Abbey Yung methode voor mooier haar en gezondere hoofdhuid
woensdag 13 mei 2026 om 16:33
Ik volg Abbey al een hele tijd op Youtube voor haircare tips enzo en zit er aan te denken haar methode eens uit te proberen maar vind het wel lastig om de juiste producten te vinden die ik kan gebruiken in de methode. Niet alles wat ze aanraad is verkrijgbaar hier of vind ik gewoon veel te duur zoals dat K18. Ben niet van plan om echt alle stappen te gaan doen want dat is niet nodig maar ik wil wel kijken of ik ervoor kan zorgen dat mijn haar minder snel pluist en mijn hoofdhuid wat rustiger wordt.
Even een korte uitleg wat het is:
Het is dus een haircare routine die zou moeten zorgen voor mooier sterker haar en een gezondere hoofdhuid doormiddel van o.a. haarolie, bond repair producten en het beperken van schade door styling tools en andere invloeden van buitenaf. De methode bestaat in totaal uit 11 stappen en het is de bedoeling dat je zelf gaat kijken wat het beste past bij je eigen haar en voorkeuren.
Wie gebruikt hier haar methode en wat is je ervaring er mee?
Uitleg op Youtube
Uitleg op instagram
Even een korte uitleg wat het is:
Het is dus een haircare routine die zou moeten zorgen voor mooier sterker haar en een gezondere hoofdhuid doormiddel van o.a. haarolie, bond repair producten en het beperken van schade door styling tools en andere invloeden van buitenaf. De methode bestaat in totaal uit 11 stappen en het is de bedoeling dat je zelf gaat kijken wat het beste past bij je eigen haar en voorkeuren.
Wie gebruikt hier haar methode en wat is je ervaring er mee?
Uitleg op Youtube
Uitleg op instagram
woensdag 13 mei 2026 om 19:34
woensdag 13 mei 2026 om 19:55
Voor sommige mensen werken siliconen wel. Mijn haar doet het er bijvoorbeeld wel goed op en het lijkt op dat van Abby.vivapimpelmees schreef: ↑13-05-2026 19:32Ik vind de producten die ze aanraden bijzonder. De meesten zitten vol met siliconen en dat rijmt niet met gezond haar. Het zorgt alleen maar voor een laagje om je haar waardoor het gladder oogt maar het wordt er niet gezond van.
woensdag 13 mei 2026 om 20:23
Ja ik ben door haar al vaker een olie gaan gebruiken voor het wassen en een bonded repair serum na het wassen en vaker een masker. Zit er aan te denken om een clarifying shampoo toe te voegen en wellicht een bond repair masker. Ik zag dat ze de haarolie die ze aanraad verkopen bij Kruidvat. Maar eerst maak ik de argan olie die ik heb op.Yildizlar2 schreef: ↑13-05-2026 19:34Ik volg haar ook al een tijd en gebruik ook meer producten dan ik eerst deed .
Olie half uurtje voor het wassen
Regelmatig een clarifying shampoo of mijn gewoonlijke shampoo daarna bond of gloss Soms een masker .
Mijn haar ziet er wel beter uit heb ik het idee voelt ook fijner aan .
woensdag 13 mei 2026 om 23:00
Ik heb het helemaal gelezen maar vind het nogal wat.
De olie voor het wassen wil ik wel eens gaan proberen. Ik doe wel altijd erna een olie met hitte protectie.
Verder juist eens shampoo bars besteld om te kijken wat dat doet want ik heb een allergische reactie op mijn huidige shampoo.
Ik gebruik ook regelmatig met wassen zo'n massage borstel dan blijft er minder shampoo achter op mijn hoofdhuid en voelt mijn haar beter aan.
De olie voor het wassen wil ik wel eens gaan proberen. Ik doe wel altijd erna een olie met hitte protectie.
Verder juist eens shampoo bars besteld om te kijken wat dat doet want ik heb een allergische reactie op mijn huidige shampoo.
Ik gebruik ook regelmatig met wassen zo'n massage borstel dan blijft er minder shampoo achter op mijn hoofdhuid en voelt mijn haar beter aan.
Terug van weggeweest
donderdag 14 mei 2026 om 00:23
Dat laagje beschermt wel. Siliconen zijn helemaal niet slecht.vivapimpelmees schreef: ↑13-05-2026 19:32Ik vind de producten die ze aanraden bijzonder. De meesten zitten vol met siliconen en dat rijmt niet met gezond haar. Het zorgt alleen maar voor een laagje om je haar waardoor het gladder oogt maar het wordt er niet gezond van.
Abbey deelt vaak de wetenschap achter alles en dat maakt het een goede techniek om te volgen.
Ik doe al een jaar de Abbey methode en het werkt super! Ik gebruik dus wel de k18 want dat vond ik onmisbaar en uiteindelijk niet eens heel duur, als je ziet hoe lang het mee gaat. Ik gebruik veel producten die ze noemt die ik via webshopjes toch nog heb kunnen vinden..
De pre olie behandeling die ze aanraad voor het wassen doe ik ook standaard en ik gebruik de dove repair shampoo en conditioner. Ik gebruik ook de repair bond hitte bescherming. En elke 3 weken gebruik ik k18. Heb nu echt heel mooi haar en het is een heel groot verschil.
donderdag 14 mei 2026 om 08:26
Dat haarmasker helaas niet. Die wil ik graag. Ik gebruik nu een gliss kur bond repair masker, die is ook fijn.
Dove is wel weer bezig haar merk (categorie haar) op te zetten, de haar producten staan weer in de schappen.
Ik bestel de repair shampoo en conditioner online.
Verschillende drogisterij webshops. Ik vind dat wel echt de fijnste shampoo die ik ooit heb gebruikt.
Dove is wel weer bezig haar merk (categorie haar) op te zetten, de haar producten staan weer in de schappen.
Ik bestel de repair shampoo en conditioner online.
Verschillende drogisterij webshops. Ik vind dat wel echt de fijnste shampoo die ik ooit heb gebruikt.
donderdag 14 mei 2026 om 11:11
Ik dacht dat die shampoo en masker van dove ook verkrijgbaar was bij Kruidvat maar ik zie nu dat het net die andere zijn die volgens haar volgens mij minder goed werken dan de intense repair die ze wel aanraad.
Je kunt ze natuurlijk alsnog gebruiken, wellicht reageert je hoofdhuid en haar er beter op dan bij Abbey.
Je kunt ze natuurlijk alsnog gebruiken, wellicht reageert je hoofdhuid en haar er beter op dan bij Abbey.
donderdag 14 mei 2026 om 11:45
Ik gebruik dit altijd na het wassen heel fijn en ruikt ook heel lekker.
https://www.johnbeerens.com/products/bi ... 5937544479
https://www.johnbeerens.com/products/bi ... 5937544479
Terug van weggeweest
donderdag 14 mei 2026 om 11:58
Qua olie gebruik ik pure arganolie van de tuinen. Ik kan hem even niet vinden op de site maar het is een olie voor huid en haar. Heb ook nog een rozemarijn mint olie van Action die ik nog niet getest heb.Ditishet25 schreef: ↑14-05-2026 11:26Ik reageer meestal allergisch op dove.
Wat voor olie gebruiken jullie voor het wassen?
Met Dove nooit problemen, van Pantene kreeg ik in het verleden meer schilfers dus ik denk dat ik niet die Pantene volume shampoo ga gebruiken die ze aanraad als clarifying shampoo. Niet voordat ik andere opties heb geprobeerd in ieder geval.
En ja biosilk is ook fijn, gebruik het alleen niet vaak aangezien ik daar snel teveel van gebruik.
donderdag 14 mei 2026 om 15:32
https://www.kruidvat.nl/elvive/loreal-p ... /p/6029049
Deze gebruik ik als clarifying shampoo , vaak in de aanbieding en te combineren met de gloss en bondtreatment van L’Oréal .
Deze gebruik ik als clarifying shampoo , vaak in de aanbieding en te combineren met de gloss en bondtreatment van L’Oréal .
donderdag 14 mei 2026 om 17:06
Ik gebruik gewoon een normale en doe dan 2x shampoo. Gebruik nu Elvive Aqua Revive shampoo, werkt prima om die olie eruit te krijgen. Heb vandaag de clarifying shampoo van kruidvat gehaald om gewoon eens te kijken wat dat doet. Ik was mijn haar om de dag en op de wasdag is het in de ochtend ook echt al wat vettig. Hoop met die clarifying shampoo dat wat te kunnen rekken want droogshampoo is een drama. Ben niet van plan om mijn haar echt te trainen trouwens (want dat kan helemaal niet) maar vind het vervelend als mijn haar er vettig uit ziet en ik in de ochtend geen tijd heb om het te wassen.
donderdag 14 mei 2026 om 20:03
donderdag 14 mei 2026 om 20:56
Als je k18 gebruikt moet je geen olie aanbrengen van te voren en de zuiverende shampoo zonder siliconen enz gebruiken, zodat k18 goed kan intrekken
Het is echt geweldig!! Ik heb k18 6 x achter elkaar gebruikt en nu elke 3 wasbeurten en het is zo’n verschil. Echt heel gaaf.
vrijdag 15 mei 2026 om 15:09
Bij mij werkte k18 niet goed. Deed niet veel dus het ligt wel aan je haar of het werkt. Ik had zo’n hele kleine tube en er stond dat het voor 2 keer is maar ik heb er veel meer uitgehaald. Ik denk wel 10 keer. Eerst in m’n handen gewreven met een klein beetje water zodat het ging schuimen. Daarna in m’n haar.
Je wast je haar dus eerst en k18 doe je pas erin als je klaar bent met douchen. En je gebruikt geen conditioner.
vrijdag 15 mei 2026 om 15:38
Ik las ook verhalen over K18. Dat het heel erg afhangt van welk product je precies koopt, hoe je het gebruikt en hoe beschadigd je haar is. Als er geen of minder verbindingen zijn om te herstellen in je haar dan werkt het uiteraard minder.
Ik vraag me wel af hoe lang Abbey wel niet douched. Had gisteren olie in m'n haar gedaan en vanmorgen uitgewassen met de clarifying shampoo en vervolgens het bonded repair masker van Kruidvat erin. Dat moest 15 minuten intrekken
Ik merk wel dat ik die clarifying shampoo echt niet te vaak moet gebruiken want ondanks dat de schilfertjes die ik had nu weg zijn, jeukt mijn hoofdhuid nu een beetje. Maar mijn haar is wel lekker zacht.
Ik vraag me wel af hoe lang Abbey wel niet douched. Had gisteren olie in m'n haar gedaan en vanmorgen uitgewassen met de clarifying shampoo en vervolgens het bonded repair masker van Kruidvat erin. Dat moest 15 minuten intrekken
Ik merk wel dat ik die clarifying shampoo echt niet te vaak moet gebruiken want ondanks dat de schilfertjes die ik had nu weg zijn, jeukt mijn hoofdhuid nu een beetje. Maar mijn haar is wel lekker zacht.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in