Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 364 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Deze oude kennis is een man, toch?

Ik heb echt helemaal niks tegen man-vrouw vriendschappen (heb zelf vooral mannelijke vrienden) maar ik vind dit, met dat rare appje achteraf, toch echt een beetje klinken als een man die op zijn pik getrapt is dat jij niet voor zijn charmes viel. En daarom een manier zoekt om dan toch nog als 'winnaar' uit de hoek te komen (door jou klein te maken dus).

Misschien had hij verwacht dat jij breekbaar zou zijn, en daarom hem zou ophemelen. En toen bleek dat je sterk en onafhankelijk bent nu, vond hij dat ineens 'teveel'.
Lamaatjee2 schreef:
02-05-2026 09:42
Een oude kennis had gevraagd of ik vanavond een drankje wilde doen in de stad om gezellig bij te kletsen. .

En morgen heb ik òòk weer wat leuks op de planning staan. In de middag een wandeling maken en een film kijken met iemand.
Voor we allemaal gaan speculeren over oude vlammen....
Volgens mij gaat de " teveel" opmerking over het tweede persoon, als ik de tijdlijn goed volg.
Sebedeüs schreef:
06-05-2026 00:50
Volgens mij gaat de " teveel" opmerking over het tweede persoon, als ik de tijdlijn goed volg.
Ja dat denk (lees) ik ook zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ha Lamaatje, het is alweer even geleden, hoe is het nu met je?
Met het lekkere zomerweer eindelijk weer eens een nieuwe update! Zat eigenlijk te wachten tot ik weer wat "groots" had om te delen, maar alle kleine stapjes samen is natuurlijk ook weer een grote stap! :)

Het opbouwen van een sociaal netwerk gaat langzaam, maar wel de goede richting op. Ben nu net weer thuis van zwemmen met wat mensen. Vanavond ga ik met een ander groepje gezellig naar een park. Haal er heel veel plezier uit en merk ook dat toch veel goeds doet voor m'n zelfvertrouwen.

Qua veiligheid heb ik wel het idee dat ik hier toch niet op de juiste plek zit. Voor zo ver ik weet weet m'n ex niet waar ik woon, maar ik blijf toch steeds over m'n schouder kijken. Hij woont namelijk ook niet heel ver van mij af. Twijfel alleen wel of dat het niet iets is dat alleen in m'n hoofd zit, of dat ik écht moet oppassen. Al is verhuizen sowieso wel fijn. Een groter huis voor mij en de katten en hopelijk weer terug naar de regio waar ik vandaan kom. Blijf ook tegen problemen aanlopen waar ik van te voren niet over had nagedacht. Al is dit natuurlijk alsnog een veel betere situatie dan als ik nog langer bij m'n ex had moeten blijven

De katten doen het trouwens ook supergoed! Ik mag ze nu allebei een kusje geven op hun kopje als ik ze weltrusten zeg voor het slapen gaan. Henk vindt het ook helemaal prima als ik nu z'n vacht borstel. Toen we nog bij m'n ex woonde moest hij daar niets van hebben. En iedere ochtend komt Piet even buurten als m'n wekker gaat en gaan we even uitgebreid knuffelen. Piet is overigens wel echt ontzettend bang als er bezoek is. Sprint dan gelijk weg om zich te verstoppen en laat zich dan niet meer zien tot het bezoek weer weg is. Hij loopt dan ook eerst heel voorzichtig een rondje door het huis heen om te checken of het wel écht veilig is :P

Gaat overigens ook een stuk beter wat betreft m'n hersenschudding! Werk nu inmiddels bijna fulltime weer en kan bijna alles weer. Moet alleen wel nog rekening houden met wat ik doe en er voor zorgen dat ik voldoende rust neem. Gister heb ik bijvoorbeeld bijna de hele dag aan het klussen geweest in huis en vandaag twee sociale dingen, dus morgen blijf ik thuis. Ga ik lekker m'n huis schoonmaken en in de middag een film kijken.

Ben trouwens ook wel heel trots op hoe goed ik alles heb opgepakt het afgelopen jaar. Veel tegenslagen gehad, maar nog steeds sta ik overeind. Ik zorg goed voor mezelf en de katten en ben ondertussen actief bezig om m'n leven te verbeteren. Voor mezelf en voor Henk en Piet natuurlijk. Heb soms echt nog wel moeilijke momenten. Dat ik bijvoorbeeld aan mezelf twijfel of ik het wel kan, omdat ik zovaak van m'n familie vroeger én de afgelopen jaren van m'n ex heb gehoord dat ik iets niet kon. Maar dan kijk ik terug naar alles wat ik tot nu toe heb gedaan en bereikt in m'n leven en kijk ik weer positief vooruit. Heb nu ook weer een veel positiver zelfbeeld. Dacht bijvoorbeeld vanochtend: goh Lamaatje, wat zie je er goed uit in dat badpak! ;-D En heb bijvoorbeeld ook zelf de lampen opgehangen in m'n woning en ben nu ook de trotste bezitter van een betonhamer, terwijl m'n ex altijd zei dat ik niet kon klussen. Zie dus m'n inmiddels goedgevulde reedschapskist dus ook als een symbolisch fuck you naar m'n ex toe :puh:

Niet quoten a.u.b.!
Sebedeüs schreef:
06-05-2026 00:50
Dat klopt inderdaad! M'n oude kennis is nooit een oude vlam geweest en zal dat ook nooit worden. Vriendschappelijk contact tussen man en vrouw moet wat mij betreft gewoon kunnen

Niet quoten a.u.b.
Wat fijn om te lezen Lamaatje :) Ik wens je een gezellige en fijne zomer!
Everything is possible for the one who believes.
Ik zie je topic nu pas. Stoer mens :cheer:

En t gereedschapskist gevoel herken ik zo.
Gelukkig zijn als 'wraak' is zo lekker.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Wat fijn Lamaatjee2 dat je iets laat horen. Ik ben aan je blijven denken en was benieuwd hoe het je was vergaan. 2 Afspraken op een zonnige zaterdag zijn al heel mooi. Ook goed dat je dan morgen voor een rustige dag kiest. Ik hoop dat je, samen met je katten, zo door mag gaan, en over een tijdje misschien een andere woning. Ook iets om naar uit te kijken. Houd je taai, en leuk om zo af en toe van je te horen :daisy:
Dankjewel voor alle lieve berichten weer! :heart:

Ik zit inmiddels weer in de trein terug naar huis. Heb een hele leuke dag gehad. Ben wel echt ontzettend moe, maar het was het zeker waard. Ben blij dat ik dit soort dingen weer kan doen, en dat ik leuke mensen heb leren kennen om dit mee te doen!

Het voelt overigens ook heel gek om terug te denken aan het laatste half jaar met m'n ex. Het voelt net alsof het dan gaat over iemand anders z'n leven, alsof ik een toeschouwer ben. Het is nu zo'n ver-van-m'n-bed show. Ben er nu zo erg aan gewend hoe fijn het is om in een huis te wonen waar je fysiek en emotioneel veilig bent. Waar ik mezelf mag zijn en niet op m'n tenen hoef te lopen. Waar de katten veilig zijn. Dit is nu m'n nieuwe normaal geworden en ben er zo ontzettend blij mee. Denk dat als ik nu de eerste pagina's van m'n verwijderde topic terug zou kunnen lezen, m'n mond open zou vallen van verbazing.

Heb zo ontzettend veel gehad aan jullie adviezen en steun door de maanden heen. In september, toen het dankzij jullie berichten voor het eerst begon te dagen dat de situatie ontzettend fout was. In november, toen ik een hersenschudding had en mij realiseerde dat het zo langer niet verder kon. De maanden daarop, waar jullie met me mee dachten naar de mogelijkheden om zo snel mogelijk weg te komen bij m'n ex. En natuurlijk toen ik net weg was gegaan bij m'n ex. Toen m'n wereld volledig op z'n kop stond en ik op de automatische piloot door moest gaan. Heb het al tig keer gezegd volgensmij, maar ik ben jullie zo dankbaar. Jullie zijn echt goud waard! :heart:

Niet quoten a.u.b.
Fijn dat het zo goed met je gaat. Je gaat een mooie zomer te gemoed.
Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Lamaatjee!
Wat fijn dat we een duwtje in de goede richting hebben gegeven Lamaatje :)
Maar het meeste werk heb je toch mooi maar zelf gedaan!
Ga je nog iets van therapie ofzo doen?
Hoi Lamaatje,
Ik heb zoveel respect voor jou!
Echt fijn hoe al je inspanningen uitgepakt hebben.
Lamaatje, zo af en toe spook je door mijn hoofd en vraag ik me af hoe het met je gaat. Fijn dat je een update geeft! Ik denk ook dat je heel anders leest wat je toen schreef nu je weet hoe hij echt was en hoe sterk je nu bent. Je bent heel goed bezig!💪💪
Fijn om te lezen Lamaatjee! Je mag trots op jezelf zijn. Ben heel blij dat ik (en de velen anderen hier online natuurlijk) iets voor je kon betekenen en dat het zo goed uitgepakt heeft voor je! :cheer2:
Wat fijn, Lamaatje!! :yes: :hug:
Moiren schreef:
12-07-2026 10:41
Wat fijn dat we een duwtje in de goede richting hebben gegeven Lamaatje :)
Maar het meeste werk heb je toch mooi maar zelf gedaan!
Ga je nog iets van therapie ofzo doen?
Ik heb voor nu wel nog af en toe contact met een psycholoog via werk, maar dat is relatief oppervlakkig en meer ter ondersteuning dan daadwerkelijk therapie. Naar mijn idee is dat voor nu voorlopig voldoende. Heb op het moment ook totaal geen PTSS-gerelateerde klachten en eigenlijk gaat het gewoon hartstikke goed.

Het enige waar ik dus mee zit is dat ik toch bang ben om m'n ex of bekenden van hem weer tegen te komen. Maar aangezien ik niet heel ver bij hem vandaan woon vind ik dat geen irreële angst en nog belangrijker: ik laat me er niet door tegenhouden om naar buiten te gaan en dingen te ondernemen.

Mocht ik toch merken dat het op een gegeven moment niet zo lekker meer gaat, dan neem ik direct contact op met de huisarts.

Niet quoten a.u.b.
Ik logde trouwens van de week voor het eerst in jaren in op Pinterest. Was helemaal vergeten dat ik daar een account had. Zag na het inloggen gelijk dat ik blijkbaar zo'n 4 jaar geleden een bord had aangemaakt genaamd " Bruiloft met X ♡". Gelijk het bord verwijderd natuurlijk. Hoe anders het leven wel niet kan lopen soms .... En het beste van alles: ik kon er om lachen en heb geen traan gelaten! :proud:

Niet quoten a.u.b.
Lamaatje, wat heb jij veel bereikt en hoe trots mag jij op jezelf zijn! Wat fijn om dit te lezen! Wat goed dat je je sociale contacten hebt uitgebreid, dat het goed gat met je katten en vooral met jou! Geniet van alles wat je hebt bereikt, wees trots op jezelf en geniet! :heart:
Ik kom alleen even cheeren voor je:

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Tjezus, wat vals
Omdat ik hier toch niet helemaal veilig zit naar mijn idee en mij hier ook niet thuis voel wilde ik graag terug verhuizen naar de regio waar ik vandaan kom. Het was m'n plan om eerst te herstellen van m'n hersenschudding en m'n rijbewijs te halen voor ik opzoek wilde gaan naar een nieuwe woning. Maar gezien de kleine kans op een sociale huurwoning in die regio dacht ik, laat ik toch alvast maar reageren op sociale huurwoning. Had het idee dat de kans dat ik iets zou krijgen heel klein zou zijn en hield er al rekening mee dat ik hier in 2027 nog steeds zou zitten. Heb zojuist te horen gekregen dat ik op plek nr. 1 sta voor een lotingwoning ... O_O

Weet echt even niet hoe ik nu moet reageren. Merk dat ik dit totaal niet had zien aankomen. Volgende week is de bezichtiging. Het is een woning van 50m2 met een aparte slaapkamer. Twijfel heel erg of ik dit nu wel moet doen. Merk dat ik gelijk allerlei beren op de weg zie. Denk bijvoorbeeld gelijk eraan dat ik nog niet volledig hersteld ben van m'n hersenschudding of dat ik dus nog geen rijbewijs heb. Aan de andere kant, ik hoef nu niet in het geheim te verhuizen en ben al bijna hersteld van m'n hersenschudding. En dan zit ik op een plek waar ik écht veilig ben. Moet het nog even laten bezinken ...

Niet quoten a.u.b.
Waarom is dat rijbewijs en volledig herstel belangrijk om te kunnen verhuizen?
Lamaatje, ik was tot nu toe een meelezer, maar las net je laatste bericht en dacht meteen: dit is een gouden kans!
De kans dat je uitgeloot wordt is zo klein, en nu sta je zomaar op nummer 1!

Fijn terug naar de regio waar je vandaan komt en waar je je thuis en veilig voelt.

Het is even weer wat gedoe en kost geld en energie. Maar bedenk eens hoe je je daarna zult voelen.

Ga anders gewoon bezichtigen en kijk hoe het voelt. Ik zou dat zeker doen als ik jou was.
Daarbij, de generale heb je net gehad, dus je weet nu hoe het beter kan :D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven