Entertainment alle pijlers

[Stem]irritaties

23-04-2026 16:35 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend heeft het geluk dat hij zich nooit, echt nooit, ergert aan de manier waarop iemand in een tv/radioprogramma of podcast praat. Hij vindt regelmatig dat ik zeur of overdrijf, ik vind (hoop?) dat ik vast echt niet de enige ben ;-) .

Ik heb het bijv. bij Daisy Mohr (zo opgelezen/haast AI achtig verslag doen), Whitney Janssen (Limburgse tongval?), Rutger Bregman (slis), Özcan Akyol (zo monotoon/traaaag vertellen), Femke Halsema (kaak klemmen/buiten adem).

Brand aub los; van wie gaan jouw nekharen overeind staan, ga jij spontaan zappen of toch maar over op een andere podcast?
Mensen die met heel veel extra lucht praten: ik wilde een documentaire over het oude Egypte bekijken, maar de presentatrice begon over "tuhhhht-annnkhhhhhhh-amoehhhhhhhhhhhhn". Ik kon m niet kijken.
Mijniebelle schreef:
23-04-2026 16:54
Moordzaken de Podcast luister ik ook niet meer omdat ik ze allebei eigenlijk niet kan aanhoren ('Carrie en Eddie'). Hij heeft zo'n hoge hese Dirk Zeelenberg-stem en zij klinkt bekakt in de Linda Duits-categorie.
Ik ben gestopt met luisteren vanwege Eddie zijn stem (en de lange reclames)
Ik luisteren nu naar Moordcast. Dionne heeft ook een vreemde uitspraak soms, maar haar broer Henrik een hele fijne stem
Frankly my dear, I don"t give a damn
De stem van de vrouw van de Sunweb-reclames. Vreselijk.

En soms scroll ik wat door Instagram en dan valt mij ineens op dat veel vrouwen hetzelfde stemmetje en klank opzetten. Een beetje verveeld met rare uithalen, alsof het hen allemaal maar overkomt. Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik vind het vreselijk. En het worden er steeds meer.

Toevoeging: zoek op IG op Maxzvnderhucht. Rillingen (geen fijne) krijg ik van haar intonatie en die hoge uithalen aan het einde van zinnen. En ik hoor steeds meer vrouwen zo praten...

Eens met sommigen hier: Saskia Belleman heeft een prettige stem. En Wilma Borgman ook.
presto wijzigde dit bericht op 24-04-2026 10:15
17.60% gewijzigd
calvijn1 schreef:
24-04-2026 02:47
Herman van Veen
Die vind ik een mooie stem hebben.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Bij het programma my 600lb life moeten regelmatig mensen naar de psycholoog.
En bijna allemaal gaan ze naar dezelfde vrouw.
Volgens mij is ze wel goed maar die stem vind ik echt niet om aan te horen.
Moeilijk uit te leggen maar of werkelijk alles wat mensen zeggen (zelfs hun naam) al supersneu is en veel begrip en haast medelijden nodig hebben in ieder woord.
Ik zou persoonlijk ook alles op alles zetten om daar geen seconde langer dan noodzakelijk is te zijn dus misschien is ze daarom zo goed.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
24-04-2026 09:56
Bij het programma my 600lb life moeten regelmatig mensen naar de psycholoog.
En bijna allemaal gaan ze naar dezelfde vrouw.
Volgens mij is ze wel goed maar die stem vind ik echt niet om aan te horen.
Moeilijk uit te leggen maar of werkelijk alles wat mensen zeggen (zelfs hun naam) al supersneu is en veel begrip en haast medelijden nodig hebben in ieder woord.
Ik zou persoonlijk ook alles op alles zetten om daar geen seconde langer dan noodzakelijk is te zijn dus misschien is ze daarom zo goed.
Dat ga ik onthouden voor als ik eindelijk psycholoog ben.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik weet niet hoe het heet, maar ik kan niet luisteren naar mensen die zo'n kraak in hun stemgeluid hebben.

De stem van de Hema vind ik dan weer heel leuk, daar word ik vrolijk van.
Huts!
Bijzonder dat het kennelijk geen probleem is om een persoonlijke eigenschap als een stem af te kraken, maar zodra je zegt dat iemand te dun of te dik is dat de hel dan los breekt op een forum als dit. Je hebt nu eenmaal een bepaald stemgeluid, daar kan je niet zo veel aan doen.
BellatrixVanDetta schreef:
24-04-2026 10:03
Ik weet niet hoe het heet, maar ik kan niet luisteren naar mensen die zo'n kraak in hun stemgeluid hebben.

Vocal fry

Niet om aan te horen inderdaad.
Bender. Ik stond een keer op een amerikaanse luchthaven voor de paspoortcontrole en ik hoorde een stem achter mij en dacht, dat moet Bender zijn. Kijk ik achterom, bingo.
Wie is Bender?
Een of andere youtube gast waar de pubers dol op zijn. Die heeft een stem als nagels over een schoolbord. In zijn video's probeert hij andere mensen te irriteren door irritante vragen te stellen en uit te lokken.
Appletje schreef:
24-04-2026 10:41
Bijzonder dat het kennelijk geen probleem is om een persoonlijke eigenschap als een stem af te kraken, maar zodra je zegt dat iemand te dun of te dik is dat de hel dan los breekt op een forum als dit. Je hebt nu eenmaal een bepaald stemgeluid, daar kan je niet zo veel aan doen.
Ik heb hier ook gereageerd omdat ik de stem van de Hema reclame niet fijn vind maar Appletje, jij hebt helemaal gelijk, ben het met jou eens!
Heleen van Royen.
Appletje schreef:
Tja, of iemand dun of dik is doet mij geen pijn, maar stemmen kunnen echt pijn doen aan mijn oren.
Claire45 schreef:
24-04-2026 11:34
Heleen van Royen.
O ja, ook vreselijk.
Die TV kok van Binnenstebuiten, Ramon Brugman. Ik word heel kwaad van die stem :hamer:
Heb veel vaker dat ik goed ga op lekkere stemmen, vooral bij podcasts van de BBC, heerlijk.

En de stem van Christian Flokstra van Napleiten, ook zo heerlijk.
Appletje schreef:
Aan je stem kun je niets doen, maar de manier waarop je praat echt wel. Aan een stem an sich erger ik mij zelden, wel aan maniertjes zoals vocal fry. Dat is een keuze.
Het verbaast me dat Gideon van Meijeren nog niet genoemd is.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
24-04-2026 15:39
Het verbaast me dat Gideon van Meijeren nog niet genoemd is.
Aan zo iemand wil ik mijn woorden niet vuilmaken.
Eidde schreef:
24-04-2026 14:08
Heb veel vaker dat ik goed ga op lekkere stemmen, vooral bij podcasts van de BBC, heerlijk.

En de stem van Christian Flokstra van Napleiten, ook zo heerlijk.
Eens!
Gideon van Meijeren.

;-D
lenthe_ schreef:
23-04-2026 20:02
Jeroen van Inkel maakt nog steeds radio als een 12-jarige die in de jaren 90 radio speelde. Verschrikkelijk. Dan luister ik liever reclame.
En Eddie Keur. Heeft geen uitleg nodig, toch?
Geen uitleg nodig helaas! De radio gaat zonder pardon uit als zij te horen zijn.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Appletje schreef:
Het is ook niet de stem die irriteert maar de manier van praten. Ik houd er niet van als radiopresentatoren zo hard roepen (Morad bijv.). Ze hebben een microfoon, dat is nergens voor nodig.

En er is niks mis met de stem van Wouter de Winther, maar ik kan echt niet naar zijn mond kijken als hij praat...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven