Entertainment alle pijlers

Rechtzaak Ali-B

12-06-2024 11:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. ik zag net op nu.nl een huilende Ali B.. vandaar dit topic. En don't shoot me.. Ergens voelde ik toch ergens een klein beetje medelijden.. misschien compleet onterecht.. maar ik voelde het toch.

Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...

Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.

Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.

Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.

Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
Ik ben er ook niet helemaal gerust op en bovendien bang dat hij ook nog in cassatie zal gaan als hij veroordeeld wordt.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
*Hestia* schreef:
05-05-2026 20:53
Ik ben er ook niet helemaal gerust op en bovendien bang dat hij ook nog in cassatie zal gaan als hij veroordeeld wordt.
Daar ben ik dan iets minder bang voor. Maar dat is meer een gevoel. Ik denk dat de kans niet heel erg groot is dat er iets niet ‘goed’ is gegaan in beide rechtszaken. Maar dat kunnen de juridisch onderlegden hier beter inschatten misschien.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
05-05-2026 21:08
Daar ben ik dan iets minder bang voor. Maar dat is meer een gevoel. Ik denk dat de kans niet heel erg groot is dat er iets niet ‘goed’ is gegaan in beide rechtszaken. Maar dat kunnen de juridisch onderlegden hier beter inschatten misschien.

Lori, kom er maar in!🤣
Of Baggal! Ik heb je trouwens een PB gestuurd, Hestia…. :mail:
What would Patsy do?
Je hebt mail terug Ladyday. :mail:
Ladyday21 schreef:
05-05-2026 21:08
Oh, daar is op voorhand werkelijk niks over te zeggen. Cassatie kan altijd en zeker als iemand niet vast zit, en z'n straf dus niet al in voorarrest heeft uitgezeten, is het voor sommigen ook gewoon een kwestie van proberen. Niet geschoten is altijd mis, zeg maar. De Hoge Raad kijkt alleen naar de uitspraak van het Hof en dan strikt juridisch, of de rechtsregels juist zijn toegepast. En dat kan dan ook zoiets zijn als "deze specifieke deelbeslissing had beter gemotiveerd moeten worden". Dus er is op voorhand niks te zeggen over hoe een cassatie gaat verlopen, maar ik denk dat de kans best aanwezig is dat hij in cassatie gaat als hij wordt veroordeeld.
Lori schreef:
06-05-2026 03:30
Oh, daar is op voorhand werkelijk niks over te zeggen. Cassatie kan altijd en zeker als iemand niet vast zit, en z'n straf dus niet al in voorarrest heeft uitgezeten, is het voor sommigen ook gewoon een kwestie van proberen. Niet geschoten is altijd mis, zeg maar. De Hoge Raad kijkt alleen naar de uitspraak van het Hof en dan strikt juridisch, of de rechtsregels juist zijn toegepast. En dat kan dan ook zoiets zijn als "deze specifieke deelbeslissing had beter gemotiveerd moeten worden". Dus er is op voorhand niks te zeggen over hoe een cassatie gaat verlopen, maar ik denk dat de kans best aanwezig is dat hij in cassatie gaat als hij wordt veroordeeld.
Dank je voor je antwoord!

Het is gewoon z’n recht. Dus als iemand alle uiterste middelen wil gebruiken, dan moet hij dat doen. Maar dat er op voorhand helemaal niets over te zeggen valt voelt nogal random. Ik denk dat z’n advocaat toch best kan adviseren, dat het waarschijnlijk weinig nut heeft. Maar inderdaad niet geschoten is altijd mis.
Hoe denk jij over de kans dat hij morgen veroordeeld wordt?
What would Patsy do?
Nee, ik bedoel op voorhand in de zin van: op dit moment, nu er nog geen arrest is.

Ik moet echt even diep graven hoor, heb het hoger beroep niet echt meer gevolgd. Maar voorzover ik het me herinner, vond ik het vonnis van de rechtbank geen verrassing dus dan lijkt me de kans dat hij morgen veroordeeld wordt reëel.
Ik hoop het. Ik denk dat hij (en waarschijnlijk veel anderen) echt denken dat je in zo een setting best je vingers in iemand kan steken en als het dan niet gewenst blijkt dat je dan juist een ‘toffe peer’ bent als je daar dan naar luistert. Een echte verkrachter zou dan gewoon doorgaan. Maar dat deed hij niet. Dus.
What would Patsy do?
Ik had verwacht dat er inmiddels al wat bekend zou zijn?

Ik zag wel dat hij zelf niet aanwezig zal zijn.
Kiwiiiiii schreef:
06-05-2026 16:13
Ik had verwacht dat er inmiddels al wat bekend zou zijn?

Ik zag wel dat hij zelf niet aanwezig zal zijn.
Nee, de uitspraak is morgen. :)
Lori schreef:
06-05-2026 16:15
Het hof zal morgen arrest wijzen, maar de situatie van Borsato is natuurlijk wel inhoudelijk anders dan die van Ali B. En of die bij een veroordeling in cassatie gaat valt te bezien: daar gaat natuurlijk ook wel weer tijd overheen en de feiten staan dan al wel vast…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lori schreef:
06-05-2026 16:15
Ah ja! De tijd gaat snel, maar niet zo snel. Het is morgen pas de zevende. Ik heb niet goed opgelet.
Als ik de live-blog op Nu.nl zo lees lijkt het voor de hand liggend dat het toch tot een veroordeling komt. Verkrachting van Ellen ten Damme en Naomi worden als bewezen beoordeeld door het hof.
Ik volg de uitspraak. Het begint erop te lijken dat het Hof strenger gaat oordelen dan de rechtbank!

Ali B was o.a. veroordeeld voor een poging tot verkrachting van Ellen ten Damme; het Hof oordeelt nu dat er sprake was van een voltooide verkrachting. Ook de verkrachting van Naomi wordt bewezen verklaard (zoals de rechtbank ook al deed).
3 jaar!
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
3 jaar celstraf!
Wow. Het Hof legt een onvoorwaardelijke straf van 3 jaar op!

MOOI.
3 jaar onvoorwaardelijk. Heel mooi.
Jankerd
Ik wens hem veel plezier in de cel
Doei Ali
Zo, die wordt flink lang opgeborgen. Opgeruimd staat netjes. Moet je maar met je gore tengels van vrouwen afblijven die overduidelijk nee hebben gezegd.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Klara schreef:
07-05-2026 10:27
Ik wens hem veel plezier in de cel
Hij heeft al gezegd dat hij in cassatie zou gaan bij een veroordeling. Dat is een schriftelijke procedure die jaren kan duren. En al die tijd mag hij de uitspraak in cassatie in vrijheid afwachten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Hahaha nu heeft ie pas reden om te huilen :lol:
Everything is possible for the one who believes.
Poeh.. dit maakt mijn dag toch een beetje goed. Voelt als gerechtigheid voor de slachtoffers.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven