Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Severus_Snape schreef:
15-05-2026 11:40
Ik heb nu voor het eerst van 4 pakketjes tegelijk de melding dat ze misschien kwijt zijn. Vanaf 10 juni kan de koper een geschil openen als het voor die tijd niet gevonden wordt. Wat is jullie ervaring, komen deze pakketjes vaak nog boven water of niet? Verzonden met vinted go overigens.
Hm bij mij hangen er zo te zien ook 3 uitgaande vinted go pakketjes al 3 dagen in Breda vast. De pakketjes die ik een dag later verstuurd heb, zijn er inmiddels al wel. Maar ik heb nog geen melding dat ze mogelijk kwijt zijn, alleen dat het wat langer duurt. In mijn ervaring komt dat meestal nog wel goed. Maar het is afwachten. Ik verwacht zelf een pakketje via Mondial. Eentje was vorige week eerst totaal de verkeerde kant op gestuurd en die is net alsnog bij het pakketpunt bezorgd, maar die andere hangt nu ook al minstens 3 dagen stil en het betreft helaas een klein artikel. En daar is mijn ervaring helaas niet best mee. Als dat te klein is ingepakt, dan is t waarschijnlijk echt kwijt (helaas)
Mijn ervaring is dat het meestal alsnog boven water komt, voor mij is er maar 1 keer een pakketje echt kwijtgeraakt (uit een kleine 400 transacties).

Het kan wel echt heel lang duren voor het boven water is. Ik had er laatst een paar die maar liefst 3.5 week waren blijven hangen in het laatste sorteercentrum voor mijn afleverpunt. Dat het op één bepaald punt ergens onderweg 2 weken ofzo blijft hangen heb ik ook tientallen keren gezien. Zowel bij Vinted Go, als bij Mondial, als bij DPD.

Het kan gewoon makkelijk vier tot zes weken duren voor je iets van Vinted in huis hebt. Ook als het binnen Nederland verstuurd wordt. Als je daarvan uit gaat, valt het meestal mee.
Ja bij mij 3x echt kwijt van de 300 ofzo en dan 1x vinted go en 2x mondial maar het betrof alle 3 vrij kleine artikelen
MarindaH schreef:
11-05-2026 16:55
Wat, dan vragen ze naar je naam? Op dit pakketpunt komen errug veel pakketjes binnen, dus dat zou lang zoeken worden vrees ik. En ik moet eigenlijk altijd wel de code laten zien.

Ja voor Mondial typ ik mijn achternaam in en dan zien ze het.

Maar ik vermijd Mondial liever. Twee pakjes in de afgelopen maand die op een ander punt bezorgd waren. Eentje was nog wel te combineren met wat anders en heb ik opgehaald, maar de andere is ergens ver weg bezorgd en ik zou meer dan een uur kwijt zijn om het op te halen. Dat gaat m dus niet worden.
Vinted heeft zowaar mijn verstuurde pakket aangepast qua status. Verkoopster zei dat ze geen code had ontvangen voor het kluisje maar volgens mondial is het 20 dagen geleden al opgehaald door haar.
Heel raar om dat dan niet door te geven (ja, ze komt uit Frankrijk..)

Ik neig straks als ik het geld binnen heb, naar een negatieve beoordeling
Nou mijn eerste verkoop komt retour wegens niet afgehaald.
kweepeer schreef:
15-05-2026 13:21
Mijn ervaring is dat het meestal alsnog boven water komt, voor mij is er maar 1 keer een pakketje echt kwijtgeraakt (uit een kleine 400 transacties).

Het kan wel echt heel lang duren voor het boven water is. Ik had er laatst een paar die maar liefst 3.5 week waren blijven hangen in het laatste sorteercentrum voor mijn afleverpunt. Dat het op één bepaald punt ergens onderweg 2 weken ofzo blijft hangen heb ik ook tientallen keren gezien. Zowel bij Vinted Go, als bij Mondial, als bij DPD.

Het kan gewoon makkelijk vier tot zes weken duren voor je iets van Vinted in huis hebt. Ook als het binnen Nederland verstuurd wordt. Als je daarvan uit gaat, valt het meestal mee.
Dankjewel! Ik blijf nog even hopen dat het alsnog komt dan.
Tupperware schreef:
07-05-2026 19:39
Iets verkocht via vinted voor een paar euro. Koper is niet tevreden, het zijn twee artikelen in dezelfde maat, ze zegt dat er lengte verschil in zit en stuurt een foto mee. Heeft de artikelen niet gepast. Voorgesteld om de artikelen retour te sturen. Wil ze niet voor betalen en ze wil dat ik de retourkosten betaal plus haar geld terug. Ik had al een retour aangemaakt via vinted, dat kun je niet meer terugdraaien, ze stelt voor om bankrekeningen uit te wisselen en het zo te verrekenen. Wat zouden jullie doen?
Update: koper heeft na veel stampij gemaakt te hebben, geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het terug te sturen, ik heb daarom gister de betaling ontvangen. Wat een muts.
Flashy schreef:
15-05-2026 14:56
Nou mijn eerste verkoop komt retour wegens niet afgehaald.

Oh balen.. had de koper wel wat laten horen, of was er radiostilte?
laiskuri schreef:
15-05-2026 16:47
Oh balen.. had de koper wel wat laten horen, of was er radiostilte?
Radiostilte, nergens op gereageerd.
Tupperware schreef:
15-05-2026 16:00
Update: koper heeft na veel stampij gemaakt te hebben, geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het terug te sturen, ik heb daarom gister de betaling ontvangen. Wat een muts.
Wat bizar zeg.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven