Hond mee kamperen - wat mee?
zaterdag 9 mei 2026 om 20:48
Dit jaar gaan we voor het eerst op vakantie met onze hond in onze eigen caravan (een middelgrote hond).
Wie heeft er tips of praktische dingen om mee te nemen bijvoorbeeld.
Of andere handige tips/do’s&don’ts voor kamperen met een hond.
Dank je wel!
Ps we gaan in Nederland, Duitsland of België op vakantie.
Wie heeft er tips of praktische dingen om mee te nemen bijvoorbeeld.
Of andere handige tips/do’s&don’ts voor kamperen met een hond.
Dank je wel!
Ps we gaan in Nederland, Duitsland of België op vakantie.
summer is a state of mind
dinsdag 12 mei 2026 om 13:52
Dank! Ik ga het eens bekijken. Wij nemen sowieso een karretje (boedelbak) mee achter de auto, dus verder geen bagage in de kofferbak als dat hond daar zit.Lolalieve schreef: ↑12-05-2026 11:32Ik heb dit laatst allemaal uit moeten zoeken. Volgens mij is zo’n hek meestal voldoende, maar wij krijgen binnenkort een speciale reisbench. Die gaat in de achterbak omdat daar de kreukelzone zit. Als je je hond los in de achterbak doet dan is het daarnaast ook gedoe met spullen meenemen. Die kunnen gaan schuiven enz. Dus ik zou wel een reisbench aanraden, blijft de rest ook schoon. Thule is goed, of Variocage. Travall schijnt ook goed spul te hebben en zij hebben een rek. Wij hebben een kleine auto en moeten daardoor ook een dakkoffer kopen voor vakanties.
Ik heb ook een riem voor aan de gordel. Dat werkt wel goed maar met 2 kinderen is dat erg druk.
dinsdag 12 mei 2026 om 13:57
Nog geen afstanden gereden met de hond, enkel ritjes naar bos/strand, maar nu zit ie inderdaad in de kofferbak, zonder rek. Ligt daar altijd op een kleedje. Zie dat bij anderen in onze omgeving ook dat ze dat zo doen. We hebben een herplaatser en vorige eigenaar vervoerde de hond ook op die manier. Maar snap dat dat voor langere afstanden (ok ok, voor kleine afstanden dan natuurlijk ook niet) niet veilig is.
Daarom ben ik nu aan het oriënteren wat handig is. Slaapt thuis in een bench dus zou in de auto ook prima kunnen. Thuis wel flinke bench die niet in een kofferbak kan, dus vraag me even af welk formaat bench er in een koffer past waarbij de hond nog wel wat ruimte overheeft. Zal eens rondkijken.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:57
Liever minder ruimte. Bij een ongeluk, hard remmen, oid gaat je hond schuiven.Tulpje22 schreef: ↑12-05-2026 13:57Nog geen afstanden gereden met de hond, enkel ritjes naar bos/strand, maar nu zit ie inderdaad in de kofferbak, zonder rek. Ligt daar altijd op een kleedje. Zie dat bij anderen in onze omgeving ook dat ze dat zo doen. We hebben een herplaatser en vorige eigenaar vervoerde de hond ook op die manier. Maar snap dat dat voor langere afstanden (ok ok, voor kleine afstanden dan natuurlijk ook niet) niet veilig is.
Daarom ben ik nu aan het oriënteren wat handig is. Slaapt thuis in een bench dus zou in de auto ook prima kunnen. Thuis wel flinke bench die niet in een kofferbak kan, dus vraag me even af welk formaat bench er in een koffer past waarbij de hond nog wel wat ruimte overheeft. Zal eens rondkijken.
dinsdag 12 mei 2026 om 21:22
Mijn honden hadden allen een veiligheidsharnasgordel (de laatste twee van Thule). Maar goed, ook maar één kind dus plek zat op de achterbank.
De mensen die ik ken met middelgrote (labradors, retrievers, onherleidbare kruisingen) en grote (dobermann, Duitse herders) honden hebben standaard een stationwagen met achterin een vaste bench voor de hond. Die zit ook met isofix verankering vast (en ziet eruit alsof het ook een beetje beschermend werkt bij een kop staart botsing).
De mensen die ik ken met middelgrote (labradors, retrievers, onherleidbare kruisingen) en grote (dobermann, Duitse herders) honden hebben standaard een stationwagen met achterin een vaste bench voor de hond. Die zit ook met isofix verankering vast (en ziet eruit alsof het ook een beetje beschermend werkt bij een kop staart botsing).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in