Vrouwenmars Loosdrecht
zondag 3 mei 2026 om 15:02
Goedemiddag allemaal,
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
zondag 3 mei 2026 om 15:04
zondag 3 mei 2026 om 15:19
Wat ik vooral erg vind zijn alle vooroordelen. Zoals wij willen geen AZC want onze vrouwen en kinderen. Dus die mensen die daar terecht komen zijn bij voorbaat al verkrachters en moordenaars?! Zijn ze even vergeten dat Holleeder ook geen lievertje is, of een Bolle Jos?
Die asielzoekers en statushouders moeten toch ergens opgevangen worden? Ik heb er niks op tegen als er bij mij in de buurt een opvang komt. Toen de oorlog in Oekraïne uitbrak heeft hier in de buurt ook een tijdelijke opvang gezeten. 0,0 last van gehad. Heb ook vooral positieve verhalen gehoord. Vrijwilligers hielpen de vluchtelingen wegwijs in de buurt en de vluchtelingen wilden vaak ook iets terug doen voor de buurt. Prima toch?
Ja er zullen vast mensen angstig zijn en zich ook echt zorgen maken maar ik heb ook het idee dat er een groep is die alleen maar uit is op rellen. Zo was er laatst daar toch ook een gewone demonstratie tegen een AZC die uit de hand was gelopen? Was iemand opgepakt uit Almelo Ermelo, die woonde daar dus helemaal niet in de buurt dus wat had hij te zoeken op die demonstratie?!
Die asielzoekers en statushouders moeten toch ergens opgevangen worden? Ik heb er niks op tegen als er bij mij in de buurt een opvang komt. Toen de oorlog in Oekraïne uitbrak heeft hier in de buurt ook een tijdelijke opvang gezeten. 0,0 last van gehad. Heb ook vooral positieve verhalen gehoord. Vrijwilligers hielpen de vluchtelingen wegwijs in de buurt en de vluchtelingen wilden vaak ook iets terug doen voor de buurt. Prima toch?
Ja er zullen vast mensen angstig zijn en zich ook echt zorgen maken maar ik heb ook het idee dat er een groep is die alleen maar uit is op rellen. Zo was er laatst daar toch ook een gewone demonstratie tegen een AZC die uit de hand was gelopen? Was iemand opgepakt uit Almelo Ermelo, die woonde daar dus helemaal niet in de buurt dus wat had hij te zoeken op die demonstratie?!
graze wijzigde dit bericht op 03-05-2026 15:54
0.64% gewijzigd
zondag 3 mei 2026 om 15:22
Ja. Zag een mooie post hierover op de FB pagina van Stop Femicide NU en die werden met de grond gelijk gemaakt. Om te janken de reacties daar.
zondag 3 mei 2026 om 15:25
Dit wordt gewoon misbruikt door fascistische organisaties.
https://www.nu.nl/binnenland/6394579/ex ... oeien.html
Ik hoop dat iedereen dit gedicht nog maar eens goed leest:
Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen Jood.
Toen ze mij kwamen halen
was er niemand meer, die nog protesteren kon.
Voor communisten kan je asielzoekers invullen, en voor de andere zaken LHBTI-ers, moslims, vrouwen, etc.
https://www.nu.nl/binnenland/6394579/ex ... oeien.html
Ik hoop dat iedereen dit gedicht nog maar eens goed leest:
Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen Jood.
Toen ze mij kwamen halen
was er niemand meer, die nog protesteren kon.
Voor communisten kan je asielzoekers invullen, en voor de andere zaken LHBTI-ers, moslims, vrouwen, etc.
zondag 3 mei 2026 om 15:35
zondag 3 mei 2026 om 17:05
In Apeldoorn was er ook 1. Met dank aan de Defend-groepen die groeien in aantallen.
Want 'we' zijn allemaal onveilig door die asielzoekers, maar de demonstranten slopen een gemeentehuis, belagen politie en ME en steken illegaal vuurwerk af en dat is gelukkig wel allemaal veilig.
Want 'we' zijn allemaal onveilig door die asielzoekers, maar de demonstranten slopen een gemeentehuis, belagen politie en ME en steken illegaal vuurwerk af en dat is gelukkig wel allemaal veilig.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 3 mei 2026 om 17:09
https://www.nu.nl/binnenland/6394599/re ... stein.html
Echt waar slaat dit op. Als ik statushouder of asielzoeker zou zijn, laten we hopen dat wij nooit hoeven te vluchten, dan zou ik me echt niet veilig voelen als ik in die stad, of elke andere stad waar demonstraties uit de hand lopen, een plekje toegewezen zou krijgen. En dan heb je vaak al van alles meegemaakt en ben je niet voor niks gevlucht.
Echt waar slaat dit op. Als ik statushouder of asielzoeker zou zijn, laten we hopen dat wij nooit hoeven te vluchten, dan zou ik me echt niet veilig voelen als ik in die stad, of elke andere stad waar demonstraties uit de hand lopen, een plekje toegewezen zou krijgen. En dan heb je vaak al van alles meegemaakt en ben je niet voor niks gevlucht.
graze wijzigde dit bericht op 03-05-2026 17:14
8.66% gewijzigd
zondag 3 mei 2026 om 17:23
Dat valt onder vrijheid van meningsuiting. Snap dat dan toch.Maleficent schreef: ↑03-05-2026 17:05In Apeldoorn was er ook 1. Met dank aan de Defend-groepen die groeien in aantallen.
Want 'we' zijn allemaal onveilig door die asielzoekers, maar de demonstranten slopen een gemeentehuis, belagen politie en ME en steken illegaal vuurwerk af en dat is gelukkig wel allemaal veilig.![]()
Graftak!
zondag 3 mei 2026 om 17:25
Haha, gelegenheidsfeministen zijn het. Je hoort of ziet ze nooit, alleen als het hun uitkomt. Durf te wedden dat ze elkaar onderling ook het leven zuur maken, maar nu ineens wel zeggen te staan voor álle vrouwen. Heb liever niet dat er voor mij gesproken wordt door deze types.
zondag 3 mei 2026 om 17:26
Vind dat hier zware straffen op moeten staan, maar de meeste verbergen hun identiteit en komen er dan ook mee weg helaas.Graze schreef: ↑03-05-2026 17:09https://www.nu.nl/binnenland/6394599/re ... stein.html
zondag 3 mei 2026 om 17:29
Ik snap jouw gevoel. Zeker voor vrouwen die zich al hun hele leven lang hard hebben gemaakt voor vrouwenrechten en dan nu deze ''gelegenheidsfeminsten'' in ''actie'' moeten aanzien. Goede argumenten zijn er ook al niet om daar te gaan staan.
zondag 3 mei 2026 om 17:30
Volgens mij is ieder individu ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is toch? Verder een mooie toevoeging, hetgeen waartegen ze zogenaamd demonstreren (geweld, onveilige situaties) is iets wat ze zelf creëren.Graze schreef: ↑03-05-2026 15:19Wat ik vooral erg vind zijn alle vooroordelen. Zoals wij willen geen AZC want onze vrouwen en kinderen. Dus die mensen die daar terecht komen zijn bij voorbaat al verkrachters en moordenaars?! Zijn ze even vergeten dat Holleeder ook geen lievertje is, of een Bolle Jos?
zondag 3 mei 2026 om 17:37
Het is nog veel erger. Ben de precieze cijfers even kwijt, maar in Engeland zijn soortgelijke, tamelijk gewelddadige demonstraties gehouden bij opvanghotels voor asielzoekers. Bij bestudering van de beelden van de 'harde kern' bleek geloof ik de helft een strafblad te hebben vanwege huisvredebreuk of openlijke geweldpleging. Echt het soort sneue figuur waar je je als vrouw gesteund door wilt voelen, maar niet heus.satellite30 schreef: ↑03-05-2026 17:25Haha, gelegenheidsfeministen zijn het. Je hoort of ziet ze nooit, alleen als het hun uitkomt. Durf te wedden dat ze elkaar onderling ook het leven zuur maken, maar nu ineens wel zeggen te staan voor álle vrouwen. Heb liever niet dat er voor mij gesproken wordt door deze types.
zondag 3 mei 2026 om 17:42
Als je kijkt naar wat die lui allemaal uitspoken in het kader van de vrijheid van meningsuiting is dat ook niet erg verbazingwekkend natuurlijk. Het is nou niet de fine fleur van de samenleving of zo. Maar wel fijn dat ze op deze manier 'onze' vrouwen en kinderen beschermen tegen de overlast van asielzoekersGriebusDus schreef: ↑03-05-2026 17:37Het is nog veel erger. Ben de precieze cijfers even kwijt, maar in Engeland zijn soortgelijke, tamelijk gewelddadige demonstraties gehouden bij opvanghotels voor asielzoekers. Bij bestudering van de beelden van de 'harde kern' bleek geloof ik de helft een strafblad te hebben vanwege huisvredebreuk of openlijke geweldpleging. Echt het soort sneue figuur waar je je als vrouw gesteund door wilt voelen, maar niet heus.
Graftak!
zondag 3 mei 2026 om 17:50
Het maakt me best wel bang, al die demonstraties. En ik vraag me ook af of het nou vooral een kleine groep engerds is die zoveel mogelijk demonstreren op steeds weer andere plekken en daarvoor het land doorkruisen, of zijn er gewoon toch heel veel mensen zo? En dat geldt ook voor deze groep vrouwen, zijn dat allemaal vrouwen uit loosdrecht of wordt er een groep opgeroepen via sociale media? Ik kom daar niet zo goed achter, weet iemand daar meer van?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in