Pakket PostNL (invoer) duurt lang
maandag 4 mei 2026 om 18:16
Ik heb twee weken geleden een bestelling gedaan bij een bedrijf in Engeland. Op 29/4 heb ik de btw betaald aan PostNL. Normaal gesproken heb ik het dan met een dag of drie in huis, maar nu staat in de track & trace dat het nog niet door PostNL is ontvangen. Is het dan kwijt of hebben jullie ervaring dat het ook na een week nog gewoon kan komen? Ik heb het woensdag nodig dus dat zou wel slecht uitkomen.
maandag 4 mei 2026 om 19:30
Kwijt is een relatief begrip bij PostNL. Pas struikelde ik over een pakket dat ze meer dan 2 weken daarvoor als "afgeleverd" hadden gescand en dat bij telefonische navraag zoek zou zijn. Toch weer ergens gevonden blijkbaar. Oftewel: leuk die scans, maar het betekent niet altijd wat ze lijken te zeggen.
maandag 4 mei 2026 om 20:50
Het kan nog bij de douane liggen. De BTW is een administratief proces, dus daarvoor hoeft het nog niet fysiek bij PostNL te liggen. De douane heeft steeds meer capaciteitsproblemen door de vele kleine pakketten die uit niet-EU landen binnenkomen.
En als er nog iets internationaals gaande was kan het ook nog met 1 mei te maken hebben. Vrije dag in veel landen.
En als er nog iets internationaals gaande was kan het ook nog met 1 mei te maken hebben. Vrije dag in veel landen.
dinsdag 5 mei 2026 om 01:07
Heb je geen trackingnummer van de oorspronkelijke vervoerder in Engeland?
Mijn ervaring is dat een zending bij moment van inboeking of een paar dagen daarna al bij PostNL bekend is, met soms een schatting die zelden klopt. Soms doet de verzender iets dan ook pas een paar dagen na zo'n inboeking werkelijk op de post, als het dan ook nog een langzamere verzendwijze is en er wat vrije dagen en weekenden zijn, dan hoeft er dus nog niet iets aan de hand te zijn.
Bij mij raakt eigenlijk nooit iets kwijt, maar tot het moment dat er staat "Pakket is ontvangen door PostNL" hebben ze het in de regel nog niet in handen en zijn alle voorspellingen die ze doen, uit de lucht gegrepen.
Mijn ervaring is dat een zending bij moment van inboeking of een paar dagen daarna al bij PostNL bekend is, met soms een schatting die zelden klopt. Soms doet de verzender iets dan ook pas een paar dagen na zo'n inboeking werkelijk op de post, als het dan ook nog een langzamere verzendwijze is en er wat vrije dagen en weekenden zijn, dan hoeft er dus nog niet iets aan de hand te zijn.
Bij mij raakt eigenlijk nooit iets kwijt, maar tot het moment dat er staat "Pakket is ontvangen door PostNL" hebben ze het in de regel nog niet in handen en zijn alle voorspellingen die ze doen, uit de lucht gegrepen.
dinsdag 5 mei 2026 om 22:26
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in