Entertainment alle pijlers

Rechtzaak Ali-B

12-06-2024 11:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. ik zag net op nu.nl een huilende Ali B.. vandaar dit topic. En don't shoot me.. Ergens voelde ik toch ergens een klein beetje medelijden.. misschien compleet onterecht.. maar ik voelde het toch.

Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...

Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.

Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.

Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.

Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
*Hestia* schreef:
07-05-2026 16:53
Vandaag is een goede dag voor alle vrouwen die ooit zijn betast, bepoteld, aangerand of verkracht.
:yes:

Nu maar hopen dat meer vrouwen zich durven uitspreken.
Lila-Linda schreef:
07-05-2026 17:03
Vrouwen als Hoer neerzetten, doen advocaten graag als ze verkrachters verdedigen
Ja, dat snap ik, vreselijk. Maar als zijn cliënt ontkent dat er überhaupt iets gebeurd is, is het een hele rare ‘verdediging’.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
07-05-2026 17:09
Ja, dat snap ik, vreselijk. Maar als zijn cliënt ontkent dat er überhaupt iets gebeurd is, is het een hele rare ‘verdediging’.
Het werkt al sinds het begin der tijden, dus waarom zou je iets dat al duizenden jaren goed werkt veranderen?
Ladyday21 schreef:
Inderdaad: "Er is niks gebeurd dus dan moet zij wel een hoer zijn die haar vriend bedriegt" tart alle logica.
Ars longa, vita brevis
*Hestia* schreef:
07-05-2026 16:59
Dat is idd een contradictie in het verhaal. Swier probeerde de verkrachting te labelen als vreemdgaan van Ellen.
Ali B zegt wel dat hij op haar kamer was, dat de sfeer flirterig was en dat er mogelijk gezoend is. Dat zou je op zich natuurlijk wel als vreemdgaan kunnen bestempelen. Swier heeft met de opmerking over vreemdgaan - ik heb het arrest net gelezen - niet gezegd dat er wel sprake was van seks tussen Ali en Ellen. Zo heeft het Hof het ook niet opgevat, als ik het arrest lees, want dan hadden ze zich er makkelijker van af kunnen maken, immers ontkent Ali überhaupt de seks.
lori wijzigde dit bericht op 07-05-2026 17:20
0.45% gewijzigd
Yasmijn schreef:
:yes:

Nu maar hopen dat meer vrouwen zich durven uitspreken.
Ik denk dat deze uitspraak hierbij gaat helpen.

:cheers:
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Dropdrop schreef:
07-05-2026 17:15
Het werkt al sinds het begin der tijden, dus waarom zou je iets dat al duizenden jaren goed werkt veranderen?
Maar Swiers beweert dat er iets gebeurd is, dat zijn cliënt ontkent. Dat is toch een rare verdediging?
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
07-05-2026 17:19
Maar Swiers beweert dat er iets gebeurd is, dat zijn cliënt ontkent. Dat is toch een rare verdediging?

Ergens in deze draad, ver terug, heb ik me hier al over verbaasd, geen idee hoever ik terug zou moeten lezen, dus dat doe ik maar even niet.🤣
Lori schreef:
07-05-2026 17:18
Ali B zegt wel dat hij op haar kamer was, dat de sfeer flirterig was en dat er mogelijk gezoend is. Dat zou je op zich natuurlijk wel als vreemdgaan kunnen bestempelen. Swier heeft met de opmerking over vreemdgaan - ik heb het arrest net gelezen - niet gezegd dat er wel sprake was van seks tussen Ali en Ellen. Zo heeft het Hof het ook niet opgevat, als ik het arrest lees, want dan hadden ze zich er makkelijker van af kunnen maken, immers ontkent Ali überhaupt de seks.

Dit is wel een belangrijke nuancering.
*Hestia* schreef:
07-05-2026 17:23
Ergens in deze draad, ver terug, heb ik me hier al over verbaasd, geen idee hoever ik terug zou moeten lezen, dus dat doe ik maar even niet.🤣
En Ali als verdachte mag liegen, hij hoeft niet mee te werken aan z’n eigen veroordeling. Maar dat is wat Swiers nu eigenlijk zegt, dat Ali hiervoor steeds gelogen heeft. Dat er wel degelijk seks is geweest met Ten Damme, maar dat dat met wederzijdse toestemming was. Het mag. Maar het wordt er allemaal niet geloofwaardiger op. Gelukkig vonden de rechters dat ook.
What would Patsy do?
Lori schreef:
07-05-2026 17:18
Oh, ja, zie je….ik heb het dus niet goed genoeg gevolgd. Ja, ook een zoen kan als vreemdgaan bestempeld worden. Maar om naar aanleiding van een achteraf betreurde zoen iemand van verkrachting te beschuldigen is ook nogal een ‘reach’.
What would Patsy do?
‘In het hoger beroep zei Swier dat Ellen ten Damme vreemd was gegaan met Ali B., dat ze zich daarom vreemd gedroeg. Vanwaar dan al die filmpjes vertonen om te laten zien dat Ellen ten Damme zich juist niet vreemd gedroeg?
Swier probeert zich een slag in de rondte te praten, maar slaagt daar slecht in vind ik. Hij maakt de aangeefsters nodeloos verdacht. Alles aangrijpen om Ali B. vrij te pleiten kan weleens verkeerd uitpakken. De rechters zijn hopelijk slimmer.‘

Gevonden, dit schreef ik in april. Ging niet precies over hetzelfde, maar verbaasde me wel nogal. Vreemde verdediging.
*Hestia* schreef:
07-05-2026 17:42
‘In het hoger beroep zei Swier dat Ellen ten Damme vreemd was gegaan met Ali B., dat ze zich daarom vreemd gedroeg. Vanwaar dan al die filmpjes vertonen om te laten zien dat Ellen ten Damme zich juist niet vreemd gedroeg?
Swier probeert zich een slag in de rondte te praten, maar slaagt daar slecht in vind ik. Hij maakt de aangeefsters nodeloos verdacht. Alles aangrijpen om Ali B. vrij te pleiten kan weleens verkeerd uitpakken. De rechters zijn hopelijk slimmer.‘

Gevonden, dit schreef ik in april. Ging niet precies over hetzelfde, maar verbaasde me wel nogal. Vreemde verdediging.
Ja, ook zoiets. Maar ze gedroeg zich vreemd naar haar vriend toe…..uit schuldgevoel natuurlijk :nooo: kan je trouwens ergens de hele uitspraak terugluisteren?
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
07-05-2026 17:52
Ja, ook zoiets. Maar ze gedroeg zich vreemd naar haar vriend toe…..uit schuldgevoel natuurlijk :nooo: kan je trouwens ergens de hele uitspraak terugluisteren?

Ik heb hem bij de NOS geluisterd.
De reactie van Naomi bij Tim Hofman vandaag;

‘Ze bedankte ook het team van het programma dat haar zaak in de openbaarheid bracht. "Jullie bedankt, want zonder jullie was dit niet gelukt," zei Naomi. Ze stond ook stil bij de rol van Ellen ten Damme, die haar verhaal bij de politie deed om andere slachtoffers te steunen. "Ze heeft niet eens aangifte gedaan, ze wilde ons alleen steunen. Ik ben haar toch wel dankbaar dat ze ons heeft gesteund," aldus Naomi.
Toen Naomi vernam dat de gevangenisstraf van twee jaar was verhoogd naar drie jaar, reageerde ze opnieuw verbaasd: "No fucking way, damn." Over haar toekomst zei ze: "Ik kan het nu denk ik eindelijk loslaten, want ik heb de erkenning gehad waar ik zo lang naar zocht."
Als hij z’n straf gewoon ondergaat is hij er sneller vanaf. Hij mocht nog in z’n handjes knijpen met de uitspraak van de rechtbank en als hij toen meteen was gaan zitten was hij nu alweer op vrije voeten (of ging het OM ook in hoger beroep?).
Geen motto
Die zak hooi lieve vriendelijke vandaag veroordeelde kerel gaat blijkbaar in cassatie?
Hoe lang gaat dat weer aanslepen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
*Hestia* schreef:
07-05-2026 18:01
Ik heb hem bij de NOS geluisterd.
Maar niet helemaal toch? Ik kan alleen een clipje van drie minuten vinden. Heb je anders een linkje?
What would Patsy do?
Frizz schreef:
07-05-2026 15:01
Gescheiden van tafel en bed, maar mogelijk niet officieel. Dat is in elk geval nooit bevestigd.
Maakt niet zoveel uit natuurlijk, feit blijft dat ze al sinds 2022 niet meer in hetzelfde huis wonen en dat zij nog steeds een prima carriere heeft. Dus nul reden om met hem naar Marokko te verkassen. En ik denk niet dat hij dat gaat doen als zn kinderen hier blijven.
Wat een dag zowel Ali B als Peter Gilles krijgen een hogere straf. Fijn! Hup de bak en geen massa is kassa meer op tv graag.
Lila-Linda schreef:
07-05-2026 17:03
Vrouwen als Hoer neerzetten, doen advocaten graag als ze verkrachters verdedigen
Sowieso ontzettend stom net alsof een hoer niet verkracht kan worden.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Graze schreef:
07-05-2026 19:10
Wat een dag zowel Ali B als Peter Gilles krijgen een hogere straf. Fijn! Hup de bak en geen massa is kassa meer op tv graag.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2026 09:06
Reden: Fatshamen
33.88% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
08-05-2026 08:23
Zó mee eens!
[...]
het is een hufter, maar fat shamen is niet nodig
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2026 09:06
Reden: Quote verwijderd
40.90% gewijzigd
Wissewis schreef:
07-05-2026 18:41
Die zak hooi lieve vriendelijke vandaag veroordeelde kerel gaat blijkbaar in cassatie?
Hoe lang gaat dat weer aanslepen?
Ik las in het AD dat dit weer een jaar gaat duren. Vinden deze rechters (van de cassatie) dat er fouten zijn gemaakt tijdens de rechtszaak dan moet de hele rechtszaak weer over.

Het gaat dus even duren voor meneer "ik ken geen nee" echt de bak in kan gaan.

Ik vind drie jaar nog tekort voor wat dit stuk verdriet heeft uitgespookt.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
09-05-2026 00:20

Ik vind drie jaar nog tekort voor wat dit stuk verdriet heeft uitgespookt.

Ik ook. Als hij in de VS had gewoond was dit heel anders afgelopen voor hem.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven