80-90-100 regeling
dinsdag 19 mei 2026 om 17:42
Vanmorgen een oriënterend gesprek gehad
Ik ben de eerste en de enige die mogelijk gebruik wil maken van deze regeling
Qua geld was ik er meteen uit en wil ok het gaan doen. Maar zij kwamen met voorwaardes qua uren en leken niet erg flexibel
Dus ik dacht als ik mij even verdiep in verschillende mogelijkheden dan kan ik nog met een tegenvoorstel komen
En deze optie is qua continuïteit voor zowel mij als de werkgever wel fijn lijkt mij
dinsdag 19 mei 2026 om 17:49
HhhmmPelle schreef: ↑19-05-2026 17:32Ik had al eerder geopperd: Je kunt bijvoorbeeld 28 uur werken (3,5 dag) en zo elke week 2.3 uur extra verlofuren opbouwen. (dit moet dus 2.4 uur extra verlofuren opbouwen).
Als je 28.5 uur werkt ( 3 dagen + een ochtendshift) bouw je elke week 2.9 uur extra verlof op.
Mag je dan niet de ene week 28.5 en de andere week 24 uur werken?
Dan zit je gemiddeld op 26.25 uur en dan bouw je per 2 weken 1.3 uur op.
dan lijkt me voor het bedrijf fijner dan dat je om de 10 weken een week vrij neemt.
Oké even wat meer info
Het is eigenlijk niet voor mij maar voor mijn man (sorry)
Mijn man heeft een niet aangeboren hersenletsel en een beschutte werkplek bij een sociale werkvoorziening
Mijn man zelf zou overal ja en amen opzeggen want deze materie is te hoog gegrepen voor hem
Door zijn nah is hij gebaat bij zo veel mogelijk continuïteit. Zowel als werkzaamheden als tijden.
Zoals gezegd zijn ze daar niet erg meedenkend met wat het beste is voor de werknemer
Terwijl mijn prioriteit bij mijn man ligt
Voor mij is dit ook nieuw en ben dus aan het uitzoeken welke mogelijkheden er nog meer zijn
En als ik met een goede onderbouwing zou komen dan staan ze er wellicht meer voor open
dinsdag 19 mei 2026 om 21:06
Een oud-collega maakte gebruik van die regeling. Zij ging van 36 uur naar 28,8 uur daardoor. In de praktijk werd dat 28 uur werken (3 om 4) en dan af en toe een dag extra, bijvoorbeeld invallen voor een collega die een dag vrij wilde hebben. Onze planner was daar ook wel heel flexibel in, dat scheelt wel heel veel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in