Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1910 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
De dochter van de dominee. Let op, spoiler:

Een korte docu op NPOplus waarin een dochter van de dominee haar ouders en drie broers interviewt over hun ervaringen over het geloof.

Mooi dat ze zich zo kwetsbaar opstelden allemaal. Wat ik fijn vond aan de vader is dat hij de dochter in haar waarde liet en zei dat ze haar eigen pad moest volgen, wat haar ouders daar ook van vonden.

Wat mij raakte, was dat toen de dochter huilend zei dat ze elkaar na de dood waarschijnlijk niet weer zouden zien, omdat zij niet meer geloofde of ingeschreven stond bij een kerk, dat de vader zei dat dat een consequentie was van haar keuze.

Erg verdrietig vond ik dat.
Plinkie schreef:
20-04-2026 16:08
Omdat ik momenteel aan het repeteren ben voor een theatervoorstelling over WO2, ben ik ook documentaires hierover aan het kijken.

What they found in Bergen Belsen, misselijkmakend, maar indrukwekkend.

En ik heb net aflevering 1 van De Nederlandse Kampbewakers van Auschwitz gezien. Ook indrukwekkend.

Heeft iemand nog andere tips?
https://anderetijden.nl/dossier/53/Twee ... -Nederland
Uiteenlopende onderwerpen en onderaan ook nog andere dossiers zoals bv verzet / bevrijding / Market Garden

https://archief.ntr.nl/deoorlog/
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Die nieuwe docu over de FLDS moet ik echt nog eens kijken. Vind cults echt fascinerend.

Nu heb je op HBO "Boy Band Confidential" over de misstanden onder boybands. Helaas maar 1 aflevering per week en er staan er nu 2 op. Dat van BSB en *NSYNC wist ik al grotendeels want daar heb ik een andere docu over gezien over o.a. Lou Pearlman
Graze schreef:
22-04-2026 10:57
Nu heb je op HBO "Boy Band Confidential" over de misstanden onder boybands. Helaas maar 1 aflevering per week en er staan er nu 2 op. Dat van BSB en *NSYNC wist ik al grotendeels want daar heb ik een andere docu over gezien over o.a. Lou Pearlman
Deze ben ik ook aan het kijken ja. Interessant om te zien hoe die tijd echt was.
Should i mary a murderer? op Netflix

Erg goed. Triest verhaal en wel iets om over na te denken (Wat zou ik doen?)
Frankly my dear, I don"t give a damn
FawleyFlame schreef:
26-04-2026 09:43
Deze ben ik ook aan het kijken ja. Interessant om te zien hoe die tijd echt was.
Deze ook gezien en met terugwerkende kracht verbolgen over hoe er met die jonge jongens om gegaan is
"Oorlog is erfelijk" op npo2

Erg indrukwekkend
calvijn1 schreef:
30-04-2026 16:08

Ik zit hier middenin. Inderdaad heftig.
calvijn1 schreef:
30-04-2026 16:08

Deze vond ik ook erg goed!! En heel mooi gemaakt. Heel triest idd.

Net de twee docu’s gezien over de FLDS (trust me the false prophet, en die eerdere), heel
Indrukwekkend, allebei in 1 ruk uitgekeken
Ik heb “the staircase” op Netflix gezien, zowel remake als
de originele docu. Vond het indrukwekkend, maar wel
wat langdradig af en toe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven