Examens 2026
dinsdag 12 mei 2026 om 19:02
Ja ik begrijp het helemaal! Er lijkt ineens zo veel vanaf te hangen. Er is bijna geen examen in je leven waar je je zo goed op voorbereid. Komt goed.Whippet16 schreef: ↑12-05-2026 18:51Dat is het ook he, er hangt hier zoveel vanaf.
Normaal ben je veel relaxter.
In mijn tijd had je geen social media om met andere erover te kletsen of de correctieschriften. Toen moesten we gewoon wachten. Ergens geven de antwoorden rust, maar ook een dip als het slecht gaat/lijkt.
Ik merk dat ik op dit moment zenuwachtiger word als dat ik maandag was. Volgende week goed knallen en dan is het lekker voorbij !
Hij staat er goed voor en die 5.5 is ook te halen.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:12
Lamoose/star
Oh serieus !!! Nooit geweten joh, ik had geen betrokken ouders, dus dst helpt misschien ook niet. Misschien maar goed ook dat ik het niet wist dan !
Ja livvi is echt zo he. Of je ook echt daadwerkelijk iets aan die kennis hebt nog straks...maar goed nu even rust en volgende week knallen. Blij als het weer voorbij is.
Krijgen ze bij jullie op school ook een vlag als ze geslaagd zijn? Ik was al op internet aan het kijken voor een leuke, maar dat hoeft dus niet.
Oh serieus !!! Nooit geweten joh, ik had geen betrokken ouders, dus dst helpt misschien ook niet. Misschien maar goed ook dat ik het niet wist dan !
Ja livvi is echt zo he. Of je ook echt daadwerkelijk iets aan die kennis hebt nog straks...maar goed nu even rust en volgende week knallen. Blij als het weer voorbij is.
Krijgen ze bij jullie op school ook een vlag als ze geslaagd zijn? Ik was al op internet aan het kijken voor een leuke, maar dat hoeft dus niet.
dinsdag 12 mei 2026 om 19:20
Balen dat het eerste examen, natuurkunde, niet lekker ging voor je zoon. Het is zo frustrerend als je goed hebt geleerd maar dan zo wordt teleurgesteld tijdens het examen. Hopen op een hoge N-term.liane77 schreef: ↑12-05-2026 18:23Zoon vond Nederlands vandaag wel te doen... (gelukkig!) Ligt in een deuk om sommige reacties op scholieren.com. Morgen Wiskunde B.
Inderdaad, wie maakt zoiets zoals gisteren met Natuurkunde. Neem toch aan dat daar ook een groep tester bij zit bestaande uit docenten? Onbegrijpelijk!
Fijn dat Nederlands dan beter ging! Mijn zoon heeft morgen ook (het gevreesde) examen wiskunde B. Afgelopen maandag had hij geschiedenis en dat ging prima. Voor wiskunde is hij nu wel zenuwachtig. Vorig jaar vond hij het een horror examen. Hopelijk valt het dit jaar mee, zijn SE cijfer is nu in ieder geval een stuk hoger dan vorig jaar dus dat scheelt. Na wiskunde B zit het erop voor zoon. Dan is het nog heel lang wachten tot 11 juni. Heel veel succes voor iedereen nog!
dinsdag 12 mei 2026 om 19:32
Ja, dat inderdaad. Hij had zich voor Natuurkunde heel goed voorbereid en dan krijg je als 1e examen zoiets. Gelukkig snel herpakt.Barbara74 schreef: ↑12-05-2026 19:20Balen dat het eerste examen, natuurkunde, niet lekker ging voor je zoon. Het is zo frustrerend als je goed hebt geleerd maar dan zo wordt teleurgesteld tijdens het examen. Hopen op een hoge N-term.
Fijn dat Nederlands dan beter ging! Mijn zoon heeft morgen ook (het gevreesde) examen wiskunde B. Afgelopen maandag had hij geschiedenis en dat ging prima. Voor wiskunde is hij nu wel zenuwachtig. Vorig jaar vond hij het een horror examen. Hopelijk valt het dit jaar mee, zijn SE cijfer is nu in ieder geval een stuk hoger dan vorig jaar dus dat scheelt. Na wiskunde B zit het erop voor zoon. Dan is het nog heel lang wachten tot 11 juni. Heel veel succes voor iedereen nog!
Succes morgen voor je zoon en duimen voor positief nieuws op 11 juni!
Inderdaad zaten we vroeger op Teletekst de meerkeuzevragen na te kijken. Was in 1993, mijn examenjaar, in ieder geval zo. Ouders mochten van mij niet meekijken, dat was iets wat ik zelf wilde doen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in