Ingezakte bank

19-05-2026 22:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een zitvlak van mijn bank is ingezakt. Het gaat om het kussen, het onderstel is nog prima. Ik wil de bank niet vervangen, want het gaat om 1 deel van de bank, de rest is gewoon nog prima. Ik zit eraan te denken om het op te laten vullen door een bedrijf (ik heb twee linkerhanden), heeft iemand daar ervaring mee? En misschien aanraders in de provincie Zuid-Holland?
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik vrees alleen dat het prijziger gaat worden dan een nieuwe bank kopen :P
Voor iedereen een groene tuin
Koop bedkussens bv in de Action,haal de vulling eruit en vul je bank ermee.
Denk aan de uitspraak van Pippie Langkous"ik heb t nooit gedaan maar denk dat ik t kan!
You go girl!
Ik kocht eens een kussen dat lag niet fijn,na opvulling lag het prima
Iwan1978 schreef:
19-05-2026 22:26
Denk aan de uitspraak van Pippie Langkous"ik heb t nooit gedaan maar denk dat ik t kan!
You go girl!
Alleen heeft ze dat dus helemaal nooit gezegd…

Kan je het kussen zelf open maken To? Want bij ons kan dat dus niet en denk dat het dan wel een duur ding gaat worden. Als het kussen gewoon met een rits open kan, zou ik inderdaad eerst even kijken wat er nu in zit en het eventueel zelf vervangen.
Ha, ik heb een kapot onderstel, maar de kussens zijn nog prima.
Teamen? Samen hebben we een complete bank. 😁

Heeft je kussen een rits?
Of zit het helemaal vast op/aan de bank?
Irregular_Choice schreef:
19-05-2026 22:30
Alleen heeft ze dat dus helemaal nooit gezegd…

Ze zegt dat ze 2 linkerhanden heeft,daarom de uitspraak.
Iwan1978 schreef:
19-05-2026 22:35
Pippi Langkous heeft het nog nooit gezegd.
Avocadeau schreef:
19-05-2026 22:31
Ha, ik heb een kapot onderstel, maar de kussens zijn nog prima.
Teamen? Samen hebben we een complete bank. 😁

Heeft je kussen een rits?
Of zit het helemaal vast op/aan de bank?
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Iwan1978 schreef:
You go girl!
Dat vult toch voor geen meter en zit nog slechter.

TO, laten vullen of kussens op maat laten maken (is niet eens zo duur).
Everything is possible for the one who believes.
Iwan1978 schreef:
19-05-2026 22:35
Maar Pipi Langkous heeft deze uitspraak nooit gedaan.
Pippi Langkous heeft dat nog nooit gezegd, maar ik denk dat ze dat best gezegd zou kunnen hebben :hyper:
Bankendokter google maar prima vent en service
Werken zij door heel Nederland? Vanuit mijn locatie in Zuid-Holland is het 2 uur rijden, wordt een dure grap om kussens te brengen en halen.
Tahini schreef:
20-05-2026 06:26
Werken zij door heel Nederland? Vanuit mijn locatie in Zuid-Holland is het 2 uur rijden, wordt een dure grap om kussens te brengen en halen.
Heb je al op de website gekeken? Bij de allereerste zin vind je jouw antwoord al.
Toen mijn nieuwe (dure) bank werd geleverd, was 1 zitdeel veel zachter dan de rest.
Er is iemand van de meubelzaak wezen kijken en die heeft de klacht naar de fabrikant doorgestuurd.

Er is vanuit de fabrikant een monteur gestuurd en die heeft de onderkant van de bank open gemaakt. Dus dat stuk wat met nietjes de onderkant afdekt.
Toen tussen de veren en het kussen opgevuld met een soort kokosmat.
Daarna de onderkant weer met nietjes dichtgemaakt.
Moet zeggen, het heeft iets geholpen, maar deze zitplaats is nog steeds zachter dan de rest.

Het is een simpel klusje wat niet fout kan gaan, dus misschien het proberen waard.
prinses30 schreef:
20-05-2026 06:40
Heb je al op de website gekeken? Bij de allereerste zin vind je jouw antwoord al.
Je hebt gelijk - las over het woord locatie heen (geel op wit leest niet zo lekker :P ).
Een meubelstoffeerder kan dat, er zit er vast eentje bij je in de buurt.
ladadieladieda schreef:
20-05-2026 09:07
Een meubelstoffeerder kan dat, er zit er vast eentje bij je in de buurt.
Veel bedrijven doen dit niet meer of tegen behoorlijk hoge kosten, heb twee jaar geleden nog rond gevraagd.
Phlox24 schreef:
20-05-2026 09:23
Veel bedrijven doen dit niet meer of tegen behoorlijk hoge kosten, heb twee jaar geleden nog rond gevraagd.
Je moet niet bij meubelwinkels zijn, maar echt bij zelfstandige meubelstoffeerders. Prijzig voor de één is dat niet voor de ander. Ik heb een tijdje terug mijn losse zitkussen bij zo'n mannetje gebracht en ik had het binnen een week weer terug en het kostte me nog geen €150,-. Daar heb ik geen nieuwe bank voor.
Iwan1978 schreef:
You go girl!
Ze heeft dat alleen nooit gezegd.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Uiteraard ben ik bij meubelstoffeerders geweest, dat snap ik ook wel. Maar goede meubelstoffeerders zijn er gewoon ook steeds minder van.

Je kunt banken en soorten vullingen niet vergelijken, dus een prijs wat jij betaald hebt zegt niets over wat het mij zou kosten. Ik had een mooie grote leren bank, dan ligt de prijs gewoon hoger.
To,ik zou kussens op maat kunnen laten maken of op laten vullen of naar een meubelstoffeerder gaan.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 20-05-2026 12:49
3.66% gewijzigd
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Tahini schreef:
20-05-2026 06:26
Reageer je nu vanuit een ander account?

https://meubelreparatie-nederland.nl/op ... 4Xvh0SmVDQ

En als je op YouTube zoekt naar “fixing sagging couch (cushions)” dan krijg je filmpjes te zien hoe je dit eventueel kan doen met twee linkerhanden.
https://stoffeerderij-struik.nl/meubels ... -schiedam/

Doen het al 60 jaar.

Doorgezakte banken of fauteuils, kussens veer loos, leeg of uitgezakt? Wij proberen u binnen 2 dagen te verhelpen van uw klachten d.m.v. de vullingen aan uw houding aan te passen en u zo te voorzien van een perfect product.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven