Naar de bioscoop: IMAX of niet? Relax seat?
dinsdag 5 mei 2026 om 22:26
Ik wil naar Michael in de bioscoop dus ik dacht laat ik eens kijken wanneer die draait en je hebt ineens zoveel opties. Is IMAX echt een meerwaarde?
En dan heb je ook nog met of zonder "Relax Seat". Bij IMAX houd dat in dat je de rugleuning kunt verstellen. Bij de 'normale' houd een relax seat in dat je naast verstelbare rugleuning, ook nog een voetbankje en tafeltje hebt.
De laatste keer dat ik naar de bios ging was IMAX net nieuw en kocht je gewoon een kaartje en that's it.
Wat zouden jullie kiezen? Ik neig zelf naar de optie met voetbankje maar IMAX lijkt me ook wel een keer leuk.
En dan heb je ook nog met of zonder "Relax Seat". Bij IMAX houd dat in dat je de rugleuning kunt verstellen. Bij de 'normale' houd een relax seat in dat je naast verstelbare rugleuning, ook nog een voetbankje en tafeltje hebt.
De laatste keer dat ik naar de bios ging was IMAX net nieuw en kocht je gewoon een kaartje en that's it.
Wat zouden jullie kiezen? Ik neig zelf naar de optie met voetbankje maar IMAX lijkt me ook wel een keer leuk.
woensdag 6 mei 2026 om 07:33
Bij ons heeft de VUE alleen maar super relax stoelen. Die zijn veel breder, voetenbankje kan omhoog en de rugleuning naar achteren. En wanneer je volledig in ligstand lig dan is er nog steeds meer dan voldoende ruimte om er langs te lopen. De kaartjes zijn net zo duur als bij de andere bioscopen.
Nadeel, het wordt dan wel meer een film luisteren dan een film kijken
Nadeel, het wordt dan wel meer een film luisteren dan een film kijken
woensdag 6 mei 2026 om 11:00
dit, als ik naar een andere bios ga waar geen relaxseats zijn zit ik meteen een stuk minder lekker
IMAX ben ik nog nooit geweest, in A'dam is er maar een bioscoop die dat aanbied en ik kom er nooit.
Relax we're all crazy, it's not a competition
woensdag 6 mei 2026 om 11:03
woensdag 6 mei 2026 om 17:05
Ik neem aan dat je hem dan 1x aanpast zoals je hem wilt hebben en je hebt dan sowieso meer ruimte. Zie dat de gewone zalen met relax seats nog geen 100 plekken hebben hier. Maar misschien hangt dat ook af per film.
Las wel dat Pathe alle bioscopen uiteindelijk wil voorzien van relax seats, denk ook dat dat wel nodig is wil je bioscoopgangers tevreden houden en met de steeds langere films.
woensdag 6 mei 2026 om 22:38
donderdag 7 mei 2026 om 07:00
Wij gaan hier nooit naar de imax, maar altijd naar de servicebioscoop. Die heeft fijne loveseats en ook een tafeltje met een lampje. Die dimt tijdens de film naar heel zacht licht. Vooraf kan je al je bestelling online doen en als je dan binnen bent, gaan ze je bestelling klaar maken en brengen het bij je stoel. Vind dat echt ideaal! Ook omdat je alles gewoon in normale glazen en kopjes krijgt en snacks in een aardewerken bak of op een gewoon bord. Wat je kan bestellen is ook veel uitgebreider dan in een gewone bios. Naast de normale popcorn en chips kan je ook loempia’s, bitterballen, een borrelplankje, appeltaart, een zoet proeverijtje etc nemen. En ze hebben ook wijn, cocktails en gewoon koffie en thee enz. Het is ook fijn dat er personeel door de zaal loopt, want er wordt daardoor nooit echt gekloot tijdens de film. Dat is hier in de gewone bios nogal eens. Dus voor ons nooit meer een andere dan de servicebioscoop
donderdag 7 mei 2026 om 11:10
Valt mee qua bestekgeluiden hoor
vrijdag 8 mei 2026 om 13:09
Dat is niet zo duur als ik de prijzen vergelijk.Irregular_Choice schreef: ↑07-05-2026 11:10Valt mee qua bestekgeluiden hoorje hoeft geen hele steak te snijden haha! Prijs is volgens mij niet veel duurder. Kaartje is €13,70. Je hebt ook nog vroege vogel tarief, voor 11 uur in de ochtend. Dat is wat goedkoper. Maar ik ga dus altijd hierheen en heb geen idee wat een andere bios kost eigenlijk
![]()
Ben uiteindelijk toch voor IMAX met relax seat gegaan. Kwam beter uit qua tijd dan gewoon met relax seat. Kon m'n jas en tas kwijt op de lege stoelen naast me. Het was even kijken wat ik het fijnst vond zitten maar uiteindelijk heb ik de stoel zo ver mogelijk naar achter gezet, en de stoel was ook een stuk breder dan ik gewend was van een bioscoop stoel. Het geluid en het beeld was echt top. Bij sommige scenes trilde de vloer ook helemaal mee.
vrijdag 8 mei 2026 om 14:03
Ik snap al dat gevreet tijdens een film eigenlijk helemaal niet. Popcorn vind ik nog tot daaraantoe. Maar je hebt mensen die echt de héle film aan het schransen zijn. Alsof ze buiten de film nooit wat te eten krijgen. Zelf vind ik het veel leuker om voorafgaand aan een film samen te eten en evt daarna nog een drankje (en als je honger hebt: een snackje) te doen.Irregular_Choice schreef: ↑07-05-2026 07:00Wij gaan hier nooit naar de imax, maar altijd naar de servicebioscoop. Die heeft fijne loveseats en ook een tafeltje met een lampje. Die dimt tijdens de film naar heel zacht licht. Vooraf kan je al je bestelling online doen en als je dan binnen bent, gaan ze je bestelling klaar maken en brengen het bij je stoel. Vind dat echt ideaal! Ook omdat je alles gewoon in normale glazen en kopjes krijgt en snacks in een aardewerken bak of op een gewoon bord. Wat je kan bestellen is ook veel uitgebreider dan in een gewone bios. Naast de normale popcorn en chips kan je ook loempia’s, bitterballen, een borrelplankje, appeltaart, een zoet proeverijtje etc nemen. En ze hebben ook wijn, cocktails en gewoon koffie en thee enz. Het is ook fijn dat er personeel door de zaal loopt, want er wordt daardoor nooit echt gekloot tijdens de film. Dat is hier in de gewone bios nogal eens. Dus voor ons nooit meer een andere dan de servicebioscoop![]()
vrijdag 8 mei 2026 om 16:25
Ik vind dat niet veel leuker, dus voor mij is het een uitkomst. En met mij genoeg anderen blijkbaar.Taskmaster schreef: ↑08-05-2026 14:03Ik snap al dat gevreet tijdens een film eigenlijk helemaal niet. Popcorn vind ik nog tot daaraantoe. Maar je hebt mensen die echt de héle film aan het schransen zijn. Alsof ze buiten de film nooit wat te eten krijgen. Zelf vind ik het veel leuker om voorafgaand aan een film samen te eten en evt daarna nog een drankje (en als je honger hebt: een snackje) te doen.
vrijdag 8 mei 2026 om 20:17
Wij hebben juist weleens de avondmaaltijd overgeslagen, omdat het zo uitkwam met de tijd van de film. En dan tijdens de film wat lekkers (wel zo geruisloos mogelijk eten) en thuis nog wat kleins.
Dus dat kan ook nog een reden zijn om te kiezen voor een servicebioscoop of snacks bij een gewone bioscoop.
Dus dat kan ook nog een reden zijn om te kiezen voor een servicebioscoop of snacks bij een gewone bioscoop.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in