marieke van Mattie en Marieke - echt verschrikkelijk!! Maar dat zal wel aan mij liggen want ze werkt voor de radio.
Isa Hoes. Echt afschuwelijk.
Isabellaa schreef:
23-04-2026 17:07
Morad El Ouakili

O, die vind ik juist een prachtige stem hebben :flirting:
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
SweetFirefly schreef:
23-04-2026 19:56
O, die vind ik juist een prachtige stem hebben :flirting:

Dat is offtopic ;-D

En je mag hem hebben.
Jeroen van Inkel maakt nog steeds radio als een 12-jarige die in de jaren 90 radio speelde. Verschrikkelijk. Dan luister ik liever reclame.
En Eddie Keur. Heeft geen uitleg nodig, toch?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven