Quick fixes liefdesverdriet

20-05-2026 07:11 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het gekste of meest onverwachte dat jij ooit hebt gedaan om over je liefdesverdriet heen te komen?

Ik ken de standaard adviezen maar ben opzoek naar wat onbekendere ervaringen of tips. Ik ben in een situatie terecht gekomen waarbij ik liefdesverdriet heb zonder dat ik mijn omgeving hier van af kan weten. En heb weinig ruimte/tijd voor mezelf. Ik heb uberhaupt nog maar 1 keer eerder liefdesverdriet gehad en dat duurde toen een eeuwigheid. Hebben jullie quick fixes of tips die jullie ooit eens snel uit de ludduvuddu hebben getrokken?
Je op je huidige relatie richten en doorgaan met je leven.
Er zijn geen supertips tegen liefdesverdriet.
Gewoon doorademen.
Ik heb ooit een wandeltocht in de bergen gemaakt. Een week lang alleen ik, de cadans van mijn voetstappen en de frisse lucht. Na 4 dagen was ik wel over hem heen.

Afleiding en uitzitten.

Klinkt alsof je affaire uit is, dus dan focussen op de mooie en fijne dingen van je gezin. En onderzoeken of je iets mist in je huidige relatie waardoor je gevoelig was voor de aandacht van een ander. Dat vervolgens samen met je partner aanpakken.
Het is eeuwen geleden maar ik vond t fijn om toen films te kijken zodat ik even niet aan m’n eigen ellende hoefde te denken.
Jezelf goed verzorgen, goed eten, veel bewegen en idd afleiding zoeken.
Voor iedereen een groene tuin
Gaan reizen. Dan voelt als een reset voor je brein.
Neem de maximale dosering paracetamol.

Laatst een heel item over gehoord op radio 1 maar ook eerder al wel eens van gehoord; het is bewezen en onderzocht dat paracetamol ook helpt tegen emotionele pijn. Zelfde pijncentrum als fysieke pijn kennelijk.
Oh en neem een rebound maar wel eerlijk zijn tegen diegene.
Er zijn geen quick fixes. Dingen verwerken kost nu eenmaal tjd.

Troost en afleiding helpen, maar zijn geen 'fix'. En al helemaal niet quick. Je kan afleiding zoeken in de standaard dingen, zoals chocola of een rebound of in apartere dingen zoals een pelgrimstocht of rond de wereld zeilen, maar het zal altijd tijd kosten.
Ik vind deze quote over depressie eigenlijk hier ook goed bij passen: “Try to treat your mental health exactly like the weather. It is real, it is happening, and it will eventually pass, but there is no point arguing with the rain.” – Stephen Fry
Dus accepteren dat je je kunt voelt, zonder er in te zwelgen, want je weet dat het ook weer over gaat.
Soms kan een rituele afsluiting trouwens helpen, verbrand een brief/foto, wis alle berichten/foto's en blokkeer zijn nummer, schrijf een laatste brief en verbrand die, dat soort dingen kunnen symbolisch helpen.
Ik heb nog nooit liefdesverdriet gehad maar bij andere pijn/verlies/rouw helpt kleuren mij. Op reis of er even tussenuit gaan ook, als je in die gelegenheid bent. Zoete dingen eten, zoals chocola en macarons, koekjes bakken. Zachte kleuren en stoffen dragen.
Ik weet niet of er quick fixes zijn.

Een rebound.
Inderdaad een compleet nieuwe ervaring, bijvoorbeeld een reis maken.
En ik denk vooral je gedachten beïnvloeden. Dus elke keer als je in je hoofd weer naar je ex gaat, aan hem denkt, herinneringen ophaalt, miss zelfs fantaseert hoe het zou zijn als jullie nog bij elkaar zouden zijn, die gedachten meteen afkappen. Je gedachten beïnvloeden je gevoelens dus zolang je in je hoofd naar hem terug blijft doen, is het voor je gevoel ook moeilijk om door te gaan.
Positieve dingen denken, dat beinvloedt uiteindelijk ook je gevoel.
En eens, JIJ traint je brein, niet andersom.
BakjeYoghurt schreef:
20-05-2026 09:23
Oh en neem een rebound maar wel eerlijk zijn tegen diegene.

Wees dan ook zo eerlijk tegen je partner. Kan ook nu al trouwens, leidt denk ik ook al heel erg af van je liefdesverdriet.
S-Groot schreef:
20-05-2026 10:53
Wees dan ook zo eerlijk tegen je partner. Kan ook nu al trouwens, leidt denk ik ook al heel erg af van je liefdesverdriet.
Oeps ja ik weet de context verder niet
Drugs
Niet uit eigen ervaring, maar vond het wel quasi geloofwaardig. Ik zag pas een clipje op instagram, een therapeut die uitlegde dat het helpt om over iemand heen te komen door walging voor diegene bij jezelf op te roepen. Schijnbaar hebben we meestal de neiging om zaken heel zwaar te overromantiseren na een breuk. Hij gaf aan dat men juist exact het tegenovergestelde zou moeten doen. Bewust en actief walging oproepen dus.
Nieuweling93 schreef:
20-05-2026 12:01
Niet uit eigen ervaring, maar vond het wel quasi geloofwaardig. Ik zag pas een clipje op instagram, een therapeut die uitlegde dat het helpt om over iemand heen te komen door walging voor diegene bij jezelf op te roepen. Schijnbaar hebben we meestal de neiging om zaken heel zwaar te overromantiseren na een breuk. Hij gaf aan dat men juist exact het tegenovergestelde zou moeten doen. Bewust en actief walging oproepen dus.
Ik zou zeer terughoudend zijn met algemene experimenten van instagramtherapeuten die jou niet kennen of onderzocht hebben. Niet elke methode is voor iedereen een goed idee.
Mabel schreef:
20-05-2026 12:44
Ik zou zeer terughoudend zijn met algemene experimenten van instagramtherapeuten die jou niet kennen of onderzocht hebben. Niet elke methode is voor iedereen een goed idee.
Eens. Maar je kunt simpel beginnen. Elke keer als je aan hem denkt of je zielig/verdrietig voelt, ga je 20 squats doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik denk toch dat de quickste fix is om het te doseren, af en toe even voelen en dan weer zodra je kan afleiden en verder. Richten op of bedenken van andere levensdoelen die je motiveren, doelen die bijdragen aan welzijn van anderen.

Reizen als je kan, andere dingen ondernemen dan je anders doet, veel wandelen van en naar bezigheden
Wat mij altijd hielp is om vooral terug te kijken naar momenten en eigenschappen
die eigenlijk toch niet zo fijn waren. Niemand is perfect ook niet diegene waar je heimelijk verlieft op bent.
Er zijn altijd wel wat mindere dingen te verzinnen, teleurstellingen, ect. sommige daarvan heb je misschien ook niet willen zien.
Een flinke borrel nemen, en als je kater voorbij is een mooie reis maken en/of lekker herumbumsen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
greenmoustache schreef:
20-05-2026 11:57
Drugs
Ja hier ook.

Maar ik raad het niet zonder meer aan, zéker als je niet lekker in je vel zit (want het kan je emoties ook versterken).

Dus mocht je het overwegen: lees je goed in, zoek een ervaren- en betrouwbaar iemand die bij je wilt zijn tijdens de trip, gebruik op een plek waar je je fijn en veilig voelt en laat wat je ook wilt gebruiken eerst testen.
Bij mij hielp de gedachte, dat ik wist dat het ging slijten.
Wijn en lekker eten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven