Examens 2026
donderdag 14 mei 2026 om 09:30
donderdag 14 mei 2026 om 10:39
Dat snap ik ook, maar we moeten ze vooral niet meer meer gestrest maken dan ze al zijn. Door de hele tijd te benoemen dat het zo spannend is, help je een leerling ook niet, lijkt mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 14 mei 2026 om 11:32
donderdag 14 mei 2026 om 12:55
Zeker wel. Zolang ze maar geen verbinding kunnen maken.Red_Velvet schreef: ↑14-05-2026 12:49Mijn kinderen zijn nog veel te jong, maar lees wel dat er klachten zijn over geluidsoverlast. Mogen kinderen geen oordopjes mee naar de examenzaal?
Si abra la puerta hay lobos.
donderdag 14 mei 2026 om 12:58
donderdag 14 mei 2026 om 22:34
Gezellig dat je even langs komt in dit topic...BenVerlicht schreef: ↑14-05-2026 08:28Ze moeten niet zo zeuren. Vanaf het begin van het schooljaar weten ze dat ze weken examen moeten doen dus nu niet klagen.
Wij hebben dit steeds duidelijk gemaakt en ze hebben er nooit over geklaagd en alle drie geslaagd!
zaterdag 16 mei 2026 om 19:15
Mijn vader was leraar wiskunde havo/vwo.
Hij moest de eindexamens van zijn eigen leerlingen nakijken en beoordelen.
Hij deed ook de 2e correctie voor examens van een andere school. En moest dus ook punten geven aan leerlingen die hij niet kende. Die kwamen soms niet overeen met waar de eigen docent op uitkwam. Hij zat soms de hele avond aan de telefoon om te overleggen met die andere docent.
Terugdenkend,
Wat ik mooi vind, is dat docenten hun leerlingen kennen. precies weten wat een leerling nodig heeft om te slagen.
En betrokken zijn.
Hij moest de eindexamens van zijn eigen leerlingen nakijken en beoordelen.
Hij deed ook de 2e correctie voor examens van een andere school. En moest dus ook punten geven aan leerlingen die hij niet kende. Die kwamen soms niet overeen met waar de eigen docent op uitkwam. Hij zat soms de hele avond aan de telefoon om te overleggen met die andere docent.
Terugdenkend,
Wat ik mooi vind, is dat docenten hun leerlingen kennen. precies weten wat een leerling nodig heeft om te slagen.
En betrokken zijn.
zaterdag 16 mei 2026 om 21:15
nee, dat had ik nog niet gehoord! Ik ga even kijken waar ik dat kan vinden en dan dochter blij maken.Mielimburg schreef: ↑16-05-2026 18:10Hebben jullie het gelezen? Meneer Wietsma geeft nu toe dat hij het natuurkunde vwo examen toch moeilijker/ slechter vindt dan eerst gedacht en verwacht nu een N-term van 1.8.
zaterdag 16 mei 2026 om 21:19
Daar zou ik wat voorzichtig mee zijn. Het bepalen van de N-term is iets complex waarin allerlei factoren worden bekeken. Wacht het gewoon af, zou ik zeggen.Citroenthee schreef: ↑16-05-2026 21:15nee, dat had ik nog niet gehoord! Ik ga even kijken waar ik dat kan vinden en dan dochter blij maken.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 16 mei 2026 om 21:22
Is ook elk jaar een ergernis van mij, de collega's die denken dat zij de N-term kunnen voorspellen. Met stelligheid dan heel trots 1.4 gaan roepen, ofzo. Ik maak daar altijd een mentale notitie van. Het klopt bijna nooit. Vorig jaar had ik bij mijn eigen vak wel gelijk, maar dat was ook niet zo lastig, want de N-term was helaas 0.
zaterdag 16 mei 2026 om 21:23
Dochter hoort dat vast wel ergens.canis-felis schreef: ↑16-05-2026 21:19Daar zou ik wat voorzichtig mee zijn. Het bepalen van de N-term is iets complex waarin allerlei factoren worden bekeken. Wacht het gewoon af, zou ik zeggen.
zaterdag 16 mei 2026 om 21:32
Ja, dat zou mij ook irriteren.Rabarbara schreef: ↑16-05-2026 21:22Is ook elk jaar een ergernis van mij, de collega's die denken dat zij de N-term kunnen voorspellen. Met stelligheid dan heel trots 1.4 gaan roepen, ofzo. Ik maak daar altijd een mentale notitie van. Het klopt bijna nooit. Vorig jaar had ik bij mijn eigen vak wel gelijk, maar dat was ook niet zo lastig, want de N-term was helaas 0.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 16 mei 2026 om 21:46
Duits moet nog, dus wie weet valt het mee? Het examen vwo van vorig jaar was echt extreem goed te doen voor de meeste leerlingen, havo vond ik dan naar verhouding lastiger. Als er behoefte is aan nog wat last minute tips, ik vind die van mevrouwduits altijd wel prima.
zaterdag 16 mei 2026 om 21:48
Mevrouw Duits had ik inderdaad al gevonden, fijne website!Rabarbara schreef: ↑16-05-2026 21:46Duits moet nog, dus wie weet valt het mee? Het examen vwo van vorig jaar was echt extreem goed te doen voor de meeste leerlingen, havo vond ik dan naar verhouding lastiger. Als er behoefte is aan nog wat last minute tips, ik vind die van mevrouwduits altijd wel prima.
Verder maar gewoon veel duimen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in