Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
donderdag 7 mei 2026 om 21:03
Ja zo dacht ik inderdaad ook. Vandaar mijn aanbod om het retour te laten sturen. Ik wil inderdaad ook geen bankgegevens delen, ik verkoop niet voor niets via Vinted. Ik laat het even rusten, het is nu aan haar om te besluiten wat ze doet.Jeetjejee schreef: ↑07-05-2026 21:00Ik vind het al netjes dat je akkoord gaat met een retour, met de retourkosten voor haar eigen rekening. Vinted is geen webwinkel waar je iets terug kan sturen als iets je om wat voor reden dan ook niet bevalt. Alleen als iets echt niet conform de omschrijving is, heb je als verkoper recht van spreken om iets retour te willen sturen en vind ik het netjes van een verkoper om dan de retour kosten op zich te nemen.
Ik zou zeker geen bankrekening uitwisselen om kosten te verrekenen, ik heb geen zin om mijn bankrekening op Vinted te gaan delen. En ik vind dus dat ze helemaal geen recht heeft om de retourkosten van jou te eisen.
Ik zou er dus niet in meegaan.
donderdag 7 mei 2026 om 21:04
Oh die heb ik ook nog niet langs zien komen volgens mij. Verzendkosten zijn bij mij wel 0 op boeken voor NL kopers, maar die ene actie waarbij sommige verkopers 1.69 hadden via vinted go heb ik ook nooit gehad en ook niet op de 'juiste categorieen'
donderdag 7 mei 2026 om 21:05
happyapple schreef: ↑07-05-2026 21:00Kun je t dan niet beter via vinted van haar terugkopen ofzo?
Al vind ik inderdaad ook dat ze in dit geval geen reden heeft om retourkosten te eisen.
Wel lastig, want omgekeerd baal ik ook als ik de retourkosten moet betalen voor een shirt dat ik met vlekken erin opgestuurd kreeg en het label eruit geknipt terwijl het nieuw zou zijn volgens de advertentie
Zoiets heb ik ook al een paar keer meegemaakt, en dan baal ik ook heel erg als ik voor de retourkosten opdraai. Dan voldoet een artikel dus niet aan de omschrijving. Maar dat vind ik wel heel iets anders dan dat een artikel je niet bevalt omdat het te lang of te kort is of wat dan ook, maar het wel aan de beschrijving voldoet.
donderdag 7 mei 2026 om 21:13
Het gaat om twee elastische producten. Ik heb nog gevraagd of ze ze heeft gepast om te kijken of de maat wel goed is, maar dat heeft ze ook niet gedaan, “als ik dat doe kan ik helemaal geen beroep doen op niet tevreden zijn”, dan is het gedragen”.happyapple schreef: ↑07-05-2026 21:00Kun je t dan niet beter via vinted van haar terugkopen ofzo?
Al vind ik inderdaad ook dat ze in dit geval geen reden heeft om retourkosten te eisen.
Wel lastig, want omgekeerd baal ik ook als ik de retourkosten moet betalen voor een shirt dat ik met vlekken erin opgestuurd kreeg en het label eruit geknipt terwijl het nieuw zou zijn volgens de advertentie
donderdag 7 mei 2026 om 21:57
Mijn pakket is nog steeds niet opgehaald, ondanks dat ze 120 reviews heeft en 5 sterren.
Ik heb zelfs uitgezocht hoe ze het pakket alsnog op zou kunnen halen maar ze lijkt er gewoon helemaal geen energie in te willen steken.
"Ik heb geen code ontvangen" is alles wat ze te melden had. Heel irritant dit.
Ik heb zelfs uitgezocht hoe ze het pakket alsnog op zou kunnen halen maar ze lijkt er gewoon helemaal geen energie in te willen steken.
"Ik heb geen code ontvangen" is alles wat ze te melden had. Heel irritant dit.
vrijdag 8 mei 2026 om 08:14
Dit had ik gisteren ook. Bericht in mijn vinted box, met dat het gelijk verzonden kon worden. Het vreemde is wel dat ik dat artikel 2 weken geleden na 2 dagen weer heb unliked. En het nu nog steeds niet meer geliked is. Vinted is flink aan het rommelen. En het knopje van onzichtbaar zijn bij geliked is bij mij verdwenen.happyapple schreef: ↑06-05-2026 09:48Ja volgens mij zit daar een hele rare bug op sinds gisteren. Ik krijg nu dus inderdaad geen meldingen meer van likes op mijn geplaatste advertenties.
Maar... nu kreeg ik vanochtend ineens wel een berichtje van een verkoper op een artikel dat ik vanochtend geliked heb, dat t vandaag nog verzonden kan worden als ik interesse heb... En ik heb (of had ... ) dat dus uitstaan dat verkopers het kunnen zien als ik een artikel like... Schiet mij dus maar lek.![]()
vrijdag 8 mei 2026 om 08:51
Onzin, in de winkel of thuis pas je ook dingen, dat valt helemaal niet onder gedragen. Juist als ze het past kun je zien of het idd te lang of te kort is, dus volgens mij vindt ze de items niet mooi en wil ze er vanaf. Je bent totaal niet verplicht om haar retourkosten te vergoeden, zij wil wat terugsturen dus dan betaalt ze ook maar. Zo werkt vinted, het is geen webwinkel idd waar je alles maar terug kan sturen (en ook daar krijg je niet altijd retourkosten vergoed!).Tupperware schreef: ↑07-05-2026 21:13Het gaat om twee elastische producten. Ik heb nog gevraagd of ze ze heeft gepast om te kijken of de maat wel goed is, maar dat heeft ze ook niet gedaan, “als ik dat doe kan ik helemaal geen beroep doen op niet tevreden zijn”, dan is het gedragen”.
vrijdag 8 mei 2026 om 08:57
Ik kan gelukkig mn account weer in, ze hebben het vrij vlot gerepareerd. Het 'oude' nr wat zgn aan mijn account gekoppeld was, is verwijderd en mijn eigen nr gekoppeld. Vage verklaring, want ik heb nooit mn nr gekoppeld en heb het al jaaaaaaaren, al ver voor mn vinted account bestond. En dat nr zou al in gebruik zijn, dus geen idee wat hier nou aan de hand was. Ga wel ff wat dingen wijzigen, want gezien het rare bericht eerder heb ik het idee dat er met mn account gerommeld wordt oid.
vrijdag 8 mei 2026 om 09:06
Ik zou het er bij laten. Je hebt 2 shirtjes verkocht in de juiste maat. Dat er lengteverschil in zit is dat zo. Neem aan dat in adverentie niet stond, exacte dezelfde lengte of een afmeting. Ook in winkels kunnen kledingstukken van maat verschillen, zelfs van hetzelfde merk in dezelfde maat.Tupperware schreef: ↑07-05-2026 21:13Het gaat om twee elastische producten. Ik heb nog gevraagd of ze ze heeft gepast om te kijken of de maat wel goed is, maar dat heeft ze ook niet gedaan, “als ik dat doe kan ik helemaal geen beroep doen op niet tevreden zijn”, dan is het gedragen”.
Als ze retourrecht wil voor zoiets moet ze maar in een echte winkel gaan kopen.
Het is al netjes dat je tegen retourkosten het terug wilt nemen.
vrijdag 8 mei 2026 om 16:09
Waarom heeft dpd toch elke keer zoveel vertraging? Veel Duitse verkopers willen niet met gls/vinted go versturen, waardoor ik dus ten eerste meer geld kwijt ben aan dpd en het ten tweede bij mij steeds nog langer duurt dan vinted go ook. Heb er nu weer 1 die er gisteren had moeten zijn en die nog ergens in Duitsland rondhangt en waarvoor ik pas 5 juni een probleem kan melden als t dan nog niet opgedoken is.
vrijdag 8 mei 2026 om 18:27
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in